ליגת הצדק/האוונג'רס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליגת הצדק/האוונג'רס
JLA/Avengers
עטיפת החוברת JLA\Avengers #3. אמנות מאת ג'ורג' פרז וטום סמית'
עטיפת החוברת JLA\Avengers #3. אמנות מאת ג'ורג' פרז וטום סמית'
עטיפת החוברת JLA\Avengers #3. אמנות מאת ג'ורג' פרז וטום סמית'
מידע קומיקס
יוצר קורט בוסיאק
סוגה קומיקס
תקופת פרסום מקורית ספטמבר 2003 – מרץ 2004 (כ־26 שבועות ויום)
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוציא לאור DC קומיקס
מארוול קומיקס
מספר החוברות 4
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליגת הצדק/האוונג'רס וגם האוונג'רס/ליגת הצדקאנגלית: JLA/Avengers וגם Avengers/JLA) היא מיני-סדרת קומיקס וקרוסאובר, שפורסמה על ידי חברות DC קומיקס ומארוול קומיקס בין ספטמבר 2003 למרץ 2004,[1][2][3] ונוצרה בידי הכותב קורט בוסיאק והמאייר ג'ורג' פרז. הסדרה מציגה שיתוף פעולה בין שני צוותי גיבורי-על משני יקומים שונים, ליגת הצדק של DC קומיקס, והאוונג'רס של מארוול.

ב-2009, המפיק ברוס טים הביע עניין בהפקת סרט אנימציה המבוסס על הקומיקס.[4]

היסטוריית פרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1979, שתי חברות הקומיקס סיכמו ביניהן לפרסם קרוסאובר משותף של שני הצוותים, שיכתב בידי גרי קונוויי ויאויר בידי ג'ורג' פרז. העלילה המקורית הייתה על מסע בזמן המערבת את קאנג הכובש של מארוול ואת אפוק, אדון הזמן של DC. הכותב והעורך רוי תומאס נשכר לכתיבת תסריט לסיפור, המבוסס על העלילה שתכנן קונוויי[5]. אף על פי שהעבודה על הסדרה החלה ב-1981 (פרז כבר אייר 21 עמודים עד אמצע 1983), והסדרה תוכננה לצאת באותה שנה,[6] סכסוכי עורכים - שנטען שהיו באשמת הכותב ג'ים שוטר ממארוול - מנעו את השלמת הסדרה[7][8]. הכישלון גרם גם לביטולה של סדרת ההמשך שתוכננה לקרוסאובר הקודם משנת 1982: "האקס-מן המסתוריים והטיטאנים החדשים".[8]

בשנת 2002 הושג הסכם חדש בין החברות, לסיפור חדש שיכתב בידי קורט בוסיאק ויאויר בידי ג'ורג' פרז. בפאנל משותף בכנס החובבים וונדר-קון 2000, בוסיאק (כותב כותרי האוונג'רס באותה העת) ומארק וייד (כותב כותרי ליגת הצדק באותה העת), הצהירו שהם כמעט הגיעו להסכם שיאפשר להתחיל את הקרוסאובר בתוך החוברות של הסדרות הרצות של הצוותים, אבל החברות לא הצליחו להגיע להסכם עסקי. לבסוף כאשר החלה הסדרה, וייד נמנע מלהשתתף בה עקב התחייבות לחברת קרוסג'ן, ובוסיאק נהיה לכותב היחיד.[9] גם לפרז הייתה מחויבות לקרוסג'ן בזמנו, אך היה לו סעיף מיוחד בחוזה שאיפשר לו לעבוד על הקרוסאובר.

הסדרה הודפסה מחדש על ידי DC ב-2004 בשני כרכים בעלי כריכה קשה שהכילו אף את הדפים המקוריים שצייר פרז ב-1983, ויצאו מחדש בכריכה רכה בנובמבר 2008. נכון ל-2019 זהו הקרוסאובר האחרון שנעשה בין שתי החברות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרונה, שומר יקום מארוול לשעבר הנמצא בגלות, נוסע על פני המולטי-יקום, ומחפש את אמת הבריאה, כאשר הוא מגיע ליקום מארוול, הוא פוגש את הגראנדמאסטר שעל מנת להציל את יקומו מציע לו לשחק ולהמר, אם קרונה ינצח - הוא יוביל אותו אל גלקטוס היחיד בעל יכולת בריאה, ואם הוא יפסיד - קרונה יחוס על יקומו של הגראנדמאסטר ויעזבו, בבחירת השחקנים קרונה דורש להחליף יקומים ביניהם ולכן האוונג'רס ייצגו את קרונה, וליגת הצדק את הגראנדמאסטר, משמעות המשחק היא שעל האוונג'רס להפסיד כדי להציל את היקום שלהם.

הגראנדמאסטר מודיע לליגת הצדק שכדי להציל את היקום הם צריכים לאסוף 12 פריטי כוח, מתוכם שישה ביקום האחר, ובעל בריתו מטרון מודיע זאת לאוונג'רס.

הליגה נוסעת ליקום מארוול ומאוכזבת (במיוחד סופרמן) מכישלונם על ידי האוונג'רס, וכאשר האוונג'רס מגיעים ליקום DC הם מופתעים למראה העתידני של אדריכלות הערים, ובמיוחד מן הכבוד שרוחשים אזרחיו לגיבורים, מה שמוביל אותם (ובמיוחד קפטן אמריקה) למסקנה שליגת הצדק הם פאשיסטים הדורשים את סגידת האזרחים.

