קפטן מארוול (קהנ'נר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפטן מארוול
Captain Marvel
קפטן מארוול (קהנ'נר), כפי שהופיע על עטיפת חוברת Captain Marvel Vol. 6 #1 מינואר 2008, אמנות מאת אד מקגינס, דקסטר ויינס וג'ייסון קית'.
קפטן מארוול (קהנ'נר), כפי שהופיע על עטיפת חוברת Captain Marvel Vol. 6 #1 מינואר 2008, אמנות מאת אד מקגינס, דקסטר ויינס וג'ייסון קית'.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Civil War: The Return #1
(מרץ 2007)
הופעה אחרונה Secret Invasion #6
(ספטמבר 2008)
יוצרים פול ג'נקינס
טום רייני
מידע
שם אמיתי קהנ'נר
כינויים קפטן מארסקרול, מאר-וול
סטטוס לא פעיל
כוחות כוח-על, תעופה, מחזיק בצמידי שלילה תוצרת הסקרול, שינוי צורה.
חברוּּת לשעבר בקבוצה צי הפלישה של הסקרול
היוזמה

קהנ'נראנגלית: Khn'nr) היה דמות בדיונית של גיבור-על שהופיעה בחוברות הקומיקס קפטן מארוול ביקום מארוול קומיקס. דמותו הופיעה לראשונה בחוברת Civil War: The Return #1 ממרץ 2007 ונוצרה על ידי הכותב פול ג'נקינס והמאייר טום רייני. קהנ'נר הוא החמישי לשאת את זהות קפטן מארוול לאחר פילא-וול.

קהנ'נר הוא סוכן רדום של גזע הסקרול משני הצורה, שה-DNA שלו התמזג עם מאר-וול, קפטן מארוול המקורי. עקב כך, קהנ'נר ננעל בצורתו של מאר-וול וניתנו לו תעתיקים טכנולוגיים תוצרת הסקרול של צמידי השלילה מגזע הקרי. אולם, אפיוניו המנטליים של קהנ'נר נמחקו, ואישיותו של מאר-וול נותרה הדומיננטית. למרות שהיה חבר בצי פלישת הסקרול על כדור הארץ, קהנ'נר בחר ללחום יחד עם גיבורי-העל בכוחות הפלישה.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירועי "פלישה סודית" של שנים 2008-2009, שבה גזע הסקרול משני הצורה פלש לכדור הארץ והתחזה לגיבורי-העל, חייזר סקרול בשם קהנ'נר ננעל בצורתו של מאר-וול, קפטן מארוול המקורי, וניתנו לו תעתיקים טכנולוגיים של צמידי השלילה כדי להעתיק את כוחות-העל שלו. קהנ'נר קיבל שתלי זכרונות שהפכו אותו לסוכן רדום. הוא האמין כי הוא עצמו קפטן מארוול עד לרגע הפלישה, וגירוי פסיכולוגי הופעל והחזיר אותו לאישיותו המקורית כחבר בגזע הסקרול.

מאר-וול המקורי מת ממחלת הסרטן, וכדי להסביר את החזרתו לחיים, זיכרון מבוים הושתל במאר-וול הסקרול שגרם לו להאמין שנתקל בעיוות בזמן בתקופת העבר. לפי הזיכרון המושתל, טוני סטארק, הנרי פים וריד ריצ'רדס הקימו בית כלא בתוך האזור השלילי, דבר אשר גרם לעיוות בזמן, וכאשר קפטן מארוול נגע בו, הוא הועבר לאזור השלילי שבזמן ההווה. גיבורי הארץ לא ידעו כיצד להתמודד עם הגעתו של מאר-וול לזמנם הנוכחי. הם סיפרו לו את ההיסטוריה המלאה שלו, והציעו לו מקום בזמן ההווה כסוהר בית הכלא עד אשר יחזור לזמנו בעבר.

