שיחת משתמש:נעם דובב/ארכיון 2022

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת MediaWiki message delivery בנושא חדשופדיה 2022 שבוע 52

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


חדשופדיה 2022 שבוע 1[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #1
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● לאחר דיון במזנון נכתב מדריך לעיצוב דפים בנושא הממשל בישראל
● ההרשמה למפגש חורף 2022, שיתקיים ב-ZOOM ביום ראשון 23 בינואר 2022 בשעה 18:30, נפתחה. להרשמה >>>
● עם סיום שנת 2021 ותחילת השנה האזרחית החדשה, פורסמו הערכים דנה בן-שמעון ו-When I'm Gone (שיר של אלסו וקייטי פרי) - הערך האחרון לשנת 2021, והערך הראשון לשנת 2022, בידי הכותבים אקסינו ו-Hello513 בהתאמה. בערך באותו הזמן, פורסמו 4 ערכים נוספים לכבוד סופה של השנה ותחילתה של השנה החדשה. שנה אזרחית טובה ומוצלחת לכולם! ●
● ויקימדיה ישראל גאה להשיק את המחזור ה-24 של קורס העריכה בוויקיפדיה! הקורס יתקיים כולו אונליין, והפעם יהיה מיועד לגמלאים ולגמלאיות. לפרטים נוספים >>>
סקר המשאלות השנתי יתחיל ב-10 בינואר 2022 ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אנדורה ומונקו
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערכים תחרות הזמר של האירוויזיון וליבת קרח והסרת הערך ה.פ. לאבקרפט מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 21:32, 1 בינואר 2022 (IST)

ברוך שובך[עריכת קוד מקור]

איזה כיף לראות שחזרת! אקסינו - שיחה 18:41, 4 בינואר 2022 (IST)

תודה על קבלת הפנים המלבבת. שמח לראות את העשייה הענפה שלך בתחומים רבים, ובפרט במיזם נשים באדום. יישר כוח! נעם דובב - שיחה 18:43, 4 בינואר 2022 (IST)
מצטרף לקבלת הפנים - ברוך השב, נעם! 🌼 בוסתן - שיחה 20:45, 4 בינואר 2022 (IST)
:מצטרף לקבלת הפנים! 46.114.151.152 06:27, 6 בינואר 2022 (IST)
ברכות על חזרתך לכוחותינו. .... Crocodile2020 ‏• שיחה 15:46, 6 בינואר 2022 (IST)
תודה רבה על המסרם התומכים והמעודדים, Bustan1498, אנונימי וCrocodile2020. נעם דובב - שיחה 16:14, 6 בינואר 2022 (IST)

הונחת תבנית חשיבות על ערך שכתבת[עריכת קוד מקור]

שים לב לתבנית החשיבות על הערך ג'עפר פרח. .... Crocodile2020 ‏• שיחה 15:49, 6 בינואר 2022 (IST)

תודה, קרוקודיל. נעם דובב - שיחה 16:16, 6 בינואר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 2[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #2
עודכן ב־10 בינואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● ההרשמה למפגש חורף 2022, שיתקיים ב-ZOOM ביום ראשון 23 בינואר 2022 בשעה 18:30, נמשכת. להרשמה >>>
● ויקימדיה ישראל גאה להשיק את המחזור ה-24 של קורס העריכה בוויקיפדיה! הקורס יתקיים כולו אונליין, והפעם יהיה מיועד לגמלאים ולגמלאיות. לפרטים נוספים >>>
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם להחיל חובת הרשמה לאתר לעריכה בו. ●
סקר המשאלות השנתי יתחיל ב-10 בינואר 2022 ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על ההתייחסות התקשורתית שקיבלה ההצבעה על מחיקת הערך נפילת בראל שמואלי. ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא קזבלנקה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך Love Story והסרת הערך עכו מרשימת הערכים המומלצים כאן

חסימה נקודתית[עריכת קוד מקור]

שלום נעם. לצערי שכחת או התעלמת ממה שנכתב לך בעת הפעלת החסימה האחרונה, לכן אחזור: ”בנוסף, בשל בירורי העבר באשר לפעילותך הקשורה לערך עליך, ובשל כך שהתנהגות דומה מתחילה לחזור גם בערך על הספר, לאחר תום החסימה אתה מתבקש לא לערוך יותר בכלל בערכים נעם דובב והלימת מילה. במקרה של טעות עובדתית כלשהי בערכים אלו (לדוגמה, תאריך שגוי), תוכל לציין את השגיאה בדף השיחה המתאים ועורכים אחרים יטפלו בכך.”.

קיוויתי שהנחיה זו תספיק, אבל לצערי נראה שאין ברירה אלא לאכוף אותה. לפיכך חסמתי אותך מעריכת הערכים נעם דובב והלימת מילה. יש מאות אלפי ערכים אחרים בהם תוכל לתרום ללא ניגוד עניינים. בברכה, Dovno - שיחה 22:03, 8 בינואר 2022 (IST)

שלום דובנו. ביקשת ממני בקשה חסרת שחר ותקדים - איני רואה סיבה שדווקא אני לא אוכל לערוך בערכים הקשורים אליי, אין כלל נגד זה, ועורכים רבים מאוד עורכים בערכים אודותיהם (ואני עושה זאת בגלוי, לא תחת כינוי או כתובת IP אנונימית שלא מאפשרת לראות את הזיקה כפי שעושים רבים) - יתרה מכך, אני מוסיף ומעדכן בנתונים עובדתיים שמעשירים את הערכים הללו, מגובים במקורות. הבקשה באה לאחר שפעלת בבריונות קשה (כקודמייך הבירוקרטים והמפעילים) בחסימתי ההזויה לחודש, (תוך מתן הסברים מקוממים שאין בהם קמצוץ של אמת - ולא פלא שלא הבאת שום ראיה לדבריך כמתבקש - פשוט כי אין ולו בדל ראיה כזאת בנמצא), שאין בה שמץ של סיבה מוצדקת (ובעיניי זה נראה סתם כי אתה יכול, ואני לא בא לך טוב בעין), ומכאן שדגל שחור משחור מתנוסס מעליה והעוול ממנה זועק לשמיים, והיא אות קלון בעיניי וביזיון לך ולשאר הבירוקרטים. לבקשה מטבעה ניתן להיענות ובמקרה זה וההגינות חייבה אותי לסרב. במקום לחסום אותי היית צריך לחסום את מי שמתנכל לי (באופן סדרתי - ובראשם את גילגמש שעובר על ערכים רבים שכתבתי, מקצץ ושם תבניות חשיבות סתם כי הוא יכול, משחזר עריכות טובות שלי בלי סיבה, ולא רק בערך אודותיי, וזאת לאחר שתקף אותי בצורה אלימה מאין כמותה בעבר בבירור, היום הוא גם איים עליי בתקציר עריכה - שחזור ללא כל סיבה מוצדקת - בדף הערך אודותיי) ולערך, כמובן. חסימה בריונית זו בעיניי מצטרפת לחסימה הקודמת, ומוכיחה כאלף עדים בעיניי שאינך מתאים לתפקיד הבירוקרט, אתה מועל בו ומנצל את הכוח הנלווה לו לרעה. ובניגוד לדבריך כאן, ששוב לצערי אינם עולים בקנה אחד עם האמת: בקשה אינה הנחיה כפי שאתה קורא לה כאן. מעבר לכך, בעיניי מינימום הגינות בסיסית מצידך היה לפסול את עצמך מלדון בענייניי אחרי שתקפת אותי בצורה קשה ולא עניינית, אד הומינם של ממש, בבירור בדף הבירורים, וזמן קצר לאחר שנבחרת לבירוקרט והצבעתי נגד חזק, באת לכאן וחסמת אותי - מעניין מאוד - כך שאתה האחרון בעיניי שיכול לדבר על ניגוד עניינים, אך באמת שאין לי כבר ציפיות. בושה! נעם דובב - שיחה 22:41, 8 בינואר 2022 (IST)
מסכים עם נעם דובב, אין חוק כזה. אקסינו - שיחה 23:07, 8 בינואר 2022 (IST)
אקסינו, תודה מקרב לב על התמיכה. מעריך את הקול האמיץ שלך, הניצב לצידי שוב מול הבירוקרטים. לא מובן מאליו כלל וכלל, עורכים רבים שחושבים כמותך מעדיפים לשתוק, ואני יכול במידה מסוימת להבינם. נעם דובב - שיחה 23:12, 8 בינואר 2022 (IST)
מכיוון שלצערי הרבה בחרת לחזור לאותה טרמינולוגיה, נחסמת ל-3 חודשים. (אני לא יודע מדוע אתה שוב חוזר על האמירות של "אין בהם קמצוץ של אמת" כשאחד הנתונים שהובאו מולך היא הצבעת המפעילים בעניין חסימתך. בחוזרך על הטענה שכל מה שאומרים לך "אין בהם קמצוץ של אמת" אתה גם מכחיש את קיום ההצבעה ההיא). אם לאחר תום תקופת החסימה תחזור שוב על כך, אני מיידע מראש שמשך תקופת החסימה שלאחר מכן לא תיפחת מחצי שנה. השיטה של "אתקוף אישית את כל המפעילים ואת כל הבירוקרטים ואז כולם יהיו אמורים לפסול את עצמם מלהתנהל בענייני" לא תעבוד. בברכה, Dovno - שיחה 00:01, 9 בינואר 2022 (IST)
עוד חסימה שווא הזויה ובריונית חמורה בעיניי, שדגלים שחורים משחור מתנוססים מעליה, רק כי אתה יכול ואמרתי אמת, שלא מוצאת חן בעיניך. סתימת פיות ותו לא. לא עברתי על כלל מכללי הקהילה. פה המקום לציין שאיני העורך הראשון שטוען שדבריך אינם עולים בקנה אחד עם האמת (איתמראשפר כתב זאת רק לאחרונה). גאה גם בחסימה זו. בניגוד מוחלט לדבריך לא הכחשתי את הצבעת המפעילים. אין זו ראיה לדבר ממה שטענת. המפעילים, כידוע, הם חותמת גומי של הבירוקרטים, ולכן אין להתפלא שאישררו את החסימה של הבירוקרטים. ההחלטה והביצוע לחסום אותי עדיין הייתה של הבירוקרטים, בדיוק כפי שאמרתי. עומד מאחורי דברי האמת שלי, המגובים בראיות (מה שלא ניתן לטעון על דבריך שלך). אתה יכול להמשיך לחסום אותי כאוות נפשך, לנצל עוד ועוד עוד כוחך לרעה ולמעול יותר ויותר בתפקידך, אך דבר מכל זה לא יהפוך את דבריך לאמת ולא ישבור את רוחי, גם לא האיום בסוף דבריך, הנוגע להגברת הבריונות בחסימות השווא. עוד דבר מקומם שכתבת פה: "אתקוף אישית את כל המפעילים ואת כל הבירוקרטים ואז כולם יהיו אמורים לפסול את עצמם מלהתנהל בענייני" כאילו זה מה שאני עושה גם לו אין דבר וחצי דבר עם האמת. איני תוקף כלל ובטח שלא אישית (בניגוד לצד השני) - אני רק מתגונן נגד הפעלת כוח בריונית לא מוצדקת ולא עניינית כנגדי של חלק מהמפעילים והבירוקרטים, ולאחר שעורכים לא מעטים מתנכלים לי באופן סדרתי וקשה, לתחושתי. נעם דובב - שיחה 00:12, 9 בינואר 2022 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: ברור שאין חוק כזה, כי זה מתווה כנגד חסימה לפרק זמן ממושך. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 00:02, 9 בינואר 2022 (IST)
גם לזה אין קורטוב של קשר לצדק או להגינות, בעיניי. נעם דובב - שיחה 00:50, 9 בינואר 2022 (IST)
נעם, אני לא נכנסת ספציפית לנושא הדיון הזה, אבל רוצה למסור משהו עקרוני: אני מתרשמת שבתקופה האחרונה קהילת ויקיפדיה נמצאת בעיצומו של תהליך ריקבון, ואני צופה שהריקבון הזה רק ילך ויחמיר (השחיתות של מוסד המפעילות תגבר, האכיפה תמשיך להיות יותר ויותר סלקטיבית, עם פחות ופחות נכונות להסתיר זאת כי הבושה הולכת ונעלמת). ראינו כאן כל מיני טרולים וסמי-טרולים שידעו איזו פנכה ללחך, וכעת יושבים על משמני השלטון. לדעתי, אם היו נוהגים בתוקפייך כמו שנוהגים בך, אז היו כאן עוד כמה וכמה עורכים חסומים למספר חודשים. העובדה שזה לא קרה, לא מעידה עליך אלא על שומרי הסף שלנו. באיזשהו מקום, אפילו על שומרי הסף כואב לי. אתה יודע, גם החבר'ה הטובים שמתגייסים למשטרה עם מטרות טובות להגן על הציבור, נאלצים בסופו של דבר ליישר קו עם התרבות הארגונית המושחתת. האם קרה שנפלת בלשונך? ייתכן בהחלט, אבל מי שנאלץ שוב ושוב להדוף לבדו את הבוץ המושלך לעברו - יתקשה מאוד שלא להתלכלך מהבוץ הזה בעצמו. אתה עורך חשוב במיזם הזה, ואני מצפה לשובך במהרה בימינו אנו. אמן. דוג'רית - שיחה 12:20, 9 בינואר 2022 (IST)
דוג'רית, תודה רבה מקרב לב על המסר החשוב והמשמעותי הזה - חיזקת אותי וחיממת את לבי. חותם על כל מילה. הימצאותך במיזם היא קרן אור באפלה בעיניי. נעם דובב - שיחה 14:11, 9 בינואר 2022 (IST)
מסכים עם כל מילה ומילה של דוג'רית. זו חסימה דרקונית מאין כמוה. השתלשלות הדברים גורמת לי לתחושת אי נעימות רבה בואכה גועל, ונראה שיש ניסיון להביא את נעם לייאוש מעריכה במיזם. נעם דובב, יש רבים המצפים לשובך. בוסתן - שיחה 02:52, 10 בינואר 2022 (IST)
בוסתן, תודה על התמיכה וחיזוק ידיי. זה משמעותי עבורי. אני מאוד מעריך את תמיכתך, בצד תרומתך החשובה למיזם. ברור כשמש, לכל מי שעיניו בראשו, שאין בדל סיבה מוצדקת לחסימה זו, כמו לחסימות הקודמות. חסימות השווא הללו לא יצליחו לשבור את רוחי. עוד אשוב. נעם דובב - שיחה 08:02, 10 בינואר 2022 (IST)
החסימה ה"נקודתית" הזו היא אפילו לא שגויה, ולכן לא ניתן לתקוף אותה באמצעים רציונליים. השאלה אם נעם עבר או לא עבר על כללי הקהילה לא רלוונטית בכלל, וזה הדבר שצריך להטריד מאוד כל עורך במיזם הזה. היום זה נעם. מחר זה יכול להיות כל אחד אחר. בהצלחה לכולנו. דוג'רית - שיחה 09:31, 10 בינואר 2022 (IST)
למה זה לא רלוונטי אם נעם עבר על כללי הקהילה? את לא חושבת שמי שעובר על הכללים צריך להיחסם? גופיקו (שיחה) 09:38, 10 בינואר 2022 (IST)
נראה לי שלא ירדת לסוף דעתי, אז אחדד: להתרשמותי, ההתנהגות מול נעם חורגת מכללי המשחק המקובלים. היום אני מבינה את מה שלא העליתי בדעתי בעבר: אם מספיק בעלי שררה במיזם ירצו לבצע בי חיסול ממוקד, הם יוכלו לעשות כן ללא הזדקקות לכללי הקהילה עבור גיבוי פעולותיהם. כלומר, ניתן להרחיק מהקהילה עורך כזה או אחר בלי הצורך להצדיק זאת באמצעות כללי הקהילה, אלא מספיקה ההישענות על הסמכות. במצב כזה, אין זה רלוונטי אם עורך כזה או אחר בכלל עבר על הכללים או לא. במצב כזה, לא ניתן בכלל להתווכח עם הפעולות של בעלי הסמכות, ולא ניתן להישען על נימוקים רציונליים. לכן, זה אפילו לא שגוי. דוג'רית - שיחה 10:08, 10 בינואר 2022 (IST)
דוג'רית, מילים כדורבנות. גופיקו, נוסף על דבריה של דוג'רית, לעצם העניין - לא עברתי על אף כלל. אלו הבירוקרטים שעוברים פעם אחר פעם על הכללים, ממציאים לי כללים תפורים (שלא קשורים כלל לכללי הקהילה) שכביכול אני עובר עליהם, לאחר שהם עצמם תוקפים אותי סתם (דובנו בבירור פתח גילגמש באלימות חסרת תקדים נגדי וגארפילד במסרים אישיים מאיימים בזהותו האמיתית) והם לא נצמדים לאמת (בלשון המעטה) וחוסמים אותי, קורבן של התנכלות קשה מצד עורכים, חסימות שווא דרקוניות. לא סתם בנימוקים שהעלה דובנו לחסימתי הקודמת לא הובא שום קישור (כמקובל) שיספק הוכחה, מהעובדה הפשוטה שאין. מעבר לכך, הם לא עושים דבר כנגד מספר עורכים שמתנכלים לי בצורה אלימה סדרתית, כולל דיבה (כולל עורך שטען שאיימתי עליו והוא מפחד שארצח אותי, עורך אחר שטען שאני אוהד מחבלים - התלוננתי על כל אלה בפני המפעילים והבירוקטים ולא נעשה דבר - עורכים מחוץ לחשבון שזורים רפש בערכים הקשורים אלי או כאלה שכתבתי, ובדף שיחתי). אין תקדים לחסימת משתמש לצמיתות מעריכות (טובות ומועילות, עם מקורות, לפי כל הכללים) מערכים שקשורים בו, זו פרקטיקה מקובלת לעריכה. כפי שכתבתי במעלה הדיון, פעם קודמת דובנו ביקש ממני לא לערוך, זו בקשה שהדעת מחייבת לא להיענות אליה. אתה הוא קורא לבקשה (אותה הוא מצטט כבקשה) הנחייה וטוען שעברתי עליה - הדבר מופרך לכל הדעות. ההרגשה החזקה שלי, בדומה לאלו של דוג'רית, בוסתן ואקסינו שהגיבו כאן, היא שסימנו אותי כמטרה, ומנצלים את הכוח שהקהילה נתנה להם כדי להרחיק אותי. אני מוביל את מיזם ויקינשים, מוחה על אפלייה נגד נשים, פועל נגד גזענות, הדתה, להט"בפוביה ושאר מרעין ביישין במיזם, נוסף על העובדה שאני מס' 2 בעריכות בכל הזמנים במיזם (כולל הובלה רצופה בשלוש שנים אחרונות, גם בשנה האחרונה בה הייתי חסום מעל 4 חודשים, מספר העריכות שלי היה הרב ביותר במיזם ובפער משמעותי - ועדיין דובנו בבירור האחרון האלים מאין כמותו שהיה כנגדי - טען שאיני תורם למיזם, תוך שהוא מתקיף אותי אד הומינם, אין להתפלא אחר כך שזמן קצר לאחר שנבחר הוא בוחר לחסום אותי חסימת שווא לחודש, ועכשיו הוא מגדיל את הבריונות בחסימה לשלושה חודשים, לאחר שחסם אותי לצמיתות, שוב לשווא, מעריכה בשני ערכים הנוגעים אליי) - כל אלו לצנינים בעיני לא מעט גורמים בקהילה שרוצים בהרחקתי ופועלים לכך במרץ, מאחורי ומלפני הקלעים. כפי שעשיתי בעבר, מובן שאני יכול לספק הוכחה לכל מילה שכתבתי. נעם דובב - שיחה 10:50, 10 בינואר 2022 (IST)
אתחיל מכאן (בהמשכים) להעלות קישורים התומכים בדבריי בדיון זה (לו כותרת מטעה, משום שדובנו עבר מ"חסימה נקודתית" לשווא של שני ערכים, לחסימתי מכלל המרחבים, ולא טרח לעדכן את הכותרת כנדרש)‏
תרומותיי למיזם מבחינת כמות העריכות:‏
כל הזמנים - מקום שני עם קרוב לארבע מאות אלף עריכות - רק דוד שי (שבמיזם מיום תחילתו, מעל 10 שנים לפני התאריך שאני הצטרפתי, כך שקצב התרומות שלי גדול בהרבה, ובאופן יחסי מאז שהצטרפתי מספר העריכות שלי הוא הגבוה ביותר בפער משמעותי) - ‏
2019 - מקום ראשון עם כ-115 אלף עריכות, לעומת 75 אלף במקום השני - זה שיא עריכות שנתי, יותר מפי 2 מהשיא שנקבע שנה קודמת על ידי רחל (כ-55 אלף עריכות) ‏
2020 - מקום ראשון עם כ-124 אלף עריכות - שברתי את השיא השנתי של עריכות שקבעתי בשנה קודמת. ‏
2021 - מקום ראשון עם כ-92 אלף עריכות, לאחר שהייתי חסום לשווא ליותר מ-4 חודשים
2022 - מתחילת השנה מקום ראשון - נכון לעכשיו -, וזאת למרות שפעלתי רק ימים בודדים בין חסימה שווא אחת לשניה. נעם דובב - שיחה 11:19, 10 בינואר 2022 (IST)
התנדבותי בויקימדיה ישראל והובלתי את פרויקט נשים באדום, לצמצום הפער המגדרי בוויקיפדיה (הוסר מהערך אודותיי, כמו מספר קישורים חיצוניים להארץ בהם אני מוזכר בתרומתי למיזם, בנימוק של חוסר חשיבות). נעם דובב - שיחה 11:44, 10 בינואר 2022 (IST)

חסימה ללא הגבלת זמן[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, כל האמור לעיל בטל כקליפת השום. הנושא אינו גודל תרומתך והתנדבותך והתועלת שוויקיפדיה העברית וקוראיה קיבלו ויקבלו מעריכותיך. העלאת הסטטיסטיקות אינה רלוונטית לנושא שבשלו נחסמת שוב ושוב והוא היכולת שלך לעבוד בצורה שיתופית, במיזם שיתופי, בצורה שלא תטיל מעמסה בלתי נסבלת על סובביך. זה לא יימשך. ה'טריק' של לתקוף את כל מי שאמור להגן על הקהילה הזו מהתנהגות כזו, ולסמן 'בעלי שררה' כדי לכבול את ידיהם מלעשות מה שהם צריכים לעשות במצבים כאלה, עם כל הכאב ועגמת הנפש - ואתה יותר מכולם יודע כמה הזדמנויות קיבלת - הוא טריק משומש שכבר לא עובד. חבל שהגענו לכך. מתברר שלא היה כאן כל תהליך של הסקת מסקנות ומבחינתך תישאר לעד העורך המסור שלהקת עורבים או צבועים התכנסה וכילתה את ימיה ולילותיה כדי לעשות לו עוול. אני אישית מוחל על עשרות אם לא מאות שעות שכיליתי בנושא הזה, וגם על ההתקפה שאולי תבוא בעקבות דבריי אלה. החסימה הזו היא המעט והמאוחר שנדרש ממני בתפקידי. והיא נעשית בעצה אחת עם יתר הביורוקרטים. היה שלום. יש בחוץ עולם נפלא. מעריץ סמוי של הכישרון שלך והאהבה שלך למילים. ביקורת - שיחה 03:01, 12 בינואר 2022 (IST)

החסימה מעריכת דפים הקשורים בו הייתה החלטה נכונה. לדעתי אפשר היה להסתפק בה בשלב הזה. מפתיע אותי קצת שאתם מתרגשים מהתגובות שלו על ה-"שקר משוקץ, שחור משחור" וכו'. ספק בעיניי שמישהו לוקח אותם ברצינות. זה כמו תקליט שבור. זה גם הפסיק לשעשע מזמן אז אני אישית בכלל מדלג על זה ולא טורח לקרוא את הרוב. יורי - שיחה 08:17, 12 בינואר 2022 (IST)
לא מדובר בתגובה לתגובות כלפינו, והצגת הדברים בצורה הזו מקטינה ומפריעה להבין את התהליך. הסיבה לחסימה לא נולדה כמובן אתמול-שלשום, היא נידונה בקהל רחב בכמה סבבים, אלא שכשלנו בכך שהארכנו שוב ושוב ודחינו את הקץ. ברגע שהבנו שזה חסר סיכוי לא היה טעם להמשיך את זה. ביקורת - שיחה 09:03, 12 בינואר 2022 (IST)
לצערי, בפעם המי יודע כמה, אין אף לא צל של אמת בדבריך המקוממים וההזויים ואני משוכנע שאתה יודע את זה. אף לא פעם לא היה דיון בחסימתי לצמיתות. כפי שכל אחד שעינייו בראשו ומביט בדף שיחתי זה יכול לראות שהחסימה לצמיתות (כמו החסימה שקדמה לה, ובדומה לחסימות הארוכות קודם לכן) היו בעקבות תגובתי אליכם. ויורי, הציטוט כביכול שלך מדבריי חוטא אף הוא לאמת. נעם דובב - שיחה 10:16, 12 בינואר 2022 (IST)

למען הסר ספק אני לא מתנגד לחסימה. אני חושב שאפשר היה גם להסתפק בחסימה מעריכה בערכים הקשורים לנעם, אבל סיכוי גבוה שבסוף היינו מגיעים לאותה תוצאה. הטיפול אכן נגרר יותר מידי זמן וגם התנהל לא נכון בעיניי. היה צריך להתחיל מחסימה מערכים הקשורים בנעם וחסימה מעריכה בכלל מוקדם בהרבה ממה שנעשה. מבחינה פרוצדורלית יש בעיה שלא נכתב בצורה ברורה בדף השיחה שנעם נחסם לצמיתות. מקובל לפתוח חטיבת דיון נפרדת עם כותרת ברורה לפעולה שנעשתה. יורי - שיחה 09:41, 12 בינואר 2022 (IST)

מתנחם בעובדה שעתה הבירוקרטים לא יוכלו עוד לפגוע בי ולהלך עליי אימים. 10:45, 12 בינואר 2022 (IST)
עדכון: אחרי הביקורת שהושמעה כאן על עבירה (אחת מיני רבים כמו שנחשף פה, אחשוף עוד עבירות מצידן כלפיי בהמשך) על כללי הקהילה מצד הבירוקרטים, "נזכר" עכשיו Dovno להוסיף כותרת לדיון זה. נעם דובב - שיחה 10:42, 12 בינואר 2022 (IST)
נעם, כיוון שנראה שהכותרות חשובות לך יותר מהתוכן, אצטט שוב מה שכבר כתבתי לך לא מזמן בפסקה #אזהרה לפני חסימה: ”האמירות שלך על כך שמשתמשים מסויימים אינם רצויים בדף שיחתך אינן ראויות ואינן מקובלות. דף שיחה זה הוקצה על מנת לתקשר איתך באשר לפעילותך בוויקיפדיה, וכל פנייה עניינית (גם אם היא כוללת ביקורת או אזהרות) מותרת.”.
אז הבהרה חשובה: אם תסיר עוד פעם אחת דברי משתמש אחר שאינם מהווים בפני עצמם תקיפה אישית העוברת על הכללים - בין אם רשום או אנונימי - תיחסם גם מדף שיחה זה. אני מקווה שאני ברור לחלוטין.
אנחנו לא נאפשר לעורכים אחרים לתקוף אותך כאן (ואם מישהו יגזים נסיר את דבריו), ובאותה מידה לא נאפשר לך לתקוף אחרים (או להדיר אותם). Dovno - שיחה 10:52, 12 בינואר 2022 (IST)

תגובתי לחסימתי המוסווית לצמיתות על ידי הבירוקרטים באישון לילה[עריכת קוד מקור]

ביקורת, בתיאום עם דובנו וגארפילד, חסם אותי באישון לילה, לצמיתות מכל המרחבים בוויקיפדיה (כולל דף המשתמש שלי! למעט דף שיחה זה, שאף אותו גארפילד חתם בניגוד לכללים בעבר, ורק קריאה של מספר עורכים לשחרר אותו גרמה לו לשחררו). למרות שביקורת לא טרח לציין זאת, כנדרש. גם הוא וגם דובנו לפניו מסתתרים תחת הכותרת המטעה במכוון של הדיון לעיל: "חסימה נקודתית", כדי להסוות את החסימה האמיתית ולהקשות על מי שמגיע לדף שיחתי להבחין בכך שחסמו אותי תחילת לשלושה חודשים ואחר כך לצמיתות. תגובתי לחסימה זו: שחיתות ואכזריות בריונית מחפירה של שלושת הבירוקרטים (שבצד שכרון הכוח נהנים מחסינות, מהסתתרות תחת כינוי, שאינו מקשר בינם לבין דמותם במציאות - בניגוד אלי, מה שהופך אותי פגיע הרבה יותר) שפעם אחר פעם רמסו ברגל גסה את כללי הקהילה, וסימנו אותי באופן אישי, ומניהם נקמניים ואוכיח זאת בהמשך. גארפילד אף תקף אותי באופן מאיים (כולל בחסימות, להן הוא דאג אחר כך) וקילל בהתכתבות אישית שהוא יזם בשמו האמיתי ודובנו תקף אותי יחד איתו בלינצ'טרנט (לא הראשון שחוויתי כאן) בבירור שהוביל גילגמש, תוך אלימות חסרת תקדים. כשהעזתי לפתוח בירור נגדי נגד גילגמש, תוך זמן קצרצר ביקורת חסם אותי לחודש, תוך שהוא מפר באופן מפורש את הסיכומים שלו ושל שאר הבירוקרטים באותה עת עמי, ולאחר שפגע בי בדברים שכתב אליי בהתכתבות אישית.

אין שמץ של הגינות בדבריהם של הבירוקרטים, ולא טיפת אמת. התנהלותם היא בזיון ואות קלון מהמדרגה הראשונה. בעיניי במקום נורמלי הם-הם היו מורחקים מהקהילה לצמיתות. לא עברתי על כלל מכללי הקהילה וכל חסימותיהם שווא הם, ודגל שחור מתנוסס מעליהם. בניגוד מוחלט לדבריהם לא תקפתי אותם אישית, הם הופכים את היוצרות, הם אלה שפעם אחר פעם תוקפים אותי אישית, ממציאים לי כללים תפורים אישית, שכביכול אני עובר אותם, לא מביאים ראיה לדבריהם מהטעם הפשוט שאין בנמצא. כשאני מתגונן מפני העריצות השרירותית שלהם (תוך שימוש בלשון נוקבת והצבת מראה, שלא נעימה להם, אך במסגרת כללי הקהילה) הם הופכים את היוצרות וטוענים באופן שאין לו ולאמת דבר וחצי דבר שאני תוקף אותם. בכוונתי לתעד בעמוד זה את העבירות הרבות והסדרתיות על כללי הקהילה שהם (ומפעילים ועורכים נוספים שותפים), הכוללות אלימות מילולית חריפה (מלפני ומאחורי הקלעים), עשו כאן כנגדי (ולכן יש להם אינטרס ברור להשתיק את קולי), תוך הצגת ראיות ואת העובדה שכל האשמותיהם כנגדי מופרכות מן היסוד. טרם אמרתי את המילה האחרונה. נעם דובב - שיחה 04:48, 12 בינואר 2022 (IST)

עדכון: אחרי הביקורת שהושמעה כאן על עבירה (אחת מיני רבים כמו שנחשף פה, אחשוף עוד עבירות מצידן כלפיי בהמשך) על כללי הקהילה מצד הבירוקרטים, "נזכר" עכשיו Dovno להוסיף כותרת לדיון זה. נעם דובב - שיחה 10:42, 12 בינואר 2022 (IST)
אתה מתלונן שהוא הוסיף את הכותרת? גופיקו (שיחה) 11:16, 12 בינואר 2022 (IST)
לא, אני מתלונן על זה שלא הוא ולא ביקורת שמו / עדכנו מלכתחילה את הכותרת בחסימותיהם והסוו זאת תחת חסימת השווא האחרת של דובנו, "חסימה נקודתית". עוד אחת מני עבירות רבות על כללי הקהילה מצידם, וכחלק ממסכם התוקפנות המתמשכת שלהם כנגדי, שלושתם (יחד עם גארפילד) כאחד. נעם דובב - שיחה 15:32, 12 בינואר 2022 (IST)
זו לא עבירה על כללי הקהילה (ואם יש כלל כזה, אתה מוזמן לקשר אליו). ולמה אתה בטוח שהם רצו להסוות זאת? אולי פשוט היה להם יותר נוח להמשיך באותה פסקה? גופיקו (שיחה) 16:41, 12 בינואר 2022 (IST)
זוהי הפרקטיקה המקובלת וההגיונית. אני משוכנע שניסו להסוות זאת, משום שגם בדברי החסימה המופרכים והמקוממים של ביקורת הוא לא ציין שמדובר בחסימה לצמיתות. זאת ועוד, ביקורת ביצע את החסימה באישון לילה. נעם דובב - שיחה 08:35, 13 בינואר 2022 (IST)

הכרת תודה[עריכת קוד מקור]

ברצוני להודות מעומק לבי לכל מי שתרמ.ה ותורמ.ת למיזם, ולכל מי שחיזק.ה ומחזק.ת את ידי אל מול העריצות והשחיתות הזו, מלפני הקלעים ומאחוריהם בכל שנותיי במיזם. בראש וראשונה אני מבקש להודות למי שניצב בגלוי לצדי, תוך סיכון אישי, ללא מורא, אל מול הבירוקרטים, כאן בעמוד שיחתי בחסימות האחרונות, דוג'רית, Bustan1498 ו-אקסינו. מסיר בפניכם את הכובע. נעם דובב - שיחה 03:57, 12 בינואר 2022 (IST)

תודה רבה גם לעורכים איתמראשפר ו-Eman ולמפעילים Yoavd, GHA, העיתונאי המנטר, Barak a, יונה בנדלאק, Uziel302, Hanay (מפעילה לשעבר) ו-HaShumai (עוד טענת שווא עליה הם יוכלו להעיד - הבירוקרטים טענו שאני תוקף את כל המפעילים) ולעובדות, מנהלות ודירקטוריות בקרן ויקימדיה בעבר ובהווה, שעושות בעיניי עבודת קודש: Laliv g, WikiLester, Esh77, Gitit- WMIL, Keren - WMIL וShai-WMIL, שמחתי והיה לי כבוד לעבוד איתכן יחד לטובת צמצום הפער המגדרי בוויקיפדיה ולקדם את מיזם נשים באדום ו-ויקי נשים שכה יקרים לליבי. נעם דובב - שיחה 04:48, 12 בינואר 2022 (IST)

אני חושבת שהחסימה הזאת של Dovno ללא הגבלת זמן אינה במקום, בטח לא על דעת ביורוקרט אחד ולא על פי הצבעת מפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף:. מצד שני נעם, עדיף היה שהיית חכם יותר ומתאפק. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 08:39, 12 בינואר 2022 (IST)
בניגוד לאימרה המפורסמת - ישנם מצבים שהעוול שנגרם בהם כה זועק לשמיים, שמחייבים להיות צודק, גם אם זה לא נתפס כ"חכם". נעם דובב - שיחה 09:44, 12 בינואר 2022 (IST)
בלי קשר לדברי חנה Hanay - הייתי רוצה לראות באיזה שהוא מקום את החלטת הביורוקרטים - כל השלושה - על החסימה לצמיתות של נעם דובב. אני מניח שחסימה לצמיתות של משתמש ותיק ותורם אמורה להתקבל על דעת שלושתם, ולהיות מתועדת בצורה ברורה. --‏Yoavd‏ • שיחה 09:06, 12 בינואר 2022 (IST)
@ביקורת @Dovno @גארפילד. אקסינו - שיחה 09:09, 12 בינואר 2022 (IST)
גם אני רוצה להכיר תודה: לביורוקרטים שעשו סוף סוף את ההחלטה הנכונה - החלטה שהייתה צפויה מזה כמה שנים. התנתקתי מעט מהעימותים בין משתמשים בשנה האחרונה, אך אני יכול להגיד בפה מלא: כל אחד ואחד מהבירוקרטים הנוכחיים רואה אך ורק את טובת ויקיפדיה לנגד עיניו כשבמקביל נעשים מאמצים עילאיים שלא לגרום לפגיעה או להעלבה של משתמשים. חסימה שבוצעה לאחר שנים של מתן הזדמנויות שלא נוצלו ושל ויתורים שנוצלו לרעה, היא חסימה ראויה. בריאן - שיחה 09:22, 12 בינואר 2022 (IST)
בריאן - הזכרתי בדברי את הדיון הפתוח, השקוף והמתועד היטב של התהליך שקיימת בעבר - תהליך ארוך שקדם לחסימה של משתמש הרבה פחות פעיל ותורם מנעם דובב. אנא התייחס לתהליך שהתקבל כאן, שאני מתקשה להבינו, שכן לגבי החסימה הנוכחית אין תיעוד לקבלת ההחלטה, והנימוק שניתן לא נראה סביר כלל.--‏Yoavd‏ • שיחה 10:30, 12 בינואר 2022 (IST)
גם אתה כבירוקרט היית שותף לחסימות השווא שלי, וכן זכורות לי התבטאויות פוגעניות שלך כנגדי, כך שמובן שאתה מצדיק את ההחלטה המקוממת שהעוול ממנה זועק לשמים. נעם דובב - שיחה 09:39, 12 בינואר 2022 (IST)
חנה, בתגובתך יש כמה טענות שפשוט לא נכונות עובדתית (ללא קשר לדעות אישיות). נא לבדוק לפני שמגיבים. Dovno - שיחה 10:36, 12 בינואר 2022 (IST)

תודה גם לכל מי שתמך בהישארות הערך אודותיי (וכמובן ללבלוב שפרסם אותו) בדיון מחיקה (שידוע לי מעל לכל ספק שנפתח ממניעים שאינם ענייניים על ידי ניב, שתקף אותי בשנה האחרונה באופן קשה ומרובה, והודה בפניי במייל ששלח לי שהמניע לזה הוא התעצבנות שלו על כך שהחלטתי ליישם החלטת קהילה (מקוממת בעיניו) להוסיף ערכי קטגוריות כלליות לערכי נשים. אוסיף שהצבעת המחיקה נערכה כשהייתי חסום באחת מחסימות השווא על ידי גארפילד): Laliv g, Danny-w, Eladti, Eladkarmel, העיתונאי המנטר, כובש המלפפונים, Ldorfman, ‏HiyoriX, Axinosinety, ליש, Fabiorahamim, xnet1234, CodeGuru, אלדד, BAswim, ronavni, היידן, רדיומן, Assayas, Gklein2018, דולב, Bustan1498, Amikamraz, Asaf M, ספסף, עידו כהן, Midrashah, עמית אבידן, Balberg, Ofek j, חובב המכוניות, Zozoar, Chaimkapusta, ארז האורז, Amit91803, צורייה בן הראש, GuySh, BenG1, Deror avi, סטודנט של החיים, א 158, קלונימוס, Yair M (נראה שפספסתי כמה נוספים - אוסיף בהמשך). נעם דובב - שיחה 09:41, 12 בינואר 2022 (IST)

תודה למי שהבהיר חשיבות בדף השיחה של הספר שכתבתי, הלימת מילה (לאחר שגילגמש, שרודף אותי ומתנכל לי באופן אלים ביותר, באופנים רבים, מזה זמן רב, וכמובן הבירוקרטים - אותם הוא כינה בבירור החריג באלימותו שפתח נגדי אימפוטנטים - לא פוצים פה ולא מצייצים. אוסיף אסמכתאות לדברים בהמשך) שם תבנית חשיבות על הערך: Bustan1498, Lostam, Asaf M, Fabiorahamim, Crocodile2020, Eldad, היידן, Yoavd, Dovno, Nirvadel, דוג'רית, המאו"ר, GHA וכמובן ללבלוב שפרסם גם את הערך הזה. נעם דובב - שיחה 10:38, 12 בינואר 2022 (IST)

נעם, לפני שפרסמתי את הערך הפער המגדרי בוויקיפדיה, התייחסתי מעת לעת לנושא זה בדפי השיחה השונים במיזם. חלק מהתגובות שקיבלתי ייחסו לי מחשבות רדיפה קונספירטיביות, ואף נאמר לי שהבעיה של הפער המגדרי בוויקיפדיה קיימת אך ורק במוחי הקודח. ההאשמות הללו פסקו, כמעט לחלוטין, אחרי פרסום הערך (אז כנראה הבינו אותם העורכים שהיחידים שמכחישים את התופעה הזו אלו הם עצמם). לצורך כתיבת הערך הזה, קראתי (לכל הפחות) עשרות מאמרים אקדמיים על ויקיפדיה, ואז גם נחשפתי לספרות המתייחסת לכוחם הבלתי פורמלי של מפעילים\ביורוקרטים, ולשימוש לרעה שהם עושים בו. הספרות אמנם התייחסה לרוב לוויקיפדיה האנגלית, אבל אין סיבה שלא תהיה תקפה גם לוויקיפדיות בשפות אחרות. אני חושבת שעד שהידע הזה לא יונגש לציבור (למשל בפרק בביקורת על ויקיפדיה), יהיה קל מאוד לתייג כקונספירטור רדוף את כל מי שטוען להתנהלות לא תקינה של מוסד המפעילות\ביורוקרטיה. הנושא בזמנו אמנם נראה לי מעניין, אך משום שהתרכזתי בחומרים שעוסקים בפער המגדרי, לא ריכזתי חומרים על הנושא הזה, וכעת זה מצער אותי. אני חושבת שמערכת בריאה היא מערכת שמעזה להישיר מבט על הביקורת נגדה (גם אם זו נאמרת בחריפות) ולהתמודד עימה באמצעים שאינם משתיקים (הסתרות תוכן\איומים בחסימות\חסימות). אני חושבת שהמסר שהביורוקרטים שולחים לחברי הקהילה באמצעות החסימה שלך הוא: "אל תתעסקו עם הביורוקרטים".
אני נמצאת במיזם שבע שנים. למיטב זכרוני, מעולם לא נחסמתי, מעולם לא פתחתי דיון בבירורים ומעולם לא פתחו דיון נגדי. אני חושבת שאחת הסיבות לכך היא משום שאני מראש מוותרת על עשיית הצדק במיזם. המקסימום שעשיתי עד היום הוא לפנות ל'בקשות מפעילים', ואם זה לא עזר - אז ויתרתי. רוב הפעמים קיבלתי שם תגובות ענייניות (גם אם הקביעה של המפעיל לא מצאה חן בעיני) אך לעתים התרשמתי שנפלתי למשחק מכור בו המפעילים מגנים זה על זה ותו לא. אתה, בניגוד אלי, לא היית מוכן לוותר. קראתי בזמנו שהמפעילים בוויקיפדיה (דובר על זו האנגלית, אבל יתכן שזה תקף גם לעברית) נוטים לעשיית סדר ולא לעשיית צדק. אם הם מצליחים להשליט סדר וגם לעשות צדק - מה טוב. אבל אם הם צריכים לבחור - הם בוחרים בפתרון שמוביל לסדר ולא בפתרון הצודק. כמעט בלתי אפשרי לדעתי לקבל צדק כשמבקרים בחריפות מפעילים\ביורוקרטים. אתה מכיר את המושג קוד כחול (אנ')? התרבות הארגונית בוויקיפדיה לא ממציאה שום גלגל. היו מקרים בהם הצבעתי על התנהגות בלתי הולמת\מנוגדת לכללים של בעלי שררה במיזם. מעולם, למיטב זכרוני, הדבר לא גרר נגדם איזו סנקציה\הודעה בדף שיחה (גם אם הנושא טופל כנדרש כמו שחזור הפעולה בגינה התלוננתי). אני מבינה את מה שחנה כתבה לך על איפוק (לא בגלל שזה צודק, אלא בגלל זה חכם. כמו בכביש). גם אני מבליגה על הרבה דברים (לא בגלל שזה צודק, אלא בגלל שזה חכם).

