המעניש: אזור מלחמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המעניש: אזור מלחמה
Punisher: War Zone
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על המעניש (קומיקס)
בימוי לקסי אלכסנדר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גייל אן הורד, אבי ארד עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ניק סנטורה
מאט הולוויי
ארתור מרקום
לפי דמות מאת:
גרי קונוויי, רוס אנדרו וג'ון רומיטה האב
עריכה William Yeh עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ריי סטיבנסון
דומיניק וסט
ג'ולי בנז
קולין סלמון
דאג האצ'יסון
דאש מיהוק
ווין נייט
מוזיקה מייקל ואנדמאכר
צילום סטיב גיינר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, גרמניה, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ליונס גייט אנטרטיינמנט, אולפני מארוול עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ליונסגייט
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 5 בדצמבר 2008
משך הקרנה 103 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט ויג'ילנטיזם, סרט דרמה
תקציב 35 מיליון דולר
הכנסות 10.1 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו punisher2
סרט קודם המעניש עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המעניש: אזור מלחמהאנגלית: Punisher: War Zone) הוא סרט גיבורי על-פעולה משנת 2008 מבית ליונסגייט ומארוול קומיקס, המתבסס על דמות הקומיקס המעניש. את הסרט ביימה לקסי אלכסנדר ומככבים בו ריי סטיבנסון כפרנק קאסל ודומיניק וסט כבילי רוזוטי/ג'יגסו. הסרט יצא לאקרנים ב-5 בדצמבר 2008.

זהו העיבוד השלישי לדמותו של המעניש, אחרי סרט משנת 1989 בכיכובו של דולף לונדגרן ואתחול מחודש משנת 2004 בכיכובו של תומאס ג'יין. כמו קודמו, גם סרט זה הוא אתחול מחודש לקומיקס, אלא שהפעם הסרט יצא לאור תחת חותם Marvel Knights, שמיועד לקהל צופים מבוגר יותר, ומספר את מלחמתו העקובה מדם של פרנק קאסל בבוס המאפיה בילי רוזוטי, שפניו הושחתו כליל וכעת הוא מוכר בשם "ג'יגסו". מאז יציאתו לאקרנים, הסרט הפך לסרט פולחן עקב נאמנותו הרבה לקומיקס.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציב וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקציב הסרט נאמד בכ-35 מיליון דולר, אך בשל אופיו האלים כשל לעמוד ברף ההכנסות. בסוף השבוע הראשון להקרנתו, הסרט זכה להכנסות של 4 מיליון דולר בלבד. סכום הכנסותיו הכולל נאמד בכ-8,050,977 מיליון דולר בארצות הברית, ו-2,049,059 מיליון דולר ברחבי העולם.

הסרט קיבל ביקורות שליליות ממבקרי קולנוע. אתר הביקורות Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 26 מתוך 100 בהתבסס על 99 ביקורות (27 מתוכן "טריות" ו-74 מתוכן "רקובות"), בציינו כי "הסרט מחזיר מחדש את סרטי הפעולה האלימים למדי ועתירי הדיאלוגים של שנות ה-80, ונדמה כי עבר עליו הכלח"[1]. מבקר הקולנוע רוג'ר איברט משיקגו סאן-טיימס העניק לסרט שני כוכבים מתוך ארבעה וציין כי "אפשר היה לסמוך על סרט איום שייעשה בצורה גרועה. לא עוד. 'המעניש: אזור מלחמה' הוא אחד מהסרטים הגרועים שנעשו היטב אותם ראיתי". עוד הוא ציין כי המגרעה היחידה של הסרט היא שהוא מעורר פלצות[2]. לעומת זאת, היו אחרים אשר הביאו בחשבון את הנאמנות למקור וציינו כי מדובר בסרט המעניש הטוב ביותר עד כה, בו כמות האקשן היא מספקת בהחלט והסיפור הוא בסגנון אפל שקרוב למקור[3]. אדוארד פורטר מסאנדיי טיימס הבריטי העניק לסרט שלושה מתוך חמישה כוכבים, בציינו כי "בעוד הסרט זכה במידרוג 18 בשל האלימות שבו, הוא סיפור קלאסי מהנה ביותר בכל המובנים האחרים - קרבות ירי מוגזמים, נבלים מפלצתיים ומטורפים, שותף מגמגם וכיוצא בזה[4]. ביקורת נוספת מציינת כי זוהי "מעשיית הקומיקס הנאמנה מאוד למארוול - עקובה מדם, רצינית, רבת עצמה, אפלה ופסיכוטית להפליא"[5].

קיימת התייחסות גם לכך שהביקורת הנוקבת של מבקרי הקולנוע נבעה אולי מהשוואה לסרט קומיקס נוסף שיצא אותה שנה, "האביר האפל". מתיו קונוויי העניק לסרט 3.5 כוכבים מתוך חמישה ומציין בביקורת שלו כי "'המעניש: אזור מלחמה' הוא אנטיתזה לאביר האפל בכל צורה. בעוד 'האביר האפל' היה סרט עגמומי, אינטליגנטי ואולי אף יומרני שמתרחש בעולם מציאותי, 'אזור מלחמה' הוא מותחן פשע רועש, עקוב מדם וזול, בו משולבים הומור שחור ותנוחות אקשן מוגזמות, ואשר מתרחש בעיר מוזנחת ומוצפת אורות ניאון שאינה דומה לעולם אותו אנו מכירים"[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא המעניש: אזור מלחמה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]