בקרב האחרון של מלחמת האזרחים של יקום מארוול, הוא נקרא לעזור לגיבורי-העל התומכים בחוק רישום העל-אנושיים ואשר החיו אותו מחדש.[1] אולם, הוא רואה את התוהו ובוהו שנוצר ועוזב לצרפת, שם הוא בוחן פורטרט של אלכסנדר הגדול במוזיאון הלובר וחש בנקודות דמיון בינו לבין מצביא יוון העתיקה.[2] תמונה זו נועדה להיות גירוי פסיכולוגי, אולם עקב טעות בחישובים של מדעני הסקרול, קהנ'נר שמר על אישיותו ועל הזכרונות שלפני השבי שלו בידי הסקרול. מרבית מאישיותו של קהנ'נר נמחקה בטעות כתופעת לוואי מהטיפול המנטלי שעבר, וכתוצאה מכך, אישיותו של מאר-וול נותרה הדומיננטית. כאשר הסקרול הבינו את אשר נעשה, מספר חיילים ונבלי-על מתחזים ניסו ללכוד אותו.[3]

כאשר קהנ'נר למד את האמת והתוודע לזהותו האמיתית, הוא בחר לאמץ את זכרונותיו של מאר-וול ולמרוד בגזע הסקרול הפולש. הוא עזר לגיבורי הארץ להגן על עולמם מפני הכוחות הפולשים.[4] אולם, בזמן שמסתננים מגזע הסקרול מתקיפים את סוכנויות S.H.I.E.L.D ו-S.W.O.R.D וכן את בניין בקסטר - מפקדתם של ארבעת המופלאים - קהנ'נר פותח במתקפה על הר הרעם של קבוצת ת'נדרבולטס[5] מתוך החלטה להשמיד את הגורמים אותם ראה כעושי צרות בעולם. הוא מביס את חברי הקבוצה,[6][7] ונורמן אוסבורן משכנע אותו כי רק קהנ'נר עצמו יכול להחליט מי הוא באמת.[8][9] לבסוף, קהנ'נר מוביל מתקפה נגד צי ספינות המלחמה של הסקרול וכמעט משמיד אותן, אך הוא מותקף בידי סופר סקרול, שכמעט והורג אותו.

בקושי בחיים, קהנ'נר מתרסק בחזרה בכדור הארץ, וחוצה את מסלולו של נו-ואר לרגע, שטועה לחשוב שמדובר במאר-וול המקורי. לפני שקהנ'נר מת מפצעיו האנושים, קהנ'נר מפציר בנו-ואר להמשיך את מורשתו של מאר-וול כמגן כדור הארץ. הוא מכריז על הסקרול כשקרנים ובוגדים, ואומר לנו-ואר להביס את הסקרול ולנטול את זהות קפטן מארוול. נו-ואר שומע בעצתו, ומצטרף לקבוצת האוונג'רס האפלים כקפטן מארוול השישי.[10]

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות שקהנ'נר הוא מגזע הסקרול, יש לו את הזכרונות, הידע והכישורים של מאר-וול מגזע הקרי. הדבר כולל את מיומנותו הצבאית, המקנה לו שליטה בכל סוגי הלוחמה פנים אל פנים, כמו גם בכלי רכב ומתקנים טכנולוגיים של אימפריית הקרי. לא ידוע אם מחיקת הזיכרון השאירה בקהנ'נר את הידע שרכש מגזע הסקרול.

הסקרול יצרו גם תעתיקים טכנולוגיים של צמידי השלילה תוצרת הקרי, אשר מעניקים לו כוחות דומים של המרת אנרגיה יונית לכוח פיזי, חסינות לפגיעות, יצירת פרצי אנרגיה, יכולת השרדות בחלל ותעופה המהירה ממהירות הקול. כמו כן, הם מקושרים לצמידי השלילה המקוריים, והדבר בא לידי ביטוי כאשר גברת מארוול - אשר ענדה את צמידי השלילה המקוריים - הייתה מסוגלת לגרש אותו לאזור השלילי על ידי נקישה בצמידי השלילה שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Civil War #7, January 2007
  2. ^ Captain Marvel Vol.6 #1, January 2008
  3. ^ Captain Marvel Vol.6 #3, March 2008
  4. ^ Captain Marvel Vol.6 #5, June 2008
  5. ^ Secret Invasion #1, June 2008
  6. ^ Secret Invasion #3, August 2008
  7. ^ Thunderbolts #122, September 2008
  8. ^ Secret Invasion #5, October 2008
  9. ^ Thunderbolts #123, October 2008
  10. ^ Secret Invasion #6, November 2008