אני כמובן מתנגדת התנגדות נחרצת לחסימה המוחלטת שלך. אין בה לדעתי שמץ של סבירות או מידתיות, ואני בכלל לא מבינה איך היא יכולה להיות תקינה, אבל אם אתה מבין את השורה התחתונה שלי: הרי ששאלת הצדק שבדבר בכלל לא רלוונטית כשאתה 'חוצה את הקווים' ומבקר מפעילים\ביורוקרטים בחריפות ובתדירות רבה. 'זה לא כוחות' כמו שנהגנו לומר בילדות. אתה ניסית שוב ושוב לתבוע את צדקתך, אך לשווא. וכעת אני חושבת על איזשהו פתרון פרקטי, אבל הוא תלוי גם בנכונות של הביורוקרטים. האם תסכים לוותר על צדקתך? האם תסכים להיות חכם במקום להיות צודק? האם תסכים, כמוני, להכיר בחולשותיה של המערכת, ופשוט לוותר אחרי ניסיון אחד או שניים או שלושה לעשיית צדק? אם יש לך נכונות כזו, אני מציעה שתפנה לאיזה עורך (עדיף מפעיל) שהוא גם אהוד על הביורוקרטים, לאיזשהו הליך של גישור מולם. כמובן שגם הדרך של התנגדות לחסימה זו בטענה שהיא לא צודקת פתוחה בפניך, אבל אין לי מושג למי תוכל לפנות, וסיכוייה לדעתי נמוכים יותר (לא בגלל שהצדק לא איתך, אלא בגלל שאתה פשוט בצד הלא נכון במשוואה). אני מקווה מאוד שתצליח לחזור למיזם. דוג'רית - שיחה 17:12, 12 בינואר 2022 (IST)
תודה, דוג'רית על דבריך המחכימים, הרגישים ומאירי העיניים. יזמתי ניסיון גישור מול גארפילד, אך הוא סירב והמשיך בתוקפנותו המתמשכת כלפיי (שהחלה בפנייה מחשבון הפייסבוק שלו, שם הוא מזוהה בשמו הפרטי, שמהר מאוד עברה לקללות, איומים ושאר "מטעמים" מסוג זה מצידו) ובחסימותיו ההזויות כלפיי ביתר שאת. הגעתי להסכמים עם הבירוקרטים אחרי שדחקו אותי לקיר ואילצו אותי לבלוע צפרדעים בניגוד לצדק, שמא יחסמו אותי לזמן ממושך עוד יותר, וביקורת הפר את (בשם כל הבירוקרטים) זה ברגל גסה וחסם אותי לחודש רק כי העזתי לפתוח בירור בו אני מגולל את האלימות הרבה וחסרת התקדים של גילגמש בלינצ'טרנט שהוא הוביל כנגדי, ואחר כך הם עוד מרהיבים עוז להפוך את היוצרות ולכתוב שאני הפרתי את המתווה. את צודקת מאוד, זה אכן לא כוחות. אך אני איני בצד החלש פה. הבירוקרטים מפחדים ממני, האמת שהיא נשק רב-עוצמה לצידי. הם מפחדים שאחשוף את הפגיעות והעוולות הרבות שהם מבצעים, ולכן הם מצנזרים אותי ומשתיקים את קולי, תוך ניצול לרעה של הכוח שנתנה להם הקהילה, בתוקפנות הולכת וגדלה ונגד כל כללי ההגיון והמוסר. אז השימוש שלהם בכוח ברוטלי מעיד על חולשה ולא להיפך. אני ישן טוב בלילה עם מצפוני, ויש מחירים שאיני מוכן לשלם. נעם דובב - שיחה 17:54, 12 בינואר 2022 (IST)
בספרו 'הרשעת חפים מפשע בישראל ובעולם: גורמים ופתרונות', עוסק פרופ' בועז סנג'רו בתחלואי המערכת המשפטית. בין היתר, הוא מסביר איך מנגנון 'הסדרי הטיעון' הוא מנגנון שממש מאלץ חפים מפשע להודות בפשעים שלא ביצעו. הוא מציג דוגמאות של אימהות לילדים קטנים שנאלצו לבחור בין הודאה באשמה במסגרת עסקת טיעון (עם עונש קליל בצידה, אם בכלל) לבין מעצר ממושך עד תום ההליכים עם סיכוי למאסר ממושך (רחוק מהילדים) אם יבחרו לעמוד על חפותן, וללכת למשפט. לא קשה לנחש איזו בחירה עשו אותן נשים. אם חלילה הייתי עומדת במצב כזה, אולי גם אני הייתי נדחקת להודאה באשמה על לא עוול בכפי, וזאת רק כדי לא לשלם את המחיר הכבד. גם כאן בוויקיפדיה, אם הייתי עומדת במצב שבו יאלצו אותי להתנצל על מעשים מסוימים, ולא - יחסמו אותי לצמיתות - לא מן הנמנע שהייתי בוחרת להתנצל במקום לעמוד על צדקתי. אני מכבדת את בחירתך, אבל רוצה לומר שגם בחירה אחרת, גם אם צודקת פחות, היא בהחלט יכולה להיות מובנת (בהינתן התנאים). כרגע הרוחות לא שקטות, לדעתי בשני הצדדים, אז אולי עדיף להמתין תקופה מסוימת, ואני מקווה שבעתיד תשנה את דעתך בנושא, ותסכים לאיזו עסקת טיעון. דוג'רית - שיחה 19:35, 12 בינואר 2022 (IST)
⟨ תוכן הוסתר עוזי ו. - שיחה 22:22, 12 בינואר 2022 (IST)
⟨ תוכן הוסתר נעם דובב - שיחה 07:41, 13 בינואר 2022 (IST)
זרקו את המקל והתרחקו מהסוס המת. שמש מרפא - שיחה 10:16, 13 בינואר 2022 (IST)
זהו, שאיני מסכים שמדובר בסוס מת. בכל מקרה אני שמח שהבאת את הקישור, משום שמצאתי בפסקת "ראו גם" את הקישור הראשון למטא: "אל תהיו נבזיים", אותו אני מוצא הולם ביותר את הסיטואציה. נעם דובב - שיחה 12:57, 13 בינואר 2022 (IST)
(אם יורשה: אני לא יודע מי אחראי לתרגום הקלוקל, אבל jerk, בהקשר ההוא זה "אידיוט". התרגום של הדף צריך להיות "אל תהיו דבילים" או משהו בסגנון.) דגש - שיחה 13:03, 13 בינואר 2022 (IST)
מסכים איתך, אכן תרגום קלוקל, ועדיין מתאים לתאר את הסיטואציה. נעם דובב - שיחה 13:50, 13 בינואר 2022 (IST)

מכיוון שהזכרת אותי כאן, ועל אף שגירשת אותי מדף שיחתך, את מעט זמני הפנוי אקדיש כדי לומר לך להתראות. כולי תקווה שההרחקה מוויקיפדיה תיטיב עמך, ושתפרח כסופר/פלינדרומאי. אני בטוח שהקהילה רק תרוויח מאי-נוכחותך. היה שלום. ניבשיחהמכחילים את הקונגרס 20:47, 13 בינואר 2022 (IST)

חבל שקלקלת הודעה שהייתה יכולה להיות יפה עם המשפט המגעיל לפני האחרון שלך. לא פלא שסילקתי אותך מדף שיחתי אחרי קמפיין הסתה פראי שלך כנגדי. אני עוד אשוב על אפך ועל חמתך. נעם דובב - שיחה

בירור עובדתי[עריכת קוד מקור]

לגמרי במקרה העליתי אתמול שאלה בשיחת_משתמש:זור987#נחסמת - השאלה שביקשתי לברר האם חסימתו של זור987 היתה על דעת שלושת הביורוקרטים או לא. התשובה שקיבלתי מופיעה לקראת סוף הקישור ואתם מוזמנים לקרוא ולשקול האם מקובלת עליכם.

הסיבה שאני מעלה את השאלה היא האם אכן שלושת הביורוקרטים בדעה כי יש לחסום את נעם דובב לצמיתות. בשורת החסימה כתב משתמש:ביקורת כי " החלטת ביורוקרטים. החסימה מוסברת בדף השיחה האישי)" לא מצאתי הסבר מעודכן בדף השיחה על החסימה לצמיתות.

במקרה חריג זה הייתי מבקש הודעה אקטיבית בשם שלושתם כי זה המצב. אני לא זוכר מקרה בו נחסם אחד המשתמשים התורמים ביותר לויקיפדיה באופן כזה, אבל ייתכן שזה מפני שאני קשיש וזכרוני כבר לא מתפקד. אני מזכיר לקהילה את הררי הדיונים הפומביים שהיו לפני חסימתו של משתמש שתרם הרבה פחות משתמש:בן נחום. כאן הביורוקרטים פירטו נימוקים, התנו תנאים, היתה ועדת שלושה שבדקה את העריכות והגישה ממצאים. הכל התנהל בשקיפות מלאה. הייתי שמח שגם במקרה של נעם דובב זה יהיה המצב. --‏Yoavd‏ • שיחה 07:08, 12 בינואר 2022 (IST)

אני לא חושב שבן תרם פחות. בכל מקרה, להבנתי הסיבה פשוט כי כבר היינו שם. 204.128.182.26 09:18, 12 בינואר 2022 (IST)
Yoavd, תודה. ביקורת כתב בהודעתו על חסימתי באישון לילה (אותה הוא ניסה להסוות כחסימה לצמיתות, תוך הצגת מצג שווא - לא ציין את המילה לצמיתות בהודעתו וכתב את ההודעה תחת הכותרת המטעה "חסימה נקודתית", כפי שעשה דובנו בחסימתו (באופן מכוון, הנועד למנוע את האפשרות ממי שמזדמן לדף שיחתי להבין שנחסמתי לצמיתות) אותי לפני כן לשלושה חודשים - בניגוד לכללים המקובלים), וכאמור זו עבירה אחת מני רבות של הבירוקרטים על הכללים, אתן בהמשך עוד דוגמאות ואסמכתאות, כולל כאמור מסכת אלימות מילולית חריפה כנגדי (הכוללת רדיפה והתנכלות במשך מספר שנים מצד גארפילד - והדברים מתועדים, כולל תקיפה באיומים במסרים מילוליים, וכינויי גנאי תחת שמו האמיתי שהוא יזם אליי - והדברים כמובן מתועדים אצלי), תוך אד הומינם) שכתב תחילה היא נעשית בעצה אחת עם יתר הביורוקרטים. ובהזדמנות זו, אבקש לשאול אותך מהאינטראקציה בינינו במיזם - האם הרגשת כפי שביקורת והבירוקרטים האחרים טוענים נגדי שאיני יודע לעבוד במיזם שיתופי? (במסגרת הכותרת "הכרת תודה" שפתחתי אודה בהמשך לעורכים הרבים שבמהלך השנים נתנו לי כוכבים ועיטורים שונים) לא נפגשנו אף לא פעם במציאות, אך אני מעריך אותך על סמך ההיכרות כאן שתענה באופן כן (נדמה לי שהתייחסת לכך בעבר). נעם דובב - שיחה 07:40, 12 בינואר 2022 (IST)
יואב, המקרים אינם דומים כלל. במקרה של זור987 מדובר היה באישור של בירוקרט למפעילים לחסום משתמש ותיק ליותר מיום. מעולם לא היה צורך ביותר מאישורו של בירוקרט יחיד לשם כך. במקרה של בן נחום, מהות הבעיה היתה בעריכות לא אנציקלופדיות ולכן לאחר מספר בירורים הגענו למתווה של חונכות שלאחר מספר חודשי ניסיון לא הצליחה. מקרים אלו אינם דומים לעברות חוזרות ונשנות על כללי ההתנהגות, התקפה של עורכים אחרים וחוסר שיתוף פעולה, ולכן לא ניתן להשוותם. אם אתה דווקא מחפש דוגמה דומה, המקרה הכי קרוב (אך לא זהה, כי כל משתמש הוא שונה), היא החסימה האחרונה של דוריאן - לאחר שנים של בירורים, אזהרות, הטלת הגבלות, וכו', הגענו למסקנה שדבר לא ישתפר והקהילה לא יכולה להמשיך ולהכיל את צורת ההתבטאויות וההתנהגויות האלו, ונפרדו דרכינו - ע"י החלטה שהיתה משותפת של הבירוקרטים אך נכתבה ע"י רק אחד מהם (באותו המקרה - ערן). Dovno - שיחה 10:45, 12 בינואר 2022 (IST)
שני משתמשים שהסובלנות כלפיהם נמשכה זמן רב על חשבון המשתמשים שסבלו מההתנהגות הבלתי שיתופית שלהם. שתי חסימות מוצדקות ובלתי נמנעות שתרמו ויתרמו לשיפור האווירה בקהילה. 213.137.71.62 12:23, 12 בינואר 2022 (IST)
איזו גבורה: לכתוב דברים מקוממים שאין בינם לבין המציאות דבר וחצי דבר, באופן אנונימי. נעם דובב - שיחה 07:52, 13 בינואר 2022 (IST)

תרומת נעם דובב למיזם השיתופי[עריכת קוד מקור]

קראתי בין נימוקי החסימה על אי יכולתו של נעם דובב לשתף פעולה במסגרת המיזם, כפי שביקורת כתב "העלאת הסטטיסטיקות אינה רלוונטית לנושא שבשלו נחסמת שוב ושוב והוא היכולת שלך לעבוד בצורה שיתופית, במיזם שיתופי, בצורה שלא תטיל מעמסה בלתי נסבלת על סובביך. זה לא יימשך."

אני יכול להעיד מנסיוני האישי, על עשרות מקרים של שיתופי פעולה עם נעם במשך השנים, בערכים רבים בתחום השחמט. בחלק מהמקרים כתבתי ערך ונעם שיפר אותו תוך שיתוף פעולה איתי, ובחלק מהמקרים בהם הוא יזם כתיבת ערך חדש בתחום השחמט שאותו אני המשכתי ושיפרתי. היו גם ערכים אחרים בהם שיתפנו פעולה, אך בתחום השחמט שיתוף הפעולה היה בולט ומשמעותי. מעולם לא הרגשתי מעמסה כלשהי. --‏Yoavd‏ • שיחה 08:35, 12 בינואר 2022 (IST)

נעם עשה איתי שיתוף פעולה גם כן, אני יכול להעיד שהוא שיפר כל ערך שכתבתי אחרי חסימתו, והחמיא לי רבות. אקסינו - שיחה 08:42, 12 בינואר 2022 (IST)
כנ"ל -שת"פ במסגרת וויקינשים, נעם תמיד מועיל ועוזר. לא מבינה למה החסימה, אבקש לשחרר את החסימה. תודה...Laliv g - שיחה 10:51, 12 בינואר 2022 (IST)
ודאי שנעם מסוגל לשתף פעולה עם משתמשים מסויימים ועבד איתם בהצלחה. באותה מידה הוא לא הראה רצון או יכולת לשתף פעולה עם רבים אחרים ותקף אותם שוב ושוב. למי שלא מבינים מדוע החסימה (והתהייה מובנת למי שלא היו לו התנגשויות עם נעם), אבקש שיקראו קודם כל את כל הדיונים הבאים (כן זה הרבה, אבל זו בדיוק הנקודה - החסימה לא הופיעה יש מאין):
Dovno - שיחה 11:09, 12 בינואר 2022 (IST)
Dovno - תודה על הפירוט - אך השאלה ששאלתי נותרה בעינה. חלפה למעלה משנה מאז הבירור שנעשה בחודש 10.2000. האם על חסימה לצמיתות של משתמש תורם (לא רק לדעתי, גם אחרים סבורים כך) - לא היה ראוי לקיים דיון נוסף? בנוסף, כל החסימות האחרונות שלו ביומן החסימות בוצעו על ידך, כך שניתן להבין את ההתמרמרות של נעם. יש עשרות מפעילים שהיו יכולים להצטרף ולהפעיל את שיקול דעתם, אך אתה בחרת לבצע את כל החסימות בעצמך. רק האחרונה שבהם - החסימה לצמיתות בוצעה על ידי ביורוקרט אחר. ועדיין - היה ראוי לפרוש בפני הקהילה את השיקולים שהניעו את הביורוקרטים לנקוט בצעד קיצוני זה. --‏Yoavd‏ • שיחה 11:48, 12 בינואר 2022 (IST)
יואב, לשאלתך: אכן חלפה למעלה משנה מאז הבירור הקודם, ואם לא היה קורה דבר בין אז לעכשיו, אכן חסימה לפתע וללא התראה או אזהרה לא היתה במקום. אבל כפי שניתן לראות מיומן החסימות ומדף השיחה, היו אזהרות רבות, וחסימות רבות מאז אותו בירור לפני שנה ועד עכשיו. דבר לא עזר. למעשה, אחרי אותו בירור באוקטובר 2020, כבר בינואר 2021 (חודש וחצי בלבד לאחר חזרתו מהחסימה בעקבות אותו הבירור) ערן נאלץ לחסום את נעם שוב ליום על הפרת כללי ההתנהגות. הוא הוזהר שוב בפברואר, נפתח נגדו בירור נוסף באפריל, הוא הוזהר שוב על הפרת כללי ההתנהגות במאי, ונכנס לעימותים בנושאים נוספים שהלכו והסלימו מאוגוסט והלאה.
לגבי מי ביצע איזו חסימה, תיאור העניינים שכתבת ("אתה בחרת לבצע את כל החסימות בעצמך") אינו מדוייק: כפי שאפשר לראות מיומן החסימות, נעם נחסם ע"י מפעילים רבים מאוד לאורך השנים, וגם בשנה האחרונה (לאחר הבירור הקודם בסופו נחסם ע"י ביקורת) נחסם בתחילה ע"י ערן. באוגוסט נחסם ע"י גארפילד לאחר חזרות שוב ושוב על סגנון התגובות שהובהר לו באותו בירור מאוקטובר 2020 שלא יהיו מקובלות יותר. לאחר שהסלים עוד יותר את תגובותיו בדיון, גארפילד האריך את החסימה. כמובן שנעם התמרמר (כדבריך) על זה שגארפילד ביצע את החסימות. כיוון שגם לאחר תום תקופת החסימה הזו צורת התבטאות זו לאחרים לא חדלה אני חסמתי אותו בדצמבר, וכמובן שכעת יש התמרמרות שאני חסמתי. אי אפשר לתקוף אישית כל מפעיל שפועל מולו ואז לטעון שמדובר בחסימה על רקע אישי - הטקטיקה הזו של נסיון קעקוע עצם סמכות המפעילים והבירוקרטים ע"י תקיפה אישית שלהם ואז לטעון שאין להם לגיטימציה לפעול מולו לא תצליח. עוד ב-2020 נעם טען שאין אף גורם בוויקיפדיה שהוא מכיר בלגיטימיות שלו לפסוק בענייניו והציע את נשיאת ביהמ"ש העליון בתור האלטרנטיבה המקובלת עליו.
בקיצור: הצעד קיצוני אך לא הגיע יש מאין - הוא הגיע לאחר שנה של הסלמה בפעילות והתעלמות מאזהרות חוזרות ונשנות, והנימוקים מפורטים וגלויים לעין הקהילה בדף שיחה זה, ארכיוניו, ובדפי הבירורים. Dovno - שיחה 23:22, 12 בינואר 2022 (IST)
הטענה "עוד ב-2020 נעם טען שאין אף גורם בוויקיפדיה שהוא מכיר בלגיטימיות שלו לפסוק בענייניו והציע את נשיאת ביהמ"ש העליון בתור האלטרנטיבה המקובלת עליו" אינה מדויקת על גבול המטעה, וחבל שהושמעה. עלי - שיחה 16:30, 13 בינואר 2022 (IST)
Yoavd, אקסינו - תודה מקרב לב על הדברים הללו - ממש לא מובן מאליו באווירה הרעילה שנוצרה כאן נגדי - כמו גם על השיתוף הפעולה הטוב שזכיתי מצדכם, ועל דברים שלמדתי מכם. בלי קשר לכך, מעריך את תרומתכם הטובה למיזם. אין הנחתום מעיד על עיסתו, לפיכך אעלה על נס בהמשך את העשרות הרבות של העיטורים, הכוכבים ואמירות התודה הפומביות שזכיתי להן בדף שיחתי. לא עלה בדעתי לעשות זאת בעבר, אך עתה שכלו כל הקיצין והאמירה המקוממת והמופרכת הזו, שהועלתה מספר פעמים על ידי בירוקרטים כמו גם מפעילים שחסמו אותי בעבר, מכתימה את דף שיחתי ואת יומן חסימותיי, איני עוד חושש מהבירוקרטים והמפעילים ולא חושש מאימתם כפי שעשיתי בעבר, עת הטילו עליי אימה, צנזורה וסתמו את פי, והזהירו אותי פן אומר דברים מסויימים לבל יבולע לי ואחסם לתקופות ארוכות. עוד בטרם אביא סימוכין לשאר הטענות המופרכות (בצד העבירות על כללי הקהילה שהם ביצעו כנגדי פעם אחר פעם), איך ניתן להאמין למילה מדבריהם כולל שאר הנימוקים המופרכים שלהם לחסימתי (גם מי שלא מכיר את כל השתלשלות העניינים) ששקר כה גס, שנאמר במצח נחושה, חזור ואמור על שלושתם כאחד, מופיע כאן. תמהני. נעם דובב - שיחה 08:56, 12 בינואר 2022 (IST)
הנושא הוא לא היכולת לעבוד בשת"פ עם מי שמסכימים איתו, אלא ההתנהלות כאשר יש קונפליקטים.--204.128.182.26 09:18, 12 בינואר 2022 (IST)
לצערי הרב, נעם נטל בידיו פרקטיקה המקובלת בעיקר בפוליטיקה, וניסה שוב ושוב לקעקע את אמינותם של כל בעלי ההרשאות, בירוקרטים ומפעילים גם יחד.
הוא מאמין, לצערי, כי קיימת קנוניה רבת משתתפים הזוממת רעה כנגדו בכל יום נתון, וחבל, כי אין כזו.
זה שאנשים חושבים אחרת ממך לא הופך אותם מיידית לשותפים לפשע כלשהו, או למטרה ללעג חיציך. בחרת שוב ושוב לחטוא לאחת המוסכמות הכי חשובות בוויקיפדיה: "הנח כוונה טובה". התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 14:21, 12 בינואר 2022 (IST)
נעם, אתה עורך מאוד חשוב במיזם. אני יכולה להעיד שאתה משפר את הערכים שאני כותבת, מתקן את הדרוש תיקון, אתה עושה פלאים במרחב הקטגוריות, ופועל במרחב הערכים לשמירת האיזון השברירי גם ככה. אתה עומד איתן מול מתקפות הטייה רבות מצד עורכים שמרנים. תרומתך למיזם לא תסולא בפז. דוג'רית - שיחה 17:16, 12 בינואר 2022 (IST)
תודה מעומק לבי, דוג'רית. מעריך מאוד את דבריך. שמח על הזכות שנפלה בחלקי להכירך (אף על פי שזו "רק" היכרות וירטואלית) ולהיחשף לפועלך המעורר התפעלות. נעם דובב - שיחה 17:57, 12 בינואר 2022 (IST)
אני בטוח שעולם השירה והפלינדרומים יהיה המרוויח העיקרי, ואני בטוח גם שנמשיך לשמוע ממך, רק מחנויות הספרים. בהצלחה. שמש מרפא - שיחה 23:17, 12 בינואר 2022 (IST)
תודה רבה, שמש מרפא. אהבתי והתחברתי לתגובתך. נעם דובב - שיחה 07:44, 13 בינואר 2022 (IST)

ראיתי עכשיו את החסימה. זהו יום עצוב לויקיפדיה העברית. מדובר בהחלטה אכזרית נגד אחד העורכים התורמים ביותר למיזם. אם החסימה הקודמת, ל-3 חודשים בעקבות תגובה, הייתה דרקונית, מה יש לומר על החסימה הזו, לצמיתות?! כולי תקווה שהנוגעים לדבר יתעשתו ובהקדם. בוסתן - שיחה 23:54, 12 בינואר 2022 (IST)

תודה בוסתן, מעריך מאוד את דבריך. נעם דובב - שיחה 07:44, 13 בינואר 2022 (IST)
לא מדובר בתגובה לתגובות כלפינו, והצגת הדברים בצורה הזו מקטינה ומפריעה להבין את התהליך. הסיבה לחסימה לא נולדה כמובן אתמול-שלשום, היא נידונה בקהל רחב בכמה סבבים, אלא שכשלנו בכך שהארכנו שוב ושוב ודחינו את הקץ. ברגע שהבנו שזה חסר סיכוי לא היה טעם להמשיך את זה. כך כתב לך - ביקורת- אם הצלחת שביקורת יהיה נגדך אתה צריך להפסיק כל פעילות בוויקי. עברת קו שלא עוברים. הייתי בעדך אבל אין שום תקווה שתשנה דרכך. לך! 46.114.146.50 06:11, 15 בינואר 2022 (IST)
הדברים הללו שכתב ביקורת מופרכים מכל וכל, כמו גם חסימתו אותי לחודש אחר שהפר ברגל גסה את ההסכם שכפו עליי הבירוקרטים בבירור עבר תוקפני במיוחד כלפיי שהוביל גילגמש (בבירור תקפו אותי עורכים לא מעטים, ביניהם גארפילד (שתקף אותי גם באופן פרטי, ביוזמתו, תחת שמו האמיתי, תקף, קילל ואיים בחסימות, ואחר כך מימש פעם אחר פעם, כולל בחסימה זו ואחרות שהוא היה שותף אליהן) שהיו "רק" מפעילים אז). ברגע שפתחתי בבירור מול גילגמש שהציג את השתלחותו הבריונית חסרת הרסן בי ,בא ביקורת וחסם אותי, ומאז הבירוקרטים והמפעילים הופכים את היוצרות כאילו אני זה שהפרתי את ההסכם. בכל חסימותיי האחרונות נחסמתי אך ורק כי העזתי לבקר את הבירוקרטים על התנהלותם המקוממת, חסימותיהם המופרכות, מניעיהם הלא-ענייניים ודבריהם התוקפניים והפוגעניים כלפיי, שאין דבר וחצי דבר בינם לבין האמת. כאמור, החסימה השערורייתית העכשיווית על ידי ביקורת, האכזרית בעיניי, שהעוול ממנה זועק לשמיים, נעשתה באישון לילה, באופן מוסווה - לא כללה את המילה לצמיתות (או ללא הגבלת זמן) ומטעה (תחת כותרת שכתב דובנו "חסימה נקודתית", דובנו אף הוא לא טרח לשנות כותרת זו, לאחר שהרחיב את החסימה השרירותית לשלושה חודשים). וכמה קל תחת כתובת אנונימית לכתוב את הדברים הללו. אין סיכוי שהיית בעדי - לא מאמין לך כלל וכלל. נעם דובב - שיחה 09:43, 15 בינואר 2022 (IST)
ברוך שובך. יום קטן בשבילך אבל יום גדול לוויקפדיה - את זה אני כתבתי. חפש למעלה בדף השיחה שלך. הצלחת שביקורת יחליט שמקומך לא בוויקי ועזוב טיעונים שונים ומשונים. מי שהצליח כך, אחת דתו לעזוב. לך! 46.114.146.50 10:16, 15 בינואר 2022 (IST)
אין בהיסטוריה של כתובת ה-IP שלך את הדברים שטענת שכתבת. לך אתה. נעם דובב - שיחה 10:23, 15 בינואר 2022 (IST)

חפש למעלה בדף השיחה שלך 46.114.146.50|

ערכים חדשים בתחום השחמט[עריכת קוד מקור]

שלום נעם, החלטתי, כמחאה על חסימתך הבלתי צודקת לטעמי, להקדיש לך מהיום ואילך, עד שתוסר חסימתך, את הערכים החדשים שאצור בתחום השחמט. אכתוב את זה בצורה הכי ברורה בשיחת הערך, בכל אחד מאלו שאצור. --‏Yoavd‏ • שיחה 12:28, 15 בינואר 2022 (IST)

והערך הראשון שיצרתי בינתיים הוא תחרות העל טאטא סטיל 2022. --‏Yoavd‏ • שיחה 14:00, 15 בינואר 2022 (IST)
שלום יואב. תודה על הערכים ועל המחווה המאוד מרגשת. מעריך זאת מאוד והדבר מחזק אותי למדי אל מול חסימה סדרתית שרירותית, מקוממת, מעוולת מכפישה ומשמיצה, ואכזרית בעיניי של הבירוקרטים, שאין למניעים עניינים דבר וחצי דבר עימה. נעם דובב - שיחה 17:11, 15 בינואר 2022 (IST)
אני גם מוחה נחרצות על החסימה. אקסינו - שיחה 17:35, 15 בינואר 2022 (IST)
תודה רבה, שוב אקסינו. הדברים שלך מעודדים אותי מאוד. החסימה הזו, כמו הקודמות לה, דגל שחור משחור מתנוסס מעליה והעוול העולה ממנה זועק לשמיים. אף הבירוקרטים יודעים זאת ולכן ניסו להסוות את חסימותיהם האחרונות, כדי להקשות על הבאים לדף שיחתי לזהות אותה (ביקורת, שהפר ברגל גסה בעבר את הכללים שסיכמתי עם הבירוקרטים, חסם אותי באישון לילה, גם הוא וגם דובנו פעלו באופן מטעה ונגד הכללים - כאשר חסימות ארוכות (כולל האחרונה ללא הגבלת זמן) הותירו תחת הכותרת של החסימה המעוולת הראשונית של דובנו (שגם לו וגם לגארפילד היסטוריה של פעילות תוקפנית כלפיי באופן של אד הומינם) "חסימה נקודתית". כפי שכתבתו פה מספר עורכים, לטיעונים המופרכים והמקוממים של הבירוקרטים כנגדי אין כל אחיזה במציאות. נעם דובב - שיחה 17:44, 15 בינואר 2022 (IST)
הערך החדש מהיום הוא ריכרד רפורט. אני מציע לכל העורכים ששיתפו איתך פעולה ביצירת ערכים חדשים ובשיפור קיימים לאמץ את הרעיון, אולי מחאה שקטה זו תשנה משהו. --‏Yoavd‏ • שיחה 20:42, 16 בינואר 2022 (IST)
Yoavd ממשיך להתרגש ממחווה זו, ומודה לך מאוד-מאוד. מעריך למדי גם את העובדה שבחרת להצביע בעד שחרורי לאלתר מהחסימה. 22:34, 19 בינואר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 3[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #3
עודכן ב־1 בפברואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Ldorfman כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● בפרלמנט מתקיימת הצבעה להסרת חלק מתנאי הסף להענקת הרשאת מנטר כאן
סקר המשאלות השנתי התחיל השבוע, ב-10 בינואר 2022. במסגרת סקר המשאלות קובעת הקהילה על מה צוות פיתוח המשאלות צריך לעבוד ולהתמקד עליו במהלך השנה הבאה. הסקר יתקיים ב-4 שלבים, וכעת מתקיים השלב הראשון של הסקר, אשר במסגרתו ניתן להגיש הצעות ורעיונות לדברים שבהם צוות פיתוח המשאלות צריך לעסוק, לערוך את הרעיונות ולדון בהם. שלב זה יתקיים עד 23 בינואר. מוזמנים להגיש הצעות! (שימו לב: ניתן לכתוב את ההצעה בשפה הנוחה ביותר עבורכם, וזו תתורגם בהמשך) ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא חשיבות אנציקלופדית של תאונות דרכים
● ההרשמה למפגש חורף 2022, שיתקיים ב-ZOOM ביום ראשון 23 בינואר 2022 בשעה 18:30, נמשכת. להרשמה >>>
● בכיכר העיר התקיים דיון על ההתייחסות התקשורתית שקיבלה ההצבעה על מחיקת הערך נפילת בראל שמואלי. הסיקור התקשורתי בנושא הגיע עד לכדי פרסום כתבה בנושא במהדורה המרכזית של חברת החדשות בערב של היום בו נמחק הערך ●
● החל גל חדש של "תעבירו את זה הלאה"
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא בואנוס איירס
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך פנחס רוטנברג והסרת הערך קרב נאווארינו מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:00, 16 בינואר 2022 (IST)
אני מתחייב להמשיך לנהוג על פי כל כללי הקהילה. —כך כתבת. מה הפריע לך עד שגרמת לחסימתך להתנהג כך? 46.114.146.194 02:13, 18 בינואר 2022 (IST)
אולי בהבנת המקרא אני גרוע, אבל במתמטיקה אני טוב: אם הבירוקרטים לא היו מרוצים מהתנהלותך, ובשל כך החליטו לחסום אותך, ואתה מתחייב באותה התנהגות - למה שההתחייבות הזו תשכנע אותם?--שמש מרפא - שיחה 02:37, 18 בינואר 2022 (IST)
קצת מצחיק שאתה לא שם לב לסתירה הפנימית של הודעתך, המלאה דברי גידופים כלפי הבירוקרטים.--204.128.182.25 02:25, 18 בינואר 2022 (IST)
מה מקור הביטוי "התהפכו היוצרות", והאם זו הדרך הנכונה לומר אותו?

מקור הביטוי ביידיש: "פארבייטן (או פארטוישן) די יוצרות". מקורו בהווי בית הכנסת. "יוצר" הוא פיוט הנאמר בתפילה בהזדמנויות מיוחדות, כגון בחגים. לעתים קרא החזן בטעות "יוצר" מסוים ביום הלא מתאים, ומכאן שהוא "בלבל את היוצרות". בעברית החדשה יש לביטוי כמה גירסאות וכולן לגיטימיות: הפך, בלבל וגם החליף את היוצרות, וכן בצורות הסביל, נוסח "התהפכו היוצרות ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

למה אתה טורח להדגיש שוב ושוב שגארפילד פנה אליך "בשמו האמיתי"? האם זה מגדיל את ה"עוולה"? או שאולי אתה מנסה לשלוח איום שקוף בין השיטין? בברכה, גיברס - שיחה 06:52, 19 בינואר 2022 (IST)

בירור בנוגע לחסימתך[עריכת קוד מקור]

שלום נעם,
פתחתי בירור בבקשה לפתוח בהצבעת מפעילים בנוגע לחסימתך, שכולי תקווה שתשוחרר בהקדם.
בברכה, בוסתן - שיחה 04:51, 19 בינואר 2022 (IST)

היי בוסתן, מודה לך מאוד. נעם דובב - שיחה 05:46, 19 בינואר 2022 (IST)

בירוקרטים ומה שביניהם[עריכת קוד מקור]

היי נעם דובב. קודם כל, אני חשוב שתרומתך העצומה לויקיפדיה לא מובנת מאליו, אתה תורם הרבה יותר מכל בנאדם אחר באתר וזה ממש לא מובן מאליו! לא פעם ולא פעמיים אתה תיקנת את הערכים שלי, שינית בהם דברים לטובה, תיקנת תקלדות ועוד ועוד.

אני יודע כמה בירוקרטים ומפעילי מערכת יכולים להיות מעצבנים וכמה הצדק עלול "להיעלם" בזמן שיחות איתם.

זה לא פעם ראשונה, שנייה ואפילו שלישית שאני נפגע נפשית ואפילו על סף בכי מדבריהם של מפעילים או בירוקרטים למיניהם בויקיפדיה, לדוגמא, אני זוכר כשניסיתי להיות בדוק עריכות, אפילו הבנאדם היחיד שסמך עלי לא רצה לתת לי את ההרשאה שוב, וזה מאוד דרדר לי את המצב רוח. אני גם כמוך עושה טעויות אפילו אם הן לא נראות לי כמו טעויות ומפעילים ובירוקרטים מתעצבנים מהם ומטיפים לי עליהם.

אני קראתי את השיחות שלך איתם והתוקפנות לדעתי הייתה בלתי מידתית, החסימה לצמיתות הייתה ללא דיון וללא קבלת החלטה של הצוות, והחסימה התבצעה ב-3 בלילה וזה לא היה לעניין בכלל.

עם זאת, אני חושב שעם כמה ששנינו עלולים להתעצבן ולאבד את הפיוז (ולפעמים אפילו בצדק), אני חושב שעלינו לשתוק ולא לריב ולהתווכח על הדברים ההם, לא בגלל שאנחנו טועים חס וחלילה, אלא בגלל שזה רק יחולל נזק ויגדיל את התהום.

אני זוכר שבהפגנות (אני לא אציין אלו כי אתה כנראה יותר על מה אני מדבר), המשטרה התנהגה בצורה שלטעמי לא הייתה צודקת בכלל, אך ידעתי שאם הייתי ממשיך להתווכח איתם, הייתי נעצר.

אותו הדבר עם מפעילים ובירוקרטים בויקיפדיה. אני חושב שעליך להבטיח שגם אם תקבל פיוז, אתה תצא מהמחשב, תשתה כוס קפה ותחזור רגוע, כי אין לך הרבה מה לעשות לגבי הדבר.

בברכה, אקסינו - שיחה 09:17, 19 בינואר 2022 (IST)

אקסינו, תודה מקרב לב על הדברים - מעריך אותם מאוד - מדהים באיזו מנה של אינטליגנציה רגשית ניחנת (נוסף על תבונה ואינטלקט מרשימים למדי): כנער יש לך מנה גדושה, יותר מרוב המבוגרים שאני מכיר. מזדהה עם התחושה שלך, ומקבל את הצעתך הטובה, בהמשך לדברים הטובים שכתבו בדיון לאחר חסימתי לצמיתות כאן Hanay ודוג'רית ולקח לי זמן לעבד אותם, החלטתי שמעתה ואילך אני מחויב לפעול באופן "חכם" ולא "צודק" כפי שעשיתי עד כה, ולא לומר מה דעתי על פעילות מפעילים או בירוקרטים שמאיימים או חוסמים אותי (אף אם אני לחלוטין לא מסכים עם דבריהם והחלטותיהם). אני מבין שהם נפגעים מכך, וזו ממש לא כוונתי. נעם דובב - שיחה 12:22, 19 בינואר 2022 (IST)
נעם, האם תרצה שאעביר מסר שלך למצביעים בדף הבירורים? אם כן, אני ממליץ (אתה כמובן לא חייב לקבל) על מסר חיובי לא ארוך, שגם ישכנע את הספקנים שהפעם תעמוד בהבטחות שלך אגסי - שיחההטיות יש לתקן 16:06, 19 בינואר 2022 (IST)
תודה, אגסי. מעריך את הדברים שכתבת בדף הבירורים, את עצתך הטובה וכן את הרצון הטוב להעביר את תגובתי כאן לדף השיחה, אך כתבתי כבר תגובה אחרת, ודגש העביר אותה. נעם דובב - שיחה 17:04, 19 בינואר 2022 (IST)

נימוק הצבעתי לעניין חסימתך[עריכת קוד מקור]

נעם יקר, חשוב לי לנמק את הצבעתי כאן בדף שיחתך על מנת לאפשר לך להגיב. החלטתי להצביע בעד חסימה לתקופה של שלושה חודשים. אני מעריך מאוד אותך ואת פועלך בתוך ויקיפדיה ומחוצה לה, וחושב שאתה נכס למיזם. יחד עם זאת, לאחר שנכנסתי לעומקם של דברים אני מוצא שיש בתלונות בעניינך יותר משמץ של אמת. אני סבור שאין בכך כדי להצדיק חסימה ללא הגבלת זמן, בשלב זה, ומקווה שכך יקרה גם בהצבעה. אני מקווה שתיקח את הזמן מחוץ לויקיפדיה על מנת לחשוב על מקומך במיזם, על מקומם של אחרים והאם אמנם נכון לצאת בבוטות בלתי סבירה בעיני נגד מבקריך, בין אם ביקורתם מוצדקת ובין אם לאו. אני תקווה שלאחר שהחסימה תסתיים תחזור למיזם סבלני וסובלני יותר גם לדעות שונות משלך. אציין שמעולם לא היה בינינו ויכוח או ריב וכל ההיתקלויות שלי איתך היו חיוביות לחלוטין, אך אינני יכול להתעלם מדברים שנכתבו על ידך במקומות שונים ובדף שיחתך. כאמור, מעריך אותך מאוד ומקווה שתקבל את דבריי ברוח שבה נכתבו. GHA - שיחה 16:29, 19 בינואר 2022 (IST)

GHA יקר, מעריך מאוד את פועלך במיזם ומודה לך על הדברים הטובים שכתבת כאן לגביי, לא מובן מאליו כלל וכלל. אני מודה לך, בהזדמנות זו על תרומתך העצומה והחשובה בעיניי למיזם. מכבד את עמדתך ומודה לך גם על שטרחת להסביר את עמדתך בפניי כאן. אין לי ולו קמצוץ של ביקורת כלפייך. עם זאת, לאור זה שקיבלת החלטה בטרם הגבתי לדברים בדף הבירורים, אני מבקש, אם אפשר, שתקרא את תגובתי שהועברה לדף הבירורים על ידי דגש (תודה, דגש - למרות שלעניות דעתי היה מן הראוי לאפשר לי להגיב לנאמר בדיון בטרם תיפתח הצבעת המפעילים, אני מבקש גם למסגר את תגובתי בתת כותרת, כמקובל) ותשקול שוב את הצבעתך, ובמיוחד, מבקש שתאפשר לי לשוב לאלתר למרחבים שאינם מרחבי שיחה (שרק שם להבנתי מצאת בעייתיות בפעילותי). אנא שקול במחשבה זו גם את הצבעת המפעילים שרחוקים מהטווח שהצבעת עליו. מבקש בהזדמנות זו גם מהתו השמיני את אותה בקשה. ידוע לי כי אם לא אעמוד בדבריי (אין לי, כמובן, כל כוונה להפר את התחייבותי כאן), אחסם לתקופה מאוד ארוכה ואולי אף לצמיתות. נעם דובב - שיחה 17:02, 19 בינואר 2022 (IST)
נעם, קראתי ואמשיך לקרוא את הדיון והתגובות, ואם יהיה צורך – אשנה את הצבעתי בהתאם.
בכל מקרה ראיתי לנכון לציין כאן כי מלבד הבטחתך לעדן את דבריך מול משתמשים אחרים, אני בעיקר מעוניין שתקדיש מאמץ לראות שרוב האנשים שפונים אליך ומעירים לך אינם דורשי רעתך. נסה להבין מעט יותר את הצד השני במקום להיכנס למגננה. אנחנו לא נגדך, אלא רק חושבים אחרת ממך. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 18:26, 19 בינואר 2022 (IST)
היי, התו השמיני. מקבל את דבריך, ואפעל בהתאם. נעם דובב - שיחה 18:29, 19 בינואר 2022 (IST)

תגובות ספציפיות הקשורות לנאמר בדף הבירורים[עריכת קוד מקור]

HaShumai, תודה על ראשית דבריך בדף הבירורים. באשר לשאלתך: ראה תוספת זו ותגובתי לאקסינו בדיון מעלה בדף שיחתי. קיבלתי את הצעתו הטובה, ואספור עד 10 לפני שאני מגיב. יתרה מזו, יש בכוונתי להיעזר בעורכת שאני מעריך, שהציעה לי לפנות אליה כשאני חש פגיעות ועל סף תגובה מהבטן. נעם דובב - שיחה 23:09, 19 בינואר 2022 (IST)

תודה. הוספתי את התוספת של דבריך לשם. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:11, 19 בינואר 2022 (IST)
תודה לך . נעם דובב - שיחה 23:18, 19 בינואר 2022 (IST)

לבלוב, תודה מקרב לב על המילים הטובות שכתבת לגבי הערכתך ליצירתי. נגע לליבי. באשר להצבעתך איני שבע רצון ממנה (בלשון המעטה), אך אין לי כל ביקורת עליך, ואני מכבד את עמדתך. מקווה שקראת את תגובתי הפומבית בדף המפעילים (כולל התוספת האחרונה שהוסיף עתה בשמי איש השום), כמו תגובתי אליו בדיון זה, ותגובתי לאקסינו בדיון שפתח לעיל. אשמח לאור הדברים הללו אם תשקול שוב את הצבעתך (על אף שאינה נספרת) ואת דבריך. בהערכה והוקרה, נעם דובב - שיחה 23:26, 19 בינואר 2022 (IST)

Barak a, אני מעריך אותך ומכבד את עמדתך, על אף שאני חש מאוד לא בנוח איתה. מסכים איתך שמספר החסימות שלי אינו תקין, ולכן בכוונתי לעשות את המקסימום האפשרי כדי לא להיחסם שוב. קרא בבקשה שוב את תגובתי בדף הבירור (כולל התוספת שהוסיף זה עתה בשמי איש השום), תגובתי לאיש השום בדיון זה וכן תגובתי לאקסינו בתגובה לדיון שפתח בדף זה - פירטתי מגוון רחב של צעדים שאני מתכוון לעשות בעניין. מבקש ממך צ'אנס נוסף (אחרון). נעם דובב - שיחה 23:34, 19 בינואר 2022 (IST)

ההצבעה שלי נעשתה לאחר לבטים רבים. אשקול זאת שוב, אך איני מבטיח דבר. בהצלחה בכל דרך שתבחר, ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 00:03, 20 בינואר 2022 (IST)
מאמין לכנותך. תודה שהשקעת זמן לחשוב על כך. ותודה על האיחולים (לא ביקשתי ולא ציפיתי להבטחה, רק שתשקול) - כבר בחרתי לחזור למיזם, בדרך הטובה ביותר לכל הצדדים. נעם דובב - שיחה 00:09, 20 בינואר 2022 (IST)

GHA, מעריך מאוד את העובדה שאתה מציין את הזכות השנייה הבסיסית המגיעה לי בדיון המפעילים (הזכות הראשונה, להבנתי, הייתה לאפשר לי להגיב לדברים שנאמרו בדיון הבירור בטרם החלה הצבעת המפעילים). זאת, כמובן, ללא כל קשר להצבעתך. נעם דובב - שיחה 00:01, 20 בינואר 2022 (IST)

גם אני שוקל מחדש את הצבעתי. אני חש כנות וחרטה מנשבות מדבריך כאן, ומקווה שאני לא משלה את עצמי. אמשיך לשקול זאת, ללא התחייבות. GHA - שיחה 00:18, 20 בינואר 2022 (IST)
תודה רבה, בכל מקרה. מבטיח לך שהכנות והחרטה אמיתיים ואם תחליט בסופו של דבר לשנות את החלטתך - לא אאכזב אותך. נעם דובב - שיחה 00:21, 20 בינואר 2022 (IST)
שימחת אותי מאוד בשינוי הצבעתך. אני מאוד מעריך זאת, ואדאג לכך שלא תצטער על כך. נעם דובב - שיחה 00:41, 20 בינואר 2022 (IST)
דבריך בדף הבירורים ראויים להערכה, ואולי הם מעידים על שינוי כיוון, שבעקבותיו יהיה ניתן לשקול מתווה נוסף. שמש מרפא - שיחה 00:25, 20 בינואר 2022 (IST)
שמש מרפא, תודה מקרב לב. מעריך מאוד את המסר הזה (נוסף על המסר שהשארת לי כאן לאחר החסימה, שעליו כבר הודיתי לך). מבטיח לך שדבריי כנים, ואני מתכוון לשנות כיוון לגמרי. לאור זאת, האם תהיה מוכן לשקול מחדש את דבריך בדף הבירורים?
אני לא מפעיל ואין לי ז"ה בהצבעה הזאת. דברי (אני משער שכוונתך לתגובתי ליואב) נאמרו לאור דבריך למעלה שבהם כתבת שתמשיך בהתנהגותך. אין טעם לתת סתם כך "הזדמנות אחרונה", אבל אם יש כאן שינוי ביחס לנקודת הפתיחה (כלומר ביחס לדבריך לאחר חסימות קודמות) אולי צריך להגיע למתווה חדש. הרעיונות שהצעת שם הם טובים ומעניינים. שמש מרפא - שיחה 02:49, 20 בינואר 2022 (IST)
אני יודע שאין לך זכות הצבעה, ואכן התייחסתי לתגובתך ליואב. מה שהיה בעבר מת מבחינתי, שיניתי כיוון ב-180 מעלות (במסגרת זו מחקתי גם פסקה של פנייה לבירוקרטים בה העברתי ביקורת חריפה על התנהלותם). תודה על הקרדיט, מעריך זאת. נעם דובב - שיחה 08:14, 20 בינואר 2022 (IST)

Ldorfman, תודה מקרב לב על הצבעתך ועוד יותר מכך על המילים הטובות. מעריך זאת מאוד. אדאג שהתחושה שלך (שהקהילה תרוויח מכך) תקרום עור וגידים. אנצל את ההזדמנות הזו ואאחל לך להיבחר פעם נוספת למפעיל מערכת, אני חושב שאתה עושה עבודה מפעילית שערכה לא יסולא בפז, ואני מאמין שלקחת לתשומת ליבך את כלל הדברים שנאמרו בדיון ב"מפעיל נולד" בעניין מועמדותך. 00:33, 20 בינואר 2022 (IST)

נעם, שוב אני מכבד אותך באופן אישי. ואני אף מאוד אשמח לו תגיע להסדר עם הבירוקרטים. (להזכירך: באחת מחסימותיך אני ניסיתי להוביל להסדר, ע"מ למנוע את חסימתך) עם זאת אני סבור שכאשר הבירוקרטים קבעו פה אחד כי הגדשת את הבאה, אין מנוס מהפיכה משמעותית של שנה לפחות.

