רוקט ראקון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוקט ראקון
Rocket Raccoon
רוקט ראקון, כפי שהופיע על עטיפה אלטרנטיבית לחוברת Guardians of the Galaxy Vol.3 #2 מאפריל 2013. אמנות מאת ג'ו קסאדה.
רוקט ראקון, כפי שהופיע על עטיפה אלטרנטיבית לחוברת Guardians of the Galaxy Vol.3 #2 מאפריל 2013. אמנות מאת ג'ו קסאדה.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Marvel Preview #7
(יוני 1976)
יוצרים ביל מנטלו
קית' גיפן
גילום הדמות בילי וסט, ג'ון דימאג'יו, גרג אליס עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב בראדלי קופר ("שומרי הגלקסיה", "שומרי הגלקסיה: חלק 2", הנוקמים: מלחמת האינסוף" "הנוקמים: סוף המשחק" ו"שומרי הגלקסיה: חלק 3")
מידע
כינויים ראקון החלל הצולף, רוקי, רוקי ראקון, רוקט ריינג'ר, ונום
סטטוס פעיל
גזע דביבון מהונדס גנטית
מקצוע לוחם
מומחיות טקטיקה, צליפה והנדסה
כוחות טופרים נשלפים, טקטיקן אמן, צלף מיומן, מהנדס מוכשר.
חבר בקבוצה שומרי הגלקסיה
חבר לשעבר בקבוצה יחידת הקומנדו של סטאר לורד
טיימלי בע"מ
דמויות קשורות
משפחה פלאייה (בת זוג)
שוקט (שיבוט)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוקט ראקוןאנגלית: Rocket Raccoon) הוא דמות בדיונית של גיבור-על חייזרי המופיעה בחוברות הקומיקס שומרי הגלקסיה ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Marvel Preview #7 מיוני 1976 ונוצרה על ידי הכותב ביל מנטלו והמאייר קית' גיפן.

רוקט ראקון הוא דביבון מצוי מואנש אינטליגנטי. מקורו במושבה נטושה המאכלסת מטופלים שסובלים מהפרעה נפשית בכוכב הלכת "חצי-עולם" ברביע הגלקטי קי-סטון. באותה מושבה, חיות מחמד עוברות הנדסה גנטית כדי לשמש כמטפלים עבור בעליהן. רוקט היה קצין האבטחה הראשי בעולם זה, והגן עליו מפני איומים שונים.[1] אחרי מספר הרפתקאות, ביניהן פגישה עם הענק הירוק, רוקט נתפס על ידי סוכני סקרול בוגדים במסווה גזע הד'בארי. הענקית הירוקה הביסה את הסקרולים ושחררה את רוקט חזרה לחצי-עולם. לאחר שנכלא על ידי הקרי באירועי השמדה: כיבוש, רוקט נבחר להתלוות לסטאר לורד במשימה לעצור את גזע הפלנקס מלפלוש לעולם הקרי החייזרי.[2] בהמשך, מוצע לו מקום בקבוצת שומרי הגלקסיה. רוקט מתואר כטקטיקן צבאי מוכשר וכן כחסר פחד, נאמן ובעל תושייה. נרמז גם כי הוא סובל מהפרעה טורדנית-כפייתית.[3]

לאחר מותו כביכול של סטאר לורד, שומרי הגלקסיה התפרקו ורוקט מצא עבודה זמנית כדוור. לאחר שקיבל חבילה המכילה "ליצנים רוצחים" מחצי-עולם, רוקט התפטר והחל לחפש את גרוט. כשהגיעו לחצי-עולם, השניים נורו וחלליתו של רוקט נהרסה. תוך כדי השתלשלות האירועים, רוקט וגרוט נשבעו לשמר את מורשתו של סטאר לורד, כלומר להקים מחדש את שומרי הגלקסיה. השניים נלחמו בגזע הבאדון ונחטפו על ידי מוג'ו, אולם בסוף השתחררו. שומרי הגלקסיה התאחדו כאשר תאנוס חזר, וכך גם סטאר לורד חזר לחיים, אולם מצבו של נובה לא היה ידוע. כאשר האוונג'רס נאבקו בו ובקבוצת זודיאק שלו, השומרים באו לעזרה.[4] השומרים גילו כי כדור הארץ אסר על כניסתם של חייזרים, ומתגלה כי תאנוס מצא את הקובייה הקוסמית. האוונג'רס ושומרי הגלקסיה יצאו לחפשו,[5] והותקפו על ידי הבאדון. לאחר שעברו חוויית סף מוות, הגיבורים מביסים את הבאדון ונתקלים באור חזק, המתגלה כקובייה הקוסמית.[6] לאחר ניסיון נואש של תור להרוג את תאנוס, שתי הקבוצות נהרגות אך מתגלות ביקום הסרטן. שם, הן נפגשות עם זקני היקום, שנהרגו לכאורה על ידי תאנוס כדי להפגין את עליונותו. איירון מן מגלה שהקובייה הקוסמית שבידי תאנוס היא העתק פגום, וזקני היקום מחלצים את הקבוצות מיקום הסרטן ומענישים את תאנוס.[7]

דמותו של רוקט ראקון הופיעה באוונג'רס: סדרת האנימציה בפרק Michael Korvac וכן באולטימייט ספיידרמן: סדרת האנימציה בפרק שעוסק בשומרי הגלקסיה. את דמותו של רוקט ראקון ביקום הקולנועי של מארוול, ובפרט בסרטי הלייב אקשן "שומרי הגלקסיה", "שומרי הגלקסיה: חלק 2", "הנוקמים: מלחמת האינסוף", ו"הנוקמים: סוף המשחק" דיבב השחקן בראדלי קופר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוקט ראקון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Incredible Hulk #271, May 1982
  2. ^ Annihilation: Conquest - Star-lord #1, September 2007
  3. ^ Annihilation: Conquest - Star-lord #2, October 2007
  4. ^ Avengers Assemble Vol.2 #4, August 2012
  5. ^ Avengers Assemble Vol.2 #5, September 2012
  6. ^ Avengers Assemble Vol.2 #7, November 2012
  7. ^ Avengers Assemble Vol.2 #8, December 2012