קרולינה דין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרולינה דין
קרולינה דין, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Runaways Vol.3 #9 מיוני 2009. אמנות מאת אומברטו ראמוס וכריסטינה סטריין.
קרולינה דין, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Runaways Vol.3 #9 מיוני 2009. אמנות מאת אומברטו ראמוס וכריסטינה סטריין.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Runaways #1
(יולי 2003)
יוצרים בריאן ק. ווהן
אדריאן אלפונה
גילום הדמות וירג'יניה גרדנר ("הבורחים")
מידע
כינויים קיי, קאר, לינה, LSD, טינקרבל, לוסי ברקיע, נסיכת הצדק
סטטוס פעיל
כוחות תפעול אנרגיה סולארית ליצירת מטחי אנרגיה ושדות כוח
חברה בקבוצה Runaways
דמויות קשורות
משפחה פרנק ולזלי דין (הורים, מתים)
קסווין (ארוס/ה)

קרולינה דיןאנגלית: Karolina Dean) היא דמות בדיונית של גיבורת-על חייזרית המופיעה בחוברות הקומיקס Runaways ביקום מארוול קומיקס. דמותה הופיעה לראשונה בחוברת Runaways #1 מיולי 2003, ונוצרה על ידי הכותב בריאן ק. ווהן והמאייר אדריאן אלפונה.

קרולינה דין היא בתם של פרנק ולזלי דין, זוג שחקנים הוליוודיים, שלמעשה היו פורעי חוק חוצניים שהוגלו מכוכב הלכת שלהם, מאג'סדיין. זהותה האמיתית של קרולינה כחייזרית הוסוותה באמצעות צמידי בריאות מיוחדים, לכאורה בגלל אלרגיה לפניצילין. פרנק ולזלי הצטרפו ל"גאווה", אגודת סתרים המתכנסת כל שנה והורגת ילד כקורבן עבור גזע "הגיבורים". יום אחד, שאר ילדי "הגאווה" הקטנים יותר ממנה סיפרו לה, כי ראו את הוריהם מקריבים ילדה חפה מפשע כקורבן. היא ברחה איתם, והם הפכו לקבוצת Runaways. כאשר אלכס ויילדר שכנע אותה להוריד את הצמיד. היא גילתה על מוצאה הסודי ועל כוחותיה. כאשר הקבוצה קיבלה כינויים, כינויה של קרולינה היה "לוסי ברקיע", בהרמז לשיר "לוסי ברקיע היהלומים" ובהתייחסות למראה הייחודי של קרולינה.

לאחר הבסת הגאווה והגיבורים, ה-Runaways נשלחו בידי קפטן אמריקה למשפחות אומנה, אך קרולינה ארגנה פגישה מחודשת והם ברחו שוב. קרולינה נלחמה תחת מנהיגות הדה פקטו של ניקו מינורו, ובסופו של דבר יצאה מהארון כלסבית כשניסתה לנשק את ניקו. זמן קצר לאחר מכן, הסקרול קסווין נוחת על פני כדור הארץ, ואומר לקרולינה כי הוריהם קבעו כי יהיו זוג למניעת מלחמות בין שני הגזעים. קסווין משנה צורה לאישה, והם נוסעים למאג'סדיין לחתונה. החתונה נקטעת, והזוג מתרסקות בכדור הארץ ליד ההוסטל של ה-Runaways, בדיוק בזמן להצלת מולי הייז.

לאחר מותה של גרטרוד, קסווין מצטרף לקבוצה באופן רשמי. מאוחר יותר, הנרי פיטר גייריק מטעם סוכנות S.W.O.R.D חוטף את קרולינה וחייזרים אחרים על פני כדור הארץ. היא שוחררה לצד השאר, ועזרה להגן על בסיס S.W.O.R.D ממתקפה והוחזרה לכדור הארץ בידי אביגיל בראנד. כאשר ניקו וצ'ייס סטיין נחטפו בידי ארקייד, מולי שמה לב והלכה עם קרולינה לבקש עזרה מהאנק פים. כאשר ניקו וצ'ייס שוחררו ולאחר מותו של ארקייד, קרולינה ומולי הלכו לבקר אותם.

את דמותה של קרולינה דין בסדרת הלייב אקשן "הבורחים" מגלמת השחקנית וירג'יניה גרדנר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]