הליגה והאוונג'רס נוסעים לאורך היקומים ונאבקים ביניהם להשיג את פריטי הכוח, הקרב האחרון שנערך להשגת הקוביה הקוסמית מתרחש בארץ הפראית שביקום מארוול, שם קוויקסליבר משיג את הקוביה אך קרונה והגראנדמאסטר מופיעים ומציינים שהציון הוא 6/6, אולם באטמן וקפטן אמריקה שחקרו את התחרות וגילו את ההימור מגיעים, הקפטן מתקיף את קוויקסילבר ומשיג ממנו את הקוביה עבור באטמן מה שמביא להכרזת "ליגת הצדק" כמנצחים, אך קרונה שאינו מוכן להיות מובס ומתקיף את הגראנדמאסטר וקורא לגלקטוס ומנסה לאלצו להביא לו תשובה לשאילתו. הגראנדמאסטר משתמש בכוח 12 החפצים על מנת למזג את שני היקומים יחד, קודם שקרונה יקרע את גלקטוס לחלקים.

המציאות משתנה והופכת את הליגה והאוונג'רס לבעלי ברית ותיקים הנוסעים קבוע בין העולמות כי לעזור זה לזה, בנוסף לכך חברי הליגה המתים מזמן כמו בארי אלן והאל ג'ורדן חזרו, אבל היקומים אינם יכולים להתקיים יחד ומתחילים להרוס זה את זה, והגיבורים עוברים בין העולמות, בעוד סופרמן וקפטן אמריקה נעשים עצבנים ומאשימים זה את זה במתרחש, הופעת הספקטרום של קרונה מסייעת לגיבורים להיזכר במה שעבר עליהם, והפנטום סטריינג'ר לוקחם אל הגראנדמאסטר.

הגראנדמאסטר מסביר להם בשארית כוחותיו שקרונה ממזג את היקומים כדי להרס וליצור את המפץ הגדול בשנית שבו יוכל לצפות וללמוד, הוא מבקש מהם לעצור את קרונה ולהחזיר סדר לעולם, לאחר התעקשות של קפטן אמריקה הוא מציג להם אירועים שהתרחשו ביקומים שלהם, כל גיבור נחשף לטרגדיות שפקדו אותו, כגון בארי למותו, האל ג'ורדן לטירופו, ובאטמן לשבירת גבו ומותו של רובין, חלקם שוקלים לעזוב את היקום כפי שהוא ולמנוע את הטרגדיות אך האל משכנעם לעבוד יחד לטובת הכלל ביקומים.

קרונה לכד את האווטארים של היקום בעוד המציאות ממשיכה להשתנות, הוא גילה כי יש חוויה ביקומים ותוכניתו היא לאלץ אותם לספר לו את סודותיהם, שני הצוותים מתאחדים לאחד כדי לעצרו והקפטן מתמנה למנהיג הצוות, וכאשר הם חודרים לבסיסו של קרונה, קפטן אמריקה מזמן כל גיבור שהיה אי פעם באחד מן הצוותים לעזרה, בעוד קרונה שולח כל נבל שנאבקו בו, בעוד קרונה חוגג את ניצחונו המנטלי שגורם לגיבורים ליפול זה אחר זה מהנבלים או מקרונה עצמו, פלאש והוקאיי מביסים אותו לבסוף כאשר הפלאש מסיח את דעתו בעוד הוקאיי מפוצץ את המכונה בה השתמש כדי למזג את העולמות בעוד פלאש לוקח את חפצי הכוח, שניהם כבר מתו קודם בקרב, וקרונה נשאב לתוך מערבולת היצירה.

היקומים מופרדים בעזרת הספקטר (האל ג'ורדן במצבו הנוכחי), וחוזרים למצבם הנורמלי, הגיבורים חוזרים לעולמותיהם הנכונים, ומסכימים ביניהם שאין זה משנה אם הם עושים מעט או יותר מדי, הם עדיין גיבורים שתמיד ילחמו את הקרב הטוב, קרונה נהיה לביצה קוסמית המאוחסנת במגדל השמירה של ליגת הצדק,[10] ומטרון קובע שכאשר תבקע הביצה, קרונה ילמד על הבריאה בעודו חלק ממנה. מטרון והגראנדמאסטר שחזר לחיים דנים אודות כך שמטרון פיתה את קרונה ליקום מארוול, הגראנדמאסטר אומר שזהו המשחק הראשון שבו כל הצדדים ניצחו - הגראנדמאסטר מעצם קיומו של המשחק, הגיבורים מהצלת היקומים, וקרונה מקבל את תשובתו בסופו של דבר.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Monthly Sales September 2003, The ComiChron
  2. ^ Monthly Sales October 2003
  3. ^ Monthly Sales November 2003
  4. ^ "Wonder Woman" Roundtable Interview with Producer Bruce Timm - ToonZone News"
  5. ^ Pérez interview, David Anthony Kraft's Comics Interview #6 (Fictioneer, Aug. 1983).
  6. ^ Giordano, Dick. "Meanwhile..." DC comics cover-dated April 1983.
  7. ^ Marv Wolfman interview, Amazing Heroes #50
  8. ^ 1 2 O'Neill, Patrick Daniel. "Career Moves" (Pérez interview), Wizard Magazine #35 July 1994
  9. ^ McKiernan, Jay "A Sit Down with Kurt Busiek,
  10. ^ JLA vol. 3, #108-114 Jan. - July 2005