יונדו (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף יונדו אודונטה)
יונדו
Yondu
יונדו אודונטה, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Korvac Saga #3 מאוגוסט 2015, אמנות מאת אוטו שמידט.
יונדו אודונטה, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Korvac Saga #3 מאוגוסט 2015, אמנות מאת אוטו שמידט.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה ארץ-691
Marvel Super-Heroes #18
(ינואר 1969)
ארץ-616:
Star-Lord #1
(נובמבר 2015)
יוצרים ארנולד דרייק
ג'ין קולן
גילום הדמות מייקל רוקר ("שומרי הגלקסיה" ו"שומרי הגלקסיה: חלק 2")
מידע
שם אמיתי יונדו אודונטה
סטטוס פעיל
גזע קנטאורי
כוחות יצירת קשר אמפתי עם כל צורות החיים השונות, שליטה בכיוונו של חץ מיוחד באמצעות שריקה, מיומנות בקשתות ובאמנויות לחימה
חבר בקבוצה שומרי האינסוף
חבר לשעבר בקבוצה האוונג'רס (חבר כבוד)
דפנדרס
דמויות קשורות
משפחה יונדו (אב-קדמון ממציאות חלופית)
אולה ואלס אודונטה (אמהות-קדמוניות אפשריות ממציאות-חלופית)

יונדו אודונטהאנגלית: Yondu Udonta) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס שומרי הגלקסיה ביקום מארוול קומיקס. דמותו הופיעה לראשונה בחוברת Marvel Super-Heroes #18 מינואר 1969 ונוצרה על ידי הכותב ארנולד דרייק והמאייר ג'ין קולן.

בחוברות הקומיקס המפורסמות בידי מארוול קומיקס, קיימות שתי גרסאות של יונדו. הגרסה המוכרת ביותר היא יונדו מארץ-691, חבר בקבוצת שומרי הגלקסיה המקורית. יונדו הוא חבר בשבט כחול-עור החי בכוכב לכת השוכן במערכת בטא קנטאורי, ונולד בסוף המאה ה-30. בשנת 3006, אסטרונאוט ארצי בשם ואנס אסטרו נוחת על הכוכב ונתקל ביונדו, שמנסה לתקוף אותו אבל נבלם בידי כוחותיו של ואנס. יונדו וואנס חוברים יחדיו כדי להילחם בגזע הבאדון, אשר כובש את כוכב הלכת של יונדו וטובח בשאר הפרטים בגזעו. הם מובסים בידי הבאדון ונלקחים לכדור הארץ, אשר גם הוא נכבש בידי הבאדון, אך בורחים וחוברים לצ'ארלי-27 מכוכב צדק ולמרטינקס ט'נאגה מכוכב פלוטו. יונדו, ואנס, צ'ארלי-27 ומרטינקס מקימים את קבוצת שומרי הגלקסיה שמטרתה למרוד ולהילחם בבאדון.

במהלך שבע השנים הבאות, שומרי הגלקסיה תקפו מאחזים של הבאדון, ובשנת 3014 נעזרו בקפטן אמריקה, הדבר ושרון קרטר הנוסעים בזמן משחרור ניו יורק מידי הבאדון. הם נסעו בזמן להווה של ארץ-616, שם נפגשו עם קבוצת דפנדרס ובהמשך צירפו לקבוצתם את סטארהוק. הם נסעו בזמן פעם נוספת וסייעו לתור ולקבוצת האוונג'רס נגד מייקל קורבאק. הם חזרו למציאות אותה הכירו, ולאחר שנלחמו בשכיר-החרב פני טייזר ובגזע הסטארק, החלו בחיפושים למציאת מגנו של קפטן אמריקה. במהלך קרב, יונדו איבד את ידו, והיא הוחלפה ביד ביונית בידי מרטינקס. לאחר שנפגש עם קבוצת שורדים קנטאוריים, שדחו אותו בגלל ידו הביונית, מרטינקס השתמש בטכנולוגיה מתקדמת כדי ליצור ליונדו יד חדשה בעלת ה-DNA שלו.

הגרסה השנייה של יונדו היא יונדו מארץ-616, והוא אביו הקדמון של יונדו מארץ-619. בגרסה זו, יונדו הוא מנהיג קבוצת "הבוזזים", קבוצת פיראטי-חלל, גנבים ומבריחים. הוא חס על חייו של האסטרונאוט פיטר קוויל, שבהמשך יהפוך למייסד הקבוצה החדשה של שומרי הגלקסיה המכונה סטאר לורד, ומצרף אותו לשורות הבוזזים. גרסה זו מבוססת על דמותו של יונדו בסרטי הלייב אקשן "שומרי הגלקסיה" ו"שומרי הגלקסיה: חלק 2", שם מגלם את דמותו השחקן מייקל רוקר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יונדו בוויקישיתוף