האמן לי, החסימה והשפעתה על פגיעה בשמך הטוב באופן אישי טורדת את מנוחתי לא אחת בימים האחרונים. (אני אף שקלתי להציע לך לבקש את שינוי שם המשתמש...) אני מבקש את סליחתך אם נפגעת מדבריי. בברכה, אחד ממעריציך, לַבְלוּב📜🍅 00:53, 20 בינואר 2022 (IST)

לבלוב, תודה רבה. הכבוד הדדי. מעריך מאוד את דאגתך לי, לא נפגעתי מדבריך. אני לא חושב ששמי הטוב באמת ייפגע, ואני שוקל ברצינות לשנות את שם המשתמש שלי לאחר שאחזור לערוך (בשאיפה לאחר הצבעת המפעילים). מכבד את הבירוקרטים (והבנתי מדברי ביקורת בדף הבירורים שהם לא מעוניינים להגיע להסדר עמי), אך שים לב (נכון לרגע כתיבת הודעה זו) ארבעה מפעילים נכבדים (ולתחושתי היד עוד נטויה), שמהווים את הרוב החליטו להצביע על שחרור מיידי שלי מחסימה. מודה לך שניסית להוביל להסדר בעבר על מנת למנוע את חסימתי וצר לי שזה לא צלח. נעם דובב - שיחה 08:23, 20 בינואר 2022 (IST)

ארכוב[עריכת קוד מקור]

הנה עוד הזדמנות להראות שינוי כיוון - ארכב 90% מהשיחות בשיחת המשתמש שלך. לא נעים לגלול קרוב ל-200 שיחות כדי לעדכן את השיחה הלפני אחרונה...--‏Yoavd‏ • שיחה 08:52, 20 בינואר 2022 (IST)

היי יואב, מסכים איתך לגבי הצורך. בכוונתי לעשות זאת, כפי שכבר עשיתי בעבר הלא רחוק לאחר שהשתחררתי מחסימה (חילקתי את הארכיונים לפי שנים, ועתה אכן הסתיימה שנה). דא עקא, כחסום איני יכול לעשות זאת. מבטיח לעשות זאת זמן קצר לאחר שאשתחרר מהחסימה (בשאיפה באופן מיידי לאחר הצבעת המפעילים). וזו שוב הזדמנות להודות לך על הצבעתך, ועוד יותר מכך על תמיכתך ודבריך הטובים. אגב, עשיתי צעד נוסף של שינוי כיוון בדף זה: מחקתי את כל דבריי מהפסקה שכותרתה הייתה בקשת שחרור מחסימה, בה העברתי ביקורת חריפה על פעילות הבירוקרטים. נעם דובב - שיחה

ברכות לרגל השחרור מהחסימה[עריכת קוד מקור]

כל הכבוד לך על העמידה הנחושה על הצדק! בהצלחה -79.179.202.219 16:33, 22 בינואר 2022 (IST)

תודה אנונימי, אך החלטתי לוותר על הצדק, ולפעול בחוכמה. נעם דובב - שיחה 17:37, 22 בינואר 2022 (IST)
כל הכבוד נעם דובב על עמידה נחושה, חכמה, איתנה, ומאבק וסבלנות רבה מצידך!
אחרי שמשתמש החליט להתנכל למשתמש שלך ולחסום אותך ב-3 בלילה, ללא דיון מוקדם וללא אזהרה כלל, הצדק והדמוקרטיה בוויקיפדיה הוכיחו את עצמם שוב, והחסימה התקצרה ל-3 חודשים.
אולי אלו יהיו 3 חודשים ארוכים, אבל אלו 3 חודשים שאתה יכול לקחת קצת זמן הפסקה מוויקיפדיה ולהנות מהחיים שבחוץ (כן, מתברר שיש חיים בחוץ )
אני חושב שאחרי ה-3 חודשים האלו אתה תשתנה מקצה לקצה, ואתה תלמד להתנהל בוויקיפדיה בצורה מיטבית יותר, ואתה תוכיח לאנשים שהם טעו לחלוטין בנוגע לחסימתך לצמיתות. אקסינו - שיחה 17:51, 22 בינואר 2022 (IST)
היי אקסינו יקר. תודה רבה על המילים הטובות והמשוב החיובי, ועל התמיכה והעידוד לאורך כל הדרך. זה משמעותי עבורי מאוד, ואני מעריך את התייצבותך לצידי. נחסמתי לפחות מחודשיים (חודשיים בניכוי הימים מאז החלה החסימה לצמיתות). מסכים איתך שיש חיים בחוץ, ופסק הזמן עשה יעשה לי רק טוב, ויעזור לי להתאושש ממה שקרה כאן, לעכל ולחזור עם אנרגיות חדשות אותן אנתב לכיוון חדש. התעודדתי מאוד מזה שההצבעה השכיחה הייתה שחרור מיידי ורוב המפעילים בחרו בחסימה סמלית או שחרור מיידי (כולל שני הבירוקרטים האחרונים שהיו בתפקיד). אשמח להמשיך לשתף פעולה. נעם דובב - שיחה 18:07, 22 בינואר 2022 (IST)
אקסינו, זה פשוט לא נכון להגיד שהחסימה היתה ללא דיון וללא אזהרה. היו הרבה דיונים מקדימים ואזהרות. גופיקו (שיחה) 20:07, 22 בינואר 2022 (IST)
אני מדבר על החסימה הספציפית לצמיתות. אקסינו - שיחה 20:21, 22 בינואר 2022 (IST)
גם אני. ראה למשל אזהרה זו. גופיקו (שיחה) 20:27, 22 בינואר 2022 (IST)
יש לי הרבה מה להגיד על כך, אך כפי שכבר ציינתי אני בוחר להניח לעבר ולא לבקר בחריפות את פעילות המפעילים והבירוקרטים. נעם דובב - שיחה 20:44, 22 בינואר 2022 (IST)
היי נעם, אנצל שרשור זה כדי לברך אותך גם. החסימה הזמנית היא הזדמנות צינון לכל הצדדים המעורבים בדבר. אני מניחה שיש במיזם עורכים שמחכים לך בסיבוב (מחכים שתיפול בלשונך) כדי לדרוש את חסימתך לצמיתות. כנראה שיש במיזם עורכים שלא רק מחכים לך בסיבוב באופן פסיבי, אלא ינסו באופן אקטיבי להתגרות בך כדי שתיפול בלשונך (אלו יכולים להיות גם אנונימיים שמתחפשים לאנשי שלומך). אתה פשוט צריך להיות מודע לאפשרות הזו ולא ליפול למלכודות האלו. שים את הכל מאחור. אל תיתן לעורכים לגרור אותך לדיוני עבר. אתה עכשיו עם הפנים קדימה. בהצלחה! דוג'רית - שיחה 09:45, 23 בינואר 2022 (IST)
אני מתכוון שלא הייתה אזהרה לחסימה לצמיתות. אקסינו - שיחה 15:59, 23 בינואר 2022 (IST)
היי דוג'רית, מודה לך מקרב לב על דבריך כאן, כמו גם על התמיכה לאורך כל הדרך. תודה על הטיפים, אני מתחבר לדברים: שם הכל מאחור ועם הפנים קדימה. 10:34, 23 בינואר 2022 (IST)
מצטרף לברכות על ביטול החסימה לצמיתות והמרתה בחסימה של חודשים בודדים.--‏Yoavd‏ • שיחה 21:07, 23 בינואר 2022 (IST)
יואב, תודה מעומק הלב. מעריך מאוד את כל מה שעשית עבורי. נעם דובב - שיחה 21:11, 23 בינואר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 4[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #4
עודכן ב־23 בינואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Ldorfman כמפעיל מערכת, ובסופו הוחלט שלא לאשרר את כהונתו כמפעיל ●
● בפרלמנט התקיימה הצבעה להסרה של חלק מתנאי הסף להענקת הרשאת מנטר, ובסופה הוחלט שלא להסיר את תנאי סף אלו (השארת המצב הקיים) ●
● השבוע, ביום ראשון ה-23.1, יתקיים מפגש ZOOM בשעה 18:30 (התחברות למפגש החל מ־18:15). ההרשמה למפגש הסתיימה משיקולים טכניים. מקווים לראותכם. ●
● במסגרת השלב השני של סקר המשאלות השנתי (אשר במסגרתו קובעת הקהילה על מה צוות פיתוח המשאלות צריך לעבוד ולהתמקד עליו במהלך השנה הקרובה), עד יום שישי הקרוב ייבדקו הרעיונות שעלו מבחינה טכנית. המעוניינים לבחון את ההצעות יוכלו להיעזר בדף זה, בו ההצעות מאורגנות לפי נושאים ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ל' זה לב
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך Hitler Has Only Got One Ball והסרת הערך הארי קובי מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 23:33, 22 בינואר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 5[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #5
עודכן ב־3 בפברואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיימים השבוע מספר דיונים שונים בנוגע להודעת המוצגת בדף ההרשמה לאתר, למעמדה של ויקיפדיה העברית כ"וויקיפדיה הישראלית" ולאחידות בשמות של נהרות
● בכיכר העיר מתקיימים דיונים על האפשרות להקים ערוץ דיסקורד משותף לאתר ועל העומס הויקיפדי הממוצע בחצי השנה האחרונה
● השבוע, ביום ראשון ה-23.1, התקיים מפגש ZOOM בשעה 18:30, שנכחו בו 85 ויקיפדים. תודה רבה לכל המארגנים! ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא הים האגאי
ערכים מומלצים: ההצבעה להוספת הערך "Hitler Has Only Got One Ball" התארכה בשלושה ימים, בשל התוצאות הצמודות. היא צפויה להסתיים ביום ראשון, ואחריה תעלה הצבעה נוספת להסרת הערך דאנקן אדוארדס

חדשופדיה 2022 שבוע 6[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #6
עודכן ב־5 בפברואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● לאחר דיון בכיכר העיר, נפתח שרת דיסקורד לקהילת ויקיפדיה העברית. את השרת מנהלים Xnet1234, אקסינו ויגאל. לפרטים נוספים ולהצטרפות >>
● במזנון מתקיים דיון בנוגע להצעה להפוך את המדיניות המקומית בנושא עריכה בתשלום, המתוארת בויקיפדיה:עריכה בתשלום, למדיניות חלופית לתנאי השימוש של קרן ויקימדיה בנושא ●
YoavR יצר את הדף ויקיפדיה:שגרירי ישראל ושגרירים בישראל, המיועד לרכז שמות של אישים ששירתו כשגרירים של מדינת ישראל, או שהיו מוצבים בה כשגרירים מטעם מדינת חוץ, וטרם נכתב עליהם ערך בוויקיפדיה ●
Saifunny וקוונטום דוץ פתחו את "מועדון הגמלאים" - מועדון של בוגרי קורסי הגמלאים לדורותיהם (כל ויקיפד סקרן שרוצה להצטרף, מוזמן גם הוא) ●
מיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא סן מרינו וליכטנשטיין
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך דאנקן אדוארדס מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 19:14, 5 בפברואר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 7[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #7
עודכן ב־4 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את David7031 למפעיל מערכת
● בפרלמנט מתקיימת הצבעה לגבי ייבוא של כללי הגילוי הנאות לעורכים בתשלום לאורם של תנאי השימוש של הקרן כאן
● במזנון מתקיים דיון לגבי שימוש ב-IMDb כמקור כאן
● במזנון מתקיים דיון לגבי שינוי עץ הקטגוריות מבחינת "חיתוך" או "הצלבה" של קטגוריות כאן
● החלה ההרשמה למחזור החדש של קורס עריכה בוויקיפדיה לגמלאים ולגמלאיות: (פתיחה ב-6.3.22). ויקימדיה ישראל גאה להשיק את המחזור ה-25 של קורס העריכה בוויקיפדיה לגמלאים וגמלאיות המתקיים אונליין. לפרטים נוספים ולהרשמה >>>
● פורסמו שמות הזוכים של תחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת. אלו הזוכים (מהמקום הראשון למקום השלישי): Crocodile2020 על הערך בית הביטחון בסומרה, Danny Gershoni על הערך תחנת משטרת מעלות-תרשיחא ואביהו על הערך מנזרי המאה ה-16 על מורדות הפופוקטפטל. במסגרת התחרות נכתבו 55 ערכים חדשים! ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא יחסי אוקראינה–רוסיה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערכים צ'ארלס סקוט (מושל) ופרשת הניסוי בחיסון נגד גחלת בצה"ל (עומר 2) והסרת הערך מיכל נאמן מרשימת הערכים המומלצים כאן
● לתשומת ליבכם: ייתכן כי החל מהשבוע הבא, הגיליון יישלח בימי שני בערב במקום לאחר צאת שבת ●

MediaWiki message delivery - שיחה 14:04, 13 בפברואר 2022 (IST)

תחזור תחזור[עריכת קוד מקור]

מתי כבר תחזור לערוך? מתגעגעים אליך! 79.179.104.253 19:18, 19 בפברואר 2022 (IST)

החסימה נגמרת ב-12 במרץ, ואני מניח שנראה את ארכוב הדף ופתיחת דף חדש בכוחות מחודשים. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 04:20, 20 בפברואר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 8[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #8
עודכן ב־22 בפברואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של דולב כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● במפעיל נולד התקיים דיון שבסופו החליטו הבירוקרטים שלא למנות את David7031 למפעיל מערכת
● בפרלמנט התקיימה הצבעה לגבי ייבוא של כללי הגילוי הנאות לעורכים בתשלום לאורם של תנאי השימוש של הקרן. ההצעה התקבלה, ובהתאם עודכנה המדיניות בנושא (ויקיפדיה:עריכה בתשלום) ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא מדיניות תעתיק שמות משפות זרות
● בכיכר העיר עלתה הצעה להקים פודקאסט על ויקיפדיה
שוקו מוקה פתח.ה מיזם ל"ניקוי" ערכי מוסדות לימוד מתוכן פרסומי. מוזמנים להצטרף ולסייע! ●
● במזנון מתקיים דיון בנוגע להצעה לאסור השוואות וקביעות מי תורם יותר או פחות למיזם
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא קו התאריך הבינלאומי
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך בבילון 5 והסרת הערכים נחמן קרוכמל ומערת צדקיהו מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 21:20, 21 בפברואר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 9[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #9
עודכן ב־1 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של דולב כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● במזנון מתקיים דיון בנושא חשיבותם האנציקלופדית של אתרי ספורט ומים כגון קאנטרי
● בכיכר העיר עלו מספר סטטיסטיקות שונות על נתוני הצפיות בערכים השונים השבוע
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא הרפובליקה העממית של דונצק והרפובליקה העממית של לוהנסק
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך קולומבוס דלאנו ולגבי הסרת הערך אלון חרזי מרשימת הערכים המומלצים כאן. היא עתידה להסתיים ביום שלישי, ואחריה תעלה הצבעה לגבי להוספת הערך הפארק הלאומי וייט סנדס ולגבי להסרת הערך קתדרלת סטפנוס הקדוש מהפורטל. ●

תחזור תחזור 2[עריכת קוד מקור]

עוד 3 ימים! מתגעגעים אליך. 147.161.9.215 09:26, 9 במרץ 2022 (IST)

איזה כיף! מחכים בקוצר רוח לשובך אקסינו - שיחה 09:29, 9 במרץ 2022 (IST)
איזה צירוף מקרים. בדיוק הבוקר חשבתי עליך ואמרתי לעצמי שבטח תחזור בקרוב. מחכה לשובך כמו קודמיי. תאו הארגמן - שיחה 09:32, 9 במרץ 2022 (IST)
תודה רבה לשלושתכם, חיממתם את לבי. נעם דובב - שיחה 09:35, 9 במרץ 2022 (IST)
ברוך שובך נעם! BFF563 - שיחה 15:50, 9 במרץ 2022 (IST)
חן-חן לך. ברוך הנמצא! . נעם דובב - שיחה 17:18, 9 במרץ 2022 (IST)
ברוך השב אלדדשיחה 10:53, 12 במרץ 2022 (IST)
תודה רבה, אלדד. ברוך הנמצא! . נעם דובב - שיחה 10:54, 12 במרץ 2022 (IST)
ברוך שובך נעם, שמח לראותך כאן! ‏Ovedcשיחה 11:35, 12 במרץ 2022 (IST)
תודה רבה עובד, זה הדדי נעם דובב - שיחה 13:04, 12 במרץ 2022 (IST)

ברוך שובך[עריכת קוד מקור]

קח פחית קולה זירו ממני, שתחזור רענן

ברוך שובך! איזה כיף לראות אותך חוזר לוויקיפדיה. מקווה שלמדת מהפעמים הקודמות וחזרת רענן וחדש, אנחנו צריכים אותך בקהילה! אקסינו - שיחה 11:49, 12 במרץ 2022 (IST)

ברוך הבא💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!11:55, 12 במרץ 2022 (IST)
ברוך שובך, נעם! שמח לראותך שוב בדף השינויים האחרונים! תאו הארגמן - שיחה 12:04, 12 במרץ 2022 (IST)
היי אקסינו, שוקו מוקה, PurpleBuffalo - תודה מקרב לב על קבלת הפנים החמה, שימחתם אותי מאוד. נעם דובב - שיחה 13:07, 12 במרץ 2022 (IST)

ברוך שובך xnet1234 - שיחה 15:29, 12 במרץ 2022 (IST)

+1 hamingjuhúsLiljurós15:34, 12 במרץ 2022 (IST)
Xnet1234, Lilijuros, תודה מקרב לב. ברוכים הנמצאים! נעם דובב - שיחה 16:37, 12 במרץ 2022 (IST)
ברוך שובך omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 21:13, 12 במרץ 2022 (IST)
תודה מקרב לב, ברוך הנמצא! נעם דובב - שיחה 21:24, 12 במרץ 2022 (IST)
ברוך שובך! זר פרחים בשבילך בוסתן - שיחה 01:42, 13 במרץ 2022 (IST)
תודה רבה, בוסתן. שמח מאוד שאתה כאן . נעם דובב - שיחה 05:40, 13 במרץ 2022 (IST)
אתה הוויקיפד האהוב עליי ואחד האנשים שאני הכי מעריך.

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

ברוך הבא יקירי, ממליץ לך לארכב את דף שיחתך הגדוש. דף חדש והכל... בהצלחה, ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 23:23, 13 במרץ 2022 (IST)

תודה רבה ברק, ארכבתי את כל הדיונים משנה קודמת. נעם דובב - שיחה 23:35, 13 במרץ 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 11[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #11
עודכן ב־14 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיימו דיונים לגבי אשרור כהונתם של דולב ומתניה כמפעילי מערכת, ובסופו הוחלט לאשרר את כהונתם כמפעילים ●
טיוטה להצעה למדיניות בעניין שינוי העיצוב של העמוד הראשי מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
● במזנון מתקיים דיון לגבי עדכון של דף המדיניות ויקיפדיה:ביבליוגרפיה בהקשר של איכות מקורות בתחומים מדעיים ●
אביהו הודיע על השהייה של מיזם אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו, לאחר שהמטרה הושגה ונכתבו ערכים על כל אתרי המורשת בעולם. ביוני-יולי 2022 אמורה ועדת המורשת להתכנס שוב ולצרף עוד אתרים, ועד אז אפשר כמובן להצטרף למיזם ולשפר את הערכים הקיימים ●
● עורך ויקיפדיה בכיר, יהודי ובעל זיקה חזקה מאוד לישראל, נעצר על עריכת ערך על מלחמת רוסיה-אוקראינה. לפרטים נוספים >>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא בדלנות ולאומיות
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך יוליאנוס הכופר ולגבי הסרת הערך מנהרות הכותל מרשימת הערכים המומלצים כאן.

נחסמת לחודשיים נוספים[עריכת קוד מקור]

שלום נעם. עם שובך לאחר החסימה הקודמת שמחתי לראות בתחילה התמקדות בשיפור מרחב הערכים. אולם אני רואה שבמקביל לכך הפרת בבוטות כמעט כל הבטחה והבטחה שנתת בעת הצבעת המפעילים לפני חודשיים.

אזכיר לך שהבטחת להשאיר את משקעי העבר מאחור, לא להשתמש בביטויים שליליים על עורכים אחרים, להתייעץ עם חנה לפני שאתה מגיב למישהו וכן לא לערוך בערכים שעליך או על על ספריך. מספר מפעילים ציינו במפורש בהצבעתם שאם לא תעמוד בהגבלות אלו שהטלת על עצמך יתמכו בחסימה ללא הגבלת זמן.

אז גם כתבת: "דבריי כנים, ואני מתכוון לשנות כיוון לגמרי", "מה שהיה בעבר מת מבחינתי, שיניתי כיוון ב-180 מעלות", "ידוע לי כי אם לא אעמוד בדבריי [...], אחסם לתקופה מאוד ארוכה ואולי אף לצמיתות".

אולם כבר באותו היום בו שוחררה חסימתך טרחת להיכנס לדף הבירורים ולהטיל את עצמך, מיוזמתך, לזירת ההתגוששות בבירור שכבר די סוכם (אפילו פותח הבירור כבר סיכם אותו) לגבי העברת דפים לטיוטה ע"י גילגמש. המשכת שם בדיוק ברטוריקה המוכרת מהבירורים הקודמים: "נזקו למיזם רב ביותר", "תוקף אותי, תוך האשמות שווא", "אלימות מילולית", וכו'. (ובפרט דבר מזה אפילו לא שייך לנושא שפתח את הבירור - העברת דפים לטיוטה).

אזכיר לך: בבירור שהיה באוקטובר 2020, ולאחר דיון ארוך, הוצג מתווה של הבירוקרטים שתחדול לחלוטין מלהאשים אחרים וזאת כתחליף היחיד לחסימה משמעותית. מיד לאחר שאותו דיון סוכם ונסגר (כאמור, ללא הפעלת חסימה), פתחת בירור חדש מול גילגמש תוך האשמתו בתוקפנות, מה שכבר לא השאיר לבירוקרטים ברירה אלא לחסום אותך אז לתקופה של חודש בשל חוסר הפנמה בסיסי של המסר של הקהילה אליו. מה שעשית כרגע בדף הבירורים זה בדיוק מה שעשית בסוף 2020 והביל ישירות להפעלת חסימה של חודש שאושררה בהצבעת מפעילים אחרת.

בנוסף, אמנם לא ערכת את הערך על הספר שלך ישירות, אבל כן הוספת משפט על הספר החדש שלך בערך על ההוצאה לאור.

אבקש שתאשר חד-משמעית האם התייעצת עם משתמש ותיק אחר (כמו חנה, כפי שהצעת בעצמך) לפני שהגבת בדף הבירורים או לא (כי אם לא, זו הפרה של עוד אחת מההתחייבויות שנתת אז). כששאלתי אותך על זה כאן לא ענית כלל לשאלתי.

לפנים משורת הדין, אני מפעיל כרגע חסימה באותו סדר הגודל שאושר ע"י המפעילים בפעם הקודמת אם כי, כאמור, רבים מהם ציינו במפורש שחזרה שלך על התנהגויות העבר או הפרת ההתחייבויות פירושן מבחינתם הצדקה לחסימה ללא הגבלת זמן. אם יש המעוניינים בכך, זכותם לקרוא להצבעת מפעילים חדשה בנושא. Dovno - שיחה 08:38, 15 במרץ 2022 (IST)

אני לא בעד שוב להיכנס לדיונים ולהצבעות בנושא. אני ממליץ לנעם להתייעץ עם משתמשת:Hanay לפני שיגיב כאן, וגם להתייעץ איתה באופן קבוע. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 09:18, 15 במרץ 2022 (IST)
אני מצטערת אגסי, סיכמתי עם נועם שיתייעץ איתי לפני תגובה, והנה זה לא קרה. אני לא מתכוונת להיות מעורבת יותר בסיפור הזה. באמת ניסיתי והאמנתי. מאד מאכזב חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 17:06, 20 במרץ 2022 (IST)
אני מאוד לא מסכים עם אופן הצגת הדברים וסבור שהחסימה מאוד לא מוצדקת. מעבר לכך, אין בכוונתי להגיב. נעם דובב - שיחה 10:21, 15 במרץ 2022 (IST)

מיקלוש ברנד (רופא פנימי)[עריכת קוד מקור]

תודה רבה. Gklein2018 - שיחה 14:13, 15 במרץ 2022 (IST)

בחפץ לב. שמחתי לסייע. תודה לך על תרומתך הרבה למיזם. נעם דובב - שיחה 15:43, 15 במרץ 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 12[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #12
עודכן ב־20 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● הצבעה על אישור קוד אוניברסלי לכל אתרי קרן ויקמדיה מתקיימת זה עתה. לפרטים נוספים >>
● רכז השיווק והאירועים החדש של ויקימדיה ישראל הוא OphirT - WMIL. במסגרת התפקיד אופיר מנהל את עמוד הפייסבוק של ויקימדיה ישראל, את עמוד האינסטגרם של ויקיפדיה העברית וכן אחראי על אירועים ויוזמות שיופקו במסגרת ויקימדיה. נאחל לו הצלחה רבה בתפקיד! ●
מיזם אלף המילים, שמטרתו להרחיב את מאגרי הצילום של ויקישיתוף, חוזר לפעילות! מוזמנים.ות להצטרף ●
● במזנון מתקיים דיון על מעמד הסימוכין שמובא לטענה מסוימת בהצבעות מחלוקת ●
אביהו הודיע על השהייה של מיזם אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו, לאחר שהמטרה הושגה ונכתבו ערכים על כל אתרי המורשת בעולם. ביוני-יולי 2022 אמורה ועדת המורשת להתכנס שוב ולצרף עוד אתרים, ועד אז אפשר כמובן להצטרף למיזם ולשפר את הערכים הקיימים ●
● לאחר שפורסם כי עורך ויקיפדיה בכיר, יהודי ובעל זיקה חזקה מאוד לישראל, נעצר על עריכת ערך על מלחמת רוסיה-אוקראינה, הועלו מספר הצעות כיצד להביע סולדריות עם המקרה ולהשתתף במחאה נגד הצנזורה. לפרטים נוספים >>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא רות
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך ג'ון ברקינרידג' (תובע כללי) ולגבי הסרת הערך קתדרלת נוטרדאם (פריז) מרשימת הערכים המומלצים כאן.

חדשופדיה 2022 שבוע 13[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #13
עודכן ב־28 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיים דיון על הזמן המתאים לעדכון פטירתו של אישיות. בנוסף, מתקיים דיון המציע להגביל את פתיחת דיוני חשיבות והצבעות מחיקה לבדוקי עריכות אוטומטית ומעלה. ●
● בכיכר העיר נפתח דיון על המלחמה באוקראינה ועל מידת ההתערבות הרצויה של ישראל בסוגיית הפליטים. ●
חנה פרסמה בכיכר העיר על השימוש של עיריית העיר נשר בערכים בוויקיפדיה העברית בשלטי המורשת בעיר. ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא סמואה האמריקנית ופוארטו ריקו
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך אלג'רנון סידני ולגבי הסרת הערך אריתמטיקה מרשימת הערכים המומלצים כאן.

חדשופדיה 2022 שבוע 15[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #15
עודכן ב־9 באפריל
לחתימה על מינוי לידיעון

● תוצאות הסקר שבדק תמיכה בקוד אוניברסלי לכל אתרי קרן ויקמדיה פורסמו: 56.98% (1338 איש) תמכו בו ו-40.25% (945 איש) התנגדו לו. לתוצאות המלאות >>
● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של DGtal כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● במזנון מתקיים דיון לגבי תבניות עריכה כחלק מהגרסה היציבה, כאשר נשאלת השאלה האם ניתן להסיר תבנית עריכה מעל ערך במידה ויש התנגדות להוספתה והיא לא חלק מהגרסה היציבה ●
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם יש מקום לפרקי יעדים / חזון בערכים על ארגונים
מיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים ●
● בכיכר העיר עלתה הצעה להחליף את התמונה המופיעה בראש "כיכר העיר" ●
● בכיכר העיר מתנהל דיון המשך לגבי עורך ויקירוסית שנעצר לפני חודש
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא גואם ואיי מריאנה הצפוניים
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך פרשת תמאם שוד ולגבי הסרת הערך מלון המלך דוד מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 19:55, 9 באפריל 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 16[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #16
עודכן ב־29 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● בפרלמנט מתקיימת הצבעה לגבי שינוי העיצוב של העמוד ראשי ●
● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של DGtal כמפעיל מערכת, ובסופו הוחלט לאשרר את כהונתו כמפעיל ●
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם יש מקום לסקרי מכוני מחקר בערכים שונים
● לאחר שנתיים של קורונה, מיזם אלף מילים, המרכז ומארגן טיולים ברחבי הארץ, בעקבות צורכי הצילום של ויקיפדיה, ובמטרה להעלות תמונות חופשיות לאתר ויקישיתוף, חוזר. להרשמה >>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא טורקיה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך Evermore (אלבום) ולגבי הסרת הערך ג'ון הרשל מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 21:57, 16 באפריל 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 17[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #17
עודכן ב־29 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● בפרלמנט התקבלה ההצעה לשינוי העיצוב של העמוד הראשי. יישר כוח לרונאלדיניו המלך, מגיש ההצעה, ולשאר העוסקים במלאכה! ●
● במזנון מתקיים דיון על שימוש בהטיות דו מגדרית בערכים על מקצועות
נדב פרסם במזנון הסבר על התרגום הנכון של המושג Executive producer בתחום הקולנוע והטלוויזיה ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא טקסס
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך Evermore ולגבי הסרת הערך ג'ון הרשל מרשימת הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה 2022 שבוע 18[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #18
עודכן ב־1 במאי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של יונה בנדלאק כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● במזנון מתקיים דיון בנושא מחיקת אולטרה קצרמר עם תוכן סביר, בהמשך לשיחת ויקיפדיה:בקשות ממפעילים#מחיקת אולטרה קצרמר עם תוכן סביר
● במזנון מתקיים דיון בו מוצעים קריטריונים לערכים על חסידי אומות עולם
● פורסם גיליון חדש של הטילדה הרביעית
עוז גבריאל הוסיף לכיכר העיר רשימת ערכים בנושא השואה הזקוקים לטיפול
מיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים ●
● במסגרת מיזם אלף מילים, ביום שישי, 6 במאי 2022 בשעה 10:00, יתקיים סיור בגבעת נשר. הסיור יודרך בידי חנה (Hanay). מוזמנים להירשם! ●
● סדרת ההרצאות המקוונת של ויקימדיה ישראל "וויקי-טוק", שעוסקת בנושאי ויקיפדיה ותוכן חופשי, חוזרת לסיבוב נוסף! במסגרת הסבב הנוכחי יתקיימו שש הרצאות זום, לרוב בימי שלישי. ההרצאה הקרובה תהיה בנושא "סימולציות של אבולוציה בוויקיפדיה ובעולמות וירטואליים אחרים" ויעביר אותה איתמראשפר
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא נאציזם וגרמניה הנאצית
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך סוכרת מסוג 2 ולגבי הסרת הערך ארמון סנסוסי מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 21:11, 30 באפריל 2022 (IDT)

הונחה תבנית חשיבות על ערך שכתבת[עריכת קוד מקור]

לתשומת לבך הונחה תבנית החשיבות על הערך קירה רדינסקי . - Crocodile2020 ‏• שיחה 10:06, 8 במאי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 19[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #19
עודכן ב־8 במאי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של יונה בנדלאק כמפעיל מערכת. בסופו הוחלט לאשרר את כהונתו כמפעיל לקדנציה נוספת. נאחל ליונה הצלחה רבה בשלוש השנים הבאות! ●
● במזנון מתקיים דיון על הצורך בקטגור הפניות
בר הוסיף לכיכר העיר דיון על ההגדרה בוויקיפדיה האנגלית ל"ערבי-ישראלי"
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא הכדור הוא עגול
ערכים מומלצים: ההצבעה לגבי הוספת הערך סוכרת מסוג 2 ולגבי הסרת הערך ארמון סנסוסי מרשימת הערכים המומלצים הוארכה עד ליום רביעי בשל התוצאות הצמודות. מוזמנים.ות להצביע כאן

ברוך שובך שוב![עריכת קוד מקור]

ברוך שובך שוב הפעם, אני ועוד המון אנשים רוצים לעזור לך להתאקלם פה, כי אתה אחד מן האנשים התורמים ביותר באתר ומגיע לך להישאר פה. אקסינו - שיחה 10:30, 15 במאי 2022 (IDT)

תודה רבה, אקסינו. מעריך מאוד את רצונך הטוב ומודה לך על הדברים. שמח למדי שאתה פה. נעם דובב - שיחה 10:31, 15 במאי 2022 (IDT)
ברוך השב! אלדדשיחה 10:44, 15 במאי 2022 (IDT)
מצטרף לברכות! ‏Ovedcשיחה 11:26, 15 במאי 2022 (IDT)
טוב לראותך שוב! נקווה שזו הפעם האחרונה שאצטרך לברך לשובך. לוגי ; שיחה 13:53, 15 במאי 2022 (IDT)
Eldad, Ovedc, לוגי - תודה מקרב לב, חיממתם את ליבי. נעם דובב - שיחה 14:54, 15 במאי 2022 (IDT)
ברוך שובך! xnet1234 - שיחה 21:16, 16 במאי 2022 (IDT)
ברוך שובך! תאו הארגמן - שיחה 21:56, 16 במאי 2022 (IDT)
xnet1234, תאו הארגמן - תודה מקרב לב . נעם דובב - שיחה 22:18, 16 במאי 2022 (IDT)
ברוך שובך! הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 01:36, 19 במאי 2022 (IDT)
תודה רבה, הארי. נעם דובב - שיחה

An email has been sent[עריכת קוד מקור]

אקסינו - שיחה 13:12, 15 במאי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 20[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #20
עודכן ב־11 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

● לאחר דיון ממושך, השתנה באופן משמעותי הניסוח של תבנית:הועבר לטיוטה, במטרה להפוך את התבנית לידידותית יותר לעורכים חדשים ●
● במזנון מתקיים דיון בו עלו מספר הצעות שמטרתן לוודא שההחלטות שמתקבלות במזנון זוכות להסכמה רחבה
● במזנון עלתה הצעה לבטל את תהליך הצבעות המחיקה
● במזנון מתקיים דיון בנושא כתיבה מחדש של ערך שלא נמחק לאחר דיון או הצבעה
● הרצאת "וויקי-טוק" בנושא "מספרייה של העולם הישן לספרייה דיגיטלית של העולם החדש" תועבר על ידי ירון דויטשר, ראש אגף הדיגיטל של הספרייה הלאומית, ביום רביעי הקרוב (ה-18 במאי) בשעות 19:00-20:00. להרשמה ולפרטים נוספים >>>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא מ' זה מעולה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך סכר הובר ולגבי הסרת הערך היפופוטם ננסי מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 18:52, 15 במאי 2022 (IDT)

החלפה בתמונה חופשית[עריכת קוד מקור]

היי נעם, ושוב ברוך שובך! לגבי תבנית תמונה חופשית, יש מקומות בהם זה מיותר. הרי עטיפת אלבום או סינגל, כמו גם צילום מסך מתוך פרק בסדרה, פוסטר של סרט וכן הלאה לעולם לא יוכלו להיות מוחלפות בתמונה חופשית, עד שיפוגו זכויות היוצרים על היצירה ואז בלאו הכי סביר להניח שגם התמונות הללו יהפכו חופשיות. דנו בזה בקצרה לא מזמן בכמה ערכים. תאו הארגמן - שיחה 22:00, 16 במאי 2022 (IDT)

היי תאו הארגמן, תודה רבה על הברכה. מקבל את הערתך ולא אוסיף במקומות כגון אלו עוד. נעם דובב - שיחה 22:17, 16 במאי 2022 (IDT)

איריס איריסיה קובליו – נכתב בתשלום?[עריכת קוד מקור]

שלום נעם,
ב־31 באוגוסט 2018 יצרת את הדף משתמש:נעם דובב/איריס איריסיה קובליו (עריכה | היסטוריה | יומנים | מקושרים) (יומנים).
ב־1 בספטמבר 2018 כתבת בדף המשתמש שלך גילוי נאות שהערך נכתב בתשלום ויעלה בקרוב.
ב־14 בספטמבר 2018 העברת את הטיוטה למרחב הערכים.
כיום הגילוי הנאות לא מופיע בדף המשתמש שלך ובדף השיחה של הערך.
מעיון ביומן דף השיחה נראה שהוא נמחק פעם אחת לאחר שרוקן מהתוכן שהיה בו טרם ההעברה ממרחב שיחת המשתמש, ופעם נוספת לאחר שאנונימי כתב בו 10 חודשים לאחר מכן ”למה הגילוי הנאות על הכתיבה בתשלום של משתמש:נעם דובב הועלם מהקוראים ?”, וזאת בנימוק ”עריכת טרול/חסום”. בתום 4 חודשים נוספים יצרת את דף השיחה בשלישית עם התבנית של מיזם ויקינשים.
אשמח שתבהיר –

  • האם הערך נכתב בתשלום?
    • אם כן, מדוע הוסר הגילוי הנאות?
    • אם לא, כיצד זה ייתכן לאור המידע שהבאתי?

תודה, מקף09:24, 17 במאי 2022 (IDT)

היי מקף. הערך לא נכתב בתשלום וכבר הבהרתי זאת בעבר. הוצע לי תשלום, ותחילה חשבתי להיענות להצעה, ולכן כתבתי את הגילוי הנאות. לאחר ששקלתי זאת שוב, החלטתי לא לקבל תשלום. נעם דובב - שיחה 09:29, 17 במאי 2022 (IDT)
אוקיי, תודה👍 ― מקף09:40, 17 במאי 2022 (IDT)
מקף, בדף השיחה שלך אתה מאפשר לאנונימי להשמיץ אותי ולטעון כנגדי שקרים בוטים. מצפה שתדאג להסירם, כמו גם את הכותרת, המציינת את שמי, בניגוד למקובל. איני מוכן לנהל שם שיחה, ולפצל את הדיון שהחלת בו כאן כמולי. מעבר לכך, את אשר היה לי להגיד בנושא כבר אמרתי (יותר מפעם אחת), כך שמבחינתי הדיון בעניין תם. נעם דובב - שיחה 14:03, 17 במאי 2022 (IDT)
האם ויתרת על התשלום לפני כתיבת הערך או לאחריו? אם לפני, נעם צודק והערך אינו כתיבה בתשלום, אך אם הערך ניתן מתוך כוונה לקבל עליו תשלום הוא אכן נחשב לכזה גם אם התמורה לא ניתנה לבסוף, אם בגלל ויתור או סיבה אחרת. שמש מרפא - שיחה 14:19, 17 במאי 2022 (IDT)
אני סבור שויתרתי לפני, אך איני זוכר בוודאות - עברו כמעט ארבע שנים מאז, ולא ייחסתי לפרט זה חשיבות. נעם דובב - שיחה 14:28, 17 במאי 2022 (IDT)
היי,
כאשר ברור לי שמה שהוא אומר אינו נכון, אני מעמיד את העובדות באופן חד משמעי.
עד כה, טרם ברור לי לחלוטין מה קרה (בשל הזמן הרב שעבר), אך סביר יותר לפי דבריך שכתבת את הערך לאחר שוויתרת על תשלום, וזה גם מה שאכתוב בדף השיחה שלי.
בנוגע לכותרת, למען האמת אני זה שהוספתי אותה, כדי להפריד את הדיון ההוא מהדיון שמעליו, ואין לי בעיה ששמך לא יוצג בה בגלוי. ― מקף11:30, 18 במאי 2022 (IDT)

ברוך שובך![עריכת קוד מקור]

פתאום ראיתי שוב עריכות שלך... איזה כיף! ברוך שובך איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 13:41, 19 במאי 2022 (IDT)

היי איתמר, תודה רבה, חיממת את ליבי. כיף שאתה פה . נעם דובב - שיחה 13:50, 19 במאי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 21[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #21
עודכן ב־22 במאי
לחתימה על מינוי לידיעון

● בוויקיפדיה העברית יתקיימו בקרוב בחירות לתפקיד בודק. מועמדים העומדים בתנאי הסף רשאים להגיש את מועמדותם עד ליום שלישי, 24 במאי 2022, בשעה 08:20. להגשת מועמדות >>
● במזנון מתקיים דיון בנושא הבחנה בין "מטות" ו"שבטים" בדואים
● במזנון מתקיים דיון בנושא שמות של ערכים על קהילות יהודיות באזורים מסוימים
● בכיכר העיר מתקיים דיון שהכותרת שלו היא "למה ויקיפדיה האנגלית כל-כך מרובעת?"
● הרצאת "וויקי-טוק" בנושא "זה לא יאה: צנזור, לשון הרע ועתיד המידע" תועבר על ידי יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי של עמותת ויקימדיה ישראל, ביום שלישי הקרוב (ה-24 במאי) בשעה 19:45. להרשמה ולפרטים נוספים >>>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ערכים יוצאי דופן
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך הכיבוש הגרמני באיי התעלה לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 12:57, 22 במאי 2022 (IDT)

שינוי ההזחות בערך פייתון[עריכת קוד מקור]

שלום, ראיתי את העריכה שלך בערך פייתון. נראה שהורדת את רוב ההזחות שהיו בקוד לדוגמא בערך, מה שמשנה את משמעות הקוד ולמעשה גורם לכך שיהיה שגוי. יכול להיות שהשתמשת בכלי אוטומטי בשביל העריכה הזאת? אני מבין את הסיבה, אבל לדעתי להשתמש בכלי על ערך מהסוג הזה גורם יותר נזק מתועלת. - ניקולס (שיחה) 21:41, 22 במאי 2022 (IDT)

היי, מתנצל. לא שמתי לב, שחזרתי. נעם דובב - שיחה 21:54, 22 במאי 2022 (IDT)
הכל בסדר, תודה! - ניקולס (שיחה) 22:40, 22 במאי 2022 (IDT)

תיקונים אוטומטיים שיוצרים שגיאות[עריכת קוד מקור]

שלום נועם, ביצעת עריכה זו באמצעות כפתור "בדיקה" (המפעיל את הכלי צ'קטי). הכלי שינה איות של שם קובץ, כמובן בעקבות כך הקובץ לא הוצג. בעתיד אנא בדוק את השפעת השינויים שהכלי מייצר. תודה, גברת תרדשיחה 09:58, 23 במאי 2022 (IDT)

היי, פספסתי זאת. מקבל את הערתך. תודה. נעם דובב - שיחה 09:59, 23 במאי 2022 (IDT)

דרדסית[עריכת קוד מקור]

היי, אני חושב שכדאי להוסיף בפרמטר "מקום מגורים" את כפר הדרדסים יונתן770י - שיחה 🙊 (תרגישו חופשי לתייג אותי) 19:39, 24 במאי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 22[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #22
עודכן ב־29 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● במהלך חודש מאי עלו חשדות לגבי שימוש במספר חשבונות בתור בובות קש והפרת כללי הקהילה בעניין. ניתוח נתונים מבדיקה שביצעו הבודקים בעקבות החשדות הראה בסבירות גבוהה מאוד שתשעה חשבונות משתמש הופעלו על ידי אדם אחד. בין החשבונות נמצא גם חשבונו של גפן אקורד, שעמד במרכזו של בירור ממושך בחודש אפריל. לפרטים נוספים >>
● הבחירות לתפקיד בודק החלו. ההצבעה תינעל ביום שלישי, 31 במאי 2022, בשעה 08:20. להצבעה >>
● נפתח הדיון המוקדם לגבי מפגש קיץ 2022
● אפשרות בטא חדשה בשם "מידע על IP" נותנת למנטרים דרך נוחה להשיג מידע חיוני על כתובות IP, בהם מיקום הכתובת וספק האינטרנט שלה. דיון בנושא מתקיים במזנון
שוקו מוקה פתח.ה מיזם כתיבה בזוגות, אשר במסגרתו המשתתפים מחולקים באופן אקראי לזוגות, וזוגות אלו כותבים יחד, בשיתוף פעולה, ערך כלשהו. לפי שוקו מוקה, המיזם נוצר כדי להעלות את המורל הקהילתי לאחר שנחפשה פרשת בובות הקש, כפי שנפתח מיזם המקבץ השבועי לאחר ויקיפדיה:פרשת בובות קש 2011
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא המדינה הספרדית ומלחמת האזרחים בספרד
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך ג'ון אדייר לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 23:21, 28 במאי 2022 (IDT)

קישורים לכותבים של מקורות[עריכת קוד מקור]

שלום, ראיתי שבמספר עריכות שביצעת היום בערכים ברשימת המעקב שלי מחקת קישורים לכותבים של מקורות המופיעים בהפניות. האם הנוהג הוא לא לקשר אליהם? אם כן, אני מצטער על ביטול חלק מהעריכות האלה פעמי-עליון - שיחה 22:24, 29 במאי 2022 (IDT)

