פטריוט (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פטריוט
פטריוט (אלייג'ה בראדלי), כפי שהופיע על עטיפת החוברת Young Avengers Presents #1 ממרץ 2008, אמנות מאת ג'ים צ'ונג, ג'ון דל וג'סטין פונסור.
פטריוט (אלייג'ה בראדלי), כפי שהופיע על עטיפת החוברת Young Avengers Presents #1 ממרץ 2008, אמנות מאת ג'ים צ'ונג, ג'ון דל וג'סטין פונסור.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה מייס:
Human Torch Comics #4
(אביב 1940)
בראדלי:
Young Avengers #1
(אפריל 2005)
לוקאס:
Captain America: Sam Wilson #18
(ינואר 2017)
הופעה אחרונה מייס:
Captain America #285
(ספטמבר 1983)
יוצרים קארל בורגוס (מייס)
אלן היינברג, ג'ים צ'ונג (בראדלי)
ניק ספנסר, דניאל אקונה (לוקאס)
גילום הדמות אלייג'ה ריצ'רדסון, "הפלקון וחייל החורף", "קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש"
מידע
שם אמיתי ג'פרי מייס
אלייג'ה "איליי" בראדלי
ריישון "שון" לוקאס
כינויים איליי, לויטננט אמריקה
סטטוס פעיל
כוחות כוח על-אנושי, מהירות על-אנושית, סיבולת גבוהה, יכולת שמיעה מוגברת.
חבר בקבוצה שותף של פלקון, האלופים (לוקאס)
האוונג'רס הצעירים (בראדלי)
חבר לשעבר בקבוצה האוונג'רס הסודיים (בראדלי)
לגיון החירות (מייס)
דמויות קשורות
משפחה איזאיה בראדלי (סב)
פיית' בראדלי (סבתא)
שרה גייל בראדלי (אם)
ג'וזיה אל האג' סאדיק (דוד)
סטפני וליטיג'יוס בראדלי (אחים)

פטריוטאנגלית: Patriot) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. פטריוט המקורי מתור הזהב הופיע לראשונה בחוברת Human Torch Comics #4 מאביב 1940 ונוצר בידי קארל בורגוס, בעוד הפטריוט של העידן המודרני הופיע לראשונה בחוברת Young Avengers #1 מאפריל 2005, ונוצר על ידי הכותב אלן היינברג והמאייר ג'ים צ'ונג. פטריוט השלישי הופיע לראשונה בחוברת Captain America: Sam Wilson #18 ממרץ 2017, ונוצר על ידי הכותב ניק ספנסר והמאייר דניאל אקונה.

פטריוט הוא האלטר אגו אותו חלקו שלוש דמויות - ג'פרי מייס, אלייג'ה "איליי" בראדלי וריישון "שון" לוקאס. מייס היה כתב אשר החליט להפוך להרפתקן בתחפושת לאחר שצפה בקפטן אמריקה בפעולה, והיה חבר בקבוצת גיבורי-על ממלחמת העולם השנייה בשם "לגיון החירות". בראדלי הוא נכדו של איזאיה בראדלי, חייל שהשתתף במלחמת העולם השנייה וקיבל את כוחות-העל שלו כאשר השתתף בפרויקט מוקדם של "סופר-חייל" על חיילים אפרו-אמריקנים. כאשר איירון לאד החל בחיפוש אחר הדור הבא של האוונג'רס, הוא הגיע למפתן דלתו מתוך תקווה לגייס את ג'וזיה אקס, בנו של איזאיה. אולם ג'וזיה נעדר כבר כמה חודשים, לכן איירון לאד פגש באיליי במקום. נודע כי איליי קיבל בתחילה את כוחות העל שלו כתוצאה מעירוי דם של סבו, אולם לאחר מכן זכה בכוחות על זמניים כתוצאה מהורמון גדילה מוטאנטי.

ריישון לוקאס הוא אקטיביסט, שהושפע ממעצרו של גיבור-העל רייג' ומפעולותיו של סאם וילסון/קפטן אמריקה והחליט להפוך ללוחם-צדק מקומי בשם "פטריוט". במהלך אירועי "אימפריה סודית", לוקאס הצטרף לתנועת המחתרת נגד הידרה, והוענקו לו חליפה ומגן בידי טוני סטארק. נוסף לכך, סטארק עיצב אינטליגנציה מלאכותית בדמותה של האלמנה השחורה, שהכשירה אותו בקרב. את דמותו של אלייג'ה בראדלי בסדרת הטלוויזיה "הפלקון וחייל החורף" מגלם אלייג'ה ריצ'רדסון, שישוב לגלם את הדמות בסרט "קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.