האוונג'רס הצעירים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האוונג'רס הצעירים
האוונג'רס הצעירים, כפי שהופיעו על עטיפת החוברת Avengers: The Children's Crusade #1 מיולי 2010, אמנות מאת ג'ים צ'ונג וג'סטין פונסור.
האוונג'רס הצעירים, כפי שהופיעו על עטיפת החוברת Avengers: The Children's Crusade #1 מיולי 2010, אמנות מאת ג'ים צ'ונג וג'סטין פונסור.
סוג קבוצת גיבורי-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Young Avengers #1
(אפריל 2005)
יוצרים אלן היינברג
ג'ים צ'ונג
מידע
סטטוס פעיל
בסיס נייד
חברוּת בקבוצה אלייג'ה בראדלי (מנהיג)
הוקאיי (קייט בישופ)
האלקלינג
ויקאן
ספיד
סטינג
מיס אמריקה
חברוּּת לשעבר בקבוצה

איירון לאד, ויז'ן, ילד מארוול, לוקי, פרודיג'י

(ראו פירוט בהאוונג'רס - דמויות)

האוונג'רס הצעיריםאנגלית: Young Avengers) היא קבוצה בדיונית של גיבורי-על המופיעה בחוברות הקומיקס האוונג'רס ביקום מארוול קומיקס. הופעתה הראשונה הייתה בחוברת Young Avengers #1 מאפריל 2005, והיא נוצרה על ידי הכותב אלן היינברג והמאייר ג'ים צ'ונג.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר אירועי "האוונג'רס מתפרקים", הקים את הקבוצה איירון לאד, צעיר בשם נתניאל ריצ'רדס מהמאה ה-30 שמגלה שהוא עתיד לגדול להיות קאנג הכובש, כובש אכזר שנוסע בין זמנים שונים ואויב ותיק של האוונג'רס. כאשר קאנג הכובש מנסה לגייס את עזרתו, נתניאל גונב ממנו ציוד מסע בזמן וחוזר בזמן בתקווה שהאוונג'רס יצילו אותו מהגורל שלו. כאשר הוא מגיע לתקופה שבה קבוצתם מפורקת הוא מוצא את שרידיו של ויז'ן, ובעזרת הקשר של האנדרואיד למערכת ההפעלה של החליפה שלו הוא מגלה תוכנית לגיוס קבוצת אוונג'רס של הדור הבא.

הוא מגייס שלושה אנשים: תיאודור "טדי" אלטמן בעל חוזק ויכולת להחליף צורה שמקבל את הכינוי האלקלינג בגלל הדמיון המסוים שיש לו לענק הירוק; ויליאם "בילי" קפלן בעל יכולת קסם מוגבלת שלוקח את הכינוי אסגרדיאן בגלל היכולת שלו ליצור ברקים ולעוף בדומה לתור (בהמשך הוא משנה את שמו לויקאן); ואלייג'ה "איליי" בראדלי, חזק כמו קפטן אמריקה ונכד של קפטן אמריקה השחור, הנוטל את הכינוי פטריוט. במהלך ההרפתקה הגדולה הראשונה שלהם, שבה הם מתעמתים עם קאנג הכובש, מצטרפים לשורותיהם גם קאסי לאנג, בתו של סקוט לאנג, איש הנמלה השני, שגם לה יש יכולת לשנות את גודלה ונוטלת את הכינוי סטאטור; וקייט בישופ, נערה עשירה ללא כוחות על אבל עם יכולת מרשימה בשימוש בחץ וקשת ורצון להילחם בפשע, אשר מקבלת את הכינוי הוקאיי על השם קלינט בארטון שבתקופה זאת לא היה בחיים.

בהרפתקאות הבאות שלהם מצטרפים עוד שני חברים: תומאס שפרד בעל מהירות-על שנוטל את השם ספיד והויז'ן שנוצר מהשריון של איירון לאד לאחר שזה עזב חזרה למאה ה-30. בשלב זה גם מתגלה הקשר של חברי הקבוצה לקבוצת האוונג'רס המקורית. בילי ותומאס שזהים זה לזה כמו תאומים (חוץ מצבע השיער) הם למעשה הבנים התאומים של מכשפת השני. טדי הוא בנם של הגיבור קפטן מארוול השייך לגזע החייזרי קרי ושל נסיכה מגזע הסקרול ונולד במהלך המלחמה בין הקרי והסקרול.

במהלך מלחמת האזרחים, האוונג'רס הצעירים הצטרפו לתנועת ההתנגדות של קפטן אמריקה[1]. במהלך המלחמה הם עזרו לקבוצת ה-Runaways מלוס אנג'לס שנרדפו על ידי כוחות הממשלה.

כאשר כוחותיו המתחזקים של בילי הדאיגו את האוונג'רס שהוא עלול להיות מסוכן כמו מכשפת השני יצאה כל הקבוצה למסע על מנת לגלות מה באמת קרה לה. בעזרת מגנטו וקוויקסילבר הם הצליחו לאתר אותה בטירתו של דוקטור דום ללא שום זיכרון מחייה הקודמים. הם מצליחים להחזיר לה את זיכרונה, להציל את סקוט לאנג ממוות בעבר ולהוכיח שדוקטור דום אשם חלקית בכך שהיא השתגעה וגרמה להרס נוראי בעזרת כוחות לשינוי המציאות. אך בקרב קשה נגד דוקטור דום שהצליח לגייס את הכוחות האלו לעצמו קאסי מתה. איירון לאד, שחזר לעזור לקבוצה, רוצח את ויז'ן ואז עוזב בחזרה למערבולת הזמן. איליי מאוכזב מתפקודו במהלך ההרפתקה האחרונה מחליט לעזוב את הקבוצה. כך נותרים רק ארבעה חברים בקבוצה.

החל מינואר 2013 מתחילה סדרה חדשה של האוונג'רס הצעירים שבה אל שלושה מחברי הקבוצה הנותרים (בילי, טדי וקייט) מצטרפים: אמריקה צ'אבז - גיבורה צעירה בעלת יכולת תעופה וחוזק מרשים הנודעת בכינוייה מיס אמריקה; נו-ואר - חייזר מאומת הקרי של יקום מקביל; ולוקי שמת וחזר לחיים בתור ילד.

אזכור במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מהשלב הרביעי בסרטי היקום הקולנועי של מארוול, חלק מחברי הקבוצה הוצגו בסרטים השונים והועלתה השערה שאולפני מארוול מתכננים סרט/סדרה המבוססים על הקבוצה הצעירה. הרעיון להקמתה של הקבוצה הועלה לראשונה בסופו של הסרט "המארוולס" (2023), שבו קמלה קאן (שהוצגה בסדרה "מיס מארוול" בגילומה של אימאן ולאני) נפגשת עם קייט בישופ (שהוצגה בסדרה "הוקאיי" בגילומה של היילי סטיינפלד) ומדברת איתה על האפשרות לגייס גיבורים צעירים כמו קאסי לאנג (שהוצגה בסרטים "אנטמן", "אנטמן והצרעה" ו"אנטמן והצרעה: קוונטומאניה") ולהקים ביחד קבוצה.

חברים נוספים של האוונג'רס הצעירים שהוצגו ביקום הקולנועי כוללים גם:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Civil War #2, August 2006