היי. אשמח אם תוכל לתת דוגמאות, ואתייחס לגופו של עניין. נעם דובב - שיחה 22:26, 29 במאי 2022 (IDT)
למשל מחיקת הקישורים לצבי רין ול-Corpus Inscriptionum Semiticarum כאן.
בנוסף, החלפת את שם הספר "אוצר הכתובות הפניקיות" ב"אוצר הכתובות הפיניקיות". שםהספר נכתב בלי י', גם אם זה מנוגד לכללים פנימיים שנקבעו בויקיפדיה העברית. פעמי-עליון - שיחה 22:30, 29 במאי 2022 (IDT)
גם ביטולי הקישורים כאן אינם ברורים לי. פעמי-עליון - שיחה 22:35, 29 במאי 2022 (IDT)
לגבי הדוגמה הראשונה והשנייה הביטול שלך שגוי והעריכות שלי תקינות, אבקש שתחזר חזרה (נוסף לעוד שחזורים מסוג זה שביצעת, ועל הדרך ביטלת לא רק את זה, אלא עוד תיקוני הגהה וויקיזציה טובים שעשיתי): הכלל הוא שאם קישור לערך אחר בוויקיפדיה מופיע יותר מפעם אחת, מותירים רק את הקישור הראשון. לגבי הדוגמה השנייה, אתה צודק. נעם דובב - שיחה 23:10, 29 במאי 2022 (IDT)
היכן מופיע הכלל הזה? אני לא מפקפק בקיומו, פשוט סביר להניח שבמקום שמופיע הכלל מופיעים עוד כללים חשובים נוספים שכדאי שאדע.
האם הכלל תקף גם להערות שוליים, על אף שאינן בגוף הטקסט? פעמי-עליון - שיחה 12:46, 30 במאי 2022 (IDT)
כאשר מדובר בהערת שוליים מקובל לקשר גם יותר מפעם אחת, כפי שמופיע בעזרה:קישורים. שמש מרפא - שיחה 01:25, 31 במאי 2022 (IDT)
תודה שמש מרפא. נעם, אני מבקש שלא תחזור על כך; בייחוד בקיצורים כמו KAI ו-CIS חשוב מאוד לשמור על הקישור. פעמי-עליון - שיחה 14:48, 31 במאי 2022 (IDT)

טיפ[עריכת קוד מקור]

שלום נעם,

ראיתי שהעברת את הערך פילוסופיית החיים לשם מדויק ללא תקלדות. אז קודם כל - תודה

והנה טיפ (או אולי בקשה) - לאחר שאתה מעביר ערך משם אחד לאחר, יש צורך למחוק את ההפניה מהשם הישן. לכן, להבא אם אתה מבצע פעולה כזו - אנא בקש במקביל את מחיקת ההפניה השגויה בוק:במ. המשך עריכה מהנה, הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 20:12, 31 במאי 2022 (IDT)

היי הארי. לגבי תחילת דבריך - מעריך זאת, ובבקשה. לגבי הטיפ / בקשה - תודה, אך זה משהו שאני עושה תמיד במקרים כאלו. במקרה כזה לאחר שביצעתי את אותה פרוצדורה קיבלתי הודעה לפיה כבר יש בקשה כזו בדף שהזכרת. נעם דובב - שיחה 22:49, 31 במאי 2022 (IDT)

תמונה להחלפה[עריכת קוד מקור]

שלום נעם,

נדמה לי שתבנית {{תמונה להחלפה}} שהוספת בעריכה הזו תהיה במקרה הזה חסרת תועלת - זה סמליל של חברה, אין ממש סיכוי שיהיה אותו לאחד הקוראים ברישיון חופשי (ואם זה כן מועיל, אז למה לא להוסיף את התבנית לשני הלוגואים האחרים שמוצגים בערך?) אם הטעות אצלי, אשמח להסבר. תודה! יהודית1000 - שיחה - 💜 16:15, 2 ביוני 2022 (IDT)

את לא טועה, ותאו הארגמן כבר העיר על כגון דא ב#תמונה להחלפה. רצוי שתשגיח יותר בעריכותיך. דגש - שיחה 16:18, 2 ביוני 2022 (IDT)
שלום יהודית, קיבלתי. ברוב הכמעט מוחלט של המקרים (ואני עורך אלפי עריכות כגון זו) אני שם לב, הפעם (כמו בעוד פעם זניחה) פספסתי. חבל שלא גורמים לבוט להתעלם מהצעה זו, כפי שעושים עם החלפות בהיבטי הגהה. נעם דובב - שיחה 17:15, 2 ביוני 2022 (IDT)
זה לא בוט, זה צ'קטי. וגם אחרי שאתה מפעיל אותו, אתה עדיין צריך לבצע את הסימון הזה ידנית (הוא מעיר שיש תמונה בשימוש הוגן; אתה בוחר האם להוסיף הערה או לא), כך שבהחלט אין כאן מה שיגרום לבוט להתעלם – הבן־אדם צריך פשוט לא לסמן. דגש - שיחה 17:18, 2 ביוני 2022 (IDT)
צ'קטי הוא בהחלט בוט, בוט חצי אוטומטי (יש דברים שהוא ישר מחליף ויש דברים שרק מציע). מעבר לכך, כאמור, קיבלתי את ההערה. נעם דובב - שיחה 17:20, 2 ביוני 2022 (IDT)
הסרתי את התבנית, תודה. יהודית1000 - שיחה - 💜 17:29, 2 ביוני 2022 (IDT)
תודה על פועלך, יהודית1000. נעם דובב - שיחה 18:44, 7 ביוני 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 23[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #23
עודכן ב־29 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

דגש מונה לבודק לאחר הבחירות שהתקיימו בשבוע האחרון בדף ההצבעה. נאחל לו הצלחה רבה בתפקיד החדש! ●
הדיון המוקדם לגבי מפגש קיץ 2022 מתקיים גם השבוע ●
● מתקיימת השבוע הצבעה לגבי בחירת הלוגו החדש של ויקיפדיה העברית לכבוד יום הולדתה ה-19. לדף ההצבעה >>
● השבוע תתקיים ויקי-טוק בנושא "ויקיפדיה צועדת: מערך צה"ל ביישום האנציקלופדיה החופשית לביטחון ישראל" בהנחיית ד"ר אפרים לפיד, דובר צה"ל בדימוס, ויהונתן ברקהיים, דוקטורנט במכון ויצמן וכתב מדעי במכון דווידסון. לינק להרשמה >>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אמזונאס
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך החזית הסורית במלחמת יום הכיפורים והסרת הערך פסק דין ורד פרי מרשימת הערכים המומלצים כאן

תודה![עריכת קוד מקור]

רציתי להודות לך תודה גורפת על כל התיקונים בערכים שאני מעורב בהם😊 Yair BN - שיחה 06:10, 7 ביוני 2022 (IDT)

היי יאיר. בשמחה רבה, ותודה על הכרת התודה . נעם דובב - שיחה 09:33, 7 ביוני 2022 (IDT)
אני גם תודה לך, מרגיש שיש כאלו שפחות מעריכים את זה, אני לעומת זאת מאוד מעריך גם תיקונים כלליים וקטנים. אקסינו - שיחה 09:34, 7 ביוני 2022 (IDT)
חן-חן, זה מאוד משמח. מעריך את הדברים הנפלאים שאתה עושה במיזם. נעם דובב - שיחה 09:46, 7 ביוני 2022 (IDT)

עצה מחבר[עריכת קוד מקור]

אתה כבר יש לך זכות הצבעה ואתה יכול בשקט לעשות פחות עריכת בלי להיפגע ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

בירור לגבי תלונתי בדף המפעילים[עריכת קוד מקור]

שלום התו השמיני, מאוד תמוה בעיניי מדוע הסרת מדף המפעילים את בקשתי המוצדקת מאין כמותה לחסימה של עוזי ו. ששב פעם אחר פעם מתנכל לי, מוציא דיבתי רעה והפעם גם משחית ערך? (כפי שהדגמתי באותות ובמופתים) נעם דובב - שיחה 20:11, 7 ביוני 2022 (IDT)
כפי שציינתי שם בתקציר העריכה, המקום לדיון כזה הוא בדף שיחתו של העורך, ולאחר מכן בדף הבירורים, במקרה שהדיון לא ימוצה בדף השיחה. בדף הבקשות ממפעילים מתמקדים בפעולות יחידניות, ולא בפעולות מתמשכות.
לגופו של עניין שם – השחתת הערך היא אכן מקוממת ולדעתי ראויה לטיפול בתום בירור מעמיק. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 20:15, 7 ביוני 2022 (IDT)
תודה על התגובה. כתבת בתקציר העריכה שאני יכול לפנות לדף הבירורים, אך אתה יודע היטב שהוא אינו אופציה עבורי וכבעבר הוא צפוי להפוך לפלטפורמה להשתלחות בי. ולגבי הצעתך השנייה כעת: זה מה שעשיתי, פניתי לעורך בנוגע להשחתת הערך שביצע (ערך אחד שעלה ברדאר, מי יודע כמה ערכים כגון זה הוא עוד השחית ולא התגלו בתוקף היותו נחשב לבר-סמכא בתחום ובדוק עריכות. בתגובה הוא תקף אותי, הוציא את דיבתי רעה ולעג לי בראש דף המשתמש שלו כפי שהדגמתי. אז נראה לי שאופציה זו גם מוצתה. אתה כותב שהשחתת הערך מקוממת וראויה לבירור מעמיק. מעריך זאת, כך ראוי. האם בכוונתך לבצע אותה? (אציין שבעבר דגש אמר לי שיבצע בירור לגבי פגיעה חמורה של עוזי בי ודבר לא קרה בעקבות זה). נעם דובב - שיחה 20:41, 7 ביוני 2022 (IDT)
בנוגע לעוזי – אזהיר אותו בדף שיחתו. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 20:49, 7 ביוני 2022 (IDT)
מעריך זאת, מבקש גם שתדאג למחיקת הדברים הפוגעניים כנגדי בדף המשתמש שלו. נעם דובב - שיחה 20:55, 7 ביוני 2022 (IDT)
בנוגע לדף המשתמש שלו – לדעתי זה נכנס בתחום חופש הביטוי, בעיקר כשלא כיוון זאת אליך בצורה גלויה. כך גם הייתה דעתו של היידן בדף הבקשות ממפעילים. ממליץ לך להתעלם ולהמשיך הלאה. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 20:59, 7 ביוני 2022 (IDT)
ראיתי עכשיו את תגובתך אצלו. לא הזהרת אותו כפי שהצהרת זה עתה כאן ולא אמרת דבר ברוח הדברים שאמרת כאן "השחתת הערך היא אכן מקוממת ולדעתי ראויה לטיפול", אלא ביקשת ממנו בדחילו ורחימו שלא יתבדח על חשבון מרחב הערכים. חבל. לחלוטין לא מסכים עם מה שאתה אומר. שיסוי הוא לא חופש הביטוי. אתה מיתמם - הוא מצטט מדבריי וכתב פועל הנגזר משם משפחתי - זו לא לכוון אלי בצורה גלויה?! ואם זה חופש הביטוי לשיטתך, תמהני: האם אוכל לכתוב בדף המשתמש שלי הגדרה ברוח דומה: "יזוע ו ישנה" - "פעם אחר פעם עושה את הרע בעיני ה' ועובר על כל חוקי המוסר והמצוות?" זה הרי לא מתייחס אליו באופן גלוי, לשיטתך. נעם דובב - שיחה 21:09, 7 ביוני 2022 (IDT)
כמו כן, לא התייחסת עדיין לשתי נקודות בתלונתי בדף המפעילים - להוצאת דיבתי הרעה (ברור שאף הוא מודע לשקר שלו במצח נחושה) בתגובתו בדף המשתמש שלו, לפיה אני נוקם בו והוא מתקן חבלה שלי כביכול בערכים (לא בכדי לא טרח לתת ולו דוגמה אחת), ולמה שכתב בדף שיחתי, שהוסתר על ידי העיתונאי המנטר. נעם דובב - שיחה 21:12, 7 ביוני 2022 (IDT)
מחקתי בהתאם לעצתך את הפסקה, השארתי רק את החלק הרלונטי לגבי תלונתי על עוזי ו. (ושיניתי את השם וסידרתי את ההזחות בהתאם) שבבחינתי עוד פתוח. נעם דובב - שיחה 21:18, 7 ביוני 2022 (IDT)
ואת כל זה אומר נחסם סדרתי בשל העלבת ויקיפדים. הסיבה היחידה שנעם עדיין לא נחסם לצמיתות היא שכל פעם שהוא נחסם הוא בוכה ומתחנן למפעילים שירחמו עליו ושהוא ישתנה, מרחמים עליו ומאמינים לו ומבטלים את החסימה והוא ממשיך להתקיף על ימין ועל שמאל כמימים ימימה וממשיך לזרוע הרס וחורבן בכל מקום. התו השמיני ועוזי ו. הם מהעידית של הוויקיפדים, קח דוגמה מהם נעם. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
התו השמיני, מבקש את אישורך למחוק את דבריו של האנונימי מעל. נעם דובב - שיחה 22:07, 7 ביוני 2022 (IDT)

חסימה ל-4 חודשים[עריכת קוד מקור]

ערב טוב נעם, אני מזכיר לך את הבירור ההוא באוקטובר 2020: מיד עם תום הבירור בו קיבלת הנחה מצד הבירוקרטים שהחליטו שלא לחסום אותך תוך התחייבות שלך להתמקד במרחב הערכים בלבד, פתחת בירור מול גילגמש תוך האשמתו בהתנכלות, מה שהוביל לחסימה של חודש. מאז אנחנו נמצאים במסלול הולך וחוזר של אזהרות וחסימות לאחר שהדיאלוג מולך לא מתפתח למקום בריא ומקדם.

במרץ האחרון, לאחר תום חסימתך הקודמת למשך חודשיים, מיד פנית לדף הבירורים כדי שוב להאשים את גילגמש בדברים (והפרת כבר אז כל אחת ואחת מההבטחות שנתת בעת הדיון האחרון לגביך בבירורים, כולל למשל להתייעץ עם משתמש ותיק כגון חנה לפני שתכתוב למשתמשים אחרים) ולכן נאלצנו לחסום אותך לעוד חודשיים.

עכשיו חזרת, ונראה שבמשך מספר ימים התמקדת בעריכות הרגילות שלך. אבל אתמול בלילה פנית מיוזמתך לדף השיחה של עוזי שם בחרת לנזוף בעוזי בדיון שהיה ונגמר לפני חודשיים (דרך אגב - אנו מסכימים שבאותו נושא עוזי נהג לא כשורה לפני חודשיים, ודוד שי צדק שהעיר לו על כך). עוזי הגיב כדרכו ("זו כנראה תגובת נקמה", ושנעם מציב תבניות מיותרות בכמה ערכים). בתגובה לכך פנית לבקש את חסימתו של עוזי תוך שציינת אירועים מהעבר (חלק מלפני חודשים) כאמתלה לבקשת החסימה - במה שנראה כמו ניסיון ברור לנקום ולהתנכל לעוזי.

גם כעת, בדף שיחתך הגבת בגסות להערה של התו השמיני, תוך ששוב חזרת על אותן הערות לגבי עוזי ("מתנכל לי", "מוציא דיבתי רעה"). כלומר - שוב הפרת את כל הדברים שהבטחת בעת הבירור האחרון שלא תחזור עליהם (שפה פוגענית, התנערות מאחריותך על אירועים קודמים, האשמת המפעילים והבירוקרטים בכל מה שארע לך). אפילו על הנקודה המינורית לגמרי של להפסיק לצטט כל הזמן את סטטיסטיקות העריכה שלו (שזה משהו שגם הבטחת מפורשות למרות שאנו לא דרשנו, כי לא זו היתה הבעיה העיקרית בהתנהגותו) אתה לא מסוגל לעמוד במילתך ולהמנע מכך, זאת כדי למנוע שיח רעיל שרק יכול פוטנציאלית להתפוצץ.

לאור כל זאת, ולאור העובדה שזו החסימה הרצופה החמישית או השישית שלך מאז אוגוסט 2021, אנו לא רואים שיפור בהתנהגות וביחס שלך לחבריך לאתר, ולפיכך אתה נחסם לארבעה חודשים. חשוב לנו להבהיר ששום צורת התבטאות תוקפנית, מזלזלת ואגרסיבית מצדך לא תסבל באתר הזה. צר לנו שאנו שוב מגיעים לצומת זו, ומאחלים לך הרבה הצלחה ושגשוג בתחומים האחרים בהם אתה עוסק. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 22:25, 7 ביוני 2022 (IDT)

הדברים שלך משוללי כל יסוד, ואתה מעוות לחלוטין את המציאות והופך לגמרי את היוצרות. מעבר לכך, אני מוצא רואה בהם הוצאה דיבה. איני מוצא טעם להתייחס לפרטים, כל בר דעת יכול לקרוא ולהיווכח בצד מי עומד הצדק. בניגוד מוחלט לדבריך לא הייתה כל התבטאות תוקפנית, מזלזלת ואגרסיבית בדבריי. מה שאתה מתאר נכון לדברים של גילגמש, ושל עוזי כלפיי בחומרה יתרה. נעם דובב - שיחה 23:28, 7 ביוני 2022 (IDT)
אני לא מעוניין להתווכח איתך, אבל חשוב לי להדגיש שהחלטה זו התקבלה בלב כבד. אין שום דבר משולל יסוד בדברי, ההיפך הוא הנכון, ואף טרחתי להסביר ולציין את כל השתלשלות העניינים, לרבות הבטחותיך הרבות לשנות דרכך לפני ואחרי כל חסימה. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 23:49, 7 ביוני 2022 (IDT)
אני כבר לא כזה עוקב אחרי עלילות נעם דובב ואין לי דעה אם צריך לחסום אותו לצמיתות, להטיל עליו מגבלות עריכה כאלה אחרות או לתת לו לערוך בחופשיות. כן אגיד שבכל מה שקשור לנזיפה שלו לעוזי, היא במקום לאור העובדה שמדובר במעשה חמור שלא באמת התקיים לגביו דיון אמיתי (אולי יש מקום להוסיף לנהלים שהשחתה מכוונת של ערכים על ידי משתמש ותיק כחלק מהלצה או מכל סיבה אחרת תגרור חסימה לתקופה ארוכה, כי עושה רושם שזה לא ברור לכולם).
אותו כנ״ל ל-״מילון השפה העברית״ שצוחק על שם משפחתו של נעם לגבי המצאת מילים בעלי משמעות שלילית שמבוססות על שם משתמש של בר פלוגתא. נראה שנעם טעה ופירש לא נכון את מה שעוזי כתב בדף המשתמש שלו, אך באופן כללי אגיד שמעשים כאלה, באם מישהו יעשה אותם, צריכים להיות אסורים. אם זה יכנס אצלנו תחת חופש הביטוי אני אתחיל לייצר מילון משלי בכל פעם שפלוני אלומני כזה או אחר עולה לי על העצבים כאן. יורי - שיחה 23:47, 7 ביוני 2022 (IDT)
תודה רבה, יורי, מעריך מאוד את דבריך הנכוחים ואת אומץ ליבך. מילים כדורבנות. אשמח לשמוע דעות נוספות על החסימה הזו. מתייג מספר עורכים, ביניהם גם מספר מפעילים: Hanay, אקסינו, דוג'רית, Bustan1498, איתמראשפר, PurpleBuffalo, העיתונאי המנטר, Laliv g, Esh77, Kershatz, Eldad. נא קראו קודם את הדיון הקודם בדף שיחתי זה. נעם דובב - שיחה 00:07, 8 ביוני 2022 (IDT)
אני מגנה בתוקף את החסימה, האשם האמיתי זה עוזי ו. שמשחית את מרחב הערכים, אתם חוסמים פה קורבן. אבל כבר אין לי מה לעשות, נוקטים מול נעם בקשיחות יתר והלוואי ויכולתי להתנגד מבפנים, אך הדבר היחיד שאני יכול לעשות זה להביע תמיכה ולקוות שהוא יחזור. אקסינו - שיחה 00:11, 8 ביוני 2022 (IDT)
בדיוק התכוונתי להגיב, עוד טרם התיוג, לאחר שקראתי את השתלשלות העניינים בגלל רשימת המעקב שלי. במקרה הזה החסימה של נעם ממש לא מוצדקת בעיני. לדעתי יש כאן טעות בשיקול הדעת. נעם הראה איפוק בעוד שהעורך השני התגרה בו לאורך זמן. הבעיה היחידה הייתה שנעם לא התייעץ עם חנה כפי שאמור היה, אך לאור השתלשלות האירועים אני חושש שהעונש אינו מוצדק כלל. תאו הארגמן - שיחה 00:16, 8 ביוני 2022 (IDT)
למרבה הצער זו לחלוטין לא הבעיה היחידה. שים לב שנעם הפר כל אחת ואחת מההבטחות שהבטיח בעת הבירור האחרון. הוא הפר את כולן בעת שחרור החסימה הקודמת (לפני חודשיים), והוא הפר את כולן שוב היום. לך וקרא שוב את הבירור הקודם (ואת זה שלפניו, ואת זה שלפניו - גם אז ההבטחות הופרו, זה הדפוס כבר שנים).
וכל זה ללא שום קשר לכך שהמעשה המסויים הזה שעוזי עשה לפני חודשיים אכן היה לא ראוי בעליל, וצדק דוד שי שהגיב לכך אז. זה עדיין לא מצדיק את הפעולות של נעם לגבי זה היום, בהינתן ההקשר המסויים של ההבטחות הקודמות שלו. הפנייה שלו מיוזמתו לעוזי בדף שיחתו והמרדף אחריו לאחר מכן בדף הבקשות ממפעילים מראות אפס הפנמה של המסרים משלל בירורי וחסימות העבר לגבי איסור מוחלט שלו להיכנס לעימותים כאלו מול עורכים אחרים. Dovno - שיחה 00:24, 8 ביוני 2022 (IDT)
כפי שכתבו מטה, בנסיבות העניין ולאור ההתגרות, אני חושב שגם אם נעם חרג, הוא ראוי להגנה ולא לעונש. אני מאשים גם את עצמי על שלא הענקתי לנעם את אותה הגנה, אבל זו הייתה תקופה עמוסה ונאלצתי להפחית מעט מהפעילות באתר אז פספסתי את הדרך שהובילה אותנו עד למצב הזה. תאו הארגמן - שיחה 00:32, 8 ביוני 2022 (IDT)
איזו התגרות? הוא פנה לעוזי מיוזמתו בדף שיחתו כדי לנזוף בו על משהו שקרה לפני חודשיים. אין פה "ראוי להגנה" - יש פה משתמש שבמשך שנים מחפש מיוזמתו עימותים עם אחרים. הפר את כל הבטחותיו שהבטיח בתמורה לכך שלא ייחסם לצמיתות? --> ייחסם מיד, במינונים הולכים ומתארכים. כבר עברנו מזמן את שלב ה"אפס סובלנות" למקרה הנוכחי. ברצינות, זה נמשך כבר שנים (אני חוזר: קרא בבקשה את כל הבירורים הקודמים בעניינו, עוד מלפחות 2019). כמה אירועי חסימה ובירורים אתה מעוניין לגרור כאן כשברור שהמצב פשוט לא משתנה למרות כל ההבטחות והאזהרות? Dovno - שיחה 00:42, 8 ביוני 2022 (IDT)
ומה בכך? רשאי כל משתמש ורשאית כל משתמשת לנזוף במי שהשחית את מרחב הערכים, גם אם חלפו חודשיים מההשחתה. האם הקהילה הסמיכה את דוד שי לנוזף בלעדי? מה גם שנזיפתו של דוד שי הייתה מתונה למדי (כאמור בדף שיחתו של הננזף, אני מזדהה עם מתינותה). כידוע, בתגובה לנזיפתו הראשונה של נעם דובב, ראה לנכון עוזי ו. להטיל דופי במניעיו של נעם דובב; בתגובתו להכחשתו את טענת עוזי ו. וחזרה על הנזיפה ראה לנכון עוזי ו. לרמוז כי נעם דובב איש מדון, תחת הכותרת המיתממת "מילון השפה העברית". לא ראוי לכבול את שיקול הדעת; המקרה הנוכחי לא מצדיק חסימה לארבעה חודשים, יהיו אשר יהיו הסיכומים בדף הבירורים. הסיכומים נועדו כדי לכוון את ההתנהגות של נעם דובב ולא כדי לכוון את ההתנהלות של הבירוקרטים. עלי - שיחה 01:01, 8 ביוני 2022 (IDT)
מה שעוד Dovno וגארפילד שוכחים לציין, מעבר לכך שהמפעילים הצביעו אי אמון בחסימתי לצמיתות על ידם והפכו זאת לחסימה סמלית של חודשיים, זה שלא יכולתי להתייחס לעניין לפני חודשיים משום שהיייתי חסום על ידם עד 15 במאי (כאז כן עכשיו חסימה מאוד לא מוצדקת). הגבתי אתמול כי קראתי את הערך פאי שקרוב לליבי ועברתי על גרסאות העריכה שלו. עוד דבר תמוה בעיניי: ראו את יומן החסימות שלי - גארפילד חסם אותי ב-22:26 למשך חודש, וכעבור דקה, ב-22:27 שינה את החסימה לארבעה חודשים. בהמשך אראה איך בניגוד גמור לנטען כאו על ידם כנגדי, הבירוקרטים הם-הם אלו שמפרים את המילה, ואת המנדט שלהם פעם אחר פעם. נעם דובב - שיחה 01:27, 8 ביוני 2022 (IDT)
וגם את Yoavd ו-haShumai (שלא צלח לי תיוגם בתגובה הקודמת). נעם דובב - שיחה 00:10, 8 ביוני 2022 (IDT)
אני סבור שבנסיבות העניין לא ראוי לחסום את נעם דובב לפרק זמן כה ממושך, אם בכלל. עלי - שיחה 00:27, 8 ביוני 2022 (IDT)
תודה רבה לכל מי שהגיב פה עד כה לדברי הבירוקרטים, עתה אודה לPurpleBuffalo, אקסינו, עלי: מעריך מאוד-מאוד את דבריכם (כמו את אומץ ליבכם) והם נוטעים בי תקווה לגבי המקום הזה, שהחלתי לגלות בו ייאוש. בכוונתי כאשר יעמדו לי כוחותיי, להפריך אחת-לאחת את טענות הבירוקרטים לחסימתי זו, כמו גם לחסימתי הקודמת. מעבר לכך, אני מוצא את זה ראוי להזכיר בהקשר זה שהבירור האחרון שעסק בעניין חסימתי הפך את החלטת הבירוקרטים על פיה, והמפעילים החליטו, למגינת ליבם של הבירוקרטים, להפחית את חסימתי מצמיתות כפי שהטילו עליי הבירוקרטים לחסימה סמלית של חודשיים, כאשר ההצבעה הנפוצה ביותר הייתה שחרור מיידי ("משום מה" את זה הבירוקרטים לא מציינים בתגובתם). אני חושב שהדברים הללו מדברים בעד עצמם (לגבי אי ההתייעצות עם חנה שעלה פה - אני מעריך את חנה, אך לצערי לא ראינו עין בעין, והיא פרשה מהחיבור בינינו. היא רצתה שכל תגובה תעבור דרכה והיא תגיד את המילה האחרונה איך אגיב, ונוסף על כך יעצה לי כל הזמן להבליג, לא משנה כמה פוגעים בי. לא יכולתי לעמוד בתנאים אלו. עם זאת, התייעצתי עם ויקיפד אחר, שאני מעריך את דעתו). נעם דובב - שיחה 00:55, 8 ביוני 2022 (IDT)
מצטרף לחולקים על החסימה של נעם. ההתנהגות של עוזי ו. ראויה לכל גינוי - ראשית ההשחתה הליצנית שמתאימה לתיכוניסטים אנונימיים ולא לאיש אקדמיה, ומעלה את השאלה אילו עוד מוקשים פוזרו על ידו לאורך השנים. שנית, הטחת העלבונות בנעם דובב וההסתלבטות על שם משפחתו היא התנהגות בזויה ולא קולגיאלית. יש לבטל את החסימה ולנקוט בסנקציות כלפי עוזי ו. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 01:21, 8 ביוני 2022 (IDT)
תודה רבה איתמראֶשפָּר, מעריך מאוד את דבריך כמו גם את פועלך הכה מיטיב במיזם. נעם דובב - שיחה 01:33, 8 ביוני 2022 (IDT)
תוך זמן קצר שישה ויקיפדים (ביניהם מפעיל ומפעילה לשעבר) סבורים שהחסימה לא ראויה והיה מקום להעניש את עוזי ו., ולא אותי. אני שואב מכך עידוד רב. נעם דובב - שיחה 01:37, 8 ביוני 2022 (IDT)
לפני שאחווה את דעתי על החסימה -בירוקרטים, איפה נעם האשים (בזמן האחרון) את המפעילים והבירוקרטים בכל מה שארע לו? הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 07:28, 8 ביוני 2022 (IDT)
כפי שכתבתי, דבריהם של הבירוקרטים משוללי כל יסוד. וזו אחת מטענות השווא שלהם מולי שנעדרת כל אחיזה במציאות. נעם דובב - שיחה 10:06, 8 ביוני 2022 (IDT)
רק עכשיו קראתי את הדיון בדף השיחה של הפרופסור למתימטיקה בפסקה שיחת משתמש:עוזי ו.#האם חגגת את 1 באפריל?. אין ספק שהתנהלותו של עוזי כאשר השחית ערך בטענת מתיחת 1 באפריל לא הייתה תקינה, אבל גארפילד בחר לא לנזוף בעוזי, אלא לחסום את נעם. זכותו של נעם להגיב גם לאחר חודשיים במיוחד שהוא היה חסום חלק מהזמן. לא ידעתי שיש בוויקיפדיה כלל של מגבלת זמן לתגובה. גארפילד שוב ושוב שוגה בשיקול הדעת שלו בחסימות של משתמשים. את משתמש:גפן אקורד שהיה צריך לחסום הוא לא חסם, וראינו איך פרשה זאת הסתיימה בויקיפדיה:פרשת בובות קש 2022. אתם מוזמנים גם לקרוא בדף שיחתי את החסימות השגויות שהוא חסם אותי כאן 1 וכאן 2. במקרה הראשון כל כך הרבה ויקיפדים כתבו לגארפילד שהוא טעה בחסימה.
יש לשחרר את נעם מהחסימה הזאת, ובמקום זאת להעיר לעוזי שפנה לגארפילד בדף שיחתו שיחת משתמש:גארפילד#צעדי נוצה ב-00:13, 8 ביוני 2022, בטענה שהחסימה אינה מספקת. כל כך בעייתי. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 08:44, 8 ביוני 2022 (IDT)
החסימה של נעם מוצדקת כמובן. נעם כל הזמן פוגע ומתנכל לוויקיפדים. נעם לא מצליח ללמוד וליישם את הביקורת שהושמעה נגדו וממשיך בהתנהגות שהביאה אותו למצבו הנוכחי. גילגמש שיחה 09:47, 8 ביוני 2022 (IDT)
אני לא מקבל את הטענה חסרת הבסיס הזאת. אקסינו - שיחה 09:53, 8 ביוני 2022 (IDT)
תודה, אקסינו יקר, על ההתקוממות מול הדברים וקריאה לילד בשמו. מדובר בדיבה רעה שגילגמש פעם אחר פעם מוציא מולי, מזה תקופה ארוכה והבירוקרטים (והמפעילים) כמובן לא עושים דבר בעניין (נהפוך הוא: הם חסמו אותי לחודש מיד לאחר שפתחתי בירור על האלימות הקשה שהפגין מולי). מימיי לא התנכלתי לאיש במיזם ולא מחוצה לה. לעומת זאת גיגלמש מנצל כל הזדמנות להתנגח בי ולתקוף אותי על לא עוול בכפיי. הוא עשה זאת עשרות פעמים. ועל זה נאמר: "הפוסל במומו פוסל". נעם דובב - שיחה 10:25, 8 ביוני 2022 (IDT)
חסימה מוצדקת. צריך רק לקרוא את דבריו של גארפילד לעיל. Geagea - שיחה 09:56, 8 ביוני 2022 (IDT)
אני סבור שלך, כמו לגילגמש, אין זכות מוסרית להגיב בו. נעם דובב - שיחה 10:34, 8 ביוני 2022 (IDT)
כמובן. החסום מעז להעביר ביקורת. כמו שעשית בעבר ונחסמת שוב ושוב. וכעת עוד פעם. ככה עד שהקהילה תלמד שאין לך תקנה. שאתה יוצר נזק. שמקומך לא איתנו. אתה כמובן לא תבין כי אתה עסוק באהבה עצמית ובניפוח מספר העריכות שלך במטרה להיות עם מספר העריכות הגדול ביותר אי פעם בוויקיפדיה. גילגמש שיחה 10:37, 8 ביוני 2022 (IDT)
עוד דיבה רעה כנגדי, שמצטרפת לאוסף המרשים שלך. נעם דובב - שיחה 10:39, 8 ביוני 2022 (IDT)
כמובן. כל ביקורת נגדך היא "דגל שחור" שמפתיע אותי שלא השתמשת בו גם הפעם וכמובן "דיבה". אתה חסין מביקורת. כולם רעים ורק אתה צודק. גילגמש שיחה 10:40, 8 ביוני 2022 (IDT)
אינך ראוי לתגובה. נעם דובב - שיחה 10:42, 8 ביוני 2022 (IDT)
וגם אם הוא עסוק בניפוח עריכותיו, למה זה מציק לך? תתעסק בעניינך, לדעתי החסימה הזאת לא מוצדקת ולנעם מותר לבקר אחרים. אקסינו - שיחה 10:57, 8 ביוני 2022 (IDT)
גם אני רוצה לסייע לנעם להמשיך לתרום לוויקיפדיה, ואני חושב שהחמירו מדי איתו, וגם הטילו עליו מגבלות לא קלות. יחד עם זאת, מאחר שמעשית לא ניתן לבטל החלטות קודמות, במצב הקיים, הדרך היחידה של נעם להימנע מחסימות, היא לעמוד במגבלות הלא קלות שהוטלו עליו, בין אם הן צודקות או לא. לכן גם אם מתנכלים לו, הוא חייב לנהוג באיפוק יותר מאחרים. לכן אני מציע לנעם להיעזר בוויקיפד ותיק ומוערך, ולהתייעץ איתו לפני שהוא מגיב לוויקיפדים אחרים, כדי שידריך אותו כיצד לעמוד במגבלות שהוטלו עליו. מי שאומר שבמצב הקיים נעם רשאי להגיב כמו כל ויקיפד אחר, ללא מגבלות, טועה, ובפועל לא מסייע לנעם. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 11:03, 8 ביוני 2022 (IDT)
גם אני חושב שהטילו עליו מגבלה גדולה מדי, אבל אין מה לעשות בנידון, הוא יצטרך להתמודד עם זה או שהוא ייחסם באופן תמידי. אקסינו - שיחה 11:05, 8 ביוני 2022 (IDT)
אגסי ואקסינו היקרים, אתם אומרים את אותם דברים "אני חושב שהחמירו מדי איתו... מעשית לא ניתן לבטל החלטות קודמות" (אגסי) ו"גם אני חושב שהטילו עליו מגבלה גדולה מדי, אבל אין מה לעשות בנידון" (אקסינו). על החלק השני בדבריכם אני חולק: ודאי שיש מה לעשות: גם בירוקרטים יכולים לבטל / לשנות / לעדכן ולהתאים / את החלטותיהם במיוחד כאשר הן שגויות ומחמירות שלא לצורך, והיו כבר דברים מעולם. לא ייגרע דבר מכבודם, לטעמי. נהפוך הוא. כנ"ל לגבי הודאה בטעות וביטול חסימה זאת, ברוח הדברים שאומרים גם הרוב המוחלט של המגיבים הרבים כאן. יתרה מזו, למרות ההגבלות הדרקוניות שהוטלו עליי, בשום מקום לא נכתב שלא אוכל למחות על השחתת ערך מרכזי (קל וחומר שמדובר בבדוק עריכות ומי שנחשב בר-סמכא בתחום בו השחית, והוא דקן הפקולטה למדעים מדויקים כפי שמעיד על עצמו בדף המשתמש שלו), כאשר לא נעשה דבר כנגד זה. יתרה מזו, בתגובה אני זוכה להאשמה בנקמה (שחוזרת על ידי גראפילד) שהיא דיבה, ואני דורש להסירה, כמו גם את דברי הדיבה הנוספים של עוזי המייחסים לי חבלה בערכים שהוא כביכול תיקן (טענה שקרית עליה הוא חוזר גם בדף המשתמש של גארפילד), ובנוסף לעג לשם משפחתי שהופך לפועל בראש דף המשתמש של העורך, ובו הוא מייחס לי שנאה, איבה, ריב, מלמול ועוד. לפני כן הוא גם מצטט בדף המשתמש שלו משפט שאמרתי, שאף הוא נועד לשים אותי ללעג ולקלס בעיני הבריות, ואז אוסרים עליי להתלונן כי עבר זמן (זמן שברובו הייתי חסום על ידי בירוקרטים) והדבר כבר טופל (לא נעשה דבר, ובניגוד לכתוב כאן אין נזיפה מצד גורמי הסמכות בעוזי ו.) ומאותו נימוק שעבר זמן (שגם ברובו הגדול הייתי חסום) איסור להתלונן על כך שדימה אותי לחתול קונדס מיד לאחר שבירוקרט הודיע לי על חסימה לצמיתות (חסימה שכמובן המפעילים הפכו על פיה ב-180 מעלות). אותו משתמש כבר ייחס לי בעבר תסמונת טורט וכשהתלוננתי על כך, ועל לפעילות סדרתית שלו למען חסימתי לצמיתות (תוך מעבר ברור על כללי הקהילה) בעת שמתנהל דיון בחסימתי, לא נעשה דבר מולו, להיפך: אני נאלצתי למחוק את תלונתי כנגדו. והיו עשרות רבות של מקרים נוספים דומים בעבר שפעל באופן דומה מולי, ולא נעשה נגדו דבר. אני זכאי להגנה על שמי הטוב והגנה כנגד דיבה קשה שמוציאים כאן נגדי. נעם דובב - שיחה 15:10, 8 ביוני 2022 (IDT)
בנוגע לעוזי שם – אין מה לעשות מעבר לאזהרה. מדובר בהשחתה בודדת, שאירעה לפני כחודשיים, היא לא אמורה לגרור חסימה אלא נזיפה, כפי שאכן קרה.
בנוגע לנעם – היה עליו להיזהר שלא לפנות לעוזי בדף שיחתו, אלא לפנות לדף הבקשות ממפעילים או אליי (כפי שאכן עשה בסוף).
עם זאת, לדעתי לא היו חייבים להגיע כאן לחסימה, אך אני מקבל את הכרעת הבירוקרטים לאור הנכתב לעיל. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 12:27, 8 ביוני 2022 (IDT)
הוא לא הוזהר ולא ננזף, אלא רק התבקש בדחילו ורחימו עכשיו על ידך (ורק אחרי שלחצתי עלייך בעניין) לא לחזור על ה"התלוצצות" הזו. כפי שכתבו כאן רבים: ודאי שיש מה לעשות: לחסום אותו (קל וחומר שמתווסף לזה הוצאת דיבה ולעג מתמשך כנגדי בניגוד גמור לכללי הקהילה). זה לא משנה שעברו חודשיים, הדבר התגלה בזמן אמת סמוך לביצוע ההשחתה על ידי מפעיל (דוד שי) שלא עשה דבר, ונראה היה כאילו הוא מתבדח איתו בנושא. כפי שאיתמראשפר העיר כאן בצדק, בניגוד לטענתך כאילו מדובר בהשחתה בודדת (זו ההשחתה היחידה שנתגלתה עד כה ולא הייתה בדיקה מעבר לכך), מי יודע כמה עוד ערכים השחית הנ"ל לאורך השנים תוך שהוא מנצל את מעמדו כבר-סמכא בתחום והיותו בדוק עריכות, מה שמקשה ביותר לגלות השחתות מסוג זה. לדעתי צריך לעבור על כל עריכותיו במשך השנים כדי לבדוק אם לא היו עוד "התלוצצויות" מסוג זה. מעבר לכך, לא נעשה גם דבר נגד הדיבה שהוציא נגדי והלעג לשם משפחתי וכן דימוי שלי לחתול. לחלוטין לא מקבל (כפי שהרוב המוחלט של המגיבים כאן, כולל מפעילים ומפעילה לשעבר) שהיה עליי לפנות לעוזי בדף שיחתו? גם במסדרת ההגבלות הדרקוניות שהוטלו עליי לא היה חוק כזה. מעריך את ראשית דבריך על כך שלא היו חייבים להגיע כאן לחסימה. נעם דובב - שיחה 15:24, 8 ביוני 2022 (IDT)
לטעמי שוב ניצלו הבירוקרטים את דברי נעם דובב, וחסמו את דובב בהזדמנות הראשונה. אני סבור שהחסימה לא מוצדקת, וראוי היה לטפל בהערתו של דובב לעוזי בדרך אחרת. המיזם הופך למשהו אחר לגמרי ממה שהיה אמור להיות, וההתנהלות מול משתמשים לא מעטים לא נכונה בעיני. --‏Yoavd‏ • שיחה 13:51, 8 ביוני 2022 (IDT)
יואב, מודה לך מאוד על הדברים הללו. הם מחזקים אותי. נעם דובב - שיחה 14:44, 8 ביוני 2022 (IDT)
יואב, אתה מאד צודק. יש כאן התנהלות שגויה של גארפילד. אני מבקשת את תגובתו של ביקורת האם החסימה הזאת היא על דעתך? אינך מחויב לתת גיבוי לגארפילד אם הוא חסם רק על דעתו. לא בחרנו 3 ביורוקרטים כדי שתהיו תזמורת של קול אחד. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 15:44, 8 ביוני 2022 (IDT)
מי שנכווה ברותחים אמור להיזהר גם בפושרי פושרים. אם נעם חפץ להמשיך בפעילות במיזם שבו חברים גם אנשים שאינם 'באותו ראש' ולא להתבשם ממקהלת התומכים.ות ולהמשיך לומר 'אמרתי לכם' 'אתם נגדי' וכדומה, הוא חייב (בראש ובראשונה לעצמו, אבל גם לחברי הקהילה, אלה שאנחנו מגנים עליהם בחסימה זו ובקודמותיה) פשוט להפסיק להתעסק ביחסים בינאישיים בקהילה. הוא פעם אחר פעם נכשל בזה, ומתוך הנחה שזה לא נעשה בזדון, אין לנו שום אפשרות אחרת להבטיח שזה לא יקרה מלבד פשוט להפסיק את זה. יש לנו אנציקלופדיה לכתוב, כל השאר זה בונוס, מי שמסוגל לעשות וליהנות מהבונוס - סבבה. מי שלא - יתכבד ויעסוק בעיקר, במה שלשמו התכנסנו. זה הכל. ביקורת - שיחה 15:53, 8 ביוני 2022 (IDT)
ולגבי 'לא בחרנו...' - גם לא בחרנו ביורוקרטים כדי לזלזל ולבטל החלטות שלהם, לנסות לערער על הסמכות שלהם בכל הזדמנות ולחפש בעיות בפרוצדורה. אנחנו באים בחפץ לב כדי לשרת את הקהילה וזה מאד לא נעים לקבל יחס כזה, תחשבי על זה. ביקורת - שיחה 15:55, 8 ביוני 2022 (IDT)
ביקורת אז תחסמו אפשרות תגובה בדפי שיחה של ויקיפדים, לא מעריכה במרחב הערכים. לא צריך לשפוך את התינוק עם המים. תודה חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 18:21, 8 ביוני 2022 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

לאחר שקראתי את הדיונים כאן, בדף השיחה של עוזי ובמקומות נוספים, אלו הן המחשבות שלי:
ראשית אתחיל ואומר כי מאז החסימה הזו, שבוצעה ב-4 בדצמבר 2021 על ידי Dovno ובמקביל החלה את הלופ של חסימותיך , אני ניסיתי מספר פעמים להיות מעורב בעניין. שמעתי את תגובותיך גם בפלטפורמות אחרות מדף שיחה זה. אני מצר על שהגענו לסיטואציה הזו שוב, אך אני נאלץ להסכים עם החלטם של הבירוקרטים. ניסיתי אני בעצמי כמה וכמה פעמים להיות מעורב בוויכוחים שקשורים אליך כאן באתר עם משתמשים אחרים. ניתן להעיף מבט בארכיון שלי כהוכחה לכך. גם כן, אני מופיע מספר לא מבוטל של פעמים בדף שיחה זה, כל זה בניסיון להרגיע את הרוחות הסוערות כאן. אז כן, אני מבין את הצער של חלק מהמשתתפים בדיון על חסימתך, אך עם-זאת אני סבור שהיא הגיונית מאוד.
כאן התחייבת לפעול בצורה אחרת משפעלת בעבר. מאז נחסמת פעמיים, ב-15 במרץ 2022 וב-7 ביוני 2022. אינני נכנס לשאלה האם החסימות האלו מוצדקות, כרגע אני בוחן את התחייבותיך שלא בוצעו במקרה הזה.

