קארנאק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מגיסטר קארנאק
קארנאק (באמצע), כפי שהופיע על עטיפת החוברת Inhumanity #1 מדצמבר 2013, אמנות מאת אוליבייה קויפה.
קארנאק (באמצע), כפי שהופיע על עטיפת החוברת Inhumanity #1 מדצמבר 2013, אמנות מאת אוליבייה קויפה.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Fantastic Four #45
(דצמבר 1965)
יוצרים סטן לי
ג'ק קירבי
גילום הדמות קן ליונג ("הבלתי אנושיים")
מידע
שם אמיתי קארנאק מאנדר-אזור
כינויים המנפץ
סטטוס פעיל
כוחות מומחה בקרב פנים אל פנים
כוח, סיבולת, זריזות, זמישות, עמידות ורפלקסים על-אנושיים
שליטה בתגובות גופו (דופק, דימום, נשימה ועוד), יכולת חישת נקודות תורפה בעצמים, אתלט מיומן, חיזוי מוגבל
חבר בקבוצה חברי המגדל, משפחת המלוכה של הבלתי אנושיים, הבלתי אנושיים האוניברסליים
חבר לשעבר בקבוצה הלוחמים
המועצה הגלקטית
המשמר המלכותי
S.H.I.E.L.D
דמויות קשורות
משפחה מאנדר ואזור (הורים, מתים)
טריטון (אח)
מאנגאר וזטא (סבים מצד האב)
קובר ולה (סבים מצד האם)
רינדה (דודה מצד האב)
אמבור (דוד מצד האם)
בלאקאגאר ומקסימוס בולטאגון, מדוזלית' וקריסטליה אמקוולין (בני ובנות דודים)
גורדון נובילי (קרוב משפחה רחוק, מת)
ליר (בן)

קארנאקאנגלית: Karnak) הוא דמות בדיונית של גיבור-על חוצני אשר הופיע בחוברות הקומיקס הבלתי אנושיים ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Fantastic Four #45 מדצמבר 1965, ונוצרה על ידי הכותב סטן לי והמאייר ג'ק קירבי.

קארנאק הוא בנם השני של הביולוגית אזור והכומר/פילוסוף מאנדאר, שניהם מגזע הבלתי אנושיים. הם שלחו את בנם הראשון, טריטון, לתוך מוטגן ערפילי טריגן - אך זה הוביל למוטציה שגרמה לטריטון להיות דמוי דג ונעשה תלוי במים על מנת לנשום. לבקשת הוריו, קארנאק לא נחשף לערפילי טריגן ונשלח ללימוד במקום בו מלמד אביו. למרות שלא נחשף לערפילי טריגן, קארנאק הוא בעל יכולות פיזיות מוגברות, אף יותר מרמתו של קפטן אמריקה. קארנאק הוא בעל גולגולת גדולה, עליה הוא נושא קעקועים ולעיתים חובש עליה קסדה. בגלל מוצאו של אביו, קארנאק חבר במשפחת המלוכה של הבלתי אנושיים.

בהופעתו הראשונה בדפי הקומיקס, קארנאק נראה יחד עם שאר משפחת המלוכה כאשר הם התאחדו עם מדוזה. הוא השתתף בקרב נגד מקסימוס, אשר הקים אזור סביבי סביב עיר הבירה של הבלתי אנושיים - אטילאן. מאוחר יותר, הוא סייע לדבר, ללפיד האנושי ולהפנתר השחור נגד פסיכו-מן, וחבר לגורגון על מנת לשחרר את מקסימוס. קארנאק נסע לאמריקה בחיפושים אחר חזיז שחור הנעדר, ונלחם בבלאסטאר ובקאפטרואידים של הקרי. הוא נאבק בסוכני הקרי, באוונג'רס ובהוד התפתחותו בין היתר. קארנאק וגורגון נשלחו לכדור הארץ כדי לאתר את בנו הנעדר של חזיז שחור, ונעזרו בדרדוויל. באמצעות כוחותיו קארנאק הרס את אולטרון-13, ועזר לדרדוויל בעלילת "מעשים של נקמה". קארנאק וגורגון נקלעו למזימתו של מפיסטו נגד דרדוויל, והועברו יחד איתו לשאול. הם הותקפו על ידי בלאקהארט, אשר הובס והם הוחזרו לכדור הארץ. הוא סייע לקבוצות הלוחמים החדשים, האקס פקטור והאוונג'רס. נחשף כי קארנאק וגורגון עברו על חוקי הבלתי אנושיים בכך שהשתמשו בילידי גזע האלפא פרימיטיבים כעבדים - דבר אשר היה נהוג בתחילה אך נאסר.

קארנאק סייע בהבסת הסנטרי. במהלך אירועי "פלישה סודית", קארנאק נתקל במסתנן סקרול אשר חיקה את כוחותיו שלו אך בחר בצורה אחרת. קארנאק השליך את הסקרול, שנהרג כאשר שופד על ידי גדר. לאחר חורבן אטילאן על ידי תאנוס באירועי "אינסופיות", קארנאק נותר מצולק נפשית והחל לתקוף את הצד המערבי של מנהטן, ממלמל ומתייפח ללא שליטה. הוא נעצר על ידי האוונג'רס ונכלא במגדל סטארק, שם הסביר לאוונג'רס מה התרחש ואיך זה ישפיע על הבלתי אנושיים. הוא אמר למדוזה (אשר הייתה נוכחת בחקירה) כי עליה לשכוח את מה שידעה ולהתעלם מאינסטינקטים, אחרת הכל יהיה אבוד. קארנאק קפץ מחלון במגדל סטארק, ונהרג. היות שהוא קרוב משפחה רחוק של הבלתי-אנושי המרושע גורדון נובילי, תודעתו הועברה למקום בגופו של נובילי אותו הוא החשיב ל"גיהנום". לאחר שנכשל בניסיון לשכנע בלתי-אנושיים כלואים נוספים לברוח, הוא החליט לברוח לבדו בעזרת בלתי-אנושי נוסף. הם פרצו מתוך גופו של נובילי, אשר הביס את מדוזה והתכוון להורגה, ובכך הרגו אותו והצילו את אומת הבלתי אנושיים.

שמונה חודשים לאחר מכן, קארנאק עזב את אומת הבלתי אנושיים ונעשה למגיסטר במנזר בשם "מגדל החוכמה", בו החל ללמד את דרכיו הפילוסופיות. במקביל לכך, הוא החל להשכיר את שירותיו לסוכנות S.H.I.E.L.D. בהצלת והדרכת בלתי אנושיים חדשים, תמורת מיליון דולרים עבור כל משימה. הוא החל להילחם בארגון I.D.I.C‏ (International Data Integration and Control, "אינטגרצית נתונים ובקרה בינלאומיים"), בעבר שלוחה של ארגון A.I.M החוטפים בלתי אנושיים.

את דמותו של קארנאק בסדרת הלייב אקשן "הבלתי אנושיים" גילם השחקן קן ליונג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]