היפוליטה (מארוול קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היפוליטה
היפוליטה, כפי שהופיעה על עטיפה אלטרנטיבית לחוברת Fearless Defenders #3 מאפריל 2013, אמנות מאת פיל חימנז.
היפוליטה, כפי שהופיעה על עטיפה אלטרנטיבית לחוברת Fearless Defenders #3 מאפריל 2013, אמנות מאת פיל חימנז.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Thor #127
(אפריל 1966)
יוצרים סטן לי
ג'ק קירבי
מידע
כינויים מלכת האמזונות, האישה הלוחמת
סטטוס פעיל
גזע אולימפי
מין נקבה
מקצוע כלי הקיבול של פלוטו
כוחות כוחות, מהירות וסיבולת על-אנושיים, תעופה, אלמותיות.
באמצעות כפפות השריון של ארס: היכולת להגדיל את כוחה פי מאה.
חברה בקבוצה דפנדרס (ולקיריור)
חברה לשעבר בקבוצה הבקאיה, מלכת האמזונות, האלים האולימפיים
דמויות קשורות
משפחה ארס (אב), אותררה (אם, מתה), ארטום (בת, מתה), אנטיופה, ליסיפה, מלניפה, אוריתיאה ופנתסיליאה (אחיות, מתות), פובוס, דיימוס, מונסטרו, קיקנוס (אחים חורגים), הרמוניה (אחות למחצה), היפוליטוס (אחיין, מת)

היפוליטהאנגלית: Hippolyta) היא דמות בדיונית של גיבורת-על המופיעה בחוברות הקומיקס תור ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Thor #127 מאפריל 1966 ונוצרה בידי הכותב סטן לי והמאייר ג'ק קירבי. הדמות מבוססת על מלכת האמזונות היפוליטה מהמיתולוגיה היוונית.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

היפוליטה היא בתם של אל המלחמה ארס ואותררה האמזונה וכן אחותו החורגת של פובוס. היא ואחיותיה האמזונות היו עוזרות לחרחר מלחמה, וגונבות את הילדות מאימותיהן כדי להגדיל את צבאן. הקבוצה הגנה על האלה העגלה איו כטובה לסבה זאוס. אחרי שנים רבות בהם שלטה באמזונות, היפוליטה פגשה את הרקולס כאשר הוא, יאסון והארגונאוטים נחתו ליד העיר הבצורה שלה תמיסקירה. הם ניסו לגנוב את האבנט הקסום של היפוליטה וכן כמה שיותר עבדים שיוכלו למצוא. אחותה של היפוליטה, אנטיופה, חששה לחיי אחותה והתחזתה אליה מרצונה החופשי. יאסון חשב שמדובר במלכת האמזונות, חטף אותה והפך אותה לכלתו. לשניים נולד תינוק בשם היפוליטוס, שנקרא על שם אחותה האהובה. בתחילה, היפוליטה נטרה להרקולס טינה על פלישתו אך בסופו של דבר התאהבה בו. במשך העידנים היא ניסתה לזכות בליבו, אך ללא הועיל. עקב כך נוצרה בין השניים מערכת יחסים של אהבה/שנאה.

בתקופת העידן המודרני של הקומיקס, היפוליטה עזרה לפלוטו, האל הרומי של השאול, בתוכניתו לנקום בהרקולס. דרך מעשה תרמית, הוא קשר אותו לממלכתו האדס, אך תור נחלץ לעזרתו. היפוליטה גם הקימה דור חדש של אמזונות לוחמות להן קראה ה"בקאיה", שהיו מורכבות מנשים חסרות בית מהעיר ניו יורק. הקבוצה נכנסה לעימותים עם ארבעת המופלאים ואקס-מן.

מאוחר יותר, הדמות מופיעה בדפי חוברות Incredible Hercules כשהיא מבקרת את אביה ארס בניסיון לרתום אותו לאחת ממזימותיה של הרה. ארס מנער אותה מעליו, וכאשר היא חוזרת היא נרצחת בידי בתה ארטום, שעייפה מהאובססיה של אמה להרקולס.[1] במהלך קשת הסיפור "שלטון אפל", היפוליטה היא אחת מהאנשים המתים של ארבוס כאשר הרקולס מגיע לשאול.[2] בהמשך, הלה מקימה את היפוליטה מהמתים כדי לעזור לולקיריור להביס את עלמות המגן מאבדון.[3] היפוליטה, שכעת ידועה בכינוי "האישה הלוחמת", מצטרפת לקבוצת הדפנדרס חסרות הפחד.[4]

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

להיפוליטה יש כוחות, מהירות וסיבולת על-אנושיים והיא אלמותית, מה שאומר שהיא אינה מזדקנת. כמו כן, היא מיומנת בקרב פנים אל פנים ומחזיקה בכפפת השריון של ארס, שמגבירה את כוחותיה לאין שיעור.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Incredible Hercules #121
  2. ^ Incredible Hercules #129
  3. ^ Fearless Defenders #2, March 2013
  4. ^ Fearless Defenders #3, April 2013
ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.