  • ”אני מתחייב בזאת לשים את משקעי העבר מול בירוקרטים, וחלק מהמפעילים והעורכים מאחור, ולא להעביר ביקורת חריפה על פעילות המפעילים והבירוקרטים, אף אם אהיה משוכנע שדבריהם והחלטותיהם נטולי צדק, אמת או הגיון.” - שורה ראשונה־שנייה בפרק התגובה שצורף לעיל. פחות מתחבר לחלק השני של ההתחייבות, כיוון שזו זכותו של כל אדם להעביר ביקורת באופן שלא מפר את כללי הקהילה על משתמש אחר. אם לא הייתי מקבל את הביקורות שנכתבו בדף שיחתי בתחילת דרכי (אז כינתי אותן "ריקושטים"), סביר להניח שהייתי עוזב את האתר בעצבים ולא נשאר כאן. אני דווקא יותר מעוניין להתייחס לחלק הראשון של ההתחייבות: אני מתחייב בזאת לשים את משקעי העבר מול בירוקרטים, וחלק מהמפעילים והעורכים מאחור - ידוע שלעוזי ולך יש היסטוריה מאוד לא מסבירת פנים כאן, וזה לגיטימי לא להתחבר לחלק מהמשתמשים האחרים באתר. התחייבת לשים את משקעיך (קרי "אני" בחלק של ההתחייבות) על עוזי (קרי חלק מהעורכים בחלק של ההתחייבות) מאחור. להגיד את האמת, היה לי ספק שההיסטוריה תימחק ויפתח דף חדש. עם-זאת, ציפיתי ממך להבין שתגובה בדף שיחתו על אירוע שקרה לפני חודשיים (אירוע חמור מאוד כשלעצמו, איני מוריד מחומרת המעשה לשנייה, ואני חושב שהיה טוב אם הוא היה נענש לפני חודשיים) תגרום לסערה. זה היה ברור. לאחר המענה של עוזי, כתבת בקשת חסימה כנגדו בבקשות ממפעילים. צד שגוי לדעתי. במקום להתעלם, בחרת להאדיר את הסאגה הזו. טוב עשה התו השמיני שהסיר את הבקשה, גם אני הייתי פועל כך. אני חושב שההערה הזו כלפי עוזי הייתה מיותרת לחלוטין, וההשלכות שלה היו ברורות כשמש. לגבי ההשחתה שביצע באחד מהערכים, אכן מעשה חמור כשלעצמו, אך אני לא אחסום משתמש על השחתה שבוצעה לפני זמן כה רב. ולכן אני מסכים עם החלטתו של התו בעניין.
  • ”צעד נוסף שבכוונתי לנקוט: לצמצם משמעותית את פעילותי במרחבי השיח בוויקיפדיה” - שורה רביעית־חמישית בפרק התגובה שצורף לעיל. זה אכן קרה. לפני שלושת החסימות שבוצעו (זו, ב-15 במרץ 2022 וב-7 ביוני 2022) אכן הפחתת משמעותית את פעילותך בדפי השיחה בוויקיפדיה. אולם לבסוף לא התאפקת והגבת לאחד מהמשתמשים שאינך מחבב בדף שיחה כזה או אחר. התחייבת שתשתדל לא להתעסק בדפי השיחה באתר ולהניח לעבר, מצער לראות שאינך עומד בזה.
  • בשיחת משתמש:נעם דובב#נחסמת לחודשיים נוספים דובנו חסם אותך פעם נוספת על סגנון תגובותיך ”"נזקו למיזם רב ביותר", "תוקף אותי, תוך האשמות שווא", "אלימות מילולית"” – נאמר בהקשר לבירור הזה. כאן אני לא מתייחס להבטחה שלך לגבי משקעי העבר, שהפרת אותה גם כן, אלא על התחייבותך להתייעץ עם חנה לפני כתיבת תגובה. דובנו שאל אותך באופן חד-משמעי בחטיבת הדיון הזו ”האם התייעצת עם משתמש ותיק אחר (כמו חנה, כפי שהצעת בעצמך) לפני שהגבת בדף הבירורים או לא”. אגסי תייג את חנה ותגובתה הייתה: ”אני מצטערת אגסי, סיכמתי עם נועם שיתייעץ איתי לפני תגובה, והנה זה לא קרה. אני לא מתכוונת להיות מעורבת יותר בסיפור הזה. באמת ניסיתי והאמנתי. מאד מאכזב” - המשמעות היא שלא התייעצת עם חנה בעניין, כפי שהתחייבת בדף הבירורים בנוסח הבא: ”נעתרתי להצעתה הנדיבה של חנה להיות מלווה מסייעת עבורי.” - תחת הפסקה "תוספת שנייה".
  • באותו הבירור התרחשה הצבעת מפעילים כאן ניתן לראות שתחילה הצבעתי "ללא הגבלת זמן". בשיחת משתמש:נעם דובב#תגובות ספציפיות הקשורות לנאמר בדף הבירורים תייגת אותי בבקשה לבחון את החלטתי שוב. המשפט שאני ארצה לצטט משם הוא זה: ”מבקש ממך צ'אנס נוסף (אחרון)”. ביקשת ממני באופן אישי לתת לך צ'אנס נוסף בשל ההתחייבויות שלך שנוספו לדף הבירורים (אלו שציינתי לעיל). אז אני מצטער נעם, איבדת את האמון שלי. שברת פעם אחר פעם את ההבטחות שהבטחת. ניסיתי להיות מאוד עדין, להבין את הסיטואציה שאתה נמצא בה (האימיילים וכולי, נדמה לי שהבנת למה התכוונתי). אני לא שונא ו/או לא מחבב אותך, ההפך. אולם התחייבות זו התחייבות מבחינתי. צר לי אך אני מסכים עם החלטם של הבירוקרטים. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 16:13, 8 ביוני 2022 (IDT)
היי ברק, צר לי שהתאכזבת ממני, באמת, אך אני שלם עם עצמי ופועלי, ובניגוד גמור לרוב דבריך אני עומד במילתי. אני מעדיף לא לעסוק בעבר, כפי שהתחייבתי, מה שמונע ממני התייחסות לחלק מהדברים שהעלית. לא מסכים עם רוב הדברים שכתבת בפסקנות, ואת עמדתי כאן הסברתי ארוכות גם בתגובותיי וגם בפנייתי לבירוקרטים. לגבי חנה - כתבתי כבר: מאוד מעריך אותה, ואת רצונה הטוב לעזור. עם זאת, לא יכולתי לעמוד בדרישות שהציבה לי (בגדול: להתייעץ איתה בכל תגובה, ולהבליג על הכל), ואם הייתי יודע על כך מראש, מובן שלא הייתי מסכים. מה שכן, אני מתייעץ עם מספר עורכים אחרים בקהילה, ומתחשב בדעתם. ובניגוד למה שכתבת - לא, לא יכולתי לצפות שאני עושה מעשה ראוי (כפי שכתבו כאן רוב המגיבים) ומצביע ומוחה על השחתה בערך מרכזי שעברה בבדיחות הדעת לסדר היום, במקום להעריך את פועלי, ולאחר שאני קורבן לתקיפה קשה מצד עוזי, הכוללת בין היתר, דיבה חמורה ולעג לשמי (וזאת לאחר שלפני זמן קצר, עת נחסמתי לצמיתות הוא דימה אותי בדף שיחה זה לחתול קונדס), במקום שיחסמו אותו כמתבקש ויסירו את דברי הבלע שלו כנגדי (וגם כאן הסכימו איתי רוב המגיבים, בהם מפעילים ומפעילה לשעבר) באים אליי בטענות שהעזתי להתלונן עליו ואז חוסמים אותי לחודש ודקה אחר כך מעלים זאת ל-4 חודשים, ללא כל סיבה ביומן החסימות, בניגוד גמור לנהלים. מסכים איתך שצמצמתי מאוד, כפי שהבטחתי, את פועלי במרחב השיח. התגובה שלי אצל עוזי הייתה היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל, אך יש עוולות שאי אפשר לשתוק מולן. מעבר לכך, לא ייתכן שההגבלות הדרקוניות שהוטלו עליי באותו בירור יישארו לנצח, לא ייתכן שלא אזכה להגנה (למרות הבטחה מפורשת של גארפילד שתסופק לי הגנה כזו) לתקיפות קשות חוזרות ונשנות עליהן אני מצביע מזה שנים מצד עוזי וגילגמש. לא ייתכן שיהיה במיזם זה דברי דיבה אודותיי, כולל מצד בירוקרט (גארפילד). נעם דובב - שיחה 19:55, 8 ביוני 2022 (IDT)
ועוד דבר, כתבת: "ידוע שלעוזי ולך יש היסטוריה מאוד לא מסבירת פנים כאן". אתה טועה, לעוזי יש היסטוריה של תקיפה חמורה, רבת שנים כנגדי, באופן חד-צדדי מובהק. שמתי את העבר מאחוריי כפי שהבטחתי, עד אשר הוא המשיך בשלו, והגביר את הדיבה, הלעג והתוקפנות כנגדי. ודאי שבמקרה זה העבר הוא חלק בלתי נפרד מהסיפור שחייבים לספר אותו. אי אפשר להשתיק אותי, לטעון כנגדי טענות מקוממות, חסרי כל יסוד לגבי דברים מהעבר ולצפות שלא אגיב, ודאי כששמי הטוב הפך כאן למרמס. נעם דובב - שיחה 23:36, 8 ביוני 2022 (IDT)
יש כאן כל כך הרבה דברים להגיב עליהם, אבל אצמצם את תגובתי לשני דברים: (1) הכנסה של טענה שגויה במסגרת 1 באפריל היא דבר שהקהילה החליטה בזמנו לאסור, ומגיע על זה נו־נו־נו, אבל זאת לא "עוולה שאי אפשר לשתוק מולה". ההקצנה אד־אבסורדום של "מי יודע אילו עוד השחתות הוא הכניס" היא הפרזה שהיה מתאים לשמוע אותה מצייצני טוויטר, לא מבני תרבות כמו איתמר אשפר. ההדהוד הזה ודאי לא מכבד את שניכם. (2) מבדיקה של הגדרות החסימה עולה שגארפילד תכנן לחסום אותך עד ל־7.10, אבל הוא כתב את זה בצורה שגויה, והפרסור במערכת היה 10.7. את זה הוא היה צריך לתקן, וזה פשר השינוי בחסימה שלך. עד כה דבריי לעת עתה. דגש - שיחה 20:08, 8 ביוני 2022 (IDT)
זו לא "טענה שגויה" כי אם השחתה חמורה במזיד במרחב הערכים. אין מחילה על 1 באפריל. ולא רק אני ואיתמר חושבים כך, כפי שניתן לראות בדף זה, וגם בדף השיחה של עוזי כעת. אני סבור שלא מן הנמנע הייתה נשארת איתנו עוד הרבה זמן לולא דוד שי עלה עליה. זה כלל לא אד-אבסורדום, השחתה חמורה זו בערך מרכזי בתחום בו עוזי ו. נחשב בר-סמכא מהמעלה הראשונה ובדוק-עריכות שמנצל את שני הדברים הללו, בהחלט מעלה חשד שהוא עשה זאת פעמים נוספות (מי יודע כמה) בעבר, ומי יודע מתי (אם בכלל) השחתות אלו תתגלנה. במקרים אחרים שמתגלה משחית בודקים את ההיסטוריה של העריכות שלו, אני סבור שדבר זה ראוי גם לעשות במקרה זה. והיא ראויה לא לנו-נו-נו אלא לחסימה. אז זו בהחלט בעיניי עוולה שאי אפשר לשתוק מולה, על אף שאתה חושב אחרת. תודה על ההבהרה לגבי כוונותיו של גארפילד, מן הראוי היה שהוא עצמו יסביר זאת. בכל מקרה, עבר על הנהלים המחייבים אותו לספק סיבה ביומן החסימות. בהזדמנות זו מברך אותך על מינויך גם לבודק, ומאחל לך הצלחה בתפקיד. נעם דובב - שיחה 20:52, 8 ביוני 2022 (IDT)
עכשיו ראיתי שהסרת את דברי האנונימי. מודה לך על כך. נעם דובב - שיחה 16:48, 9 ביוני 2022 (IDT)
נעם, כל עורך אחר שהיה פועל כמוך (בדף השיחה של עוזי וכן בפתיחת בקשה לחסימתו) לא היה נחסם עקב כך אפילו לא לדקה, מהסיבה הפשוטה שאין בהתנהגות זו הפרה של כללי הקהילה (להפך. עורך טוב צריך היה לבקש מהמפעילים לחסום את עוזי בגין השחתה מכוונת במרחב הערכים). אבל למיטב זכרוני אמרתי לך 'אל תהיה צודק - תהיה חכם'. למיטב זכרוני אמרתי לך שיהיו כאן לא מעט עורכים בקהילה (לרבות מפעילים וביורוקרטים) שיארבו לך בכל פינה, יחפשו אותך ויפרשו כל צעד שלך באופן שלילי. ולכן המלצתי לך להתרכז אך ורק במרחבי התוכן (ערכים וקטגוריות), ולהניח למרחבי השיחה. מה שעוזי עשה זה דבר שדורש חסימה באופן מיידי, אבל אנחנו כבר הבנו שכולם כאן בקהילה שווים, אבל יש כאלו ששוווים יותר, וחבל שדווקא אתה (שניבחן כאן בזכוכית מגדלת) לקחת על עצמך לדרוש טיפול הולם למקרה החמור הזה. אני רואה בחסימה שלך רדיפה של ממש. אשמח אם תתייגו אותי כשתפתח הצבעה להארכת כהונתו של גארפילד. אני סבורה שהוא לא ראוי להחזיק בהרשאות (בעיקר בגלל שבחר בזמנו לחסום את חנה, אבל גם המקרה הזה מצטרף ומחזק את דעתי). דוג'רית - שיחה 08:59, 10 ביוני 2022 (IDT)
לאחר בדיקה מעמיקה של הדברים אני לא חושב שהיה מקום לחסום את נעם במקרה זה. אם כבר, צריך לחסום את עוזי על הפרה מתמשכת של כללי ההתנהגות והוספת שמן למדורה. אני חושב שהבירוקרטים הפעילו שיקול דעת שגוי כשחסמו את נעם, ומקווה שישחררו אותו בהקדם. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 14:35, 11 ביוני 2022 (IDT)
תודה, הארי על תגובתך. מעריך מאוד את היושרה שלך. ניכרים דברי אמת. נעם דובב - שיחה 20:29, 11 ביוני 2022 (IDT)
@העיתונאי המנטר, אולי עוזי הוסיף שמן למדורה, אבל מי שהדליק אותה הוא ללא ספק נעם שכתב בדף השיחה של עוזי דברים כנגדו בדיון שהיה רדום כבר חודשיים. גופיקו (שיחה) 09:38, 12 ביוני 2022 (IDT)
ההערה לכשעצמה לגיטימית גם לאחר חודשיים, אולם אני מסכים שעדיף שנעם לא היה מעיר אותה לאור הסכסוך בינו לבין עוזי. אף על פי כן, זו לא סיבה לגיטימית לתת לעוזי להפר את כללי ההתנהגות מול נעם. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 13:07, 12 ביוני 2022 (IDT)
אין "סכסוך" ביני לבין עוזי. יש תקיפה חד צדדית הכוללת דיבה, דה-לגיטימציה ואלימות קשה במשך שנים מצידו כלפיי. נעם דובב - שיחה 13:27, 12 ביוני 2022 (IDT)

פנייה לבירוקרטים בבקשה לשחרור מחסימה[עריכת קוד מקור]

שלום גארפילד, Dovno ו-ביקורת.
אני מבקש להסיר את חסימתי לאלתר. לפנים משורת הדין, ואף על פי שלא חרגתי (כפי שהעידו פה רבים וטובים) בתגובה אצל עוזי משום הסכם או התחייבות (כולל במגבלות הדרקוניות שכפיתם עליי), וכפי שהעידו כאן עורכים ומפעילים רבים (ורוב המגיבים) עשיתי את המעשה המתבקש והראוי (שלפי דעתי הייתם צריכים להעריך מאוד, אם לא להודות לי על כך) להצביע ולמחות על השחתת ערך חשוב על ידי משתמש שנחשב בר-סמכא בתחום והוא בדוק-עריכות ולא נעשה דבר מולו בהשחתה זו (היחידה שהתגלתה עד כה, אך מי לידינו יתקע שאין עוד רבות כאלו כפי שכתב איתמראשפר) ובתגובה נפלתי קורבן לתקיפה אכזרית (ובנוסף אליה הפכתם אותי מקורבן לתוקפן), תוך לעג והסתה הקשורה לשם משפחתי (אחרי שבחסימה הקודמת בה חסמתם אותי לצמיתות הגיע לדף זה במה שנראה כמו שמחה לאיד ודימה אותי לחתול ולא הייתה זו הפעם הראשונה בה הוא דימה אותי לבעל חיים), והוצאת דיבה (ולא בפעם הראשונה) - לפיה אני חיבלתי בערכים והוא תיקן זאת ובתגובה באתי לנקום - על ידי עוזי ו. (בעבר, גם ייחס לי, בין היתר תסמונת טורט - סיפקתי גם את הקישור זה בדיון מעלה, ואז כן עתה ובעשרות מקרים אחרים עליהם הצבעתי בעבר, לא נעשה נגדו דבר וחצי דבר). אני מתנדב בזאת מיוזמתי, כצעד של רצון טוב מצידי כלפיכם (למרות שהוא לא נדרש כלל), לא לפעול במרחבי השיח (לא כולל הצבעות למיניהן ודף שיחתי כמובן) במשך חודש. מעבר לכך, לא אכתוב עוד לעוזי ו. בדף שיחתו. מעוניין לשוב לעבודה שאני כה פורה בה במרחב הערכים ובמרחב הקטגוריות וכן במרחב הטיוטה, שאין להן דבר וחצי דבר עם מרחבי השיח (בניגוד מוחלט למה שכתבתם אינכם מגנים על הקהילה מפניי בכך שאתם חוסמים אותי ממרחבים אלו, כי לא רק שלא עשיתי דבר שאסור, אלא נהפוך הוא את המעשה המתבקש כאמור, אתם מונעים מהקהילה את תרומתי הרבה ביותר במרחבים הללו, שלא קשורה כהוא זה לעניין הנדון). בצד זה, דורש מכם שתדאגו למחוק את כל דברי הדיבה והלעג שנאמרו עלי על ידי משתמש זה, ואף על ידי גארפילד עצמו (שהדהד את דבריו של עוזי ו. כאן וייחס לי מניע של נקם, שמובן שלא היה ולא נברא), שגם עבר על הדרך על כלל הקהילה הבסיסי "הנח כוונה טובה" (וכוונתי תמיד טובה). ועל ידי גילגמש (שפעם אחר פעם, כולל בדיון זה, ובכל מקום אפשרי, טוען, ביו היתר, שאני מתנכל למשתמשים. מימיי לא התנכלתי לאיש לא במיזם ולא כאן). אני זכאי להגנה על שמי הטוב. אדגיש שאיני מעוניין שוב להגיע לדף הבירורים להצבעת מפעילים (שכזכור הפכו את החלטתם לחסימתי לצמיתות זה לא מזמן ב-180 מעלות לחודשיים סמליים - כולל שני בירוקרטים עד לא מזמן, אלדד וערן שהצביעו על שחרור מיידי או על חסימה מאוד סמלית, פחות ממה שנחסמתי בסוף - כאשר ההצבעה הנפוצה ביותר הייתה שחרור מיידי - מעניין שבפירוט ההיסטוריה של הבירורים אתם "שוכחים" לציין זאת - ואמרו לי מספר עורכים בקהילה שזו הייתה הצבעת אי אמון מצד נציגי הקהילה, המפעילים, בכם בכלל, ובפרט בכושר השיפוט שלכם בכל הנוגע אליי. אתם כל הזמן מדברים על רצון הקהילה ועל הרצון שלכם להגן עליה כביכול מפניי, אך הנה נציגי הקהילה באופן חד וברור אומרים לכם שהקהילה רוצה בחזרתי), חבל לי על הזמן והאנרגיית שלי ושל חברי הקהילה, כולל שלכם (ובנוסף, אני צופה, שתהיה התקפה קשה כנגדי כפי שהיו בבירורים קודמים בהם הייתי מעורב, שלא מנעתם אותה, כפי שמתבקש מתוקף תפקידכם). אך אם לא תענו לבקשתי זאת, לא יהיה לי מנוס אלא להשתמש כמוצא אחרון באופציה זו, כדי לבטל, שוב, את החלטתכם השגויה והכה לא-צודקת בעיניי ובעיני הקהילה (שאמרה פה באופן צלול וברור את דברה), וכאמור חבל בשביל כל הצדדים. זו לא בושה להודות בטעות, נהפוך הוא: תצאו גדולים. נעם דובב - שיחה 17:06, 8 ביוני 2022 (IDT)

ובשוליי הדברים: כפי שהערתי בעבר כפי שהערתי בעבר על חסימתו של ביקורת אותי לצמיתות, תוך הסוואת הדבר ובאישון לילה, אף הפעם חרגתם אתם מהכללים להם אתם מחויבים (מעבר לדיבה שכתב נגדי גארפילד, אותה הזכרתי לעיל): כפי שמעיד יומן החסימות שלי גארפילד חסם אותי אתמול ב-22:26 לחודש ואחרי דקה, ב-22:27 שינה את דעתו והאריך את החסימה שלי פי 4! (למותר לציין שלא עשיתי דבר בדקה הזאת). יתרה מזאת, בניגוד לנהלים חייבת להיות סיבה ביומן החסימות לחסימתי ולא בחסימה הראשונה ולא בשנייה אין. הדבר סמלי: אין סיבה הגיונית לחסום אותי. נעם דובב - שיחה 17:37, 8 ביוני 2022 (IDT)
גארפילד, Dovno ו-ביקורת, מצפה להתייחסותכם. נעם דובב - שיחה 13:43, 9 ביוני 2022 (IDT)
אני בעד שחרור החסימה אם אתה באמת לא תפעל במרחבי השיח ותעמוד בהבטחה שנכתבה פה. אקסינו - שיחה 17:40, 8 ביוני 2022 (IDT)
אין שום סיבה להאמין בזה שלא תפעל בדפי השיחה. הבטיח ולא עמד בזה. אם ישוחרר, מה שהיה הוא שיהיה. ייחסם לתקופה שנקצבה לו ואז נראה אם עומד בזה. Geagea - שיחה 18:13, 8 ביוני 2022 (IDT)
גיאה, אפשר לחסום את נעם מעריכה בדפי שיחה של ויקיפדים. אין סיבה לחסום ממרחב הערכים. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 18:25, 8 ביוני 2022 (IDT)
זו לא הבעייה היחידה. קראי בעיון את התגובה שלו בפוסט הזה (אפילו מבלי לקרוא את הררי המלל בדפי הבירורים ובמקומות אחרים) ותסיקי בעצמך. Geagea - שיחה 18:36, 8 ביוני 2022 (IDT)
אולי יסכימו לשחרר אותו, אם יחסמו אותו גם בדף השיחה שלו, שבו הוא יוכל לכתוב רק באמצעות חונך, וכמובן שאסור יהיה לו לבקר ויקיפדים גם בתקצירי עריכה. לא מעשי לשנות החלטות קודמות על מגבלות שהוטלו על דובב. גם לא יהיה לכך רוב. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 18:37, 8 ביוני 2022 (IDT)
ההצעה של חנה נראית טובה. שמש מרפא - שיחה 20:30, 8 ביוני 2022 (IDT)
כדברי רוב המגיבים כאן (כולל חנה עצמה), לא עשיתי דבר לא-בסדר כעת, נהפוך הוא הצבעתי על עוולה חמורה ומחיתי עליה, וההחלטה של הבירוקרטים, לכל הפחות, שגויה. גם במגבלות הדרקוניות שנכפו עליי לא היתה מניעה לכך. לפיכך, איני רואה שום סיבה לחסום אותי ממרחב השיח, מה גם שהתחייבתי כאן לפנים משורת הדין וכצעד של רצון טוב לא להגיב במרחבי השיח במשך חודש. נעם דובב - שיחה 21:01, 8 ביוני 2022 (IDT)
נעם, יש הרבה מאד דרכים לתרום למיזם, וכל אחד תורם כפי כישוריו. הערות בדפי השיחה זה בהחלט אחת מהם, אבל לא כל אחד מתאים לכך. הניסיון הוכיח שתרומה שלך במרחב השיחה אינה יעילה. ההערה לעוזי, למשל, היא דבר שצריך להיעשות, אבל במקרה זה אתה לא האדם המתאים לכך, בלשון המעטה. אם נבחן את הפעילות שלך במרחבי שיחה נקל לזהות שהנזק שלך במרחב זה עולה לאין שיעור על תועלתו - הן לעצמך, הן לסובביך, והן למיזם. לכן ההצעה לחסימה ממרחב השיחה יכולה להיות כלי טוב, שתכוון אותך אל מה שאתה טוב בו - מרחב הערכים. שמש מרפא - שיחה 00:41, 9 ביוני 2022 (IDT)
לא מסכים: אף לא אחד, למעט משתמש שנחסם ממרחב הערכים ואיש לא לקח את דבריו ברצינות התייחס לדברים של עוזי כהשחתה. רק משום כך, ולאור העובדה שעברו חודשיים, נהגתי לפי הכלל שאני מאמין בו: במקום שאין אנשים אהיה איש. העובדה היא שהמחאה שלי הוכחה כאפקטיבית: בעקבות ההערה שלי עוד אנשים הביעו את דעתם שמדובר בהשחתה, הן בדף שיחה זה והן בדף השיחה של עוזי. אז התרומה שלי הוכחה כטובה וראויה, ואני רוצה להאמין ולקוות שבעקבותיה עוזי יחדל מהשחתת ערכים, וכך תרמתי למהימנות מרחב הערכים. מעבר לכך, כופר לחלוטין במה שאמרת: אני תורם מאוד במררחב השיח לקהילה, ואף הובלתי שינויים חשובים בעקבות תרומה זו, כפי שניתן לראות כמובן. דוגמה אחת: שינוי שמות הערכים: שינוי מין, ניתוח לשינוי מין, חרטה על שינוי מין ל-התאמה מגדרית, ניתוח להתאמה מגדרית ו-חרטה על הליך התאמה מגדרית. אין מקום לסתימת פי (וממילא הצהרתי כאמור כצעד של רצון טוב, על אף שאין צורך בו, על כוונתי להימנע מרצון במשך חודש ממרחב השיח). מעבר לכך, אין כל בעיה בתרבות הדיון שלי, כפי שאתה יכול לראות בדיון זה. נעם דובב - שיחה
נעם, כידוע יש לא מעט מפעילים שדרשו לחסום אותך לצמיתות, והם כנראה לא שינו את דעתם. מאחר שנתת הבטחות, והוטלו עליך מגבלות מפורשות,הדרך היחידה שלך להימנע מחסימות, היא ביחסים עם ויקיפדים להשתמש אך רק בביטויים עדינים כמו "אני לא מסכים איתך" "אתה טועה", "לא נכון"
הייתי ממליץ לך אפילו להימנע מביקורת כמו "אתה מטעה".
ובשום אופן לא להתייחס לעבר.
אני מציע לך לאמץ את הכלל הזה מעכשיו, אחרת יש סיכון שאחד המפעילים יאריך לך את החסימה. יש כמה ויקפידים שמצדיקים אותך בדף הזה, אבל קח בחשבון שזה לא משקף את עמדת רוב המפעילים, וזה לא יועיל לך. הכי טוב שתתרחק מצרות. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 21:31, 8 ביוני 2022 (IDT)
אגסי, מעריך את רצונך הטוב. תודה על העצות, אותן אני נוטה לקבל. נעם דובב - שיחה 22:05, 8 ביוני 2022 (IDT)
אני לא מפעיל, אלא רק ויקיפד רגיל. אנא תגאלו את ויקיפדיה מהצרה הזאת שקרויה נעם דובב, עיקר תרומתו למיזם בהעלבות, השמצות, חרחורי ריב והתנכלויות. לכתוב עליו תחת השם המלא והאמיתי זה להסתובב עם מטרה על הגב, כי נקמתו של מר דובב תגיע גם תגיע ותרדוף את מי שהעז למתוח עליו ביקורת עד יומו האחרון. צריך להכריז עליו כעל טרול ולנהוג בו כפי שנוהגים בטרולים ויפה שעה אחת קודם.
אני לא מסכים איתך. כך גם אבקש מנעם להגיב, בנימוס, גם אם מתנכלים לו, או מנסים להכשיל אותו, כדי לא לקחת סיכונים, ולהיות בטוח שהוא עומד במגבלות. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 22:47, 8 ביוני 2022 (IDT)
אגסי, אני לא מסכים איתך , את האנונימי צריך לחסום ודבריו צריכים להיות מוסרים מכאן לאלתר. זו זכות בסיסית להגנה על שמי הטוב ששמורה לי. נגד דיבה ותוקפנות מסוג זה, בדומה לדברים של עוזי ו. ושל גילגמש נגדי, אסור לגלות שמץ סובלנות וסלחנות. מזל שלא ביקשת ממני להגיש גם את הלחי השנייה... כל מי שמכיר אותי מעיד על הנימוס שלי ועל נעם הליכותיי, ואני מיישם זאת גם במיזם הזה, כפי שרבים יודעים ויכולים להעיד. אך גם לי יש קווים אדומים. אני בטוח במאת האחוזים שלא היית מסכים שיטנפו את השם שלך, ויפגעו בשמך הטוב, אם היית כאן בשמך האמיתי. אז מדוע אתה משיא לי עצה שכזו?! תמהני. נעם דובב - שיחה 23:23, 8 ביוני 2022 (IDT)
נעם, כמובן שהדברים שנכתבו עליך לא ראויים, וגם בהמשך אחרים יציקו לך, אבל אתה חייב להפנים שמעמדך אינו כמו של ויקיפד רגיל. הוטלו עליך מגבלות, ונאסר עליך להיות שותף למריבות, אפילו אם אתה לא התחלת אותן. אתה צריך לענות בלשון עדינה, ולדעתי גם לא לבקש לחסום אנשים, אפילו אם אתה צודק, ולא להזכיר עוולות קודמות שנעשו לך. לצערי, אני מתרשם שאתה לא מוכן לקחת על עצמך מגבלות כפי שהבירוקרטים דורשים, בהתאם להחלטות קודמות. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 02:08, 9 ביוני 2022 (IDT)
שוב לא מסכים איתך. הגיעה העת לשנות את המגבלות. המגבלות שהוטלו עליי דרקוניות ומקורם בבירור מאוקטובר 2020, באותה עת גארפילד ודובנו לא היו בירוקרטים, ובמקומם היו ערן ואלדד (וביקורת היה זה שחסם אותי לחודש במהלך הבירור בעקבות בירור שפתחתי בה הצבעתי על תוקפנותו הקשה של גילגמש כנגדי). בהצבעת המפעילים האחרונה, שאליה יש להתייחס כי היא הרבה יותר עדכנית, נהפכה החלטת הבירוקרטים ב-180 מעלות מחסימה לצמיתות לחסימה ולחודשיים, וכפי שאמרו לי מספר עורכים: הלכה למעשה, הקהילה באמצעות נציגיה הביעה אי אמון בבירוקרטים הנוכחיים, לכל הפחות בנוגע לכושר השיפוט שלהם לגביי. באותה הצבעה אלדד הצביע בהצבעה השכיחה ביותר על שחרור מיידי (הוא גם בירך אותי על חזרתי לפעילות), וערן על חסימה סמלית ביותר של חודש. לפיכך, גם מי שהיו הבירוקרטים האחרונים (ביתר שאת משאר המפעילים בממוצע) סברו שיש טעות קשה ביותר בשיקול הדעת של הבירוקרטים בנוגע לחסימתי. כך שהקהילה אמרה את דברה. וגם כאן הקהילה אומרת את דברה לבירוקרטים, באמצעות רוב המגיבים בדיון שסבורים שאין מקום לחסימתי כלל, ויש מקום לצעדים כנגד עוזי (מעבר לכך, היו מחאות על חסימות קודמות נוספות ועל התנהלות הבירוקרטים הנוכחיים מולי בדף זה). אני סבור שהדברים מדברים בעד עצמם. משוכנע שגם אם הפעם יגיע הדבר להצבעת מפעילים (מאוד מקווה שלא יהיה צורך בכך והבירוקרטים יתעשתו ויענו לבקשתי לשחרור מיידי של החסימה) המפעילים יהפכו את החלטת הבירוקרטים על פיה. יתרה מזו, התו השמיני שתמך באותה הצבעה בחסימתי לצמיתות כתב בפתח דבריו המתייחסים לחסימתי כאן עכשיו: "לדעתי לא היו חייבים להגיע כאן לחסימה". נעם דובב - שיחה 04:46, 9 ביוני 2022 (IDT)
אגב, לאחר אותה הצבעת מפעילים אותה הזכרתי כתב ביקורת: "הערה אישית: אני, אישית, לא רואה כל הגיון בחסימה זמנית כלשהי. אם יש מספיק תומכים באי-הרחקה לנצח, החסימה צריכה להסתיים היום". קל וחומר שזה המצב שצריך להיות במקרה זה. החסימה צריכה להסתיים היום. נעם דובב - שיחה 05:58, 9 ביוני 2022 (IDT)

שמי מופיע בדף הזה, כמעט ששים פעמים, בסמוך להאשמות שאין בהן ממש ⟨ תוכן הוסתר. אם מישהו סבור שיש צורך להגיב לטענה זו או אחרת, אשמח לעשות זאת בדף השיחה שלי. עוזי ו. - שיחה 14:13, 9 ביוני 2022 (IDT)

Dovno, ביקורת, גארפילד, אחרי שעוזי ו. בעבר ייחס לי תסמונת טורט עכשיו הוא מייחס לי אובססיה פרנואידית. דורש מכם להסיר את הדיבה הזו לאלתר ולנקוט בצעדים מתאימים נגד המשתמש. נעם דובב - שיחה 14:29, 9 ביוני 2022 (IDT)
עוזי ו., אני הזכרתי את שמך בסמוך לטענה כי "בתגובה לנזיפה שספג מנעם דובב ראה לנכון עוזי ו. לרמוז כי נעם דובב הוא איש מדון, תחת הכותרת המיתממת 'מילון השפה העברית'". למען הסדר הטוב, האם אתה טוען כי אין בטענתי זו ממש? עלי - שיחה 14:37, 9 ביוני 2022 (IDT)
עוזי, אתה משתמש בביטוי ”הגובלים באובססיה פרנואידית” כלפי ויקיפדים. איך זה לא עובר כל כללי הקהילה? דגש איים עלי פעם בחסימה בגלל שכתבתי בדף שיחה של ערך שאתה חסר אינטלגנציה רגשית והסיר את תגובתי זאת, והנה אתה מוכיח את מה שאני כתבתי בזמנו. נראה מה הוא יעשה עכשיו. תייגתי אותו. אני מחכה לראות מה הוא יעשה. (נקווה שהוא לא יחסום אותי עכשיו בגלל שסיפרתי מה כתבתי פעם ) חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 16:10, 9 ביוני 2022 (IDT)
אם כך אמנע הפעם מלומר את דעתי על המִתְעַבֵּר עַלי־רִיב לֹּא־לוֹ (משלי, פרק כ"ו פסוק י"ז). עוזי ו. - שיחה 16:20, 9 ביוני 2022 (IDT)
Hanay, על מנת לחסוך לך חיפוש: הנה הפסוק המלא מתוכו הוא ציטט: "מַחֲזִיק בְּאָזְנֵי-כָלֶב--עֹבֵר מִתְעַבֵּר, עַל-רִיב לֹּא-לוֹ". נעם דובב - שיחה 16:36, 9 ביוני 2022 (IDT)
עוזי ו., ראשית, תוכל להפנות למהדורה בה נוסח זה מופיע? לא הכרתי מופע זה של "עַלי". ולגופו של עניין, האם באפשרותך להגיב לגופו של עניין? עלי - שיחה 16:39, 9 ביוני 2022 (IDT)
עוזי, אתה חושב שאתה הכי חכם וכולנו אידיוטים בורים ועמי ארצות. אז זה מה שציטטת ”"מַחֲזִיק בְּאָזְנֵי-כָלֶב--עֹבֵר מִתְעַבֵּר, עַל-רִיב לֹּא-לוֹ” רק הורדת את ההתחלה. קבל עצה ידידותית, תפסיק להגיב, כי אתה נכשל שוב ושוב בתגובותיך. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 18:01, 9 ביוני 2022 (IDT)
לא ברור לי איזו יכולת אתם מדגימים כאן; לאתר פסוק על פי חציו ומקור מדויק? ראיתי דברים יותר מרשימים. עוזי ו. - שיחה 18:37, 9 ביוני 2022 (IDT)
מקטיף דובדבנים (או כריית ציטוטים) אני נוטה להתעלם. דגש - שיחה 18:30, 9 ביוני 2022 (IDT)
כמה ערכים היה ניתן לכתוב בזמן שהתבזבז על הדיונים הרבים עם מחרחר הריב והמדון הזה, שעיקר "תרומתו" לוויקיפדיה היא בהעלבת ויקיפדים, ושכל שאיפתו בחיים מתמצית בלעבור את דוד שי בכמות העריכות ולהיות באמצעות עריכות בוט הראשון בסטטיסטיקה ? הגיע הזמן להכריז על דובב כטרול ולהתייחס אליו כפי שנוהגים בטרולים.
כמה יפה להסתתר מאחורי כתובת IP כשדי ברור שהכותב/ת משתמש רשום אך מעדיף שאת דבריו אלו יכתוב כאנונימי. --‏Yoavd‏ • שיחה 23:17, 9 ביוני 2022 (IDT)
PurpleBuffalo, Yoavd - האם תוכלו בבקשה לשלוח לי הודעה למייל דרך ממשק המערכת? אשמח מאוד להתייעץ איתכם. תודה מראש. נעם דובב - שיחה 21:14, 9 ביוני 2022 (IDT)
רק מגיב בקצרה כדי שיהיה מובן שאין כאן התעלמות, אלא רצון להגיב באופן מקיף ורציני לנקודות שעלו כאן. אכתוב תגובה מסודרת בהקדם. Dovno - שיחה 00:24, 10 ביוני 2022 (IDT)
מעריך את העדכון, ומקבל את הדברים. תודה. נעם דובב - שיחה 01:20, 10 ביוני 2022 (IDT)
כמה תגובות ממוקדות:
  1. להבדיל ממה שרמזו כמה בדיון למעלה, לא מדובר פה בגחמה של גארפילד. החסימה בוצעה רק לאחר התייעצות מקדימה והסכמה פה אחד של שלושת הבירוקרטים שהיא מוצדקת ואף מתבקשת. גארפילד היה פשוט זה שלחץ על כפתור החסימה. כך גם היה בחסימות הקודמות, דרך אגב.
  2. התנהגותו של עוזי לפני חודשיים כלל אינה הנושא לדיון הנוכחי - המקום לדון בכך הוא מול עוזי בדף שיחתו בלבד. הנושא הנוכחי הוא אך ורק התנהגותו של נעם ואי-עמידתו בהבטחות מפורשות שנתן לקהילה (מספר פעמים). לעניין זה כלל לא משנה אם עוזי פעל נכון אז לפני חודשיים או לא (ולצורך העניין: הוא לא פעל נכון, וצדק דוד שי שהעיר לו אז).
  3. בניגוד למה שטענו פה מספר קטן של משתמשים: בתקרית הנוכחית נעם לא "הגן" על עצמו מול עוזי אלא הלך ביוזמתו שלו ופתח בעימות מול עוזי. ושוב, לענייננו לא משנה אם זו היתה ביקורת מוצדקת או לא מוצדקת. מה שרלוונטי הוא שנעם, זמן קצרצר לאחר סיום חסימה (נוספת!) בת חודשיים הלך לפתוח עימות מול משתמש אחר (שאיתו היה בעימות כבר קודם לכן). בכך הפר באופן בוטה את הבטחותיו לקהילה - הבטחות שהיו הבסיס היחיד לכך שלא נחסם כבר אז לצמיתות. זו לא התנהגות של מי ש"מתחייב בזאת לשים את משקעי העבר מאחור". זו התנהגות של מי שמחפש עימותים ובוחר לפתוח חזיתות חדשות.
  4. הצגת נעם את ההצבעה האחרונה בעניין אינה תואמת את המציאות, וזאת בלשון המעטה. כמובן שרוב המפעילים לא תמכו בשחרור מיידי (אחרת החסימה היתה משוחררת), וכמובן שחודשיים חסימה איננה בשום מקרה "חסימה סמלית". חסימה סמלית היא חסימה לשעה עד יום. חסימה לחודשיים של משתמש ותיק היא פעולה חריגה, חמורה ונדירה ביותר. בפועל מה שקרה זה שלאחר שנים של בירורים, אזהרות וחסימות שהלכו והתארכו, הבירוקרטים החליטו שמספיק זה מספיק והסכימו פה אחד על חסימה ללא הגבלה. במהלך הבירור נעם הבטיח הבטחות רבות (כפי שגם הבטיח בבירורים קודמים ולאחר חסימות קודמות), ובהצבעת מפעילים החליטו שאמנם התנהגותו היתה חמורה מספיק כדי להצדיק חודשיים של הרחקה מהמיזם. גם רוב אלו שתמכו בשחרור מיידי הבהירו חד משמעית שזו עמדתם כדי לתת לו עוד הזדמנות רק לאור הבטחותיו.
  5. בפועל, לאחר שרוב המפעילים כבר הצביעו (והסתמנה התוצאה) אך עוד טרם תמה ההצבעה, נעם כבר החל להפר את כמה וכמה מהבטחותיו בדף הבירור עצמו, כשהחל לתקוף משתמשים אחרים ("אלימות מילולית יוצאת דופן"), ציטוט הסטטיסטיקות של עריכותיו וגם זאת כמובן בלי להתייעץ עם חנה כפי שהבטיח. אבל זה היה מספר שעות לפני תום ההצבעה ורוב המפעילים כבר הצביעו.
  6. לאחר תום החודשיים של החסימה, נעם שב לערוך, וכבר באותו היום עצמו הפר כמה מהבטחותיו (תקף משתמש אחר מיוזמתו שלו - "נזקו למיזם רב ביותר", "תוקף אותי, תוך האשמות שווא", "אלימות מילולית" - חזר לערוך ערכים על ספריו, וכמובן לא התייעץ לפני כן עם משתמש ותיק כמו חנה כפי שהבטיח) ולכן נחסם שוב לעוד חודשיים (אם כי בהחלט היה אפשר כבר אז להפעיל את החסימה ללא הגבלה), וחנה גם הרימה ידיים ומשכה את הצעתה לסייע לנעם.
  7. אצטט שוב מה שכתבתי לנעם כשנחסם שוב לפני קצת יותר מחודשיים: ”אזכיר לך שהבטחת להשאיר את משקעי העבר מאחור, לא להשתמש בביטויים שליליים על עורכים אחרים, להתייעץ עם חנה לפני שאתה מגיב למישהו וכן לא לערוך בערכים שעליך או על על ספריך. מספר מפעילים ציינו במפורש בהצבעתם שאם לא תעמוד בהגבלות אלו שהטלת על עצמך יתמכו בחסימה ללא הגבלת זמן.
    אז גם כתבת: "דבריי כנים, ואני מתכוון לשנות כיוון לגמרי", "מה שהיה בעבר מת מבחינתי, שיניתי כיוון ב-180 מעלות", "ידוע לי כי אם לא אעמוד בדבריי [...], אחסם לתקופה מאוד ארוכה ואולי אף לצמיתות".”
  8. שאר הפרטים (וציון עוד הפרות של עוד הבטחות), בפסקה #נחסמת לחודשיים נוספים למעלה.
  9. ודרך אגב, זה גם בדיוק מה שקרה בבירור (והצבעת מפעילים) מאוקטובר 2020: נעם הבטיח, ומיד עם נעילת הבירור הפר את מתווה הבירוקרטים ופתח חזית חדשה מיוזמתו בה תקף משתמש אחר, מה שהביא לחסימתו לחודש (שאושררה בהצבעת מפעילים, וגם אז כמה מפעילים כבר הבהירו מפורשות שמבחינתם זו הזדמנות אחרונה, והגעה לבירור נוסף תוביל מבחינתם לתמיכה בחסימה לצמיתות).
  10. גם אם החסימה הנוכחית היתה שגויה (ולדעת הבירוקרטים היא כאמור מוצדקת), התגובות של נעם בדיון הנוכחי בפני עצמן מצדיקות חסימה משמעותית, שכן בתגובות שלו כאן הפר עוד הבטחות שלו מאותו בירור.
אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפתוח את אותו הדיון כל פעם מנקודת ההתחלה, כאילו איו כאן הקשר רחב יותר וכאילו הסיטואציה לא רוכבת על מצב קיים ומתמשך. מה שיש לפנינו הוא לא מצב של עורך נייטרלי ותמים שבמקרה העיר למשתמש אחר על משהו לא בסדר שעשה לפני חודשיים. ברור שהתגובה כאן היא בהמשך לכלל הליך הבירורים שאנחנו גוררים פה כבר כמה שנים. ובכל הזדמנות שניתנה, מיד עם סיום כל בירור / כל חסימה, נעם בחר - מיוזמתו שלו - לפתוח עימותים מול משתמשים. החלטנו להגיב מיד לכל הפרה כזו - ולא משנה כמה היא קטנה וכמה זו תגובה שהיתה מוצדקת מאת משתמש תאורטי אחר שלא הוטלו עליו הגבלות שלא להיכנס לעימותים עם אחרים בשל כל בעיות העבר שכבר עברו בירורים רבים. אם יש משתמש שיוצר בעיה למיזם לאחר 100 עימותים שלו עם משתמשים אחרים, אנחנו נבלום את זה ברגע שהוא יוזם את העימות ה-101 שלו, גם אם הפעם מדובר בביקורת קטנה ו/או מוצדקת. החסימה אינה בשל העימות הנוכחי בלבד אלא כי זה העימות ה-101.
יש גבול לכמה אפשר להכיל התנהגות זו, שממשיכה כאמור שנים. לא מוכר לי אף מקרה של משתמש שנחסם כל כך הרבה פעמים ושקיבל כל כך הרבה הזדמנויות. כל אחת ואחת מהחסימות שביומן החסימות של נעם היתה מוצדקת לגמרי. עצם זה שהוא עד היום מסרב להכיר בכך ומחזיק בדעה שמעולם לא נחסם בצדק היא שורש הבעיה, וכנראה הסיבה שאנחנו לא רואים שינוי. וזה שיש למרבה הצער קבוצה של משתמשים שמעודדים אותו בהתנהלות הפוגענית הזו רק מחריף את הנזק הכולל שנגרם לקהילה מכל ההתעסקות הבלתי נגמרת הזו.
Dovno - שיחה 00:48, 12 ביוני 2022 (IDT)
ההודעה שלך, בדומה לזו של יתר הבירוקטים, מבישה ביותר בעיניי, ורחוקה כרחוק מזרח ממערב מהאמת. אני רואה בפעילות שלכם, הכוללת דיבה רעה וחריגה מכללי הקהילה (כמו ייחוס של פתיחה בעימות ה-101 שלי, כביכול וייחוס מניעים של נקמה) כנגדי ודה-לגיטימציה שלי (ולא בראשונה), תוך צפצוף על עמדת הקהילה (כולל מפעילים) מעילה מתמשכת בתפקידכם ואלימות כלפיי. אין לי שמץ של אמון בכם. אפעל להצבעת מפעילים ואפעל במקביל בעניינכם גם מול קרן ויקימדיה. נעם דובב - שיחה 01:31, 12 ביוני 2022 (IDT)
אני מניח שתגובתך זו גם תואמת להבטחתך "לא להעביר ביקורת חריפה על פעילות המפעילים והבירוקרטים, אף אם אהיה משוכנע שדבריהם והחלטותיהם נטולי צדק, אמת או הגיון" (שהיתה כאמור אחת מההבטחות המפורשות שלך שאך ורק על בסיסן ניתנה לך הזדמנות נוספת). Dovno - שיחה 01:38, 12 ביוני 2022 (IDT)
אתם אלו שמפרים באופן מתמשך את הכללים, וגם הבטחות שלכם (והדברים מתועדים ואציגם בהצבעתם מפעילים ומול הקרן) חציתם את כל הקווים האדומים, ובהתחשב בכך ערך השמירה על שמי הטוב גובר, אי אפשר לשתוק יותר. הסאה הוגדשה. נעם דובב - שיחה 01:40, 12 ביוני 2022 (IDT)
נעם, חבל שחזרת מההבטחות שלך, שבזכותן תמכתי בהקלה בעונשך, וחבל שאינך מקבל את העצות שלי, לפעול בהתאם להגבלות שהוטלו עליך, ולהגיב באופן מתון מאוד, ובלי לעסוק בעבר, שהן לדעתי אולי הדרך היחידה למנוע את המשך החסימות שלך. צריך להיות ריאלי, מדי פעם ויקיפדים ימתחו עליך ביקורת ולעיתים גם לא לגיטימית, אבל הבירוקרטים לא רוצים שזה יתפתח למריבות כבעבר, והם לא יאפשרו לך להגן על שמך הטוב בהטחת דברי ביקורת על משתמשים אחרים וגם לא בהטחת ביקורת חריפה על מפעילים. אין לך רוב בקרב המפעילים והוויקיפדים כדי לשנות את ההחלטות הקודמות.
אולי משתמש:Yoavd לא מסכים עם העצות שלי, ויש לו עצות מעשיות טובות יותר בשבילך, כיצד תוכל להמשיך לפעול במיזם בלי להיחסם שוב. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 13:42, 12 ביוני 2022 (IDT)
אני מצטרף לדברי אגסי. אם בתחילת הדיון נטיתי לתמוך בשחרורך כעת, אחרי התגובות האחרונות שלך כאן דעתי השתנתה, לצערי. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 15:09, 12 ביוני 2022 (IDT)
לצערי גם אני לא יכול לתמוך בשחרור החסימה לאור התגובות האחרונות שלך כאן, שמפרות בבירור את ההבטחות שלך. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 15:37, 12 ביוני 2022 (IDT)
צר לי על תגובותיכם. ההבטחות שלי לא ניתנו בחלל ריק. הם ניתנו תוך הבנה שהבירוקרטים יספקו לי הגנה מנגד כאלו שיתקפו אותי (לא קורה, ונהפוך הוא: הם מצטרפים לדברי עוזי, שהסיבה כביכול שכתבתי לו הערה בדף השיחה על השחתה של ערך היא נקמה ופתיחה בעימות), והם בעצמם יעשו לי דה-לגיטמציה ויוציאו דיבתי רעה ויפגעו בשמי הטוב, כפי שקורה כאן עכשיו. למרות שהבירוקרטים מעלו בחובתם ובתפקידם, כולל בכללי הקהילה, אני מקפיד לשמור על כללי הקהילה. לא יכול לשתוק כשמשחירים את שמי ומוציאים דיבתי רעה. נעם דובב - שיחה 16:07, 12 ביוני 2022 (IDT)
אם לא זאת הסיבה, אז מדוע כן היה לך חשוב כל כך להעיר לעוזי בדף שיחתו על אירוע מלפני חודשיים? גופיקו (שיחה) 17:55, 13 ביוני 2022 (IDT)
כבר הסברתי זאת יותר מפעם אחת, אך אסביר שוב: עוזי ו. התגלה כמשחית (אמנם התגלתה עד כה השחתה חמורה אחת שלו, אך הסטטיסטיקה מראה שמי שהשחית פעם אחת, בסבירות גבוהה יתגלה כמשחית סדרתי) והוא השחית ערך מרכזי במתמטיקה, פאי, שקרוב לליבי. דוד שי לקח בסבבה את ההשחתה שלו, והעניין לא טופל כלל (טיפול ראוי בעיניי במקרה של משחית, כפי שעושים במקרים רבים אחרים הוא חסימה של המשחית ומעבר על עריכות קודמות שלו כדי לעלות על השחתות נוספות). המקרה של עוזי ו. חמור במיוחד, מדובר במשתמש ותיק מאוד, בדוק עריכות, שהיה עד לא מזמן בודק, המעיד על עצמו בדף השיחה שלו שהוא דקן הפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטת בר-אילן, והוא נחשב על ידי ויקיפדים אחרים כבר-סמכא מהמעלה הראשונה. משכך, קשה הרבה יותר לעלות על השחתות נוספות שלו, והמעילה כאן באמון הקהילה חמורה במיוחד, בעיניי. כפי שהעירו כאן רבים: אין משמעות לכך שעברו חודשיים (מה גם שברוב הזמן הזה הייתי חסום על ידי אותם בירוקרטים), קל וחומר שהעניין לא טופל. בעקבות זה ששפכתי אור על ההשחתה, ויקיפדים לא מעטים הביעו את דעתם, והעניין עלה לתודעה, מה שיגרום, בשאיפה, לעוזי ו. לחשוב עשר פעמים לפני השחתה נוספת של ערכים. כפי שאמרו פה רבים: עשיתי את המעשה הראוי, והיה מקום לחסום את עוזי ו., בטח שלא אותי (ועוד לארבעה חודשים), ועוד תוך כדי תוקפנות ודיבה חמורה מצד גארפילד (כביכול חיפשתי נקמה) ומצד דובנו (כביכול נכנסתי לעימות, וזה העימות ה-101 שלי). נעם דובב - שיחה 19:17, 13 ביוני 2022 (IDT)
זו באמת החלטה אסטרטגית נבונה, לטעון שפסקה מגוחכת-במכוון שהכנסתי כמתיחת אחד באפריל שקופה לערך קרוב לליבך מוכיחה שאני משחית סדרתי. חבל שכל אוהביך, שיודעים לזמר כמה אתה צודק כל הזמן, אינם יודעים לייעץ לך כשצריך. אדרבא, תקימו אסם, ותתחילו לעבור על עריכות קודמות שלי. אני מוכן להמליץ על ערכים מעניינים במיוחד אם תרצו. אגב, עתידות: אני חוזה שבראשון באפריל 2023 יתגלה ראשוני פרמה חדש, כנראה . עוזי ו. - שיחה 20:01, 13 ביוני 2022 (IDT)
כל עוד לא תתנצל ותחזור בך ממסע רב שנים של תקיפה קשה שלי מיומי הראשון כאן על לא עוול בכפי, הכולל, בין היתר, עשרות רבות של פעמים של הוצאת דיבה רעה, דה-לגיטימציה שלי, דימויים שלי (וגם של אחרים) לחיות, ייחוס לי אבחנות פסיכיאטריות, וקמפיין חסר תקדים לחסימתי לצמיתות, שלצערי הרב נשא פרי (בכל הדברים הללו אתה ממשיך בימים אלו ממש - ועדויות סופקו בדף שיחתי למכביר, וניתן גם להתרשם בדף שיחתך) - ואתה עושה את כל אלו בדפי השיחה שלך, שלי, של עורכים ומפעילים, דף הבקשות ממפעילים, כיכר העיר, דפי השיחה של מספר ערכים שאני קשור אליהם, ודף הבירורים (ויתכנו מקומות נוספים שפספסתי) - אינך ראוי לתגובה. אתה גם לועג לשם משפחתי, ומצטט משפט מיטיב שלי ליום הכיפורים בראש דף שיחתך (לא נמחק עד עתה) גם כן כדי לשים אותי ללעג ולקלס. ואתה קורא לי (גם כן בימים האחרונים) איש ריב ומדון, ומפעילים ובירוקרט שהתעוררו אך ורק לאחר חסימתי, ובעקבות הזרקור ששמתי כאן שזכה להדים רבים בקהילה, מעירים לך בעדינות בדף שיחתך ומוחקים חלק מוגבל מהדברים שמניתי כאן ולא חוסמים אותך אף לא לדקה (וזה עוד בלי להתייחס להשחתת ערכים חמורה מצידך) ותחת זאת חוסמים אותי לתקופה ארוכה כי העזתי להעיר לך על השחתה שעברה בשתיקה ובסלחנות, ובתגובה אני נופל קורבן לתקיפה אכזרית רבת פעילות שלך. כל הדברים מתועדים וסיפקתי לכולם עדויות ואף התלוננתי בפני מפעילים ובירוקרטים ודבר לא קרה. אלו הם פניך, ויקיפדיה העברית. נעם דובב - שיחה 23:40, 13 ביוני 2022 (IDT)
רק אעיר שלא כותבים "מגוכחת" אלא "מגוחכת" ו"אחד באפריל" ולא "ראשון באפריל", ומקווה מאוד שב-1 באפריל 2023 לא תשחית שוב ערך עם ה"הברקה" הזאת (נוט טו מיי סלף ולמנטרים@מקף, HaShumai, Omer abcd, David7031, ספסף, עוז גבריאל, העיתונאי המנטר, Saifunny, אייל, ארז האורז, HiyoriX, חובב המכוניות, Lavluv, Neriah, ו־Idoc07:: לעקוב אחרי הערכים מספרים ראשוניים גדולים ו-מספר פרמה במיוחד בתאריך זה). נעם דובב - שיחה 23:51, 13 ביוני 2022 (IDT)
שבע רצון מכך שהפנמת לפחות דבר אחד שאמרתי לך. נעם דובב - שיחה 00:49, 14 ביוני 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 24[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #24
עודכן ב־11 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

