ברקודה (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברקודה
Barracuda
ברקודה, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Punisher Vol.6 #51 מדצמבר 2007. אמנות מאת טים בראדסטריט.
ברקודה, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Punisher Vol.6 #51 מדצמבר 2007. אמנות מאת טים בראדסטריט.
סוג נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Punisher Vol.6 #31
(מאי 2006)
הופעה אחרונה Punisher Vol. 6 #54
(מרץ 2008)
יוצרים גארת' אניס
גוראן פרלוב
מידע
שם אמיתי לא ידוע
כינויים קודה
סטטוס לא פעיל
מקצוע חייל, גנגסטר, שכיר חרב
כוחות ללא כוחות על
שיא הכוח האנושי
אימון מיוחד והכשרה קרבית
אינטליגנציה גבוהה וכישורי רפואה
סיבולת מעל לממוצע
חבר לשעבר בקבוצה הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית
דינאמקו
כנופיות רחוב שונות
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
אויבים המעניש עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברקודהאנגלית: Barracuda, ברקודה) הוא דמות בדיונית של נבל-על המופיע בחוברות הקומיקס המעניש ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Punisher Vol.6 #31 ממאי 2006, ונוצרה על ידי הכותב גארת' אניס והמאייר גוראן פרלוב.

שמו האמיתי של ברקודה אינו ידוע, והוא עבר הכשרה קרבית בכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית. ככזה, ברקודה נהפך לאויב אימתני ביחס לשאר פושעי כנופיות הרחוב, ואויב שקול ורציני למעניש. הכותב גארת' אניס חשף בכנס משנת 2008 כי הבסיס לדמותו של ברקודה הוא דמות משיר עממי בשם Stagger Lee אשר הופיעה באחד משיריהם של Nick Cave & The Bad Seeds. באחד מפרקי המעניש קורץ אניס לשיר זה ומשלב אותו ברקע של העלילה. הוא הפך לאנטגוניסט הראשי בשתי קשתות סיפור בהרצה השישית של המעניש, וזכה למיני-סדרת ספין אוף בעלת 5 חוברות משנת 2007. דמות זו היא דמות מליין המקס של מארוול, המיועד לקהל קוראים בוגר יותר מגילאי 18 ומעלה.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת חייו עד לסוף שירותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברקודה גדל בבוקה רטון, פלורידה כאח בכור לשני אחים ואחות. אביו, אלכוהוליסט מתעלל, שירת במהלך מלחמת העולם השנייה בגדוד שוחטי הטנקים 827. אביו הניח את ידו על מנגל, ואמר לו להיות "קשה כמו העולם המזוין עצמו". הוא הסתבך בקטטה בבית ספרו, כאשר בטעות ניקר את עיניו של חברו לכיתה. הוא נשלח לבית מעצר לנוער, שם סירס נער המיועד להיות אנס.

קולונל בצבא ארצות הברית שם לב לתושייתו, מקשיחותו ומהירות מחשבתו של ברקודה, ושיבץ אותו בכוחות המיוחדים של הצבא. באזור שנות ה-80 של המאה ה-20, הצוות של ברקודה סייע ל-CIA נגד הדיקטטור הדרום אמריקאי לאופולדו לונה. הוא היה אחראי לניהול הסמים בניקרגואה כדי לממן את הקונטראס והזוועות שהתבצעו על כפרים, ולהבטיח שאין התנגדות. כאשר ניק פיורי חקר זאת, ברקודה השפיל אותו בכך שיבהיר כי ה-CIA והקונגרס יקברו את הדוח, כי מעורבים בו יותר מדי אנשים. ברקודה וצוותו נעדרו מהשירות למרכז אמריקה, שם פיורי מצא ותקף אותו לאחר חמש שנים. לפי זיכרונו של ברקודה, במשימה באפריקה הוא השתתף בקניבליזם כדי להוכיח את גבריותו. לאחר שעזב את צבא ארצות הברית, ברקודה הפך לגנגסטר ונעצר באתר טבח כנופיות. הוא שוחרר על ידי הארי אבינג, מנכ"ל חברת דינאמקו האלים והמושחת.

