מייג'ור ויקטורי (מארוול קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייג'ור ויקטורי
מייג'ור ויקטורי, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Guardians of the Galaxy Vol.2 #6 מדצמבר 2008, אמנות מאת קלינט לנגלי.
מייג'ור ויקטורי, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Guardians of the Galaxy Vol.2 #6 מדצמבר 2008, אמנות מאת קלינט לנגלי.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Marvel Super-Heroes #18
(ינואר 1969)
יוצרים ארנולד דרייק
ג'ין קולן
מידע
שם אמיתי ואנס אסטרוביק
כינויים ואנס אסטרו
סטטוס פעיל
מקצוע טייס חלל
כוחות טלקינזיס
חבר בקבוצה שומרי האינסוף
חבר לשעבר בקבוצה האוונג'רס
דפנדרס
דמויות קשורות
משפחה ג'רזי וקתרינה אסטרוייביץ' (סבים)
ארנולד אסטרוביק (אב, מת)
נורמה אסטרוביק (אם)

מייג'ור ויקטוריאנגלית: Major Victory) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. דמותו הופיעה לראשונה בחוברת Marvel Super-Heroes #18 מינואר 1969 ונוצרה על ידי הכותב ארנולד דרייק והמאייר ג'ין קולן.

מייג'ור ויקטורי הוא האלטר אגו של ואנס אסטרוביק, בנם היחיד של ארנולד ונורמה אסטרוביק, שנולד בניו יורק בהמשכיות ארץ-691 (בה פעלה קבוצת שומרי הגלקסיה המקורית). הוא התגייס לחיל האוויר של ארצות הברית בהגיעו לגיל 18, שינה את שמו לאסטרו והיה הצעיר ביותר שהתקבל לתוכנית האימונים לטייסי החלל. בשנת 1988, אסטרו התנדב למשימה הבין-גלקטית המאוישת הראשונה אי פעם של ממשלת ארצות הברית, "פרויקט: קפיצת כוכב".

הספינה שלו, אודיסאוס 1, לא הייתה מתואמת למסעות חלל שמעל למהירות האור, ולכן המסע למערכת הכוכבים השכנה אלפא קנטאורי התמשכה כעשר מאות. כדי להגן עליו מזיקנה, אסטרו התכסה בחליפת גוף העשויה מסגסוגת משמרת של נחושת (ולאחר מכן - עם הצטרפותו לשומרי הגלקסיה - גם בסגסוגת האדמנטיום הבלתי שבירה), וקיבל עירוי דם מאותו חומר. במהלך מסעו לאלפא קנטאורי, הספינה העירה אותו מדי פעם מהקפאה קריוגנית כדי לבצע מספר שיפורים שגרתיים. התקופות אותן העביר לבדו מחוץ לתא ההקפאה דחפו אותו לכדי שיגעון. באחת מאותם פעמים, כוחותיו המנטליים של אסטרו התפתחו, וכאשר הגיע למערכת הכוכבים כעבור אלפי שנים אחר כך, הייתה לו שליטה מלאה ביכולותיו הטלקינטיות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.