טיוטה להצעת מדיניות בנושא הצגת תמונות אלימות במרחב הערכים מוצגת לקראת הצבעה בפרלמנט
● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתה של Ili Kaufmann (אילילה) כמפעילת מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● לאחר דיון מוקדם הוחלט שמפגש קיץ 2022 יתקיים ביום שישי 29 ביולי בשעה 10:00 באוניברסיטת תל אביב ●
● הרצאת "וויקי-טוק" בנושא איכות מקורות וקריטריונים להערכת האיכות של מאמרים שפיטים תועבר על ידי סיגל תפארת (SigTif), פרופסור לפסיכולוגיה במחלקה למנהל-עסקים, המרכז האקדמי רופין. ההרצאה תתקיים בזום ביום שני הקרוב (ה-13 ביוני) בשעה 19:00. להרשמה ולפרטים נוספים >>>
● במזנון מתקיים דיון לגבי חידושי האקדמיה ללשון העברית ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון בנושא כתבה שפורסמה על גפן אקורד באתר "הארץ"
● ניתן להגיש הצעות לסמליל מיוחד לכבוד יום הולדת 19 לוויקיפדיה העברית עד 19 ביוני 2022 בשעה 08:00. את ההצעות יש להגיש בויקיפדיה:סדנה לגרפיקה/יום הולדת 19 ועליהן לעמוד בקריטריונים המופיעים בעזרה:שינוי לוגו האתר/עיצוב הלוגו
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אש וקרח
ערכים מומלצים: ההצבעה לגבי הסרת הערך פסק דין ורד פרי הוארכה בשלושה ימים בשל התוצאות הצמודות. לאחר מכן תיפתח הצבעה לגבי הוספת הערכים שתי מסכתות על ממשל מדיני וקלאמת (נהר) לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 21:39, 11 ביוני 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 25[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #25
עודכן ב־29 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתה של אילי כמפעילת מערכת. בסופו הוחלט לאשרר את כהונתה כמפעילה לקדנציה נוספת. נאחל לאילי הצלחה רבה בשלוש השנים הבאות! ●
● בפרלמנט התקיימה הצבעה בנושא הצגת תמונות אלימות במרחב הערכים. ההצבעה נעצרה עקב פגמים מהותיים בנוסח המדיניות שעלתה להצבעה ●
● במזנון מתקיים דיון העוסק במדיניות בנושא חסימה ארוכה של משתמש ותיק
● בכיכר העיר מתקיים דיון בנושא ויקיפדיה ב'
● בכיכר העיר עלתה הצעה ל"קמפיין" לקראת המשתמש הרשום המליון (נכון לרגע שליחת גיליון זה, יש בוויקיפדיה העברית 982,124 משתמשים רשומים)
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ברית המועצות
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערכים שתי מסכתות על ממשל מדיני וקלאמת (נהר) לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:42, 18 ביוני 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 26[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #26
עודכן ב־27 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של התו השמיני כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● במזנון מתקיים דיון לגבי שינויי מדיניות הקשורים לפוליטיקה הישראלית לקראת הבחירות ●
● עמותת ויקימדיה ישראל בשיתוף עם IBM משיקה מסלול הכשרה מעשי בפיתוח מוצרים טכנולוגיים לשימוש בוויקיפדיה, שיאפשר לג'וניורים וג'וניוריות המתקשים להשתלב בתעשיית ההייטק לרכוש ניסיון מעשי שיסייע בהשתלבות בתעשייה, וגם יתרום לקהילה. לפרטים נוספים >>
● בכיכר העיר מתקיים דיון בנושא גזר הדין של מארק ברנשטיין (ויקיפד שנעצר בבלארוס) ●
● ב-28 יוני 2022 ב-12:00 UTC‏ (15:00 שעון ישראל), ב-19:00 UTC‏ (22:00 שעון ישראל) תיערכנה פגישות זום בנושא שיפורי תצוגת מחשב עם הצוות העובד עליהם. להצטרפות >>>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא גאוגרפיה
● ● ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך שרה ברייטמן והסרת הערך הגשר על הנהר קוואי מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:19, 26 ביוני 2022 (IDT)

טיוטה:בורגווארד[עריכת קוד מקור]

@נעם דובב שלום, בבקשה, האם תוכל לתרום לטיוטה זו כדי לתקן את שגיאות השפה, אם קיימות, כמו תרגומי מכונה. תודה SSHTALBI - שיחה 08:08, 1 ביולי 2022 (IDT)

היי, לא אוכל לצערי לערוך בתקופה הקרובה. נעם דובב - שיחה 21:21, 2 ביולי 2022 (IDT)

תמיכה חזקה באקסינו[עריכת קוד מקור]

אני תומך באופן נחרץ במועמדותו של אקסינו למפעיל. בעיניי היה יכול להיות מהמפעילים הטובים ביותר במיזם. מצר על התנגדות רבים למועמדותו. נעם דובב - שיחה 21:39, 2 ביולי 2022 (IDT)

תודה רבה נעם דובב, מאוד מעריך את תגובתך, מקווה שתמשיך לתרום אחרי תקופת החסימה. אקסינו - שיחה 21:54, 2 ביולי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 27[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #27
עודכן ב־3 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של התו השמיני כמפעיל מערכת. בסופו הוחלט לאשרר את כהונתו כמפעיל לקדנציה נוספת. נאחל לתו השמיני הצלחה רבה בשלוש השנים הבאות! ●
● בויקיפדיה:מפעיל נולד התקיים דיון קצר בשאלה האם למנות את אקסינו למפעיל מערכת. לאחר שהובעה התנגדות למינויו, אקסינו משך את בקשתו ●
● במזנון הועלתה הצעה לקבוע מדיניות מסודרת בנושא גרסה יציבה ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא דגלים בתבניות מידע בערכי אישים ●
● במזנון מתקיים דיון שמטרתו לגבש סטנדרטים לכתיבת ערכים על דמויות מקראיות ●
● ההרשמה למפגש קיץ 2022, שיתקיים בספריית מדעי החברה ע"ש ברנדר-מוס שבאוניברסיטת תל אביב ב-29 ביולי (יום שישי) בשעה 9:30, נפתחה. להרשמה >>>
מיזם ביכורים מציג הילולים חדשים ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך מסה על שכל האדם והסרת הערך אדריכלות גותית מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:05, 3 ביולי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 28[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #28
עודכן ב־9 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Lostam כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● במזנון מתקיים דיון שמטרתו לגבש סטנדרטים לכתיבת ערכים על דמויות מקראיות ●
● במזנון הועלתה הצעה לקבוע מדיניות מסודרת בנושא גרסה יציבה. חלק מההצעה התקבל לאור התמיכה בו, ובהתאם שונה דף המדיניות ויקיפדיה:מלחמת עריכה. הדיון עדיין מתקיים בנוגע לחלק אחר של ההצעה, שלא זכה לתמיכה הרחבה הדרושה לשם שינוי דף המדיניות ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא דגלים בתבניות מידע בערכי אישים ●
● במזנון מתקיים דיון שמטרתו להחליט כיצד לכתוב: מת'יו, מתיו או לא באופן אחיד ●
גופיקו עזב את תפקידו כאחראי מיזם ביכורים, וס.ג'יבלי התנדב להחליף אותו ●
● הההרשמה למפגש קיץ 2022, שיתקיים בספריית מדעי החברה ע"ש ברנדר-מוס שבאוניברסיטת תל אביב ב-29 ביולי (יום שישי) בשעה 10:00, נמשכת. להרשמה >>>
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך מסה על שכל האדם והסרת הערך אדריכלות גותית מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:25, 10 ביולי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 29[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #29
עודכן ב־16 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Lostam כמפעיל מערכת. בסופו הוחלט לאשרר את כהונתו כמפעיל לקדנציה נוספת. נאחל ללוסתם הצלחה רבה בשלוש השנים הבאות! ●
● במזנון מתקיים דיון שמטרתו "להגמיש" את הכללים לערכים על חללי צה"ל ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא שמות של דמויות מקראיות ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על עורכת בוויקיפדיה הסינית שהוסיפה מידע מוטעה ואף מומצא לערכי היסטוריה ●
● ההרשמה למפגש קיץ 2022, שיתקיים בספריית מדעי החברה ע"ש ברנדר-מוס שבאוניברסיטת תל אביב ב-29 ביולי (יום שישי) בשעה 10:00, נמשכת. להרשמה >>>
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערכים In corpore sano וג'יימס בריידי לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 01:00, 17 ביולי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 30[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #30
עודכן ב־24 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

מפגש קיץ 2022 יתקיים השבוע, ב-29 ביולי (יום שישי), בשעה 10:00. המפגש ייערך בספריית מדעי החברה ע"ש ברנדר-מוס שבאוניברסיטת תל אביב. ההרשמה למפגש הסתיימה ●
● במזנון עלתה הצעה להוסיף מקבצים בעמוד הראשי ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא ערכי רשימות ●
Idvash מעוניינת למסור את כל כרכי אטלס כרטא לתולדות ארץ עם ומדינת ישראל שברשותה. לפרטים נוספים: שיחת משתמשת:Idvash או 0523-963-543 ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך יום אוסטרליה והסרת הערך משה מנדלסון מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 13:09, 24 ביולי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 31[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #31
עודכן ב־31 ביולי
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיים דיון כלי חדש שמקל על הוספת קישורים פנימיים, ועל התועלת והנזק שנגרמים כתוצאה מהשימוש בו ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי שמות ערכים העוסקים באחד מהמושגים הללו ●
● במזנון מתקיים דיון על קריטריונים לחשיבות אנציקלופדית של חוקרים ●
● בכיכר העיר הועלתה על ידי TheDesertboy רשימה של 15 האישים הכי נצפים בוויקיפדיה בשנת 2021 ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על ידיעה שפורסמה בערוץ 14, בנושא הנידון בדף הבירורים
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך צבי רוזנבלט מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:59, 31 ביולי 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 34[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #34
עודכן ב־21 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

תחרות הכתיבה האחת עשרה מתארגנת. היא תחל ב-22 בספטמבר 2022 ●
ויקימדיה ישראל נערכת לקראת לקראת יום ההולדת ה-20 של ויקיפדיה העברית שיתקיים בשנה הבאה (2023) ורוצה להתחיל לחשוב, בשיתוף עם הקהילה, על פעילויות ואירועים אפשריים במסגרת הקהילה ובכלל, תכנים שכדאי להבליט בהזדמנות זו, ורעיונות יצירתיים נוספים לרגל המאורע. מפגש חשיבה פתוח וראשוני בנושא יתקיים בזום ביום א', 4.9 בשעה 19:00 בזום. לפרטים נוספים ניתן לפנות לאופיר
● במזנון מתקיים דיון שעוסק בשאלה: מהו קצרמר? ●
● במזנון מתקיים דיון שעוסק במשמעות הביטוי "תמיכה בדף השיחה" במדיניות גרסה יציבה ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא תוצאות הצבעת מחלוקת במקרה של תיקו בין שתי אפשרויות חדשות ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך מיג-25 לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 01:17, 21 באוגוסט 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 35[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #35
עודכן ב־28 באוגוסט
לחתימה על מינוי לידיעון

ויקימדיה ישראל נערכת לקראת לקראת יום ההולדת ה-20 של ויקיפדיה העברית שיתקיים בשנה הבאה (2023) ורוצה להתחיל לחשוב, בשיתוף עם הקהילה, על פעילויות ואירועים אפשריים במסגרת הקהילה ובכלל, תכנים שכדאי להבליט בהזדמנות זו, ורעיונות יצירתיים נוספים לרגל המאורע. מפגש חשיבה פתוח וראשוני בנושא יתקיים בזום ביום א', 4.9 בשעה 19:00 בזום. לפרטים נוספים ניתן לפנות לאופיר
תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" תתקיים בפעם האחת העשרה, ותחל ב-22 בספטמבר 2022 ●
● לאחר דיון, עברה תבנית:הארץ שינוי: כל הכתבות שפורסמו החל מתחילת 2013 מסומנות מעתה עם אתר למנויים בלבד בתחילתן, כדי לציין שהן פתוחות למנויים בלבד. אם אתם נתקלים בכתבה שפורסמה החל מתחילת 2013 שבה המילה premium אינה מופיעה ב-URL, הוסיפו בסוף התבנית את הפרמטר "מנויים=לא" ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא אחידות בכותרות בערכי אישים ●
● במזנון עלתה הצעה לקבלת קווים מנחים לערכי דוברים ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון בנושא ההצבעה לחבר הנאמנים של קרן ויקימדיה שמתקיימת בימים אלו ●
● הצבעים של קישורים ושל קישורים שכבר נפתחו ישתנו. זה נעשה כדי לגרום להבדל חד יותר בין טקסט לקישורים. לפרטים נוספים >>>
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך צליבת ישו מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:31, 28 באוגוסט 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 36[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #36
עודכן ב־10 בספטמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיים דיון על העקרונות והקווים המנחים ליצירת ערכי ציירים ופסלים
● במזנון מתקיים דיון לגבי עיצוב וניסוח המשפט הפותח בערכים ●
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם הוספה של אפשרות שמשמעותה "אף אחת מהאפשרויות" בהצבעת מחלוקת הנערכת בשיטת שולצה היא לגיטימית ●
תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" תתקיים בפעם האחת העשרה, ותחל ב-22 בספטמבר 2022 ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על אנציקלופדיות לילדים ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך קרקלה לרשימת הערכים המומלצים כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא מלחמת העולם השנייה

MediaWiki message delivery - שיחה 20:13, 3 בספטמבר 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 37[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #37
עודכן ב־1 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:הצבעת אמון במפעיל מערכת מתקיימת הצבעת אמון לגבי כהונתו של PurpleBuffalo (תאו הארגמן) כמפעיל מערכת ●
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם האם יש מקום לפרט בערכי אישים אם הם כוהנים או לוויים ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על ערכים שיש לעדכן, או ערכים שכדאי לכתוב, בעקבות מותה של אליזבת השנייה
● בכיכר העיר מתקיים דיון על כתבה >>> שפורסמה ב-TheMarker על עריכה בתשלום בוויקיפדיה ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על ראיון בו השתתפה שני (Esh77) בתוכנית NEXT, שאותה מנחה דרור גלוברמן. לצפייה בראיון >>> (החל מדקה 15:11)
תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" תתקיים בפעם האחת העשרה, ותחל ב-22 בספטמבר 2022 ●
ערכים מומלצים: ההצבעה לגבי הוספת הערך קרקלה לרשימת הערכים המומלצים הוארכה. היא מתקיימת כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא המלוכה הבריטית

MediaWiki message delivery - שיחה 22:30, 10 בספטמבר 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 38[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #38
עודכן ב־17 בספטמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● בויקיפדיה:הצבעת אמון במפעיל מערכת התקיימה הצבעת אמון לגבי כהונתו של PurpleBuffalo (תאו הארגמן) כמפעיל מערכת. לא היו שום התנגדויות בהצבעה, ותאו ימשיך בפעילותו כמפעיל כרגיל ●
תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" תתקיים בפעם האחת העשרה, ותחל השבוע, ב-22 בספטמבר 2022 ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי הרוב הנדרש למחיקה בהצבעת מחיקה חוזרת, כאשר מוצע לשנות אותו מ-55% ל-60% ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי ניפוי קצרמרים שנערך על ידי דוד שי, באמצעות קטגוריה:קצרמר מוטל בספק שאליה משויכים אוטומטית ערכים המסומנים כקצרמר שאורכם מעל 9000 בתים ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך אוק רידג' (אתר גרעיני) והסרת הערך גאולוגיה של הרי היורה מרשימת הערכים המומלצים כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא תות שדה

MediaWiki message delivery - שיחה 17:08, 18 בספטמבר 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 39[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #39
עודכן ב־4 ביוני
לחתימה על מינוי לידיעון

● תוצאות ההצבעה לחבר הנאמנים של קרן ויקימדיה פורסמו, ועל פיהן נבחרו 2 מבין המועמדים שהוצעו לבחירת הקהילה - Mike Peel ושני אבנשטיין (Esh77). לפרטים נוספים: תוצאות >>, תוצאות מלאות >>, סטטיסטיקה >>
תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" מתקיימת בפעם האחת העשרה, והחלה בשבוע שעבר, ב-22 בספטמבר 2022 ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי דיוני שינוי שם, בו עלו מספר הצעות לייעול הדיונים הללו. בהמשך לדיון זה, תאו הארגמן לקח על עצמו את הטיפול בדיוני העברה לטיוטה
● במזנון מתקיים דיון לגבי אורך סעיף "פרסים והוקרה" בתבניות אישים ●
● ההרשמה למחזור ה-28 של קורס העריכה לגמלאים וגמלאיות בוויקיפדיה מטעם עמותת ויקימדיה ישראל בעיצומה. להרשמה >>>
● בדף הפייסבוק של ויקימדיה ישראל >>> פורסם ראיון עם רון אבני, בוגר המחזור ה-17 של קורס עריכה בוויקיפדיה לגמלאים ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך טורנדו על קנזס והסרת הערך היסטוריה של המיסיון הנוצרי מרשימת הערכים המומלצים כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא חגי תשרי
שנה טובה ומתוקה

MediaWiki message delivery - שיחה 17:44, 25 בספטמבר 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 40[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #40
עודכן ב־1 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון עלתה הצעה לשנות את הקריטריונים בנושא ציירים ופסלים, כך שבסעיף 2 תופיע הסתייגות שלא מדובר על תערוכות שהאמן מימן בכיסו. כמו כן, מוצע להוסיף נספח למדיניות שיכלול רשימות שאמורות לסייע בקביעה האם תערוכת יחיד עומדת בחשיבות ●
● במזנון עלתה הצעה להחליף את המושג "חשיבות אנציקלופדית" ב"בולטות אנציקלופדית" ●
● במזנון עלתה הצעה לשינוי במדיניות דיוני הבהרת חשיבות, כך שגם הבהרת חשיבות שניתנת בידי כותב הערך תמנע מחיקה של הערך ללא הצבעה ●
● בכיכר העיר פרסם Reuveny הזמנה לערב השקת הספר "הכחדות ותמורות: עולם החי בעברה של ארץ ישראל". האירוע מיועד לקהל הרחב והכניסה חופשית ●
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך השיחה מרשימת הערכים המומלצים כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא מעוטרים במלחמת יום הכיפורים

MediaWiki message delivery - שיחה 23:54, 1 באוקטובר 2022 (IDT)

ברוך שובך[עריכת קוד מקור]

איזה כיף לראות שחזרת! ‏Ovedcשיחה 07:49, 10 באוקטובר 2022 (IDT)

תודה רבה, עובד. ריגשת. ברוך הנמצא, וחג שמח נעם דובב - שיחה 08:58, 10 באוקטובר 2022 (IDT)
ברוך השב! חג שמח! אלדדשיחה 10:09, 10 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה מקרב לב, אלדד. ברוך הנמצא, וחג שמח נעם דובב - שיחה 10:10, 10 באוקטובר 2022 (IDT)
ברוך שובך, איזה כיף לראות שחזרת! אקסינו - שיחה 13:19, 10 באוקטובר 2022 (IDT)
חן-חן על קבלת הפנים, אקסינו. שמח מאוד שאתה כאן מכל הבחינות. נעם דובב - שיחה 13:20, 10 באוקטובר 2022 (IDT)
ברוך השב וחג סוכות שמח! עידו כהןדברו איתי • ט"ז בתשרי ה'תשפ"ג • 20:03, 10 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה רבה, עידו. נעים להכיר! מרשימה התרומה שלך למיזם. חג שמח . נעם דובב - שיחה 20:57, 10 באוקטובר 2022 (IDT)
עכשיו הסתכלתי על התרומות שלך וראיתי שערכת יותר מ-500 עריכות היום. סתם שאלה: איך אתה עושה את זה? זה פשוט נפלא! איך לא נותנים לך הרשאת מנטר? עידו כהןדברו איתי • ט"ז בתשרי ה'תשפ"ג • 20:08, 10 באוקטובר 2022 (IDT)
שילוב של מיומנות שפיתחתי בנושא, והיעזרות בכלים אוטומטיים. נעם דובב - שיחה 20:58, 10 באוקטובר 2022 (IDT)
מדובר בעריכות חצי-רובוטיות שנעשו בעזרת הכלי צ'קטי. רוב בעריכות אינן משפיעות על הערך אלא מחיקת רווחים קטנים לשינויים מינוריים. עדיף להשקיע את הזמן בעריכות מועילות יותר. גופיקו (שיחה) 20:28, 10 באוקטובר 2022 (IDT)
בוחר להתעלם מההבלים שאתה כותב. נעם דובב - שיחה 20:55, 10 באוקטובר 2022 (IDT)
ברוך השב. קשה לייעץ לעורכים כיצד להשקיע את זמנם. בכל אופן הרשאת מנטר נועדה לניטור, ואינה קשורה לקצב עריכות. מועדים לשמחה שמש מרפא - שיחה 20:58, 10 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה רבה, שמש מרפא. ברוך הנמצא! שמח לראות שפתחנו דף חדש. מועדים לשמחה נעם דובב - שיחה 21:00, 10 באוקטובר 2022 (IDT)
ברוך שובך וחג שמח. בר 👻 שיחה 00:47, 11 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה רבה, בר. ברוך הנמצא ומועדים לשמחה . נעם דובב - שיחה 01:20, 11 באוקטובר 2022 (IDT)
שלום שלום. דוג'רית - שיחה 14:16, 13 באוקטובר 2022 (IDT)
דו'גרית, טוב לראות אותך! . נעם דובב - שיחה 17:41, 13 באוקטובר 2022 (IDT)

מגנוס קרלסן[עריכת קוד מקור]

מבין למה שינית את הקישור ל-Ynet, לא יורד לסוף דעתך למה הורדת את הקישור הפנימי. Ori22 - שיחה 00:31, 11 באוקטובר 2022 (IDT)

הי אורי. הקישור הפנימי ליאן נפומניאשצ'י מופיע כבר שורה אחת קודם לכן. לכן הקישור היה עודף והורדתי אותו (כך מקובל). נעם דובב - שיחה 00:39, 11 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה על התשובה המהירה והמבהירה Ori22 - שיחה 00:48, 11 באוקטובר 2022 (IDT)
בשמחה רבה . לילה טוב. נעם דובב - שיחה 00:57, 11 באוקטובר 2022 (IDT)

איחוד שינויי קטגוריות[עריכת קוד מקור]

היי נעם,

האם תוכל בבקשה לבצע עריכות HotCat שכאלו בעריכה אחת? (במקום ה־(+) פעם־אחר־פעם, את (++) ואז שמירה מאוחדת).

זה יקל על העומס בדפי היסטוריית הגרסאות וגם יקל את כמות התנגשויות העריכה שעלולות להיווצר...

תודה רבה בכל מקרה,― מקף | 𝚻15:26, 11 באוקטובר 2022 (IDT)

היי מקף, צורת העבודה שאתה מציע הרבה פחות נוחה עבורי. מעולם לא הבחנתי בהתנגשות שנוצרה ואני פועל כך במשך שנים. אף איני מבחין שהדבר יוצר עומס בדפי היסטוריית הגרסאות. נעם דובב - שיחה 15:28, 11 באוקטובר 2022 (IDT)
ההתנגשות היא כמובן גם (ואולי בעיקר) בצד השני, שלא מספיק לבדוק כיצד למזג את העריכות המתנגשות לפני שמגיעה העריכה המתנגשת הבאה בתור. כמובן שכשמדובר בכלים נפרדים אין מה לעשות, אבל כשכל העריכות האלו הן מכלי אחד, שגם במקרה יש בו דרך מובנית לבצע את כל השינויים בסוג של squash יחיד, מה בעצם לא נוח בזה?― מקף | 𝚻15:41, 11 באוקטובר 2022 (IDT)
אם הייתה קורית התנגשות כזו בצד השני היו פונים אליי בעניין. אתה מעלה מצב היפותטי שלא קיים בפועל - אני מבצע אלפים רבים מאוד של עריכות כגון אלו במשך שנים, ומעולם לא פנו אליי בהתנגשות. החוסר נוחות מתבטא בזה שאני קורא את הערך כחלקים ולא כמקשה אחת ברצף. למשל, אני קורא פרק השכלה ומוסיף קטגוריה של בוגרים וכן הלאה. נעם דובב - שיחה 15:45, 11 באוקטובר 2022 (IDT)
טוב. אני מניח שאפשר היה להוסיף את הקטגוריות זו־אחר־זו כך שיחכו גם ב־(++) עד השמירה, אבל אני מבין. שוב תודה.― מקף | 𝚻15:48, 11 באוקטובר 2022 (IDT)

אבולוציה של לווייתנאים[עריכת קוד מקור]

בשמחה נעם, אולי תצטרף למיזם? Asaf M - שיחה 15:47, 12 באוקטובר 2022 (IDT)

היי, אסף. אני אוהב מאוד את המיזם הזה (ולכן גם הודיתי לך על תרומתך בכתיבת הערך), לו חשיבות רבה בעיניי (ואני גם מאוד מעריך את איתמראשפר). יש לי כמה מחויבויות קודמות במיזם, אך לאחר מכן, אשקול זאת בחיוב. תודה על ההזמנה. נעם דובב - שיחה 15:54, 12 באוקטובר 2022 (IDT)
מתי שיתאפשר, בהחלט אשמח. Asaf M - שיחה 15:57, 12 באוקטובר 2022 (IDT)

כוכב עריכה![עריכת קוד מקור]

כוכב העורכים
רציתי להודות לך על העריכה של כל כך הרבה ערכים, על התיקונים, הסידור והתרומה האיכותיים. Hila Livne - שיחה 07:36, 13 באוקטובר 2022 (IDT)
מצטרף לכוכב! Asaf M - שיחה 14:48, 13 באוקטובר 2022 (IDT)
מצטרף! אקסינו - שיחה 15:05, 13 באוקטובר 2022 (IDT)
Hila Livne, ריגשת. תודה מקרב לב, גם לAsaf M ול-אקסינו - חיממתם את ליבי. כיף לחזור כשאתם כאן . נעם דובב - שיחה 17:44, 13 באוקטובר 2022 (IDT)
בשמחה. תישאר :) Hila Livne - שיחה 20:11, 13 באוקטובר 2022 (IDT)

חיים כץ (רב)[עריכת קוד מקור]

שלום נעם,

ברוך שובך למיזם. שים לב שביצעת העברות שגויות רבות בניסיון שלך להעביר את הערך לטיוטה, אותם תיקנתי כעת. להבא שים לב שכאשר אתה מעביר ערך לטיוטה אתה לא מעביר בטעות את דף השיחה שלו למקום אחר. דף השיחה במקרה זה צריך להישאר במקומו. כמו כן, שים לב שלא מקובל להעביר לטיוטה ערכים שלא הובהרה החשיבות האנציקלופדית שלהם, ושהיית צריך לפנות לוק:במ בבקשת מחיקה במקום הפעולות שביצעת. נוסף על דברים אלו, אני מזכיר פה שוב נושא חשוב - כאשר אתה מעביר ערך לטיוטה, עליך לבקש את מחיקת ההפניה אליו ממרחב הערכים.

המשך עריכה מהנה הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 14:30, 15 באוקטובר 2022 (IDT)

היי הארי. תודה על הברכה והאיחולים. לא ביצעתי העברות שגויות רבות. עם זאת, מקבל את הערתך לגבי דף השיחה, לא ידעתי לגבי הצורך בפנייה לדף המפעילים - נהגתי כפי שנהגתי בעבר, אך מקבל את דבריך. כמעט תמיד אני מבקש את מחיקת ההפניה, יתכן שהפעם שכחתי זאת, מקבל גם את ההערה הזאת. נעם דובב - שיחה 14:34, 15 באוקטובר 2022 (IDT)

@[עריכת קוד מקור]

@ אקסינו - שיחה 12:24, 18 באוקטובר 2022 (IDT)

שימוש בכלי Cat-a-lot[עריכת קוד מקור]

שלום נעם,

מה שלומך?

בהתאם לדיון שהתקיים בעבר במזנון והועבר לשיחת מדיה ויקי:Gadget-Cat-a-lot.js, אתה מתבקש להחיל על עצמך את הכללים שנקבעו באותו דיון (שאני מניח שאינך מודע אליהם). זאת בהתאם להצעה של קיפודנחש, שזכתה לקונצנזוס: ”ההצעה היא שעורכים יימנעו משימוש מסיבי בגאדג'ט cat-a-lot מחשבון שאין לו הרשאת בוט. מעורכים שימשיכו לבצע עריכות כאלו בניגוד להחלטה יישלל דגל "בדוק אוטומטי", כדי למנוע מהם שימוש בכלי, ועורכים שימצאו דרכים להשתמש בכלי בצורה תעשייתית אחרי הסרת ההרשאה, ייחסמו”. וכפי שכתב דגש בהמשך הדף ”במקרה של צורך מתמשך להעברת קטגוריות רבות, יש ליצור חשבון נוסף, ולבקש עבורו הרשאת בוט (הרשאת בוט ניתנת על ידי בירוקרטים, והמקום לבקש אותה הוא ויקיפדיה:בקשות לדגל בוט) ולבצע את הפעולה באמצעותו. אפשרות נוספת היא לבקש מבוט הקטגוריות (ויקיפדיה:בוט/בוט קטגוריות/אולם דיונים) או ממפעילי בוטים אחרים (ויקיפדיה:בוט/בקשות) לבצע את הפעולה הזו. פעילות צפופה מדי בכלי שלא באמצעות חשבון בוט גורמת עומס ונזק, וייתכן שנזקה עולה על תועלתה. לטובת העורכים ולמען הקהילה – נא כבדו הנחיות אלה. הנחיות אלה תיאכפנה במידת הצורך”.

תודה רבה על שיתוף הפעולה והמשך עריכה מהנה! הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 21:27, 19 באוקטובר 2022 (IDT)

שלום הארי, תודה. אני בטוב, ומה שלומך? קיבלתי ואפעל בהתאם. אציין שלמעט מקרה אחד שבו העברתי היום בטעות (עליה אני מצר, כמובן) העברה גדולה, אני מקפיד על ההנחיה הזו (כמו על שאר כללי המיזם). למיטב זכרוני, שאר העברות שביצעתי מאז ההחלטה לא היו מסיביות, ואף הפחתתי את השימוש בהיקפן בכ-90 אחוזים (במקום 200 העברות בשימוש אחד, אני כמעט לא עורך העברות מעל 20). נעם דובב - שיחה 21:28, 19 באוקטובר 2022 (IDT)
שלומי מצוין, תודה נעם, לפי הבנתי את הכללים, בהתחשב בכך שאתה משתמש בהם בתדירות כה גבוהה, מדובר ב”צורך מתמשך להעברת קטגוריות רבות” שבגינו ”יש ליצור חשבון נוסף, ולבקש עבורו הרשאת בוט (הרשאת בוט ניתנת על ידי בירוקרטים, והמקום לבקש אותה הוא ויקיפדיה:בקשות לדגל בוט) ולבצע את הפעולה באמצעותו”. מוודא שזה אכן אופן הפעולה בו תנקוט מעתה והלאה. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 21:36, 19 באוקטובר 2022 (IDT)
שמח לשמוע שאתה מרגיש מצוין. בהתאם לדברים הללו (אותם הבנתי אחרת, אך אני מקבל את הפירוש שלך) לא אעביר קטגוריות רבות. אין לי עניין במשתמש בוט. נעם דובב - שיחה 21:40, 19 באוקטובר 2022 (IDT)
בסדר, תודה על ההבנה. רק אוכל להגיד כי באופן אישי תחסר לי התרומה הרבה שלך לקטגוריות דרך הכלי ואני אשמח מאוד אם בסופו של דבר תחליט לפתוח משתמש בוט ולבצע דרכו את העריכות שעד כה נהגת לעשות דרך המשתמש הרגיל שלך, שם תוכל לעשות זאת אף באופן מסיבי יותר - כך שנוכל להנות מתרומות רבות יותר שלך. אבל רצונך - כבודך הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 22:00, 19 באוקטובר 2022 (IDT)
בחפץ לב, תודה על ההערכה, הטון המכבד והתגובה העניינית שלך. לעצם העניין: כפי שכתבתי כאן בעבר - מעבר לכך שאני מאוד לא אוהב את ההחלטה הנ"ל שהתקבלה (שחשתי שהיא החלטה בעלת היבטים אישיים, המצרה את צעדיי - אני זה שעורך באופן המשמעותי ביותר בקטגוריות במיזם -אחרי שנים רבות בהן פעלתי באותו אופן ללא מפריע. אף על פי כן, כאמור אני מכבדה) המחייבת שימוש במשתמש בוט לצורך עריכה מסיבית, מאוד לא נוח לי לעבוד בשני משתמשים. מעבר לכך, שאני מעוניין שכל העריכות שאני מבצע יהיו במקום אחד ואף ייספרו, איני מבין מדוע עריכות אלו הורדו מהסטטיסטיקה המופיעה כאן (בניגוד למתבצע בסטטיסטיקה הבינלאומית, הכוללת עריכות אלו, גם בעברית) ועוד בצורה רטרואקטיבית עד ליום תחילת המיזם. עניין זה פגע בי בצורה הבולטת ביותר. זאת ועוד, אפשר להבנתי להוסיף דגל בוט לעריכות שלי במשתמש הזה. אי אפשר לאכול את העוגה (=לקבל החלטה זו,, הפוגעת מאוד בתרומותיי) ולהשאיר אותה שלמה (=לצפות שאתרום באותו היקף בו תרמתי בעבר, בצורה שמאוד לא נוחה לי ומבלי שעריכותיי תיספרנה).נעם דובב - שיחה 22:21, 19 באוקטובר 2022 (IDT)

חסימה נוספת[עריכת קוד מקור]

שלום נעם. בעקבות תגובתך זו שגם עוברת על כללי התנהגות הקהילה וגם ספציפית חוזרת על התנהגות עבר שלך שהובהר לך שוב ושוב שלא תתקבל כאן יותר, נחסמת שוב. כיוון שזו עבירה חוזרת ונשנית לאחר אזהרות וחסימות רבות קודמות, זמן החסימה אמור היה להיות ממושך מהפעמים הוקדמות (בפעמים קודמות תקפת משתמשים אחרים כבר באותו יום בו הסתיימה חסימתך, הפעם זה לקח כשבוע וחצי). אולם לפנים משורת הדין אני מפעיל כרגע את החסימה המינימלית ביותר האפשרית בהינתן הנסיבות, שהיא ל-4 חודשים.