נגד המעניש[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנים לאחר מכן, אבינג שולח את ברקודה להתנקש בחיי המעניש, אשר חוקר את תאגיד דינאמקו של אבינג. אבינג תכנן לחבל במערכת החשמל של פלורידה למטרות רווח, והמעניש ביקש למנוע זאת כי פעולה זו תגרום למותם של חפים מפשע. במהלך מאבקו עם המעניש, ברקודה מאבד עין וארבע אצבעות בכף ידו הימנית. אף על פי שברקודה הביס את המעניש בקלות ויכל להורגו, הוא לקח את המעניש אל הים כדי שיוכל לצפות בו נאכל על ידי כרישים. כאשר המעניש מודיע לו שסיכויו לחבר את אצבעותיו מחדש אבדו (היות שהמעניש שם עליהן קרח במגע ישיר, מה שהרג את קצות העצבים). ברקודה צוחק על חוסר זהירותו שלו, וזורק את המעניש לים יחד עם גופתו של גנגסטר מקומי שגרם לו עוול. ברקודה חשב כי עמלץ לבן אכל את שניהם; בפועל, המעניש שרד.

ברקודה נעשה מעורב בעסקי דינאמקו, ובענייני מעסיקו ויד ימינו, דרמוט לירי. הוא מרגל אחר דרמוט עבור אבינג, ומגלה כי אשתו של אבינג - אליס - שוכבת עם דרמוט. ברקודה מגלה כי דרמוט ואליס מתכננים להוציא לאור את מזימתו של אבינג. לפני הפלגת ספינת תענוגות, כאשר אבינג עצמו על מסוק, המעניש משבץ שני חומרי נפץ על הספינה. הגדול נמצא לפני שהתפוצץ, אך הקטן יותר לא נמצא, והמעניש מאפשר לאבינג ולברקודה להסגיר עצמם ברדיו. כאשר גילה על יחסי אשתו ודרמוט, אבינג התאבד בקפיצה מהמסוק, בעוד אליס ודרמוט מתקיפים את ברקודה וזורקים אותו מהסירה. בסופו של דבר, המעניש מפוצץ את הסירה ומניח לאלו שהיו עליה להיאכל על ידי כרישים. כאשר ברקודה מנסה לטפס על סיפון סירתו של המעניש, זה האחרון יורה בו בטווח אפס עם רובה ציד.

מיני סדרה; בסנטה מוריקונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כעבור זמן מה, ברקודה הושכר על ידי ראש המאפיה האיטלקית כריס אנג'לון. אנג'לון הסתכסך עם הדיקטטור לאופולדו לונה על מחיר קוקאין, לכן החליט כי בנו חולה ההמופיליה יהרוג אותו בעזרת ברקודה. אחרי תקרית עם לונה ופגישה עם חברו מהכוחות מיוחדים, פיפטי, מתגלה כי ברקודה מתכנן תוכנית מורכבת על מנת לקבל את הכסף הנדרש לנקום במעניש. הוא הודיע לחוג הפנימי של לונה כי בכוונתו להרוג את הרודן, ולהחליף אותו באשתו, וונדה; הוא תכנן להרוג את אנג'לון ולמנות במקומו את בנו, להפעיל מחדש את מסחר הקוקאין בין המאפיה למדינה, ולחזור לאמריקה בעזרת רואה חשבון היושב בכלא כדי להתחיל לעבוד בסנטה מוריקונה. אחד האנשים מחוגו של לונה מודיע לדיקטטור על כך, והוא מזמין את ברקודה ואת פיפטי לטיול מסוק מעל להר געש, בתכנון להרוג אותם. ברקודה מנצל זאת, וכאשר פיפטי חושף את פינו, לונה קופץ מהמסוק אל מותו (היות שפיפטי התחזה לאישה ושכב עמו).

