דומיניק פורצ'ון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דומיניק פורצ'ון
Dominic Fortune
דומיניק פורצ'ון, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Dominic Fortune #3 מאוקטובר 2009. אמנות מאת הווארד צ'ייקין ואדגר דלגאדו
דומיניק פורצ'ון, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Dominic Fortune #3 מאוקטובר 2009. אמנות מאת הווארד צ'ייקין ואדגר דלגאדו
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Marvel Preview #2
(אוגוסט 1975)
יוצרים לן ויין
הווארד צ'ייקין
מידע
שם אמיתי דוביד ג'רום ט. פורטונוב
כינויים דייוויד פורצ'ון, דייבי
סטטוס פעיל
כוחות ללא כוחות-על
לוחם מיומן בשיא הכושר הגופני, צלף וסייף אמן
חבר בקבוצה הסוכנות העולמית למלחמה בטרור
חבר לשעבר בקבוצה האוונג'רס (1959)
ונגארד
דמויות קשורות
משפחה ג'רי פורטונוב (בן, מת)

דומיניק פורצ'וןאנגלית: Dominic Fortune;‏ Fortune, מזל או תגמול) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיע בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Marvel Preview #2 מאוגוסט 1975 ונוצרה בידי הכותב לן ויין והמאייר הווארד צ'ייקין.

דומיניק פורצ'ון הוא האלטר-אגו של דוביד ג'רום ט. פורטונוב, יליד שנות ה-30 בתקופת השפל הגדול. לאחר שדיווח על גנגסטר מניו-יורק, דוביד ברח ללוס אנג'לס, שינה את שמו לדומיניק פורצ'ון ונעשה הרפתקן ושכיר חרב בתלבושת. הוא היה מעורב במלחמת הצ'אקו, סיכל מזימה לרצח נשיא ארצות הברית פרנקלין רוזוולט, ועבר לגור בקזינו צף בשם "מלכת המיסיסיפי". בהרפתקה משנת 1937, פורצ'ון נתקל בהוריו של דוקטור דום ובברונים היינריך זמו ו-וולפגנג פון סטרוקר, וסיכל מזימה נאצית הכרוכה בויברניום. בין היתר הוא הציל סנאטור אמריקאי מניסיון התנקשות של סטרוקר, עצר בעד איל הון למכור סודות אמריקאים ליפן, מנע מגנגסטרים להשתלט על העולם התחתון של לוס אנג'לס, ועזר לדאם דאם דוגאן בהגנה על הקרקס בו עבד.

אחרי כמה הרפתקאות, פורצ'ון נדחה לפרויקט: לידה מחדש בגלל עברו הפלילי, והוחלף בסטיב רוג'רס - אותו פורצ'ון הציל בעבר מבריונים. פורצ'ון פגש את הסאב-מארינר במורמנסק, וחזר לשירות מלא בצבא בימי מלחמת העולם השנייה. בפריז בשנת 1959, פורצ'ון גויס בידי ניק פיורי לקבוצת האוונג'רס יחד עם סייברטות', דאם דאם דוגאן, נאמורה, בלונד פנטום, יוליסס בלודסטון, אביה של סילבר סייבל וקרייבן כדי להביס גרסה נאו-נאצית של הגולגולת האדומה בשוודיה. פורצ'ון פרש מחייו כהרפתקן ושכיר חרב לטובת הקמת משפחה, אך לאחר מות אשתו חזר לחייו הקודמים כשעזר לספיידרמן.

פורצ'ון נחשב למת לאחר קרב נגד איירון מונגר, שבעקבותיו בנו של פורצ'ון נשבע לנקום. הוא לבש אחת מתלבושתיו של אביו, אך בסופו של דבר נהרג כשקפץ מול קליע שנורה לעבר אביו. לאחר שנקם ברוצחי בנו והתאחד עם חברתו מהעבר, פורצ'ון בין היתר היה עד להתפרצות הר פינטובו ובלע סרום שמחק את זכרונותיו זמנית. הוא איחד כוחות עם סילבר סייבל, ולאחר שניסה להיות בלש פרטי, הצטרף לקבוצת הפעילויות המיוחדות ונגארד. מאוחר יותר הוא נראה כחלק מהסוכנות העולמית למלחמה בטרור של מוקינגבירד, כדי להישאר קרוב אליה כדי שיקבל את סרום חייל-העל במקרה שתופעות הלוואי מהסרום האחר שבלע יחזרו.

השחקן דלרוי לינדו לוהק לגלם את דמותו בסדרת הלייב אקשן "המבוקשים של מארוול", אם כי הפקת הסדרה בוטלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]