קרא שוב בבקשה את התגובה שלי אליך במקרה החסימה הקודם במעלה דף זה, ובמיוחד את כל חלק הסיכום המתחיל ב-"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפתוח את אותו הדיון כל פעם מנקודת ההתחלה...". Dovno - שיחה 08:25, 24 באוקטובר 2022 (IDT)

חבל ששוב הגענו למצב הזה. צריך לחשוב קדימה. אני עדיין סבור שבמציאות הקיימת, ולנוכח עמדת הביורוקטים, הדרך היחידה לצאת מהמעגל הזה, הוא שמעכשיו נעם יפעל לפי העצות שלי ושל אחרים, וזה חל גם על התגובות שלו כאן על החסימה הזו. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 12:52, 24 באוקטובר 2022 (IDT)
להזכיר לך כמה פעמים הוא כבר התחייב בעבר??? אוזלת יד של המפעילים שברור לכולם שיצטרכו לחזור לכאן שוב. לחסום ללא הגבלת זמן. משתמש רשום שלא בא לו להיות ברשימה השחורה.
על נעם לקחת בחשבון שהוא בסכנת חסימה לצמיתות, (וכבר חסמו אותו בעבר לצמיתות) אם לא יקשיב מעכשיו לעצות, של ויקיפדים שבאמת רוצים בטובתו ובטובת המיזם, גם אם יש לו השגות. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 13:23, 24 באוקטובר 2022 (IDT)
אגסי, אני מניח שיש לך רצון טוב, ואני מעריך זאת. ביחס לדבריך - אני שמח להקשיב לעצות, אך פועל בסופו של דבר לפי צו מצפוני. אתה יכול להתייחס גם עניינית, אני בטוח - האם החסימה שלי הפעם, כקודמותיה, מוצדקת בעיניך? אם לא - אני חושב שבמקום להשיא לי עצות, מוטב שתקבול על התנהלות הבירוקרטים ומשתמשים שפוגעים בי חזור ופגוע. אפשר לקרוא למשל לבירור בלתי תלוי בהתנהלותם החוזרת ונשנית של הבירוקרטים כלפיי. נעם דובב - שיחה 22:08, 26 באוקטובר 2022 (IDT)
שלום דובנו. כבכל הפעמים הקודמות לא רק שאין טיפת אמת בטענותיך והחסימה לא מוצדקת (וזו לשון המעטה), הפעולה הזו היא היפוך של היוצרות ודין הצדק. כמו בשתי החסימות הקודמות (ובעוד אחרות) אני הייתי הקורבן לתוקפנות קשה ואישית סדרתית של משתמשים, והגבתי בצורה מתבקשת וסבירה, שבסך הכל מציפה את תוקפנותו ומבקשת מענה הולם. ואז כן עתה, לא עשיתם דבר לגורם (בחסימה הזו התו השמיני, ובקודמות עוזי ו. וגילגמש) שתקף אותי והלכה למעשה, נתתם לגיטימציה למעשיו (הכללו כאז כאן עכשיו השחתה / פגיעה מכוונת בערכים עליה הצבעתי). דבריך על תוקפנות שלי (המצטרפים לדברים שאתם הבירוקרטים כתבת בעבר, הכוללת מצידך דה-לגיטימציה של פעולתי במיזם, כמו טענה שטענת באחד הבירורים כנגדי בהיותך מפעיל בלבד, בה ניתחת את עריכותיי, וגימדת ולעגת לתרומתי, וגארפילד שייחס לי בין היתר מניע של נקמה בפעם קודמת, זאת אחרי שהתנכל לי תקופה ארוכה בעבר, כולל בהתכתבות אישית, כפי שהראיתי באותות ובמופתים בבירור שפתחתי מולו) הם בעיניי דיבה רעה והתרת דמי במיזם. אסור לי אפילו להתגונן או להתלונן על תוקפנות והתנכלות סדרתית קשה של משתמשים כלפיי כי אז אתם חוסמים אותי באופן דרקוני. אני רואה בדבריכם ובפעולתכם המתמשכות כנגדי תוקפנות קשה מצידכם כלפיי. הדברים אליהם התחייבתי נאמרו תוך העמדתי עם הגב לקיר ובהנחה שתהייה הגינות מצידכם ומצד משתמשים אחרים מולי, הנחה שמופרכת פעם אחר פעם, וכל ההתחייבות שלכם מתוקף אמירות שלכם והמתחייב מתפקידכם מופרות כל העת ברגל גסה על ידכם. אי אפשר לצפות שאגיש את הלחי השנייה, אשתוק ואכנע לחוסר הוגנות משווע, מגבלות דרקוניות וסתימת פיות. ובתגובה למשפט נוסף שלך: פעם קודמת לקח לכם יום לחסום אותי על לא עוול בכפי, תוך ניצול בולט לרעה של כוחכם, ועכשיו שבוע וחצי. כל מי שעיניו בראשו וטיפת הגינות בליבו רואה זאת, ואכן רבים (כולל מפעילים שההצבעה - שההצבעה השכיחה שלהם הייתה שחרור מיידי -ובהם שני בירוקרטים קודמים שהפכו על פיה את חסימתכם שלי לצמיתות באישון לילה, תוך מסווה) מוחים (כפי שניתן לראות למשל בתגובה לחסימתכם הקודמת ובפעמים רבות נוספות) ומתקוממים על פעולותיכם כנגדי. אני משוכנע שאתם יודעים שאני צודק. כפי שניתן לראות בדף זה (ובדפים שאורכבו), אני זוכה להערכה רבה ממשתמשים הוגנים על פעולתי המשמעותית מאוד במיזם. נעם דובב - שיחה 19:12, 25 באוקטובר 2022 (IDT)
ועוד משהו, אף לא פעם לא קיבלתי ממך או מהבירוקרטים האחרים (שוודאי עוקבים אחרי דיון זה) - מענה לשאלות הבאות:
  1. מדוע אתם לא עושים דבר נגד משתמשים שתוקפים אותי קשות ובאופן סדרתי?
  2. מדוע אתם חוסמים אותי באופן דרקוני ומטילים עליי מגבלות דרקוניות, על לא עוול בבפי שוב ושוב, רק כי העזתי להתגונן / להתלונן נגד התוקפנות הקשה והסדרתית המופנית לעברי?
  3. מדוע אתם פועלים בניגוד לכללי הקהילה ולמנדט שניתן לכם בהתנהלות כלפיי פעם אחר פעם?
  4. מדוע אתם לא מקשיבים לדעת הקהילה (כולל חלק משמעותי מהמפעילים ובירוקרטים לשעבר), שברובה מתנגדת להתנהלות שלכם כלפיי?
  5. מדוע אף לא פעם אחת קיימתם חשבון נפש לגבי התנהלותכם מולי?
  6. מדוע אף לא פעם אחת לא חזרתכם בכם מפעילות / אמירה תוקפנית שביצעתם כלפיי, שלא לדבר על התנצלות מצידכם?
  7. אם לשיטתכם התנהלותי בעייתית במרחב השיחה, מדוע אתם חוסמים אותי בכל המרחבים האחרים ומונעים מהמיזם את תרומתי הרבה והחשובה ביותר במרחב הערכים, הקטגוריות ותחזוקת עמודים רבים בוויקיפדיה? האם יש כאן מוטיב של הענשה / נקמה? נעם דובב - שיחה 22:16, 26 באוקטובר 2022 (IDT)
התו עלב בך ואתה עלבת בו בחזרה. בנסיבות האלה, אני לא חושב שחסימתך מוצדקת. הבעיה היא אחרת. איך הצלחת להוציא תגובה כזו מהתו השמיני, שאני לפחות מכיר אותו כמשתמש רגוע יחסית שבורר את מילותיו בקפידה. אומנם אני לא בעניינים כל כך לאחרונה, אבל דבריו על הפעילות שלך, ובמיוחד בכל הנוגע לשימוש שלך בכלים אוטומטיים, מצלצלים לי מוכרים. הבעיה עם משתמשים שנפח הפעילות שלהם במיזם גדול מאוד (כמוך), היא שגם אם 95% מהעריכות שלך תקינות, הטיפול ב-5% מהעריכות שאינן תקינות גובה כל כך הרבה זמן ואנרגיות, שעולה השאלה האם זה שווה את זה.
דווקא בכל מה שקשור לתגובות שלך למשתמשים אני מזהה שיפור. הרבה פחות דגלים שחורים משחור וכו. יורי - שיחה 00:21, 29 באוקטובר 2022 (IDT)
שלום Yuri. ברור שחסימתי אינה מוצדקת (בדומה לחסימות הקודמות על ידי הבירוקרטים - הקהילה אמרה באופן ברור את עמדתה בעניין זה), אני לא חושב שיש מישהו שבאמת ובתמים חושב שהיא מצודקת. התגוננתי כנגד דברי התוקפנות של התו השמיני. "איך הצלחתי להוציא תגובה כזו מהתו השמיני" - היא אמירה לא רלוונטית, ובטח לא אחריות שלי. השערתך לגבי מספר העריכות המדויקות שלי שגויה למדי. היא מתקרבת ל-100%, על אף נפח הפעילות המאוד גבוה שלי והשימוש בכלים חצי אוטומטיים. גם במקרה המדובר, הוספתי תבנית ערך יתום משום שהערך היה יתום, וזו עריכה מדויקת וטובה ואין כל בעיה שנעזרתי בכך בכלי חצי אוטומטי (ולא אוטומטי כדברי התו השמיני, אותם אתה לוקח כתורה מסיני), ואילו התו השמיני חיבל בעיניי בערך (שלא לומר "השחית"), כאשר שחזר את עריכתי זאת, מבלי לאמץ את הערך, והוסיף על כך תוקפנות אישית כנגדי, מספר פעמים בתגובותיו. גם לאחר שהארי ייעץ לו להתנצל הוא המשיך בתוקפנותו זו. אין זו הפעם הראשונה, לצערי, שהוא נוהג כך מולי. בנוגע ל"דגלים שחורים" - הבנתי שאנשים נפגעים מכך, ולכן אני נמנע מהביטוי. נעם דובב - שיחה 23:01, 29 באוקטובר 2022 (IDT)
עברתי שוב על הדברים בצורה יותר מעמיקה ואני מקבל את דבריך.
Dovno, אני חושב שהמקרה הזה קצת יצא מפרופורציות:
  1. הוספת תבנית ערך יתום בערך ג'וליאן גמבל על ידי נעם הייתה מוצדקת. הערך אכן היה יתום.
  2. שחזור העריכה על ידי התו השמיני היה פסול. דבריו על כך שקל מאוד לקשר את הערך גם אם נכונים אינם מצדיקים את השחוזר. מה גם שהוא לא קישר בעצמו את הערך במקביל לשחזור ואם זה כל כך קל, אז למה הוא לא עשה זאת בעצמו? על כך נאמר נאה דורש, נאה מקיים.
  3. התו קישר את הערך רק יום לאחר השחזור, ורק לאחר שנעם העיר לו על כך. אגיד שאני לא חושב שהאופן שבו התו קישר את הערך מצדיק את מחיקת תבנית ״ערך יתום״ - הקישור הוא לסגל הנוכחי של הקבוצה. ברגע שהנ״ל לא יהיה חלק מהסגל, הערך יחזור להיות יתום.
  4. באופן כללי, נעם קיים דיון מכובד יחסית עם התו השמיני, והתו השמיני קצת ״יצא עליו״. גם אם התגובה של נעם הייתה חריפה יותר, בנסיבות העניין, לא היה מקום להטיל עליו סנקציה קשה כל כך.
  5. גארפילד מחק את דבריו של דובב אך לא את דבריו של התו. מדובר בעוד ההחלטה אומללה בסדרה של החלטות אומללות מאז שהוא קיבל הרשאות. גם אם הוא חשב שיש מקום להסתיר את ההודעה, לא הגיוני שלא לצנזר בהתאם גם את דבריו של התו (ובכלל עדיף התו השמיני יעשה זאת בעצמו).
  6. לגבי התקציר של התו שהתחיל את הסאגה בדף השיחה, הוא היה מתריס אך אני לא חושב שהוא הפר את הכללים ואכן אין מקום להסתירו (באופן כללי אני חושב שהשימוש של המפעילים בפונקציית הסתרת התקצירים מתירנית מאוד, אבל זה נושא לדיון אחר).
לסיכום, גם אם אתה חושב שהפעילות של נעם במיזם בעייתית, המקרה הנ״ל רחוק מלהיות ״דוגמה מייצגת״. יורי - שיחה 01:10, 30 באוקטובר 2022 (IDT)

בקשה לשחרור מחסימה[עריכת קוד מקור]

ביקורת, גארפילד, Dovno, שלום. חסימתי מאוד לא מוצדקת בעיניי (ולא רק בעיניי, קל וחומר חסימתי הסידרתית לתקופות ארוכות על ידיכם מעוררת התנגדות רבה מאוד בקהילה, כולל מפעילים), כפי שהסברתי לעיל (ותגובתי נותרה ללא מענה מצידכם). מבקש שתשחררו אותי לאלתר מהחסימה. אם אתם באמת ובתמים סבורים (למרות שאני מתקשה מאוד להאמין) שפעלתי לא כראוי במרחב השיחה, לכל הפחות תשתחררו אותי לתרומה במרחבים האחרים, שאין חולק שאין כל בעייתיות בהתנהלותי בהם, להיפך: תרומתי עשירה ומגוונת מאוד, תורמת רבות למיזם, למבקריו ולעורכים אחרים. לפנים משורת הדין, מוכן להתנדב (למרות שאיני רואה כל צורך בכך) לא להגיב בדפי שיחה של משתמשים במשך חודש. נעם דובב - שיחה 20:24, 28 באוקטובר 2022 (IDT)

שבוע טוב. בשאלתך "מדוע אתם לא מקשיבים לדעת הקהילה (כולל חלק משמעותי מהמפעילים ובירוקרטים לשעבר), שברובה מתנגדת להתנהלות שלכם כלפיי?" אתה בעצם מציף בעיה, האם אכן באותה הצבעה נתנה לך הקהילה פטור גורף מכללי ההתנהגות בקהילה והפכה אותך לאקס-טריטוריה לפעילות הביורוקרטית השוטפת? התשובה למיטב הבנתי/הבנתנו היא לא. זה מאד חבל שלמרות העובדה שאתה מאמין בוויקיפדיה ובמה שיש לה לתרום לעולם, תעיד על כך תרומתך הממושכת והמרובה, למרות זאת שוב ושוב אנחנו חוזרים למצבים לא נעימים כאלה. וכן, מצפים ממך ליותר, דווקא בגלל ההיסטוריה הבעייתית. אם תתנער ממנה בצורה שתניח את דעת הכל, תאמין לי שאף אחד לא יזכיר לך שום דבר מהעבר, אבל אם מדי תקופה אנחנו נזקקים לבעיה חדשה, זה לא טוב. הייתי מעלה על הדעת שכל מיני מתנכלים ינצלו את העובדה הזו וינסו בכח לחלץ ממך 'הפרות' אבל לא זה המקרה מול התו השמיני. לגבי ביורוקרטים שמעוררים התנגדות רבה מאוד בקהילה, זה אכן לא טוב ומפריע להתנהלות הבסיסית של קהילה שיתופית, אנחנו מקבלים כל הזמן משוב מחברי הקהילה, כולל ביקורת כמובן, אבל לעת עתה ההתרשמות שלנו לגבי הניהול הכללי היא אחרת לגמרי, טובה מאוד אם לומר את האמת, ייתכן שאנחנו משלים את עצמנו ובבוא סבב הבחירה הבא 'יראו לנו את הדלת', אני מקווה מאד שלא זה המצב. ביקורת - שיחה 20:46, 29 באוקטובר 2022 (IDT)
שבוע טוב, ביקורת. לא טענתי שבאותה הצבעה הקהילה נתנה לי פטור מכללי הקהילה והפכה אותי לאקס-טריטוריה לפעילות המפעילית השוטפת, ממש לא. למען הסר ספק, ברור לי לחלוטין שאני מחויב לכללי ההתנהגות. נוסף על כך, אני לא טוען שההתנהלות שלכם כבירוקרטים במישורים אחרים אינה טובה, ואני אף מזהה פעילויות טובות שאתם מבצעים (ולכן סביר להניח שאתה צודק, ותיבחרו פעם נוספת), אלא מתמקד בהתנהלות שלכם מולי בלבד. אני טוען, שהקהילה הצביעה על כך שאתם מחמירים יתר על המידה, בצורה מאוד קיצונית עמי (ולא נותנים קמצוץ מענה לתוקפנות קשה ומתמשכת מולי) ובמובן הזה בלבד הביעה חוסר אמון בולט בשיקול הדעת שלכם. מאז, בשלוש הפעמים האחרונות, המשכתם לראייתי בכך ביתר שאת (ולכן אין לכם כל מנדט לחסום אותי, חובה הייתה עליכם מזמן להעביר את הטיפול בנושא למפעיל/ים ניטרלי/ים). חסמתם אותי חסימות דרקוניות רק כאשר הגבתי לתוקפנות של שלושה משתמשים שאין זו הפעם הראשונה שתוקפים אותי (ובמקרה של עוזי ו. וגילגמש מדובר בהיסטוריה ארוכה וקשה ביותר של תוקפנות כנגדי - וזה אחד לאחד עונה על דבריך "הייתי מעלה על הדעת שכל מיני מתנכלים ינצלו את העובדה הזו וינסו בכח לחלץ ממך 'הפרות'"), כולל בקשה למתן סעד אל מול התוקפנות. אתם לא עושים דבר וחצי דבר מול התוקפנות של אותם גורמים, ובכך אתם נותנים להם לגיטימציה. זאת ועוד, כאשר אני מתגונן נגד אותה תוקפנות ומציף אותה על פני השטח ומבקש מענה כנגדה, אתם חוסמים אותי לתקופות ארוכות ומגדילים לעשות וומאשימים אותי בתוקפנות ובמניעים כמו נקמה (כפי שאמרתי, בעיניי זו דיבה רעה) וכותבים כנגדי דברים פוגעניים נוספיים (שכל קשר בינם לבין המציאות מקרי בהחלט, כמו למשל שאני לא יודע לפעול בשיתופיות, בניגוד מוחלט להערכה רבה בעניין לה אני זוכה בדף זה, כפי שניתן לראות, ולא רק). על כך אני מלין. עם זאת, חוזר בי מדבריי האחרונים לתו השמיני ומצר עליהם (נאמרו בעידנא דריתחא לאור התוקפנות שחוויתי, וחוסר נקיטת פעולה מתמשך, כולל במקרה זה, מצידכם. ובנסיבות אלו, היא בהחלט סבירה, ובטח ובטח לא מצדיקה חסימה, כפי שיורי ציין בדבריו. אציין שגארפילד הסתיר את דבריי אלו, אך מובן שלא הסתיר את דבריו הפוגעניים הרבים של התו השמיני כלפיי) ומבקש שוב לשחרר אותי מהחסימה (או לכל הפחות למרחבים שאינם שיחת משתמשים, מלבד כמובן עמוד שיחה זה שלי), קל וחומר ששילמתי מחיר כבד מאוד כבר עד כה בחסימות ממושכות ביותר (שבעיניי ובעיני רבים, אף לא אחת מהן מוצדקת). מעריך את המשפט "אתה מאמין בוויקיפדיה ובמה שיש לה לתרום לעולם, תעיד על כך תרומתך הממושכת והמרובה". כל רצוני הוא להמשיך ולתרום. מעתה ואילך, אקפיד עוד יותר על הכללים. מבקש בהזדמנות זאת, שתמחק את הודעות האנונימיות מדף זה (כמו זאת שמעליי ואחת נוספת מעלה בדיון זה), של כאלו שכל רצונם הוא לפגוע בי. מצפה שתיתן גם מענה לתהיות האחרות שהעליתי בדבריי. נעם דובב - שיחה 21:17, 29 באוקטובר 2022 (IDT)
תודה ל-HiyoriX על מחיקת דברי הטרול. נעם דובב - שיחה 21:54, 29 באוקטובר 2022 (IDT)
אינני חושב שאורך החסימה מוצדק ולדעתי יש לקצרה אם לא להסירה. אקסינו - שיחה 16:44, 30 באוקטובר 2022 (IST)
סתם שאלה, אם נעם עובר על הכללים רק בדפי שיחה, אבל למרחב הערכים הוא תורם, מדוע הוא חסום מכל מקום? עידו כהןדברו איתי • ו' בחשוון ה'תשפ"ג • 17:09, 31 באוקטובר 2022 (IST)
אקסינו (קיבלת את המייל החוזר שלי?), Idoc07 תודה על תגובותיכם. גם אני שואל את אותה שאלה לכל אורך החסימות הדרקוניות הממושכות והלא מוצדקות (בעיניי ובעיני חלק גדול מהקהילה), שחסמו אותי הבירוקרטים (וזו אף אחת מהשאלות שהעליתי בתגובתי מעלה) ולא קיבלתי אף לא פעם אחת תשובה מהם. נעם דובב - שיחה 18:44, 31 באוקטובר 2022 (IST)
שאלה פשוטה מאוד. אנשים שאינם יודעים להתנהל בשיתופיות ועוברים על כללי ההתנהגות בדפי שיחה צריכים להיות מורחקים מהמיזם, לא רק מדפי השיחה.
האם ישנו משתמש שעבר על כללי ההתנהגות וחסמו אותו רק מדפי השיחה לצמיתות והשאירו לו את האפשרות לערוך ערכים? גופיקו (שיחה) 20:41, 31 באוקטובר 2022 (IST)
יש עורכים שנחסמו ממרחבים מסוימים, בהחלט. מעבר לכך, אני יודע היטב לעבוד בשיתופיות (כפי שיעיד דף שיחה זה והארכיונים שלו - על הערכה הרבה לה אני זוכה) ואיני עובר על כללי ההתנהגות. כאמור כשביקורת חסם אותי לצמיתות (באישון לילה, ותחת הסוואה) הצביעה הקהילה בקול ברור ומפורש נגד החלטת הבירוקרטים ושיקול דעתם בענייני, והפכה את ההחלטה על פיה. מעבר לכך, פעמים רבות מחו כאן עורכים שונים ורבים (כולל מפעילים) על החלטותיהם השגויות והחסימות של הבירוקרטים אותי. מכאן נובע שהעבירה שלי על כללי ההתנהגות היא רק בראש של הבירוקרטים (ושל עוד מספר עורכים מוגבל, שלרובם היסטוריה של תוקפנות כלפיי), בעיניי. האשמתי באי עבודה שיתופית במיזם היא דיבה רעה. נעם דובב - שיחה 21:01, 31 באוקטובר 2022 (IST)
ביקורת, עדיין מצפה שתשחרר אותי מהחסימה. נעם דובב - שיחה 19:48, 1 בנובמבר 2022 (IST)

עכשיו גם אני מתערב, לא רק יורי[עריכת קוד מקור]

שלום לכם משתמש:ביקורת, משתמש:Dovno ומשתמש:גארפילד. אני לא מצליח להבין מדוע אינכם עונים לנעם על בקשתו האחרונה לברר אם אפשר לשחרר אותו מחסימה או לכל הפחות לחסום אותו זמנית רק ממרחב השיחה הכללי.
כמו כן, אינני מבין מי גרם לכך שדף השיחה הזה יוסתר בגוגל? מי טרח להוסיף לקובץ robots.txt הסתרה של שיחת_משתמש:נעם דובב?
איך אומרים? "זכות הציבור לדעת" ואתם בהחלט צריכים לתת את עמדתכם הברורה בעניין. אני אישית חושב שנעם דובב יכל להגיב אחרת בהזדמנויות רבות אבל כמו שכבר כתבתי בשיחת_משתמש:Dovno, החסימות האלה לא עוזרות,
לנעם דובב יש נטייה שיכולה להעלם להגיב כמו שהוא מגיב לאלו שמחפשים אותו כאן (והתסכול שלו בהחלט מובן) אבל זה לא פותר אתכם מלתת לקהילה תשובה כנה וברורה על כמעט שום שאלה שמופנית כלפיכם. אנא תגיבו לעניין סוף סוף. בתודה. 171.6.241.97 18:25, 5 בנובמבר 2022 (IST)

פנייה בבקשה לקהילה לפתוח בהצבעת מפעילים בעניין חסימתי[עריכת קוד מקור]

(כל הדברים הבאים מייצגים את תחושתי) לאור החסימות האחרונות הדרקוניות והמאוד לא מוצדקות (בלשון המעטה) של הבירוקרטים, רק כי הגבתי בצורה סבירה ולרוב מנומסת לתוקפנות של משתמשים אחרים או רק כי ביקשתי סיוע כנגד תוקפנותם (לרוב הסדרתית והקשה כנגדי) אותה הצפתי, המלוות בדברי תוקפנות מצד הבירוקרטים הנלווים לחסימה, כולל דיבה רעה כנגדי (זה כבר הפך לעניין סדרתי), נוסף על עבירה שלהם על כללי החסימה, הפרה ברגל גסה של התחייבויותיהם כלפיי והתעלמותם המופגנת מפנייתי (כולל שאלות שהפניתי אליהם) ופניית אחרים לשחרור שלי מהחסימה, וכל זאת לאחר שהקהילה הביעה אי אמון בולט בשיקול דעתם בענייני (הפכו את החלטת הבירוקרטים של חסימתי לצמיתות שאין מאחוריה ולו קמצוץ של הצדקה מצד ביקורת, שעשה זאת תוך ניסיון ברור להסוואה ובאישון לילה - הצבעת המפעילים שהשכיח בה היה שחרור מידי, כולל שני בירוקרטים לשעבר שהצביעו על שחרור מידי / חודש סמלי של חסימה) בצר לי, אני מבקש את סיוע הקהילה בפתיחת הצבעת מפעילים הנוגעת לחסימתי הדרקונית והלא מוצדקת הנוכחית, לארבעה חודשים. ניתן לראות שלאחר הצבעת המפעילים הקודמת מיתנתי בצורה משמעותית את דבריי, וכן כמעט ולא הגבתי בדפי שיחה. אני מתכוון להמשיך בדרך זו ולשמור על כללי הקהילה, ולהמשיך את תרומתי הרבה והמגוונת מאוד למיזם.
מתייג עורכים רבים שמחו נגד החלטות הבירוקרטים החל מחסימתי לצמיתות ועד עתה (היו עוד רבים אחרים שמחו על חסימות קודמות שלהם), ו/או כאלו שבירכו אותי בחזרתי (רק בדך זה, לא כולל פי ארכיון), ו/או כאלה שנתנו לי אות הערכה על תרומתי למיזם ו/או הודו/ציינו לי על תרומתי הכללית ו/או לערך מסוים / לתגובותיי אליהם (כנ"ל, בדפי הארכיון היו רבים-רבים) ו/או מפעילים שהצביעו לשחרור מיידי שלי (או חסימה לפרק זמן קצר של עד 6 שבועות) בהצבעת המפעילים הקודמת לשחרור שלי מהחסימה לצמיתות (הרשימה ארוכה ולכן לא מן הנמנע ששכחתי מספר עורכים - עימכם.ן הסליחה): אקסינו, Yuri, Idoc07, איתמראשפר, Ovedc, Eldad, שמש מרפא, משתמש:בר, דוג'רית, משתמש:Bustan1498, העיתונאי המנטר, Hanay, PurpleBuffalo, Hila Livne, Asaf M, משתמש:Yoavd, משתמש:Lilijuros, משתמש:Xnet1234, Gklein2018, שוקו מוקה, Omer abcd, BFF563, משתמש:Yoavd, Crocodile2020, מקף, Ori22, אגסי, La Nave Partirà, Ldorfman, Esh77, משתמש:Deror avi, דוד שי, ערן, יונה בנדלאק, משתמש:HaShumai, משתמש:Nirvadel. בכבוד רב ובתודה מראש, נעם דובב - שיחה 23:57, 5 בנובמבר 2022 (IST)

