האביר השחור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האביר השחור
האביר השחור, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Mystic Arcana Black Knight #1 מספטמבר 2007, אמנות מאת מרקו ג'ורג'ביק.
האביר השחור, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Mystic Arcana Black Knight #1 מספטמבר 2007, אמנות מאת מרקו ג'ורג'ביק.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה סר פרסיבל מסקנדיה:
Black Knight #1
(מאי 1955)
סר איאובר מגרינגטון:
Defenders #11
(דצמבר 1973)
נתניאל גארט:
Tales to Astonish #52
(פברואר 1964)
דיין ויטמן:
Avengers #47
(דצמבר 1967)
אוגוסטין דולאק:
Black Panther Vol.4 #3
(יוני 2005)
הופעה אחרונה סר פרסיבל מסקנדיה:
Marvel Super-Heroes #17
(נובמבר 1968)
סר איאובר מגרינגטון:
Black Knight: Exodus #1
(דצמבר 1996)
נתניאל גארט:
Avengers #48
(ינואר 1968)
יוצרים סטן לי, ג'ו מאנילי (פרסי)
סטיב אנגלהארט, סאל בוסימה (איאובר)
סטן לי, דון הק (גארט)
רוי תומאס, ג'ורג' טוסקה (ויטמן)
רג'ינלד הדלין, ג'ון רומיטה הבן (דולאק)
מידע
שם אמיתי סר פרסיבל מסקנדיה
סר איאובר מגרינגטון
נתניאל "נייט" גארט
דיין ויטמן
כינויים ראש פחית, הנבל מימי הביניים, יד הגורל
סטטוס פעיל
כוחות ללא כוחות-על
יכולות מיסטיות כתוצאה משימוש בחרב ההובנה (פרסי). יכולותיו הפיזיות של ויטמן שודרגו על ידי חיבור מנטלי עם סרסי מהנצחיים. לאחר שהקשר נשבר, ויטמן קיבל יכולות מיסטיות בידי פנדרגון.
חברוּת בקבוצה יורופורס (ויטמן)
חברוּּת לשעבר בקבוצה אקסקליבר, אבירי וונדגור, גיבורים להשכרה, אדוני הרשע, אוונג'רס (מבצע סופה גלקטית), דפנדרס (ויטמן)
אדוני הרשע, לגיון האלמתים (גארט)
צבא המלך ריצ'רד, אבירי השולחן העגול (פרסי)

האביר השחוראנגלית: Black Knight) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. האביר השחור המקורי מתור הכסף של הקומיקס הופיע לראשונה בחוברת Black Knight #1 ממאי 1955 של אטלס קומיקס - קודמתה של מארוול קומיקס משנות ה-50 של המאה ה-20 - ונוצר על ידי הכותב סטן לי והמאייר ג'ים מאנילי.

האביר השחור הוא האלטר אגו שחלקו ארבע דמויות לאורך ההיסטוריה - אביר מימי הביניים בשם סר פרסיבל מסקנדיה, וצאצאיו הישירים סר איאובר מגרינגטון, נבל-העל נתניאל "נייט" גארט וגיבור-העל מהעידן המודרני של הקומיקס דיין ויטמן, אחיינו של גארט. אביר שחור חמישי בשם אוגוסטין דולאק הופיע בחוברות הפנתר השחור ביוני 2005 בכתיבתו של רג'ינלד הדלין ובאיורו של ג'ון רומיטה הבן, ללא כל קשר גנטי לדמות המקורית.

דמותו של האביר השחור הופיעה בסדרות האנימציה השונות שנעשו לדמויות מארוול, בין היתר האוונג'רס: סדרת האנימציה, ספיידרמן וחבריו המופלאים, איירון מן: הרפתקאות משוריינות והפנתר השחור: סדרת האנימציה. דמותו של דיין ויטמן בתור האביר השחור הופיע בסרט "נצחיים" כחלק מהיקום הקולנועי של מארוול, בגילומו של קיט הרינגטון.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סר פרסיבל מסקנדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האביר השחור המקורי היה סר פרסיבל מסקנדיה, אביר מהמאה ה-6, אשר שירת בחצר המלכות של המלך ארתור כלוחמו האישי הגדול ביותר. הוא גויס בידי מרלין הקוסם ואימץ לעצמו שתי זהויות, כאשר התחזה לחסר תועלת מוחלט עד אשר השתנה לאישיותו של אביר השחור. בתור האביר השחור, פרסי החזיק בחרב ההובנה שחישל מרלין ממטאוריט,[1] יריב תמידי של מורדרד האביר המרושע, אחיינו הבוגדני של ארתור. אף על פי שמורדרד נהרג מפצעיו שנגרמו בידי ארתור, פרסי נהרג בסופו של דבר על ידו במהלך נפילתה של קמלוט כאשר חרב מכושפת שיספה אותו בגבו. מרלין הבטיח שרוחו של פרסי תמשיך לחיות על ידי הטלת כישוף שתחיה אותו מחדש אם מורדרד יחזור לחיים אי פעם.[2] בהמשך, רוחו של סר פרסיבל הופיעה מספר פעמים כדי לייעץ לצאצאו דיין ויטמן.

