ג'סטין האמר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'סטין האמר
Justin Hammer
ג'סטין האמר, כפי שהופיע בחוברת All-New Iron Manual 2008, אמנות מאת רון לים.
ג'סטין האמר, כפי שהופיע בחוברת All-New Iron Manual 2008, אמנות מאת רון לים.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Iron Man #120
(מרץ 1979)
הופעה אחרונה Iron Man Bad Blood #4
(דצמבר 2000)
יוצרים דייוויד מיצ'ליני
בוב לייטון
מידע
סטטוס לא פעיל
מקצוע איש עסקים
כוחות ללא כוחות על
אזרחות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה ג'אסטין האמר (בת, מתה)
סאשה האמר (נכדה)
אויבים איירון מן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'סטין האמראנגלית: Justin Hammer) הוא דמות משנה בדיונית של נבל-על שהופיעה בחוברות הקומיקס איירון מן ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Iron Man #120 ממרץ 1979, ונוצרה על ידי הכותב דייוויד מיצ'ליני והמאייר בוב לייטון.

האמר הוא יליד אנגליה, שקיבל בהמשך אזרחות צרפתית והתגורר במונקו. הוא איש עסקים מולטי-מיליונר ויריבו של התעשיין טוני סטארק, שידוע בזהות איירון מן. בהמשך, הוא הופך לאיש מימון לצורכי פשע, המשתמש בשיטות שאינן אתיות ואינו בוחל באמצעים. בתמורה לחמישים אחוז מרווחי הפשע, הוא שילם ערבות לנבלי-על ומימן את הציוד והתחמושת שלהם. כפי שהוסבר במהלך הופעתו הראשונה בקומיקס, ג'סטין האמר הוא הסיבה לכך שלהרבה מנבלי-העל של איירון מן יש גישה לטכנולוגיה מתקדמת, ומדוע הם משתמשים בכך לצורך ביצוע פשעים מאשר מכירתם בשוק הפתוח. הוא חושף כי אותם נבלים הם שכירי חרב מחתרתיים שעובדים עבורו, שממומנים בחשאי כדי ללחום נגד מתחריו ויריביו של האמר, בהם טוני סטארק.

בתחילת קשת הסיפור "איירון מן: שד בבקבוק", האמר ממציא מכשיר שמאפשר לו להשתלט על חליפת השריון של איירון מן ובעזרתה הוא מאלץ את סטארק להרוג שגריר חוץ. לבסוף, סטארק הצליח לטהר את שמו ולמד אודות יריבו המחוכם, שפעל מאחורי הקלעים עד לאותה עת. באירועי "מלחמות השריון", האמר גורם לכך שספיימאסטר גונב את טכנולוגיית כור הקשת של איירון מן ומוכר אותם למספר נבלי-על, בהם דינאמו הארגמן ואיש הטיטניום[1]. סטארק יוצא למתקפת נגד ומנטרל את הטכנולוגיה שלו, אך גם משבית את החליפות שבשירות סוכנות S.H.I.E.L.D. עקב כך, סטארק מוצא את עצמו בעימות עם קפטן אמריקה וקבוצת האוונג'רס. בהמשך מתברר כי האמר השיג שליטה "סטיין אינטרנשיונל" עם מותו של מנהלה, אובדיה סטיין. הוא משתמש בנכסיו של סטיין כדי להמשיך ולמרר את חייו של סטארק.

האמר אובחן במחלה סופנית דמוית מחלת הסרטן, והחליט להשמיד את סטארק לפני מותו. הוא הדביק את סטארק בנניטים שהשפיעו על מצב רוחו. בעימות האחרון ביניהם בתחנת חלל, האמר הוקפא בטעות ונחשב לאבוד בחלל. איירון מן חוזה בגופתו של האמר, שנסחפת קפואה בחלל, ומציין כי עתה הוא "יחיה לנצח". במהלך סיפור "סטארק: רסיליאנט" של שנת 2010, ג'אסטין וסאשה האמר, בתו ונכדתו של האמר, יורשות את חברתו ובונות חליפת שריון חדשה בשם "פלדת דטרויט" לצרכים צבאיים.

את דמותו של ג'סטין האמר בסרט הלייב אקשן "איירון מן 2" מגלם השחקן סם רוקוול, אם כי בגרסה צעירה יותר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Iron Man #225, December 1987
ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.