אנג'לון, נבגד ומושפל, מתכנן מהפכה בסנטה מוריקונה - מדינתו של לונה - ומצליח להעביר חלק מצבאו של לונה לשליטתו. ברקודה ופיפטי תכננו להילחם בדרכם לארמון הנשיאות כדי לחלץ את אוסוולד ווונדה, ואז לברוח למסוק. פיפטי נורה למוות בחלק השני של התוכנית ונשאר מאחור. ברקודה, אוסוולד ווונדה בורחים למסוק, אך אנג'לון מצליח לעלות כדי לנקום. בנ, אוסוולד, יורה באביו למוות, אך ברקודה הורג בטעות את אוסוולד עם טפיחה ידידותית בגבו. בשל האספקה המעטה במסוק, ברקודה ווונדה מוצאים עצמם צפים על סירה באוקיינוס השקט ללא מזון או ציוד. נרמז כי ברקודה אכל את וונדה בקניבליזם.

ארוך, קר וחשוך; נגד המעניש שנית ומוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברקודה חוזר, תוך כדי גיבוש תוכנית לנקמה במעניש, מקבל מידע ממקור לא ידוע המוביל אותו לביתו של יורקי מיטשל, סוכן SAS ו-MI6 לשעבר וחברו של המעניש. אחרי שחקר והרג את יורקי ואשתו, ברקודה גילה מידע שימושי מאוד; למעניש יש בת בשם שרה אשר הוא עצמו לא ידע עליה, שנולדה כתוצאה מהמפגש בינו לבין סוכנת ה-CIA קתרין או'בריין. התינוקת מטופלת על ידי אחותה של קתרין וגיסהּ בלה חויה, סן דייגו. ברקודה נוסע ללה חויה וחוטף את התינוקת ממעון, הורג עובד בתהליך. ברקודה חוזר לניו יורק במטרה למשוך את המעניש למלכודת, ולשם כך, מזמין מספר ארגוני פשע למלון בידיעה שדבר כזה ימשוך את המעניש. ברקודה אינו נוכח, והפושעים למעשה אינם יודעים מי ארגן את הפגישה. המעניש, המסתתר בתקרה, תכנן להתפרץ למקום ולנצל את הבלבול, אך מבין כי כל המקום ממולכד באמצעות חומרי נפץ. ברקודה טובח במאפיונרים ומתכוון להשתלט על עסקיהם כאשר יחסל את המעניש, אשר יורד כדי להינצל, לשמחתו של ברקודה. הוא מכניע את המעניש בקלות, וכאשר המעניש מתעורר, הוא מוצא עצמו כבול לכיסא.

ברקודה חושף את תוכניתו למעניש, ומראה לו את בתו. זועם, המעניש משתחרר ונאבק בברקודה, אך מפסיד פעם נוספת ועבר אשפוז בבית חולים. שם, המעניש משכנע את רופאו שברקודה יגיע לבית החולים ויהרוג מטופלים. הרופא סייע למעניש לברוח מהמשטרה, ונתן לו סמים ממריצים כדי שיתאושש. המעניש נוסע לקליפורניה אחר ברקודה, ומתעמת איתו בבית אחותה של קתרין. ברקודה לכאורה הורג את שרה, אך המעניש מגלה כי זה מזויף, מכניע את ברקודה ומענה אותו לגלות את מיקומה האמיתי. המעניש מאתר את שרה במכונית ממולכדת ביער, ובעוד הוא מנסה לחלץ את שרה, ברקודה מתאושש ותוקף את המעניש. הוא נפצע מספר פעמים, אך הקרב נגרר לבית ספר יסודי סמוך ונטוש. לבסוף, המעניש יורה בראשו של ברקודה עם AK-47 והורג אותו. שרה חוזרת לאם מאמצת. בקשת הסיפור הבאה והאחרונה בהרצת המעניש, התגלה כי ברקודה נשלח על ידי גנרלי צבא ארצות הברית שארגנו את המבצע הצבאי בקשת הסיפור "אמא רוסיה" כדי להשתיק את המעניש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]