סר איאובר מגרינגטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

איאובר מגרינגטון היה אחד מצאצאי האבירים השחורים שנולדו אחרי סר פרסיבל מסקנדיה, האביר השחור המקורי, בתקופת המאה ה-12. בזמן זה, איאובר היה חברו למסע של בנט דופרי - אשר לימים יהפוך לנבל אקסודוס - בחיפוש אחר מגדל הכוח, מקום מושבו של פרעה הנצחי בעקבה. בהמשך, גופתו של איאובר נשלטה בידי רוח צאצאו דיין ויטמן, והוא נטש את המסע למרבה זעמו של דופרי. מסעו של דופרי הוביל אותו לבסוף למפגש אירעי עם אפוקליפס ולהתפתחות כוחותיו המוטאנטים. באשר לאיאובר - כאשר ויטמן עזב את גופו וחזר לתקופת הזמן שלו, כל שנותר מגופו של איאובר היה שלד ועצמות.

נתניאל גארט[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרופסור נייתן גארט היה ביולוג וצאצאו הישיר של סר פרסיבל, אשר מצא את קברו ואת חרב ההובנה. אולם, כוונותיו הזדוניות של נייתן הפכו אותו לבלתי ראוי לשאת את החרב ורוחו של סר פרסיבל גינתה אותו. בשל כך, גארט הממורמר המציא שורה של כלי נשק מימי הביניים המשתמשים בטכנולוגיה מודרנית וכן יוצר באמצעות הנדסה גנטית סוס מכונף. הוא קורא לעצמו "האביר השחור" ופוצח בחיי פשע כדי להרגיז את אבות אבותיו. לאחר קרב עם האיש הענק,[3] גארט מצטרף לקבוצת נבלי-העל אדוני הרשע לבקשתו של ברון זמו, אך הוא מובס בידי תור. לאחר שני קרבות כושלים נגד האוונג'רס, הוא ברח מהכלא בעזרתה של מכשפת ונלחם נגד איירון מן לאחר שנשלט בידי מכשיר לשליטה מחשבתית אותו בנה דוקטור דום במטרה לתקוף במהלך חתונתם של מיסטר פנטסטיק והאישה הבלתי-נראית.[4] לבסוף הוא נפצע אנושות בידי איירון מן כשהוא נופל מסוסו המכונף,[5] ועל ערש דווי קורא לאחיינו דיין ויטמן, חושף את זהותו וזוכה לכפר על עוונותיו.[6] לאחר מכן, ויטמן מאמץ את הזהות לעצמו.

דיין ויטמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

האביר השחור של העידן המודרני הוא דיין ויטמן, אשר ירש את החרב המיסטית שידועה כחרב ההובנה ואשר נשאה בחובה קללה. אימץ את זהות האביר השחור כדי להשיב את הכבוד האבוד למסדר האבירים השחורים בעקבות מעשיו הנפשעים של נתניאל גארט. חבר כבוד של האוונג'רס שגם היה חבר בקבוצות MI13 של קפטן בריטניה, דפנדרס וגיבורים להשכרה.

אוגוסטין דולאק[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוגוסטין דולאק היה אביר שחור מטעם הותיקן אשר קיבל לרשותו את חרב ההובנה לאחר שסוכני הוותיקן לקחו אותה מקן ערפדים עיראקי.[7] הוא השתתף בפלישתם של קבוצת נבלי-על לאומה האפריקנית ואקאנדה, וקיווה להמיר את דתם של בני ואקאנדה לקתוליות. לבסוף, הוא הובס בידי הפנתר השחור, שלוקח ממנו את חרב ההובנה. דולאק משתמש בסוס מכונף משלו, שנלכד מאוחר יותר בידי אליושה קרבינוף ונהרג לצורך מזון.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Black Knight #1-5, May-December 1955, Atlas Comics
  2. ^ Marvel Super-Heroes #17, November 1968
  3. ^ Tales to Astonish #52, February 1964
  4. ^ Fantastic Four Annual #3, October 1965
  5. ^ Tales of Suspense #73, January 1966
  6. ^ The Avengers #47, December 1967
  7. ^ Captain Britain and MI13 #10, April 2009
  8. ^ Punisher War Journal Vol.2 #13-14, January-February 2008