טופר צהוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טופר צהוב
טופר צהוב, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Yellow Claw #1 מאוקטובר 1956, אמנות מאת ג'ו מנילי.
טופר צהוב, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Yellow Claw #1 מאוקטובר 1956, אמנות מאת ג'ו מנילי.
סוג נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Yellow Claw #1
(אוקטובר 1956)
הופעה אחרונה Agents of Atlas #6
(מרץ 2007)
יוצרים אל פלדשטיין
ג'ו מנילי
מידע
שם אמיתי פלאן צ'ו
כינויים טופר צהור, טופר זהוב (הוא מחשיב את "טופר צהוב" ככינוי גנאי גזעני), פאנג צ'ו, הטופר
סטטוס לא פעיל
מקצוע נבל-על
כוחות טלפתיה, אינטליגנציה גבוהה, אריכות ימים
חבר לשעבר בקבוצה הספט (מנהיג)
קרן אטלס (מנהיג)
דמויות קשורות
משפחה ג'ינגיס חאן (אב קדמון, מת)
סוּוַאן (אחיינית-רבא)
ג'ימי וו, טמוג'ין, מנדרין (חולקים באותה שושלת)

טופר צהובאנגלית: Yellow Claw) הוא דמות בדיונית של נבל-על שהופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Yellow Claw #1 מאוקטובר 1956 תחת פרסומה של חברת אטלס קומיקס, קודמתה מתור הזהב של מארוול קומיקס, ונוצרה בידי הכותב אל פלדשטיין והמאייר ג'ו מנילי.

טופר צהוב הוא מדען מבריק ואיש אשכולות בעל ידע נרחב בביוכימיה, מיסטיקה, אלכימיה ואמנויות לחימה שנולד לפני 150 שנה ביבשת סין. דרך מניפולציה של כוחות קסם, הוא רקח שיקויי חיים אשר האריכו את חייו ואפשרו לו לשמור על חיוניות פיזית. בעקבות הופעותיו בחוברות של ניק פיורי, מנהל S.H.I.E.L.D, אמני הדמות שרטטו אותה בגוון עור צהוב ובלתי שגרתי, כנראה תוצר לוואי של כימיקל הארכת החיים שלו.

הטופר הצהוב הקדיש את חייו להשגת שליטה עולמית ולחתור נגד תרבות המערב. הוא שולט בארגון קרימינלי, יחד עם צוות מדענים ומהנדסים. בשנות ה-50 של המאה ה-20 הוא כרת ברית עם מנהיגים קומוניסטים סיניים מתוך כוונה לכבוש את המערב עבור סין. לעשה, הייתה זו תחבולה, והוא התכוון לכבוש את המערב עבורו. הטופר הצהוב נעזר בשירותיו של פושע מלחמה נאצי בשם קארל פון הורסטבאדן, אך מאמציהם סוכלו ללא הרף בידי סוכן ה-FBI ג'ימי וו ובידי קרובתו משפחתו היחידה סוּוַאן, שאותה לא רצה להרוג.[1] הטופר הצהוב שלח את כוחותיו כדי לפלוש לליברטי איילנד ולהפעיל את משתק הזהות שלו, אך תוכניותיו סוכלו בידי ניק פיורי וקפטן אמריקה.

בסיפורי הטופר הצהוב שבחוברות Strange Tales, מרגל-העל ניק פיורי לחם בדמות שאותה חשב לטופר הצהוב. אולם, למעשה היה זה אנדרואיד שאותו יצר דוקטור דום כחלק ממשחק הרסני והורס עולמות כביכול.

בשנות ה-2000, דמותו של טופר צהוב הופיעה בסדרת מארוול בשם "סוכני אטלס". בסדרה זו התגלה שמו האמיתי, פלאן צ'ו, ושהוא היה חאן של שושלת מונגולית סודית שבחר בג'ימי וו להיות היורש שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Yellow Claw #1-4, October 1956-April 1957