הציווי של תאנוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הציווי של תאנוס
The Thanos Imperative
עטיפת החוברת The Thanos Imperative #1 מיוני 2010, אמנות מאת אלכסי בריקלוט.
עטיפת החוברת The Thanos Imperative #1 מיוני 2010, אמנות מאת אלכסי בריקלוט.
מידע קומיקס
יוצר דן אבנט, אנדי לנינג
סוגה קומיקס
תקופת פרסום מקורית יולי 2010 – ינואר 2011 (כ־26 שבועות ו־3 ימים)
סינדיקציה מארוול קומיקס
מסת"ב מסת"ב 0-7851-5183-4 (כריכה קשה)
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוציא לאור מארוול קומיקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר החוברות 8
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הציווי של תאנוסאנגלית: The Thanos Imperative) היא מיני סדרה ביקום מארוול שפורסמה על ידי חברת מארוול קומיקס בין יולי 2010 לינואר 2011 למשך 8 חוברות, בכתיבתם של דן אבנט ואנדי לנינג. העלילה מתמקדת במספר דמויות מהחלל החיצון של יקום מארוול, שמתאחדות יחדיו כדי להילחם ב"שבר", קרע במרחב הזמן שנוצר בעקבות אירועי מלחמת המלכים, וביקום הסרטן ששוכן מעבר לו - יקום שבו המוות עצמו נכחד מהקיום. בין הדמויות המשתתפות בסיפור נמנים לורד מאר-וול, נובה, קוואזר, שומרי הגלקסיה, הגולש הכסוף ונבלי-העל תאנוס וגלקטוס.

סיפור זה מסכם סיפורים שהחלו באירועי השמדה משנים 20052007, השמדה: כיבוש משנים 20072009, מלחמת המלכים של שנת 2009 וממלכת המלכים משנת 2010.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשעה ששומרי הגלקסיה שומרים על תאנוס, שנכלא לאחר שהוחיה מחדש, ונובה רודף אחר קווזאר מיקום הסרטן, מאגוס וכנסיית האמת האוניברסלית קורעים לרווחה את השבר שנפתח בסוף אירועי מלחמת המלכים[1] ונתחם בידי אדם וורלוק.[2][3] יצורים מפלצתיים מגיחים מהשבר ומתעמתים מול ציי הספינות של גזעי הקרי והשי'אר, וכן ישויות קוסמיות נוספות כמו לורד מאר-וול, גרסת יקום חלופי לקפטן מארוול. מאר-וול הורג את מאגוס על כך שנכשל לאתר את מיקומו של תאנוס.[4] מאר-וול הוא למעשה המנהיג דה פקטו של יקום הסרטן החוץ-ממדי - ממד לא מאוזן מבחינה מטאפיזית שבו המוות עצמו גורש והחיים משולחי רסן וחופשיים כמו סרטן ומבקשים להרחיב את המגפה של "אל-מוות" לשאר היקומים.

מאר-וול הוא אווטאר החיים בעוד תאנוס הוא אווטאר המוות. אי לכך, הקרב יסתיים רק כאשר אחד מהם יהרוג את השני. בזמן שסטאר לורד מוביל את שומרי הגלקסיה ואת תאנוס לתוך השבר בתקווה לאתר את מאר-וול, זה האחרון תר ברחבי יקום מארוול בחיפוש אחר תאנוס. נובה מוביל את קוואזר, בטא ריי ביל, גלדיאטור, הגולש הכסוף ורונאן המאשים (קבוצת המשמידים לעתיד) בהתקפה על מאר-וול, אך הם מובסים נחרצות. כשתאנוס הורג את דראקס המשמיד, מותו מתריע את מאר-וול, שחוזר ליקום הסרטן.

כאשר מאר-וול מתעמת עם תאנוס והשומרים, כולם מופתעים כשתאנוס נכנע מיד.[5] בעוד הוא מוכן מרצון להיות מוקרב בידי מאר-וול, הוא מעיר על כך שגם קפטן מארוול אותו הוא מכיר מעולם לא היה חושב על השלכות מעשיו. מאר-וול מבין שתאנוס הערים עליו, והמוות הגיע כדי לגבות את חייו. הדבר גורם לתגובת שרשרת שהורגת את מאמיניו של מאר-וול ולקריסתו של היקום החלופי ושל השבר. תאנוס - שאובססיבי בכל הנוגע למוות - מצפה לכך שליידי מוות תאמץ אותו לחיקו, אך הוא זועם כשהיא מפנה לו עורף פעם נוספת. סטאר לורד ונובה נשארים מאחור כדי לשגר את חבריהם משם ולתחום בתוך יקום הסרטן את תאנוס הזועם, שמאשים את הגיבורים על עורמתה של ליידי מוות ונשבע לגרום ליקום כולו לסבול.[6]

טקס הנצחה נערך לאותם אלה אשר נהרגו בקונפליקט. קוואזר מודיע לרוקט ראקון שללא נובה, הבינה מלאכותית של חיל נובה שבקה חיים וכוח נובה נעלם. אימפריית הקרי מנסה עדיין להתאושש מהמאבק וכוחותיו של בלאסטאר מתקיפים אותה בניסיון לכבוש אותה בקלות. במהלך הקרב, עוזרים לרונאן שורדים נוספים מכוח התקיפה של נובה. תחת הנחייתו של קוסמו כלב החלל, הם מקימים בסיס ב"ראשומקום". מוקמת קבוצת המשמידים החדשה, שנועדה להיות המפלט האחרון מפני איומים גלקטיים.

ביבליוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • The Thanos Imperative: Ignition #1
  • The Thanos Imperative #1-6
  • The Thanos Imperative: Devastation #1

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ War of Kings #6
  2. ^ Guardians of the Galaxy Vol.2 #18
  3. ^ The Thanos Imperative: Ignition, July 2010
  4. ^ The Thanos Imperative #1-3, August-October 2010
  5. ^ The Thanos Imperative #5, December 2010
  6. ^ The Thanos Imperative #6, January 2011