סילק (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סילק
Silk
סילק, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Silk #1 מפברואר 2015. אמנות מאת דייב ג'ונסון.
סילק, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Silk #1 מפברואר 2015. אמנות מאת דייב ג'ונסון.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה הופעת קמע ללא שם:
Amazing Spider-Man Vol.3 #1
(אפריל 2014)
כסינדי מון/סילק:
Amazing Spider-Man Vol.3 #4
(יולי 2014)
יוצרים דן סלוט
אומברטו ראמוס
גילום הדמות טיפאני אספנסן ("ספיידרמן: השיבה הביתה", "הנוקמים: מלחמת האינסוף")
מידע
שם אמיתי סינדי מון
כינויים האישה בחדר חסר החלונות, כלת-העכביש, ספיידרוומן, הכלה, סין, המסתובבת במרכז הרשת, ג'ני המסתובבת המדהימה, ספיידרוומן חדשה ומסתורית, השנייה שננשכה, איום המשי הלא-נראה, אנלוגיה
סטטוס פעיל
מקצוע גיבור-על, מתמחה, לוחם צדק, תלמיד
כוחות ראו ספיידרמן#כוחות ויכולות
חברה בקבוצה צ'מפיונס, סוכני אטלס
חברה לשעבר בקבוצה S.H.I.E.L.D., פרוטקטורס, צבא-העכבישים, נשות העכביש, צבא הפשע של החתולה השחורה, חדשות ערוץ העובדה
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה אלברט האב ונרי מון (הורים)
אלברט מון הבן (אח)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סילקאנגלית: Silk, משי) היא דמות בדיונית של גיבורת-על המופיעה בחוברות הקומיקס ספיידרמן ביקום מארוול קומיקס. דמותה הופיעה לראשונה בחוברת Amazing Spider-Man Vol.3 #1 מיוני 2014, ונוצרה בידי הכותב דן סלוט והמאייר אומברטו ראמוס.

סילק היא האלטר-אגו של סינדי מון, תלמידה שננשכה גם היא בידי העכביש הרדיואקטיבי שנשך את פיטר פארקר/ספיידרמן. היא הוכרחה להצטרף לטיול בו העכביש הופיע בעקבות סירובה להתמקד בלימודיה, על מנת להמשיך לשחק בנבחרת ההוקי קרח יחד עם חברה הקטור. כאשר העכביש נשך את פארקר בידו, הוא נפל ונשך את סינדי בקרסולה. היא גילתה את כוחותיה כאשר הדביקה בטעות את הוריה בקורי-עכביש, ונלקחה משם בידי אדם בשם אזקיאל סימס. הוא אימן אותה בשימוש בכוחותיה, עד שהבין כי טורף טוטמי-העכביש מורלון צד אחריה. הוא נעל אותה בבונקר מוגן מתחת למגדל סימס, אותו מורלון אינו מסוגל לאתר, ושם נשארה שלוש-עשרה שנים. הבונקר היה מלא באוכל, ספרים וקלטות מהעולם החיצון, ולמרות שידעה את קוד היציאה, סינדי נשארה בבונקר בידיעת ההשלכות.

כאשר הצופה נרצח באירועי "החטא הקדמון", הנבל "גלגל-העין" גרם למעין פיצוץ באמצעות אחת מעיני הצופה, שגרם למושפעים לחוות את סודותיהם העמוקים והנשכחים ביותר, או לחוות כאלו הקשורים אליהם. פארקר גילה על קיומה של סינדי בעקבות הפיצוץ, וכשהלך להוציאה מהבונקר, נתקל בסירוב בגלל הסכנה הצפויה ממורלון. כאשר גילה לה שמורלון נהרג, סינדי יצאה מהבונקר והחלה לחפש את משפחתה. כשגילתה שהם עברו דירה, פארקר הבטיח לה למצוא אותם, אך הם התעמתו כאשר הוא גילה לה שמורלון נהרג פעמיים לפני כן וחזר לחיים כל פעם. הקרב הסתיים כאשר הם התנשקו והחלו במערכת יחסים רומנטית בגלל טבעם המשותף, והם נלחמו ביחד נגד החתולה השחורה ואלקטרו.

מאוחר יותר שב מורלון, והחל במסע ציד המוני של כל טוטמי-העכביש ברחבי המולטי-יקום. סינדי הייתה חלק חשוב בציד זה, והצטרפה לצבא העכבישים של ספיידר-UK לצד ספיידרמן 2099, ספיידרוומן וספיידר-גירל. מתברר שהיא טוטמית של ישות עכביש חזקה בשם "הכלה", ובכך משכה את תשומת לבם של מורלון ומשפחתו, היורשים. לאחר מותם של טוטמים רבים, צבא העכבישים הביס את היורשים, שנכלאו בבונקר מגדל סימס מארץ-3145. כל העכבישים חזרו לעולמם, פרט לספיידר-UK וספיידר-גירל, וסינדי חזרה לחייה הנורמליים. היא החלה להילחם בפשע תוך כדי חקירת מיקום משפחתה, ונפגשה עם הקטור המאורס.

את דמותה של סינדי מון בסרטי הלייב אקשן "ספיידרמן: השיבה הביתה" ו"הנוקמים: מלחמת האינסוף" גילמה השחקנית טיפאני אספנסן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סילק בוויקישיתוף