גור שוחט האלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גור שוחט האלים
Gorr the God Butcher
גור שוחט האלים, כפי שהופיע על עטיפת החוברת King Thor #1 מנובמבר 2019, אמנות מאת אסאד ריביק.
גור שוחט האלים, כפי שהופיע על עטיפת החוברת King Thor #1 מנובמבר 2019, אמנות מאת אסאד ריביק.
סוג נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Thor: God of Thunder #2
(נובמבר 2012)
יוצרים ג'ייסון אהרון, אסאד ריביק
גילום הדמות כריסטיאן בייל, "תור: אהבה ורעם"
מידע
שם אמיתי גור
כינויים נקרוורס כל-שחור, אורב העננים, גור המכפר, הורג האלים
סטטוס פעיל
כוחות הסימביוט החייזרי מעניק:
כוח, מהירות וסיבולת על-אנושיים, אלמותיות, יכולת הסוואה מוגבלת, יכולות הגנה סימביוטיות, שכפול סימביוטים, יכולת החייאה.
חבר לשעבר בקבוצה מנהיג הברסרקרים השחורים, השתייך לשבט לא ידוע
דמויות קשורות
משפחה ארא (אישה, מתה), אגאר (בן, מת), כל-שחור (סימביוט לשעבר, מת)

גור שוחט האליםאנגלית: Gorr the God Butcher) הוא דמות בדיונית של נבל-על המופיעה בחוברות הקומיקס תור ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Thor: God of Thunder #2 מנובמבר 2012 ונוצרה על ידי הכותב ג'ייסון אהרון והמאייר אסאד ריביק כחלק מהרצה מחודשת של זיכיון תור בעקבות המיתוג מחדש "מארוול עכשיו!".

גור נולד בכוכב לכת שומם ועקר ללא שם, שבו רעידות אדמה, מחסור במים וחיות פרא היו דבר שבשגרה. אף אחד מהאלים לא עזר לבני עמו, אך עדיין הם צייתו באופן עיוור להם. כאשר אמו, זוגתו וילדו מתו, הוא חשב שהאלים לא יכולים להתקיים ובשל כך גורש משבטו. כאשר גילה שהאלים אכן קיימים אך לא עוזרים לנזקקים - כמו משפחתו הגוססת, הוא נשבע להרוג את כולם. הוא השיג לידיו את חרב הנקרו מנול אל השאול ושליט הסימביוטים, אחר שחזה בו נלחם נגד אל מוזהב.[1] בסופו של דבר הוא מוצא את תור הצעיר על כדור הארץ, באיסלנד של ימי הביניים. הוא כמעט והרג את אל הרעם, אך קבוצת ויקינגים הגיעה ועזרה לו במהלך הקרב. בשעה שגור נמלט כשידו נקטעה בקרב ביניהם, הוא הבין שעליו לקבל עזרה ולכן הוא יוצר צבא של ברסרקרים מהצללים, ובאיטיות ובחשאיות החל לקטול יותר ויותר אלים.

בזמנים המודרניים, תור החל להבחין באלים החסרים ויצא לחקור את פשר היעלמותם. הדבר הביא לעימות נוסף בין השניים, אך גור השתגר לפתע לזמן העתיד שבו תור המזדקן היה האסגרדי היחידי שנותר להגן על הממלכה מפני צבא הברסרקרים המשתולל. גור גם מביא את תור הצעיר לזמן העתיד, ונדמה שבני משפחתו הוחיו מחדש והוא עומד לשחרר פצצה שמיועדת לחסל את שארית האלים הנותרים. מתברר כי בנו של גור היה למעשה תוצרתם של הכל-שחור וחרב הנקרו. הוא תיעב את מה שאביו הפך אליו ונתן לתור את הכוח המספיק כדי לשאוב את אנרגיית הפיצוץ. בסופו של דבר, תור מזמן ההווה משתמש בשני פטישי המיולניר כדי להרוג את גור.[2]

אפילו לאחר מותו, גור ממשיך להשפיע על תור מאחר שהפילוסופיה המעוותת שלו הייתה אחראית לכך שתור הפך ללא ראוי ולא יכל להרים את מיולניר. תודעתו של גור שכנה בתוך הכל-שחור והייתה שלווה לבסוף בקיום ללא אלים.[3] מספר עידנים לאחר מותו, גור מוחייה מחדש בידי המלך לוקי - שהיה מארח נוכחי של הכל-שחור.

את דמותו של גור שוחט האלים בסרט היקום הקולנועי של מארוול "תור: אהבה ורעם" מגלם השחקן כריסטיאן בייל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Thor: God of Thunder #6, May 2013
  2. ^ Thor: God of Thunder #11, October 2013
  3. ^ King Thor #2, December 2019