אזכיר את תגובתי הקודמת למעלה המתחילה ב"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפתוח את אותו הדיון כל פעם מנקודת ההתחלה...". אמליץ לקרוא קודם היטב את כל הבירורים בעניין התנהלות המשתמש מהשנים האחרונות (כן, את כולם) ואת כל הדיונים הרלוונטיים בדף השיחה.
אציין רק שבתגובותיו האחרונות בדף שיחה זה נעם הפר (שוב) התחייבויות עבר מפורשות שלו, ובפרט הבטחות עבר שלו שהיו התנאי היחיד לכך שחסימתו הוקצבה בהצבעת מפעילים למספר חודשים במקום להמשיך להיות לא הגבלה. כפי שכתבנו (בהסכמה של כל הבירוקרטים): פעולותיו של נעם מאז שפגה חסימתו האחרונה היו אמורות לגרור חסימה ארוכה בהרבה (בהינתן ההקשר), ורק לפנים משורת הדין החלטנו ללכת לקראתו ולחסום למינימום האפשרי של 4 חודשים. כנראה ששגינו שניסינו שוב ללכת לקראתו. Dovno - שיחה 01:04, 6 בנובמבר 2022 (IST)
Dovno, אני גם ממליץ לך לקרוא את מה שכתבתי במעלה דף זה. ייתכן שיש סיבות רבות לחסום את נעם. יחד עם זאת, בנימוק לחסימה נתת סיבה ספציפית אחת, והיא הדיון שהיה לו עם התו השמיני. קראתי את הדיון ומצאתי את התגובות של נעם מתונות ומכבדות, והיה זה דווקא התו השמיני שנהג איתו בעצבנות ובקוצר רוח.
אני לא זוכר בעל פה מה היה המתווה שסוכם עליו עם נעם, אבל אם המתווה הזה אומר שמשתמש יכול להשתלח בו ונאסר עליו להגיב באותו מטבע, אז מדובר במתווה לא הוגן וחסר סיכוי. מתווה כזה מראש לא מאפשר למשתמש לפתוח דף חדש. יורי - שיחה 01:16, 6 בנובמבר 2022 (IST)
יורי, ודאי שקראתי את מה שכתבת. באותו דיון עם התו השמיני התגובות של נעם בהחלט לא היו מתוננות ומכבדות, והתגובה האחרונה שלו שם (שהוסרה בינתיים ע"י הבירוקרטים) היתה זו שהצדיקה את החסימה. לא היה פה משתמש ש"השתלח" בנעם - נעם הוא שהשתלח בגסות במשתמש אחר רק כי כתב לו משהו לא הכי סבלני ("למה ללכת עם הראש בקיר?"). לא היה שם שום "להגיב באותו מטבע". ומדובר במקרה חוזר: כבר בכמה וכמה אירועי חסימה בזה אחר זה, נעם חוזר למיזם ובמוקדם או במאוחר (לפעמים באותו יום עצמו שנגמרה החסימה!) נכנס לעימותים עם משתמשים אחרים, וזה ללא יוצא מן הכלל מתדרדר להשתלחות שלו בהם בגסות. ה"מתווה" שלא עובד היה שהוא לחלוטין לא ייכנס לעימותים עם אחרים ויגיב בדפי שיחה אך ורק לאחר התייעצות עם משתמש ותיק מוסכם אחר (במקור חנה הסכימה להיות זאת שיתייעץ איתה ואז הרימה ידיים וויתרה לאחר שכמעט מייד נעם הפר את ההסכם ותקף משתמשים אחרים בלי להתייעץ איתה). נעם גם התחייב לא לתקוף את המפעילים והבירוקרטים והחלטותיהם, ואנחנו רואים כמה רחוק זה הגיע. Dovno - שיחה 08:18, 6 בנובמבר 2022 (IST)
קראתי את הדיון מול התו השמיני ונדמה לי כי דוקא התו פעל בצורה פחות נעימה. עריכותיו של נועם מוסיפות רבות לויקיפדיה ואים הרבה פעילים כמונו, חבל לאבד דמות כזו. לא מצאתי בין תגובותיו כל סיבה לחסימה ממושכת. Hila Livne - שיחה 08:19, 6 בנובמבר 2022 (IST)
איך אפשר לעזור, נעם? Hila Livne - שיחה 04:54, 6 בנובמבר 2022 (IST)
התוקפנות הבריונית ודברי הבלע וההבל שלך ששמם נישא למרחקים במיזם, נמשכים לאין קץ ואיש אינו פוצה פה ומצפצף. זאת הייתה התגובה של נ. ד. אני מקווה שהחסימה תבוטל וההפתרון הוא שנ. ד. יתחייב לא להגיב אלא רק לערוך 2A02:3038:40D:74F3:943:9377:E4D3:8941 05:09, 6 בנובמבר 2022 (IST)
שוב? נעם איננו שלילי ואיננו רע ואינו פוגע בוויקיפדיה. סגנון העריכה שלו מוכר ולא אהוב על כולם (גם אני לא אוהבת את התבנית "ערך יתום" שהוא מפזר), ומוכרת הנטייה שלו להיעלב ולהגיב אימפולסיבית, כמו עורכים רבים אחרים. הבנתי שהטריגר הפעם היה תגובה לתו השמיני, שלו עצמו יש סגנון עריכה שלא אהוב על כולם (כמפעיל הוא מהיר למחוק, לאחרונה שם שלוש תבניות חשיבות על שלושה ערכים מפוארים הקשורים לביתא ישראל, אותי זה מכעיס יותר מ"ערך יתום" כי זה נוגע לתוכן ולא רק לצורה), וגם הוא מגיב לפעמים אימפולסיבית בסגנון פוגעני, למשל כאן. הבלגתי. בירוקרטים, אל לכם לפעול על אוטומט, לשם כך יש מפעילים, מהות תפקידכם היא לשקול על פי ההיגיון ועל פי חוש הצדק (שזה אותו דבר). תודה רבה. La Nave Partirà - שיחה06:07, 6 בנובמבר 2022 (IST)
La Nave Partirà, את רצינית? "בירוקרטים, אל לכם לפעול על אוטומט, לשם כך יש מפעילים"? נראה לי שלא הבנת חלק מהותי מאופי פעילות המיזם. מכל המפעילים מצופה להפעיל שיקול דעת, בכל פעולה שהם עושים. על בסיס זה הם מקבלים את ההרשאות - כי הקהילה סומכת על שיקול הדעת שלהם. כמובן שגם במקרה הנוכחי (כמו בחסימות הקודמות) לא היתה שום פעולה "על אוטומט", אלא היא בוצעה רק לאחר דיון מקיף בין הבירוקרטים בו נשקלו העובדות והתועלת מול הנזק (הגדול מאוד מאוד בשלב זה) למיזם. והקישור שהבאת לתגובה של התו השמיני היא לתגובה סבירה שכלל לא באותו רמה כמו התגובה הגסה של נעם שהביאה את החסימה הנוכחית. Dovno - שיחה 08:23, 6 בנובמבר 2022 (IST)
אני מקבלת את ההערה, מפעילים חייבים לפעול בשיקול דעת, ובירוקרטים אף יותר. התגובה של התו לעריכתי פוגעת ומזיקה הרבה יותר ממה שנעם כתב, התו ניסה להציג את עריכותיי כלא מהימנות בנימוק "פוזיציה" (בזמן ש"הפוזיציה" שלו ידועה). בלי מילות גנאי, רק רעל ישן וטוב. La Nave Partirà - שיחה09:37, 6 בנובמבר 2022 (IST)
אם לדעתך עצם השימוש במילה "פוזיציה" פוגע ומזיק הרבה יותר מכתיבת "התוקפנות הבריונית האישית ודברי הבלע וההבל שלך ששמם נישא למרחקים במיזם, נמשכים לאין קץ" (שלא לדבר על חזרה על דברים אלו במשך שנים ולאחר אזהרות, חסימות ובירורים רבים מאוד), אז נצטרך כנראה להסכים שלא להסכים בנוגע למה מהווה פגיעה חמורה במיזם. Dovno - שיחה 09:09, 7 בנובמבר 2022 (IST)
Hila Livne, הצעד הראשון לעזור הוא לקרוא את כל דיוני (ובירורי) העבר כדי להבין את ההקשר, את האזהרות והחסימות הקודמות, ואת ההבטחות שכבר עלו בעבר והופרו. Dovno - שיחה 08:19, 6 בנובמבר 2022 (IST)
תודה דונבו Hila Livne - שיחה 08:21, 6 בנובמבר 2022 (IST)
מישהו יכול להפנות לדיון שבעקבותיו נעם נחסם? תאו הארגמן - שיחה 08:28, 6 בנובמבר 2022 (IST)
היי, PurpleBuffalo. בבקשה (תייגתי אותך שם משום שביקשתי סעד לאור התוקפנות שחוויתי מצד התו השמיני, לאחר שלא ראיתי תגובה מצידך הנחתי שאתה לא פעיל / לא שמת לב לתיוג ופניתי בעקבות זאת להעיתונאי המנטר - ראה תגובתו שם). נעם דובב - שיחה 08:49, 6 בנובמבר 2022 (IST)
@תאו, אני אתקצר לך. נעם הציב תבנית ערך יתום בערך מסוים. התו השמיני ביטל אותו עם תקציר עריכה בסגנון "שוב ללכת ראש בקיר" או משהו קרוב. לטענת התו נעם היה צריך לקשר את הערך ולא להציב תבנית, טענה שאינה רלוונטית בשום מקרה גם לא במקרה זה והתו בעצמו לא קישר לערך אלא בשלב מאוחר יותר. בראייתי התו ידע מי המשתמש ומה ההיסטוריה שלו ובחר לתקוע לנעם אצבע בעין, אין דרך אחרת לראות את הדברים. שנעם ביקש מחיקת התקציר הלא מכבד התו סרב בטענה שלא מדובר בהפרת הכללים. ש@העיתונאי המנטר ביקש מהתו להסיר את התקציר התו סרב. נעם לא הבעיה במקרה המסוים הזה אלא התו ואת הקול שלי בהצבעת מפעילים שתהא מתי שתהא הוא איבד. Asaf M - שיחה 08:56, 6 בנובמבר 2022 (IST)
תודה, @Asaf M. את החלק הזה אני מכיר. חשוב לי לראות את הדיון העוקב שלגביו הטענות חלוקות לגבי מי אמר כך ומי אחרת. תאו הארגמן - שיחה 09:04, 6 בנובמבר 2022 (IST)
תאו הארגמן, לא היה דיון עוקב. בעקבות הדיון הזה בלבד נחסמתי. נעם דובב - שיחה
@PurpleBuffalo, אין טעם לדעות חלוקות, הכל נמצא בהיסטוריית הגרסאות. נעם הגיב לתו השמיני "התוקפנות הבריונית ודברי הבלע וההבל שלך ששמם נישא למרחקים במיזם, נמשכים לאין קץ ואיש אינו פוצה פה ומצפצף." ועל כך הוא נחסם ובצדק. גופיקו (שיחה) 09:08, 6 בנובמבר 2022 (IST)
גם אם החסימה במקרה זה מוצדקת, אני רוצה להתייחס לדברים בהקשרם המלא (כפי שאני נוהג לעשות תמיד). אקרא ואגיב בהמשך. תאו הארגמן - שיחה 09:28, 6 בנובמבר 2022 (IST)
נעם, פעלת נכון. אני אכן בפעילות מופחתת לאחרונה מסיבות שמחוץ לויקיפדיה. אני מנסה לפעול כמיטב יכולתי במעט הפנאי שיש לי. תאו הארגמן - שיחה 09:05, 6 בנובמבר 2022 (IST)
די ברור שנעם פעל כשורה והחסימה לא מוצדקת. הביורוקרטים צריכים לקחת אחריות ולבטל את החסימה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
נעם פעל נכון כשביקש התערבות של מפעיל אחר לאחר שאני לא הגבתי. עדיין לא הבעתי דעה לגבי ההתנהלות בכללה. תאו הארגמן - שיחה 09:29, 6 בנובמבר 2022 (IST)
תאו הארגמן, צודק. פעלתי כשורה, כך ובכל הדיון, בהתחשב בנסיבות אותן ציינתי, וכפי שהסכימו איתי רוב המגיבים כאן. מוזמן להתעמק ולהביע דעה. נעם דובב - שיחה
נעם תייג אותי, ולכן אגיב. בדיון שהתקיים בדף הבירורים בעניין הצבעת המפעילים בויקיפדיה:בירורים/ארכיון 27#פתיחת הצבעת מפעילים באשר לחסימת משתמש ותיק, תמכתי בשחרורו של נעם, והייתי בעד מתן הזדמנות נוספת, לנוכח ההבטחות שלו לשינוי גישה, אבל מאז נעם חזר מכל ההבטחות שלו, לרבות ההבטחה לא לתקוף את הביורוקרטים. נעם החריף את הטון, והוא על מסלול התנגשות קבוע עם הביורוקרטים ואחרים. על נעם הוטלו מגבלות, אבל הוא לא רוצה וכנראה לא יכול להשתנות ולהתאפק. כתבתי לו עצות כיצד להימנע מחסימות, ובכלל זה להקפיד להגיב במתינות, אבל הוא לא מעוניין בכך. מדי פעם יש לו כאן תומכים בודדים, שבוחנים רק את המקרה האחרון, ואינם מכירים היטב את כל ההיסטוריה של ההבטחות שלו. לתומכים יש רצון טוב, אבל הם גורמים לו להקשיח את עמדותיו. אתם רוצים לעזור לנעם? תבקשו ממנו לעמוד בכל ההתחייבויות שלו בעבר, אם כי הניסיון מלמד, שהוא לא מסוגל להבליג על ביקורת נגדו. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 09:45, 6 בנובמבר 2022 (IST)
משתמש:אגסי, לפי דעתי כתבת כאן שטויות, איו שום היגיון בטענה שנועם "לא יכול להשתנות ולהתאפק" זה גם ציני ומרושע לכתוב דבר כזה. כנ"ל לגבי הטענה האבסורדית שהוא לא מסוגל להבליג. תוקפים אותו כאן השכם והערב ומטילים עליו הגבלות לא הגיוניות שנובעות רק מאי רצונם של הביורוקרטים ושל מפעילים מסוימים לתת זמן ולהתערב אקטיבית לטובת נעם. מעניין שגם לא התייחסת למקרה לגופו והצגת לכאורה את התומכים בשחרורו כנאיבים. 2001:44C8:4604:CEDA:F408:ACFF:FE65:8A44 10:21, 6 בנובמבר 2022 (IST)
תודה אנונימי, ניכרים דברי אמת. נעם דובב - שיחה 12:56, 9 בנובמבר 2022 (IST)
התקפות פחדניות מחוץ לחשבון לא מועילות לנעם. אי אפשר להתייחס למקרה אחד והאחרון במנותק מהחלטות קודמות. הוטלו על נעם מגבלות, כתנאי לשחרורו, הוא הסכים להן, וחייב לעמוד בהן. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 10:35, 6 בנובמבר 2022 (IST)
התקפות פחדניות מחוץ לחשבון? הצחקת אותי. לא תקפתי אותך במאום ואם אתה חושב אחרת פנה למפעילים ובקש את חסימתי תוך ציטוט ה"תקיפה" המדוברת. אני לא חייב לספק לך פרטים על עצמי. אני ממש לא מתייחס רק למקרה אחד אלא לשורת מקרים של הטלת מגבלות קיצוניות ודרמטיות במקום בחינה מי התחיל שהיא הדבר ההגון לעשות. מה זה בכלל הלגליזם הזה של מגבלות דרקוניות לנצח, מאיפה אתה מביא את זה? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
המגבלות אינן דרקוניות. לנוכח ריבוי תקריות בעבר, נעם נדרש להתבטא דרך קבע במתינות, גם כאשר תוקפים אותו. נעם הסכים למגבלות, כתנאי לשחרורו מחסימה לצמיתות, וכעת הוא חוזר בו. גם בעתיד יבקרו אותו ויתקפו אותו. הוא רשאי להגיב אבל במתינות. יש ויקיפדים ובמיוחד ויקיפדיות רבים שמגיבים במתינות. המגבלות אינן לנצח. לו היה מבליג במשך שנה, אז אפשר היה לבקש להסיר ממנו מגבלות. אבל הוא לא מסוגל להבליג ולהתבטא במתינות אפילו לזמן קצר, וגם כעת הוא לא מתבטא במתינות. החיים לא תמיד קלים במיזם משותף כמו ויקיפדיה, ולכן רבים פרשו. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 11:52, 6 בנובמבר 2022 (IST)
גם אם נעם טועה שוב ושוב, שזה אנושי וסביר, חסימה כללית לחודשים רבים היא מבאסת ודרקונית, שלא לדבר על חסימה לצמיתות, אפשר לחסום זמנית ממרחב ספציפי תוך התערבות לסיום כל "קטטה" (שבדרך כלל לא נעם התחיל) ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
צר לי מאוד אגסי על דבריך, וכפי שכתבו לך עתה יותר מעורך אחד ב"מפעיל נולד", גם כאן דבריך אלו (ובתגובות קודמות שלך בדיון זה) אינם אמת. נעם דובב - שיחה 00:06, 10 בנובמבר 2022 (IST)
כן סגרו איתי חשבון. החיים כאן לא קלים. אבל עליך הוטלו מגבלות, וגם בהתקפה הזו שלך נגדי, בעניין שלא קשור אליך, שוב הפרת את המגבלות שהוטלו עליך, ושוב הוכחת שאין לך שום יכולת איפוק. לכן הביורוקרטים ימשיכו לחסום אותך, עד שזה יסתיים בחסימה לצמיתות. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 02:30, 10 בנובמבר 2022 (IST)
לא סגרו איתך חשבון. הביעו ביקורת לגיטימית על דבריך (בדיוק כפי שאני מביע ביקורת לגיטימית ומנומסת על דבריך ועל פעולות הבירוקרטים ואתה קורא לזה בשני המקרים - דבר שלא רק אינו אמת, אלא יש בו מן התוקפנות, במיוחד לאור זה שאני מתגונן מתוקפנות וחוסר צדק משווע), ואתה הגבת בתוקפנות קשה, המנוגדת בפירוש לכללי הקהילה, כאשר האשמת את קיפודנחש בחיסול חשבונות, לא פחות. אתה טוען שלי אין יכולת איפוק וקבלת ביקורת? הפוסל במומו פוסל. ודאי שההתנהלות החוזרת הזו שלך קשורה אליי (מעבר לכך שיש כאן דפוס חוזר, הייתי מוחה על דבריך התוקפניים לו לא הייתי חסום בדף "מפעיל נולד") ולא עברתי על כלל מכללי הקהילה שציינתי זאת. המגבלות שהוטלו עליי בחטא גדול יסודם בעיניי, ולא יכולים להימשך לנצח, קל וחומר כאשר מתקיפים אותי שוב ושוב, ואני מתגונן ולא עושים דבר כנגד הצד השני וממשיכים לחסום אותי באופן דרקוני, בניגוד לעמדת הקהילה, ואף להוציא דיבה רעה כנגדי. בניגוד לדבריך, מיתנתי את תגובותיי כפי שציין בצדק יורי. נעם דובב - שיחה 08:10, 10 בנובמבר 2022 (IST)
עדכון: טוב עשה דגש שהזהיר אותך ואף מחק את דבריך התוקפניים כנגד קיפודנחש בדף מפעיל נולד. חבל שבמקום להכות על חטא, בחרת להמשיך בתוקפנות זו בדף שיחתך ואף לדרוש מדגש שלא יעסוק בעניינך. כך שבעיניי, אתה בין האחרונים שיכול לדבר על אי יכולת לקבל ביקורת ולהתאפק, קל וחומר על תוקפנות (קל וחומר שאתה הופך את היוצרות וחוטא לאמת באופן בולט). נעם דובב - שיחה 17:03, 10 בנובמבר 2022 (IST)
אגסי, המגבלות הקהילתיות הללו אינן אמת אלוהית ואינן נצחיות, לא מצאתי במה נעם "תקף" אותך ובוודאי לא ש"אין לו שום יכולת איפוק" (לדעתי גם זו אמרה מרושעת), אולי נעם צריך להשתפשף עוד קצת עם ויקיפדיה לפני שיענה בצורות יותר מתונות בדפי שיחה, אך הוא בטח לא אמור להיות חסום ממרחב הערכים. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
ואתה חושב שאחרי שאתה תוקף אותי כאן, בעניינים שאינם קשורים אליך, הביורוקרטים ישחררו אותך? או יאפשרו לך לחזור למרחב הערכים, ובמקביל להמשיך לתקוף ויקיפדים מדף השיחה שלך? הם עושים איתך חסד גדול, שעדיין מאפשרים לך להמשיך לתקוף ויקיפדים מדף השיחה שלך. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 18:39, 10 בנובמבר 2022 (IST)
אתה זה שתוקף נמרצות, לא אני. אני רק מציין עובדות (כפי שציינו אחרים - על תוקפנות בגינה הוזהרת זה עתה ודבריך נמחקו וכן שהעירו לך יותר ממשתמש אחד מלבדי שלא דיברת אמת) ומוחה על תוקפנותך הקשה, שמזיקה מאוד למיזם ולפיכך קשורה אלי בהחלט. מספיק עם הדיבה והתוקפנות שלך. יש גבול. זה בדיוק הדפוס המעוול (מלשון "עוול") שנעשה לי כאן על ידי התו השמיני ואחרים לפני כן עליו אני מוחה כאן: זעקת הקוזאק הנגזל. כמו כן, אירוני בעיניי שאתה תמיד מגיב בענייניי, אף שלא התבקשת ובוודאי הם עינם נוגעים לך (תייגתי אותך הפעם כי תייגתי את מי שהגיב בעבר), אך לי פעם אחת אסור בעינייך להגיב בעניין תוקפנות קשה שלך נגד משתמשת אחרת. נעם דובב - שיחה 18:58, 10 בנובמבר 2022 (IST)
עוד פעם נועם דובב מפר את ההבטחה שלו! רק על זה מגיעה עוד חסימה עוד יותר ארוכה. 5.22.135.141 18:43, 10 בנובמבר 2022 (IST)
אני לא מסכים עם הטענה שנעם מפר הבטחות, אני חושב שזה פישוט קיצוני של הסיטואציה, ברור שנעם מותקף קשות כאן ובמיוחד בשבוע האחרון. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
נועם תקף את אגסי והזכיר דיון עם משתמש שלישי שאין לו קשר לנועם ולדיון הזה = הפרה בלי נסיבות מקילות. 5.22.135.137 13:37, 11 בנובמבר 2022 (IST)
אני דווקא מתרשם שאגסי תקף את נעם ושאין שום בעיה שנעם הזכיר את המקרה הנ"ל, זכותו להזכיר איזה מקרה שירצה, אם זה תורם או לא זה כבר סיפור אחר. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אני אכן בוחן אך ורק את המקרה האחרון ואני מודה שאני לא עוקב ולא מעודכן לגבי פעילותו של נעם. טרם הסברת איך ההיסטוריה שלו, קשורה לדיון שהיה בדף השיחה של התו השמיני שהביא לחסימה. אעיר גם שאני חושב שהתו השמיני הוא בין המפעילים היותר טובים לדעתי שיש היום במיזם. יחד עם זאת הדברים שלהלן שהוא כתב לנעם הם פוגעניים ועוברים על כללי ההתנהגות: ״אדם שלא יודע להתנהל במיזם שיתופי, שמסתיר את כמות החסימות שלו אך מתפאר בכמות הסטטיסטיקה האוטומטית״. לא מפתיע שתגובה פוגענית כזו גוררת אחרי תגובה חריפה מהצד הסופג. תאר לך שמישהו היה כותב לך דברים ברוח דומה? למשל כשפארטירה האשימה אותך עכשיו שאתה פועל על אוטומט, הגבת גם בקוצר רוח מסוים, ודבריה של פארטירה היו ״עדינים״ הרבה יותר מדבריו של התו השמיני.
אגיד שוב, יכול להיות שמאז שהחסימה האחרונה של נעם, הוא ״חזר לסורו״ ויש מיליון סיבות לחסום אותו. אבל בהודעת ההחסימה נימקת את החסימה בהתכתבות שהייתה לו עם התו השמיני. בהתכתבות זו, להוציא ההודעה האחרונה שלו שהגיע כתגובה לקינטור, מצאתי את התנהלותו תקינה לחלוטין. אתם רוצים לתת לבנאדם הזדמנות לפתוח דף חדש, תתחילו מלהגן עליו כשמשתלחים בו ללא התגרות, במקום לחסום אותו כשהוא מגיב לכך. יורי - שיחה 10:35, 6 בנובמבר 2022 (IST)
הטענה על פעילות אוטומטית, כמו הטענה על כך שהביורוקרטים נמנעים מ'לתת זמן' כדי להגן על נעם, היא כל כך מביכה (יורי, הנושא הוא לא עדינות הדברים אלא הזלזול המוחלט במה שאנחנו עושים, זה לא פוגע בנו אלא בתחושת הביטחון של הקהילה שאותה אנחנו משרתים, פארטירה כמובן לא התכוונה לאיך שזה נשמע ויפה עשתה שקיבלה את ההערה). אחוז נכבד מזמן הוויקיפדיה שלי (אישית וכמוני גם הביורו' האחרים, למיטב התרשמותי) מוקדש לנושא של נעם ולניסיונות החוזרים שלנו להשאיר אותו בקהילה. המעודדים כאן עושים זאת מתוך כוונה טובה ורצויה אך מנקודת מבט שגויה, שלפיה כביכול נעם על מסלול התנגשות עם הביורוקרטים וכל פעולותינו נמדדות מנקודת מבט זו. לא זה המצב. נעם במסלול שמזמן לו התנגשויות חוזרות ונשנות עם פרטים מתחלפים בקהילה, אני לא יודע ולא מתיימר לדעת למה זה קורה, ואני בטוח שבחיים האמיתיים זה לא קורה, אבל כאן זה קורה שוב ושוב ומעיב ומעיק על הפעילות הקהילתית. במקרים רגילים, חוסמים עורך כזה באיזשהו שלב לנצח ושמים במרכז את זכות הקהילה להתנהל בכיף (ולא, לא נבחרנו כדי לאפשר למי שהכיף שלו הוא לצפות מהיציע במריבות בין עורכים לעשות זאת). בגלל שמדובר בנעם, עורך ותיק ומוערך שגם זכה לתמיכה של הקהילה בשל תרומתו, ניסינו להעלות את כל העסק על פסים מעשיים. זה לא עובד בינתיים. יכול להיות שאיסור מוחלט על תגובות מכל סוג שהוא, היה מועיל, אבל אני מזדהה עם הסקפטיות של יורי לגבי האפשרות של דבר כזה לעבוד, כשיש לך הרגשה שמישהו מכניס לך 'אצבע לעין'. העדר היכולת להתאפק גם במצב כזה, די סותם את הגולל גם על פתרון מסוג כזה. אנחנו בבעיה. ביקורת - שיחה 10:58, 6 בנובמבר 2022 (IST)
ביקורת, בניגוד מוחלט לדבריך, לא התרשמתי שהיה ניסיון אחד ויחיד להשאיר אותי בקהילה. נהפוך הוא: שילוב של חסימות ומגבלות דרקוניות (כולל חסימה לצמיתות באישון לילה, תוך הסוואה מצידך, החלטה שהמפעילים הפכו ב-180 מעלות), שלאף אחת מהן (ולו פעם אחת) לא הייתה הצדקה. כל פעם אותו תסריט שחוזר על עצמו: גורם שלו היסטוריה של התנהגות תוקפנית מולי (כולל במקרה זה) תוקף אותי ללא רחמים, בצורה קשה, ואתם לא עושים דבר כנגדו. כשאני מגיב באופן סביר, או רק מעז להתלונן (כפי שקרה במספר מקרים, כולל מול עוזי ו. וגילגמש) אתם חוסמים אותי לתקופה ארוכה. זאת ועוד, אתם מוסיפים דברי תוקפנות ודיבה רעה (כמו טענות שהשמיע דובנו שאני מזיק מאוד לקהילה ותוקפני, וגארפילד שייחס לי מניע של נקמה ועוד ועוד). לאחר שהקהילה הביעה בכם אי אמון, וממשיכה להביע חוסר אמון בהתנהלות שלכם מולי (כפי שניתן לראות בדיון זה), ואתם ממשיכים ביתר שאת לפגוע בי, על לא עוול בכפי, תוך ניצול בריוני בעיניי של כוחכם. בניגוד מוחלט גם לדבריך בהמשך, איני במסלול שמזמן לי התנגשויות חוזרות עם פרטים מתחלפים בקהילה. מדובר בשלושה גורמים בלבד (גילגמש, עוזי ו. והתו השמיני) שתקפו אותי חד-צדדית על לא עוול בכפי (ולא לראשונה, ובצורה קשה, במיוחד השניים הראשונים שעשו זאת במשך שנים). לא רק שאתם מקנים להם חסינות ולא עושים כנגדם דבר, אתם הלכה למעשה נותנים הכשר לפעולותיהם. מעריך את דבריך הנכונים לגבי תרומתי וההערכה לה אני זוכה בקהילה. אף לא פעם אחת ניסיתם להעלות את כל העסק על פסים מעשיים בדבריך. דברי תוקפנות כנגדי, חסימות ומגבלות דרקוניות על לא עוול בכפי, תוך הכשר תוקפנות קשה וסדרתית מולי אינם מתיישבים עם הגדרה זאת, בלשון המעטה. זאת ועוד, דובנו איים עליי מספר פעמים שאפילו לא תאפשרו דיון בדף שיחתי זה (נוסף על איומים אחרים שבאו ממנו ומגארפילד). זו לא תחושה שמישהו מכניס לי אצבע בעין. זו עובדה של תוקפנות שאתם הייתם מחויבים לעצור ופעם אחר פעם אתם נותנים לה הכשר. ברור שלא אתאפק כשמתירים פה את דמי שוב ושוב (כולל דיבה רעה שאיימתי על משתמש ברצח, שגארפילד לא עשה נגדה דבר, למרות שפנית אליו בעניין זה בדף שיחתו). בעיני פעולתכם כנגדי היא בלתי חוקית בעליל.נעם דובב - שיחה 13:14, 9 בנובמבר 2022 (IST)
אתם רוצים להתנהל בכיף? אין בעיה, אז כמו שעולה מדבריך, אולי אתם מתנהלים שגוי עם נעם בכך שאינכם חוסמים אותו זמנית רק ממרחב השיחה. כולם מסכימים, אם אינני טועה. גם נעם עצמו, שהוא יכל להתבטא אחרת המון פעמים, אך תרומתו למיזם אדירה ונדירה ויש מקום לשקול חסימה ממרחב ספציפי. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
גם אני חושב שצריך לשחרר לו את המרחבים האחרים ולהשאיר את החסימה מדפי שיחה בלבד. חשוב להסתכל גם על חצי הכוס המלאה. עידו כהןדברו איתי • י"ג בחשוון ה'תשפ"ג • 20:50, 6 בנובמבר 2022 (IST)
מכיוון שהתבקשה דעת הקהילה, ומכיוון שהוזכרתי בשמי (ע"ע "תוקפנות קשה ואישית סדרתית"), אציין שזכרון של פיל שאינו עטוף בעור של פיל הוא עושר השמור לבעליו לרעתו. עוזי ו. - שיחה 16:12, 7 בנובמבר 2022 (IST)
ביקורת, על דבריך למעלה בתגובה לי, הבירוקרטים אכן מתעסקים הרבה בנעם וזה שורש הבעיה, מתעסקים בשיא הרצינות בבחירת מילים כאילו אלה דברים שברומו של עולם. האמנם התו השמיני נפגע כשנעם אמר לו הכל חוזר עליך וגו' (דבריך בלע והבל בלשונו של נעם)? תרשו להניח שלא כי הוא לא מטומטם והוא לא בגן ילדים. יש דברים פוגעניים באמת בוויקידפיה ואין בהם מילת גנאי אחת, להפך, הם עטופים במילות נימוסין ומשפטים שמתחילים ב"צר לי", אבל יש בהם שקרים שנשמעים אמת, יש בהם מלחמת התשה, יש בהם ניצול לרעה של כללי ויקיפדיה, לרוב לטובת אג'נדה, הם מייאשים וזאת הבעיה בוויקיפדיה, בגלל זה אנשים טובים תש כוחם. אם בזה תעסקו זה באמת ינקה את ויקיפדיה עברית. La Nave Partirà - שיחה07:13, 8 בנובמבר 2022 (IST)
הובעה כאן תמיכה נרחבת בנעם והוצג מדוע חסימתו איננה מוצדקת. הביורוקרטים צריכים לקום מכיסא הנוחות ולהגיב ברצינות ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
התלבטתי האם תגובה שלי כאן תועיל למשהו, ולכן נמנעתי מכך עד עכשיו, אבל תגובותיהם של @Asaf M, @Yuri ו-La Nave Partirà הבהירו לי כי כדאי שאגיב ואסביר את עצמי.
כפי שכתבתם בעצמכם קודם לכן, לא זכור לי אי-פעם שהשתמשתי בלשון פוגענית כלפי משתמש כלשהו, וחיפוש בדפי השיחה שלי יכול להראות בצורה ברורה שאני לא מתבייש להתנצל ולהודות שטעיתי במקרה הצורך.
עריכתו של נעם, שלטיבהּ אין עניין להתייחס כרגע, עוררה בי תגובה חריפה מפני שהיא משכפלת מקרי עבר, כפי שמופיע כאן במעלה דף השיחה וכן בחטיבת הדיון שהתייחסה לנושא בדף שיחתי. ביטלתי את עריכתו של נעם תוך כוונה לגאול את הערך מיתמותו, והוספתי תקציר עריכה שאמנם אינו מפר את כללי הקהילה, אם הוא לא תורם לשום דבר ואיני גאה בו.
כתוצאה מכך נעם החל דיון בדף שיחתי, בו הועברה ביקורת הדדית מצד שנינו. כפי שכתבתי שם, הייתה בי הנכונות להסתיר את תקציר העריכה לפנים משורת הדין, אך לאחר שנעם הבהיר לי שאינו מוכן להאזין לביקורת שהשמעתי – החלטתי שלא להגיב יותר. נעם השאיר את האש מלובה למשך כעשרה ימים, ולאחר תגובתו של הארי הגבתי כי בהיעדר אוזן קשבת לביקורת שהצגתי איני רואה מקום לפעול עם נעם לפנים משורת הדין, ונצמדתי לחוק היבש, דבר שאני משתדל להימנע ממנו.
תגובתו של נעם הייתה התפרצות ומילים שאין המקום לחזור עליהם.
האם הייתי יכול לפעול בצורה אחרת? בוודאי, אבל הצד השני לא הראה שום נכונות, והדבר הוציא ממני תגובות עוקצניות שאינן דרכי. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 13:48, 8 בנובמבר 2022 (IST)
אחזור בפעם האחרונה על מה שאמרתי. ייתכן שנעם עושה שימוש יתר בכלים אוטומטיים וללא הפעלת שיקול דעת מספק. לא יודע, לא עקבתי אחרי עריכותיו בתקופה האחרונה. אבל נניח וזה נכון. ספציפית, במקרה המדובר, אני לא רואה שזה המצב. הערך אכן היה יתום ולדעתי גם הקישור של הערך לפסקת ״סגל נוכחי״ של הקבוצה בה משחק השחקן אינה פותרת את הבעיה. לראייתי, גם עם הקישור הנ״ל צריך להשאיר את תבנית ״ערך יתום״ בערך (כפי שהסברתי במעלה דף זה). באופן כללי, גם אם הקישור היה תקין, אני לא בטוח שזה נכון להגיד שהוא מחוייב לקשר לערך (אם כי אני רוצה להאמין שרוב הויקיפדים היו כן עושים את זה).
לעניין הסגנון, מציע לך לקרוא את ההודעה הראשונה שהוא כתב לך בדף השיחה שלו שוב, ברוגע. האם אתה מוצא משהו לא תקין בסגנון שלה? האם הההודעה הזו מזכירה את הסגנון של נעם בעבר?
אתה בתגובה ענית לו: ״אתה ממשיך באותו דפוס של עריכות אוטומטיות בלי שׂוּם שכל...״ ו-״אתה ממשיך לירות על אוטומט.״
זה הוציא מנעם תגובה עצבנית משהו אך גם היא לא הייתה חריפה ולא עברה על כללי ההתנהגות.
לאחר דין ודברים קצר, סיימת בלהסביר לכולנו שהוא ״אדם שלא יודע להתנהל במיזם שיתופי, שמסתיר את כמות החסימות שלו אך מתפאר בכמות הסטטיסטיקה האוטומטית״.
זה כנראה היה יותר מידי בשבילו הוא כתב לך בתגובה את מה שכתב לך.
אם יש בעיה מתמשכת בלתי פתירה בעריכות של נעם, יש לגשת לבירורים, לפתוח הצבעת חסימה, ולהציג מספר דוגמאות מהתקופה האחרונה שמראות מה הבעיה (כרגע הוצגה רק דוגמה אחת שאני לא מסכים איתה, ונאמר שוב ושוב שיש עוד דוגמאות טריות אבל הנ״ל לא הוצגו).
מה שלראייתי פסול בסיפור הזה הוא שהיו מספר התגרויות מצדך כלפי נעם (מניח שלא בכוונה, אבל זה לא משנה), עד שבסוף הוא נשבר ויצאה ממנו תגובה תוקפנית שעוברת על כללי ההתנהגות. אם רוצים לאפשר למשתמש לפתוח דף חדש, הדרך לכך היא לא על ידי הטחת עלבנות בו השכם והערב, ואז חסימתו כשהוא נשבר ועונה בחזרה בצורה חריפה. יורי - שיחה 14:15, 8 בנובמבר 2022 (IST)
צודק. לדעתי חסימה של 4 חודשים ארוכה מדי, צריך לפחות לקצר את החסימה. עידו כהןדברו איתי • י"ד בחשוון ה'תשפ"ג • 16:10, 8 בנובמבר 2022 (IST)
תודה על כוונתך הטובה, עידו כהן - מעריך זאת - אך אין שום הצדקה לחסימה כפי שכתבו פה מספר עורכים, אף לא ממרחב השיחה. יש לבטל את החסימה הזו שבעיניי (אף) היא בלתי חוקית בעליל. נעם דובב - שיחה 13:26, 9 בנובמבר 2022 (IST)
התו, אני מזדהה עם הסנטימט שהבעת למעלה כי גם אני ממש לא אוהבת את העריכות האוטומטיות ואף ביקשתי מנעם שיניח לערך מסוים שכתבתי, והוא לא הניח (כן, נעם). מצד שני אני מזדהה איתו, יש עורכים שצריך להכיל. La Nave Partirà - שיחה19:44, 8 בנובמבר 2022 (IST)
התו, כתבת כך: "עריכתו של נעם, שלטיבהּ אין עניין להתייחס כרגע, עוררה בי תגובה חריפה מפני שהיא משכפלת מקרי עבר" זהו משפט סתום. נעם ערך עריכה לגיטימית לחלוטין. ביטלת אותו עם תקציר לא מכבד, מדוע?
בגדול יש כאן שני נושאים שלא כדאי לערבב אותם האחד בשני. האחד המקרה המסוים הזה שלא היה אמור להתרחש והשני עריכותיו האוטומטיות של נעם.
המקרה הזה התרחש ביוזמתך ואם יש לך יושרה אתה תשכנע את הבירוקרטים לסובב את הגלגל לאחור, לבטל את החסימה ועל הדרך התנצלות הדדית תסגור יפה את הסיפור המיותר. בדף השיחה שלי (כחלק מדיון קצר עם דגש) יש הסבר מפורט יותר מה אני חושב על התנהלותך במקרה זה.
לגבי עריכותיו של נעם יש להחליט ברמת הקהילה מה מותר ומה לא ועל פי זה נעם יפעל ואני מניח שהוא פועל גם כיום.
אני הייתי באינטראקציה עם נעם מעט אמנם אך המעט הזה היה בסדר גמור. Asaf M - שיחה 20:07, 8 בנובמבר 2022 (IST)
Asaf M ו-Yuri, אגיב כאן גם אני בפעם האחרונה, ברשותכם:
המקום לדון האם עריכותיו של נעם הם מועילות או לא אינו בדיון הזה. זה לא רלוונטי, ובסופו של יום כל משתמש רשאי לערוך כאוות נפשו. כיוון שראיתי שאני לא יכול להועיל בעניין הזה – אני לא מתכוון למרוח את זה בדיון בבירורים, זה כבר נידון והתעייפתי.
בנוגע לשאלה האם קישור שחקן לסגל של קבוצה גואל אותו מיתמותו – זה עניין לדיון במזנון.
בנוגע לתקציר העריכה – הבהרתי כבר למעלה מדוע הוא נכתב והוספתי כי איני גאה בו. את עניין הסטטיסטיקה, אגב, העליתי רק לאחר שנעם חזר עליו.
הנקודה היא חוסר יכולתו של נעם לשלוט על עצמו בסיטואציות כאלו. גם אם בשוגג נגעתי בנקודות רגישות הוא אמור לשלוט בעצמו ולא להתפרץ, כפי שאני לא התפרצתי עליו או על כל אדם אחר במהלך ההיסטוריה, גם אם הגיבו לי בעוקצנות (שאכן הייתה מיותרת מצידי, כפי שכתבתי). לא יכול להיות מצב שאני או כל משתמש אחר יצטרך ללכת כעל קליפות ביצים ליד משתמש אחר (באופן כללי, לא דווקא נעם) כי אסור להרגיז אותו בטעות ולגרום להתפרצות.
בנוגע להתנצלות – כבר ציינתי כי אני מוכן לעשות זאת בשמחה, אך אין לי עניין בהתנצלות ריקה, והתנצלות אמיתית (הכוללת את מחיקת התקציר, זה כל כך לא קריטי מבחינתי) תגיע כשגם הצד השני יבין את שורש העניין ויקבל ביקורת בצורה בונה. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 11:53, 9 בנובמבר 2022 (IST)
אתה לא הגבת לו בעוקצנות. אתה הטחת בו עלבונות קשים בשתי הודעות שונות, ורק בפעם השנייה שעשית זאת הוא הגיב לך. לא צריך ללכת על קליפות ביצים ליד אף אחד. צריך רק לתת כבוד בסיסי כמו שאתה תמיד נוהג לעשות ממה שיצא לי לראות. יורי - שיחה 23:08, 9 בנובמבר 2022 (IST)
מצטרף לדברי יורי. Asaf M - שיחה 11:20, 13 בנובמבר 2022 (IST)

הכרת תודה[עריכת קוד מקור]

מבקש להודות מקרב לב, ל-יורי, Asaf M ולLa Nave Partirà. מעריך מאוד את דבריכם האמיצים, בצד האמת והצדק הבסיסיים וכנגד העוול (הסדרתי והקשה מאוד בעיניי) שנעשה לי כאן. החזרתם לי את האמונה בקהילה. אתייחס ספציפית יותר בהמשך. נעם דובב - שיחה 23:28, 9 בנובמבר 2022 (IST)
נעם, אני בבעיה. מצד אחד, אני מקבל את עמדתך לפיה נפגעת מדבריו של התו, שהיו בעיני גבוליים. מצד שני, תגובתך הייתה קיצונית ולא במקומה. יש דרכים לפעול במיזם וזו לא אחת מהן. תאו הארגמן - שיחה 10:50, 13 בנובמבר 2022 (IST)
בבקשה נעם, מקווה שהבירוקרטים יראו את כל האירוע כולו ויבטלו את החסימה הזאת. Asaf M - שיחה 11:22, 13 בנובמבר 2022 (IST)
תאו הארגמן אני מבין אותך, אבל לדעתי חסימה כל כך ארוכה של אחד המשתמשים הכי חרוצים והכי תורמים בויקיפדיה, מכל המרחבים על תגובה אגרסיבית אחת (שנגרמה כתוצאה מתגובה פוגענית של משתמש אחר) במרחב שיחה בלבד, אינה מוצדקת. עידו כהןדברו איתי • כ' בחשוון ה'תשפ"ג • 21:38, 13 בנובמבר 2022 (IST)
עידו כהן אני מסכים איתך אבל יש "מנהלים" בויקיפדיה שאוהבים חיים קלים, גם אם זה אומר לחסום חשבון משתמש, לדעתי, בצורה קיצונית וגם מאד לא אחראית ואחר כך להיעלם וכמעט להתעלם משאלות המופנות כלפיהם. הראיה לדברי עד לרגע זה היא שכמעט ולא ראינו תגובות מצד אותם "מנהלים" למרות ניסיונות חוזרים ונשנים לפתח שיח המבוסס על ביקורת קהילתית לגיטימית. אף אחד לא חייב להסכים איתי. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אלאמנים ואלמאנים[עריכת קוד מקור]

בתבנית לטיפול מהיר בעבר היה הערך אלאמנים. לאחר שהתחלתי לכתוב אותו שמתי לב כי קיים ערך בשם אלמאנים שהוא למעשה זהה. לכן הערך אלאמנים או טיוטא:אלאמנים אינו רלונטי. אין לי הרשאות מחיקה. Hila Livne - שיחה 15:06, 24 באוקטובר 2022 (IDT) היי הילה, אני מבין. גם לי אין הרשאת מחיקה, רק למפעילים. צריך לבקש מהם וק:במ למחוק אותו. נעם דובב - שיחה 01:50, 25 באוקטובר 2022 (IDT)

שמרית פרקול-פינקל[עריכת קוד מקור]

בר, תודה על הרחבת הערך. יוניון ג'ק, לשאלתך בדף השיחה (איני יכול להגיב שם משום שנחסמתי) - אני תומך בדבריו של בר, ועכשיו לאחר הרחבת הערך אני סבור שאין כלל ספק בחשיבותו. נעם דובב - שיחה 22:02, 26 באוקטובר 2022 (IDT)

חדשופדיה 2022 שבוע 44[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #44
עודכן ב־30 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של MathKnight כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את דזרט למפעיל מערכת
● במזנון מתקיים דיון על המקום לציון ביקורות ספרים בערך על סופר
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ערב הסעודית
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך האנדרטה לחללי נשר במערכות ישראל. לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:07, 30 באוקטובר 2022 (IDT)

לנעם היקר[עריכת קוד מקור]

אנא איך שאתה חוזר לערוך תארכב את דף השיחה הזה. השיטה הנוכחית שלך לארכב לפי שנים איננה מוצלחת וגורמת לעומס. פשוט תארכב גם בלי להתייחס לשנה (כלומר גם תארכב לפי שנים אבל גם במקרה הצורך תארכב קונקרטית). עשה את הדף שלך נגיש וקל לניווט ויכבדו אותך כאן יותר תאמין לי. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

היי אנונימי. קיבלתי את עצתך. תודה. נעם דובב - שיחה 21:57, 5 בנובמבר 2022 (IST)

מי גרם לכך שדף זה יוסתר מגוגל?[עריכת קוד מקור]

הדף שיחת_משתמש:נעם דובב מוסתר בגוגל, אי אפשר לגשת אליו מגוגל. מישהו הוסיף הנחיה בקובץ robots.txt שדף זה יוסתר מגוגל. אינני מצליח להבין מדוע ומי עשה זאת. ניסיתי לשאול בוק:הכה את המומחה אך משתמש:עוזי ו. מחק את שאלתי בנימוק העמום "בא לעזור". ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

הדף מוסתר כפי שדפי שיחה של משתמשים רבים מוסתרים (הדבר מתבצע על ידי הוספה _"לא לחיפוש"_ בקוד המקור בראש הדף). אני אחראי לכך. מדוע? איני מעוניין שיגיעו לכך מגוגל משום שבעיניי מתרחשת בדף זה פגיעה חמורה בשמי הטוב (אני מופיע כאן בזהות האמיתית והמלאה שלי בניגוד לרוב מוחלט של המגיבים). נעם דובב - שיחה 07:51, 8 בנובמבר 2022 (IST)
אני יכול להבטיח לך שמשתמש שירצה להרגיז משתמש מסוים ימצא איך להגיע לדף השיחה שלו עם או בלי הסתרה מגוגל. לדעתי לא נכון להסתיר דף שיחה מגוגל וצריכה להיות החלטת קהילה אם דפי שיחה אישיים יוסתרו מגוגל או לא. זה גם מקשה על ההגעה למי שרוצה לפרגן. בכל מקרה אני אישית בעד לאפשר למשתמש להחליט אם הוא רוצה לערב משתמשים אחרים בשיחותיו האישיות או לא (אבל אז לחייבו לאפשר קבלת אימיילים) ולפיכך לתת לו אפשרות לנעול את דף השיחה שלו או לא. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
בניגוד למרחב הערכים, דפי השיחה בויקיפדיה הם "ענייניה הפנימיים" של הקהילה. אני מבין לחלוטין את נעם, דמות ציבורית, שלא מעוניין שחיפוש שמו בגוגל יביא את הגולש התמים לנבכי דיונים על גבי דיונים בפועלו בויקיפדיה. תאו הארגמן - שיחה 12:05, 8 בנובמבר 2022 (IST)
טעות בידך, אלו לא ענייניה הפנימיים של הקהילה, אלא מידע הזמין לכל נפש. למעשה תוכנת מדיה ויקי תוכננה כך שכל המידע בה יהיה גלוי ולכן הסתרת דף שיחה בויקיפדיה ייתפש כפעולה מקוממת. אני אישית מתנגד לכל תפישת העולם הזו של "הכל ללא יוצא מן הכלל גלוי" אך הסתרת דפים מבלי להצהיר על כך בויקיפדיה היא לא הדרך להתמודד עם זה. הדרך היא להגיב, לבקש נעילת דף שיחה כולל הסתרת דף שיחה (והדבר צריך להיות מוצהר משם להבא) ולעזוב את הקהילה, או, לגרום למחיקה טוטאלית של כל מה שנכתב (אפשר שבהוראת בית משפט) אך נכון להיום זה בלתי אפשרי בתוכנת מדיה ויקי. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אני לא חושב שטעות בידי. העובדה שענייניה הפנימיים של הקהילה זמינים לכל מי שמעוניין לצפות בהם, עדיין לא מצדיקה שאלו יופיעו גם במנועי החיפוש השונים. מי שרוצה, מוזמן להיכנס לויקיפדיה ולקרוא כאוות נפשו. מכאן ועד להצפת כל הוויכוחים הפנימיים כאן כתוצאות שיתרוממו בוודאי למקומות גבוהים במנוע החיפוש של גוגל ומנועים אחרים, הדרך ארוכה. תאו הארגמן - שיחה 14:45, 8 בנובמבר 2022 (IST)
תאו הארגמן, מסכים איתך. מעריך את תגובותיך. נעם דובב - שיחה 13:23, 9 בנובמבר 2022 (IST)
אם הכל גלוי (למעט השחתות פוגעניות) הכל גלוי. אחרת יש לקבוע כללים ברורים לגבי מה מוסתר ומה לא. לפי דעתי במינימום יש להצהיר בתוך המיזם מה הוסתר ממנועי חיפוש ולמה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אפשר לקיים דיון במזנון, ואתה מוזמן לעשות זאת כמובן, אך לא כפי שעשית כלפיי באופן אישי משום שכאמור, זה נוהג נפוץ אצל משתמש רבים. נעם דובב - שיחה 13:22, 9 בנובמבר 2022 (IST)
ובמקרה ספציפי זה, פעילותו של עוזי ו. הייתה מבורכת ואני מעריך אותה. נעם דובב - שיחה 15:04, 9 בנובמבר 2022 (IST)
חופש הביטוי הוא ערך חשוב בויקיפדיה. גם היכולת לשמור על אנונימיות מבורכת בעיני. אבל במקרה הזה ה"אלמוני" (שברור לכולנו שמדובר בעורך ותיק, שמתחבא מאחורי כתובת IP) עושה שימוש לרעה ביכולות אלה ומנצל את העקרונות החשובים לצורך התנכלות אישית. לדעתי יש למחוק את הדיון ולמוע ניצול לרעה של הכללים. Eladti - שיחה 13:57, 9 בנובמבר 2022 (IST)
תודה אלעד, מעריך את תגובתך. אם אתה מעוניין, מוזמן להביע את דעתך לגבי חסימתי האחרונה (וגם זו שלפניה) - ראה במעלה דף דיון זה. נעם דובב - שיחה 14:24, 9 בנובמבר 2022 (IST) ועכשיו עם תיוג - Eladti. נעם דובב - שיחה 14:26, 9 בנובמבר 2022 (IST)
אני לא מתחבא מאחורי שום כתובת, אני עורך כאן בלי להזדהות (כמו כלל העורכים כאן כולל רשומים) כי אין לי סיבה להתחיל לתת פרטים על עצמי לפני כל אחד כאן, מה שברור לך ברור לך, אני מציע שלא תדבר עבור אחרים. אם אתה רוצה תמחק את הדיון רק קח בחשבון שאתה מקדם חוסר שקיפות כלפי משתמשים אחרים. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אולי יימצא מישהו חרוץ די הצורך לבקש מן הבודקים את חשיפת האלמוני המתקומם. כזקן הבודקים-לשעבר אני אומר לכם שיש כאן כסף על הרצפה. עוזי ו. - שיחה 15:04, 9 בנובמבר 2022 (IST)
לבדוק לי כתובת אי פי על מה בדיוק?... הפרתי את הכללים? לא ברורה לי משימתך. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
התנאים לביצוע בדיקה אינם קשורים בהפרת כללים כתובים דווקא. עוזי ו. - שיחה 21:34, 9 בנובמבר 2022 (IST)
בסדר, אבל מה העילה לבדיקה הזו, איזה עוול עשיתי שמצדיק פגיעה בפרטיותי? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
Deror avi, יונה בנדלאק, משתמש:TheStriker, דגש - בעקבות התגובות בדיון זה: האם יש מקום לבדיקה? (איני יכול לכתוב בדף הבקשות לבדיקה בשל חסימתי). נעם דובב - שיחה 22:14, 9 בנובמבר 2022 (IST)
הבקשה לא מופרכת, אבל צריך שמישהו יבקש אותה במקומה הנכון – הדף ההוא במעקב של הקהילה. דגש - שיחה 22:23, 9 בנובמבר 2022 (IST)
דגש, תודה על התגובה העניינית והמהירה. בעניין אחר: אבקש לדעת מה דעתך בנוגע לחסימתי האחרונה. נעם דובב - שיחה 22:28, 9 בנובמבר 2022 (IST)
משתמש דגש מה העילה לבדיקה בדיוק? מאיזו סיבה חשובה תפגעו בפרטיותי? קיללתי מישהו? הייתי סרקסטי עם מישהו? הפרתי כלל כל שהוא? השחתתי ערך? הספק-סקרנות של משתמש עוזי ו. איננה עילה לפגיעה בפרטיותי. מותר לי להעביר ביקורת על הסתרת דף בלי להצהיר על כך איפה שהוא וממש אין קשר אישי לנעם דובב או כל משתמש אחר לצורך העניין. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
העילה: תחיבת אפך האלמוני למריבה לא-לך. עוזי ו. - שיחה 14:34, 10 בנובמבר 2022 (IST)
אפי איננו אלמוני. דף זה גלוי ופתוח לכל ואין שום הגבלה על עריכתו כל עוד לא עוברים על כללי הקהילה (אחרת, הדף היה צריך להיות נעול). אני מציע שאם יש לך את ההרשאה הרלוונטית, פשוט תחסום את הדף למשתמשים שלא מחשבון ("אלמוניים"). מעבר לכך, מה זה "מריבה לא לך"? מה עשיתי? רבתי? לא! העברתי ביקורת על התנהלות הקהילה עם נעם ועל התנהלות נעם עצמו לגבי הסתרת הדף. מותר לי. מה השלב הבא, לתבוע אותי בבית משפט? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אפך אולי אינו אלמוני לשאר פניך, אבל הוא אלמוני לגמרי בעיני כל שאר הכותבים כאן. במקרים כאלה צריך לבדוק שמא (הייתכן) מדובר במשתמש מוכר שהתאלמן על מנת לחרחר ריב (לא שזה קורה במציאות, סתם חשש זר ומרוחק). ואז לטפל בהתאם ותו לא. עוזי ו. - שיחה 16:24, 10 בנובמבר 2022 (IST)
אפי גם אינו אלמוני לשאר פני ואשמח אם לא תדבר על האף שלי כמו שאינני מדבר על האף שלך. לא חירחרתי שום ריב, שאלתי למה הדף מוסתר בגוגל כי זה פשוט עניין אותי מאד וקיבלתי תשובה שהפתיעה אותי.
אתה בעצמך אמרת "מריבה לא-לך" כך שיש פה ריב שלא אני התחלתי ולמעשה לא עשיתי דבר מלבד לתמוך בנועם לצד העברת ביקורת עליו על הסתרת הדף, ואני עומד מאחורי דברי בדיון לעיל ובדיון זה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
מדוע התעניינת דווקא ואך ורק בדף שלי ואף פתחת על זה דיון ב"הכה את המומחה"? תמהני. נעם דובב - שיחה 17:44, 10 בנובמבר 2022 (IST)
כי דף השיחה שלך הוא דף השיחה הראשון שראיתי אי פעם שהוסתר מגוגל, שאלתי בהכה את המומחה בלי שום כוונה אישית אליך אלא כי זו הייתה הדוגמה היחידה שלי למצב כזה, רציתי להבין איך קורה שדף שיחה מוסתר מגוגל ולמה עושים את זה, חשבתי שאולי מישהו פה עשה לך טובה מיוחדת או עשה את זה נגד רצונך ואף בלי ידיעתך. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
שקיפות היא ערך חשוב מאוד, אך לא ערך עליון בעיניי. הזכות לשמור על פרטיות (על ידי הסתרה מגוגל) היא זכות חשובה לא פחות. אירוני בעיניי שאתה בתור אנונימי מוחלט מתקשה להבין זאת. כאמור, רוב גדול של העורכים כאן בכינוי או בשם חלקי בלבד, באופן שלא מקשר אותם עם שמם המלא, אז אין סיבה שיסתירו את דף שיחתם מגוגל. המצב שונה אצלי (ומעבר לכך, כאמור נתקלתי בעוד משתמשים שעושים זאת). אתה רשאי כמובן להמשיך להגיב, אבל מבחינתי הדיון כאן מוצה. נעם דובב - שיחה 18:07, 10 בנובמבר 2022 (IST)
דומי שלא הבנת אותי ולכן אני מציע שתקרא שוב את דברי בתחילת הדיון ובכל מקרה אסביר שוב: גם בעיני שקיפות היא ערך חשוב אך לא עליון, כל מה שאני אומר זה שאם מסתירים דף מגוגל יש להצהיר על כך ולא להשאיר משתמשים אחרים בחוסר ידיעה על איך הדף הוסתר. אם היית מצהיר על כך הדיון הזה לא היה מתקיים. במצב כזה לגיטימי שאחרים יתעניינו. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אוקיי. כל אחד שנכנס לקוד המקור יכול לראות בראש דף זה הכרזה שהוא לא לחיפוש, כפי שכבר הסברתי לך קודם - זה מאוד בולט. נראה שאתה שולט היטב ברזי המיזם (לפי זה שהכרת את דף "הכה את המומחה"). נעם דובב - שיחה 18:25, 10 בנובמבר 2022 (IST)
אבל בדרך כלל אנשים לא נכנסים לקוד המקור בצורה הזאת, לכן לדעתי נכון להצהיר על זה. אף אחד לא חייב להסכים איתי. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אוקיי, נסכים שלא להסכים. נעם דובב - שיחה 19:57, 14 בנובמבר 2022 (IST)
אני לא מבין אותך. רוב משתמשי ויקיפדיה רק קוראים בה, לא עורכים בה ואין להם מושג מה זה קוד מקור של ערך בויקיפדיה. לכן מבחינת נגישות, לא נכון להניח שהם יקראו את קוד המקור. אני חושב שלהכחיש את זה זה פסול מוסרית. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
תנוח דעתך, ממילא רוב משתמשי ויקיפדיה לא קוראים את דפי השיחה. נעם דובב - שיחה 13:37, 15 בנובמבר 2022 (IST)
אני חושב שזה לא נכון לגבי דפי שיחת משתמש, לפחות כאלה עם שם אנושי מוכר (אלא אם הוסתרו מגוגל). ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 45[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #45
עודכן ב־9 בנובמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיימים דיונים לגבי אשרור כהונתם של איתי פ. ושל Deror avi כמפעילי מערכת. כשהדיונים יסתיימו, יתקבלו החלטות בידי הבירוקרטים
● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של MathKnight כמפעיל מערכת. בסופו הוחלט לאשרר את כהונתו כמפעיל לקדנציה נוספת. נאחל לאביר המתמטיקה הצלחה רבה בשלוש השנים הבאות! ●
● במפעיל נולד התקיים דיון שבסופו הוחלט למנות את דזרט למפעיל מערכת. נאחל לדזרט הצלחה רבה! ●
● במזנון עלתה הצעה ליצור רף סביר ליצירת ערכים על אדמו"רים ורבנים אחרים
● במזנון מתקיים דיון בנושא פינות "תמונת היום" והציטוט היומי" והפעילות במיזמים המשיקים אליהן
אגסי פרסם בכיכר העיר סטטיסטיקה של עיטורים שהוענקו לכותבי ערכים "דחופים" (ערכים שהיו בתבנית:לטיפול דחוף) ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא לבנון
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך תל אביב-יפו מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 23:05, 8 בנובמבר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 46[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #46
עודכן ב־13 בנובמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיימים דיונים לגבי אשרור כהונתם של איתי פ. ושל Deror avi כמפעילי מערכת. כשהדיונים יסתיימו, יתקבלו החלטות בידי הבירוקרטים
● במזנון עלתה הצעה ליצור אחידות בקטגוריות היסטוריות של ארץ ישראל
● במזנון עלתה בקשה מצידם של אחראי מדור הערכים המומלצים לסיוע בניהול המדור
כיכר העיר מתקיים דיון על ערכים שנכתבו על נשים במסגרת מיזם של תוכנית אלפא של מכון דוידסון לחינוך מדעי, במסגרתו נטען כי ערכים אלו זקוקים לעריכה טכנית ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ברוניי
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך מיראז' 3 לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:42, 13 בנובמבר 2022 (IST)

עזרתך תוערך בעניין פלינדרומים[עריכת קוד מקור]

הועבר מוק:הכה את המומחה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום נעם ! שמתי לב שלפעמים בפלינדרומים בעברית אין הבחנה בין אותיות תחיליות לסופיות ולפעמים בנוסף גם אין התייחסות לרווחים, למשל, כתוב "לם מל". לכאורה פלינדרום טהור היה צריך להיות "לממל" (אין אותיות סופיות כלל וגם אין רווח). זה גורם לי להניח שיש סוגים שונים של פלינדרומים ואשמח לדעת אם ישנו סיווג מקובל. תודה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

@משתמש:נעם דובב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:51, 12 בנובמבר 2022 (IST)
IKhitron, היי יגאל. תודה על הפנייה, שמח לסייע. כפי שכתוב בערך פלינדרום אין משמעות לסימני פיסוק, רווחים, סימני ניקור וסימנים אחרים בהתייחס לפלינדרומיות של טקסט. אין הגדרה של "פלינדרום טהור" (או הגדרה אחרת) בהקשר זה. ישנו סוג הרבה פחות נפוץ של פלינדרומים מילוליים (אך הוא לא קשור לעניין הקודם) והוא פלינדרום לפי מילים. למשל: "אני אוהב אותך, אותך אוהב אני". נעם דובב - שיחה 18:05, 13 בנובמבר 2022 (IST)
כמובן, מותר להגדיר מה שרוצים, כך שאפשר להגדיר פלינדרום טהור לפי ההגדרה שנתת. דוגמה לפלינדרום קלאסי שהוא גם טהור היא "רק פושטק עלוב בולע קטשופ קר"
אבל נראה לי שקשה ליצור פלינדרומים מורכבים ומעניינים שהם גם טהורים, כי מרחב התמרון די מצומצם.
לאלומני שהגיב מעלי, לפי ההגדרה שאני (פותח השרשור) הצעתי, גם הפלינדרום שהדגמת אינו "טהור" במובן שהוא כולל רווחים. עם זאת, אני חושב שכולנו נסכים שאפשר להתגמש על רווחים, במיוחד לגבי פלינדרומים מילוליים כמו "אני אוהב אותך, אותך אוהב אני". ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אה, חשבתי שהתכוונת שמותר רווחים, ובלבד שהם יהיו בין אותן מילים, כך שהפלינדרום יהיה מדויק מבחינת הרווחים שבו (היפוך הפלינדרום, המחרוזת תווים, יתן את אותו המחרוזת. זה לא מתקיים למשל ב "אבא בא" שהיפוכו הוא "אב אבא")
אכן ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

הייתי שמח לקנות ספר שירה פלינדרומית שמחלק פלינדרומים לסוגים. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

הבעת תמיכה ב-Yoavd[עריכת קוד מקור]

שלום, Yoavd. הצטערתי מאוד שלא נבחרת לתפקיד בירוקרט לפני מספר חודשים (אני מאמין שהרבה דברים היו נראים אחרת לטובה אם היית נבחר, ואף אני לא הייתי סובל עכשיו כך ממוסד הבירוקרטיה) והצטערתי מאוד לקרוא עתה את דבריך ב"מפעיל נולד". מאוד מעריך את תרומתך הנכבדת למיזם, כמפעיל, כעורך (בכלל ובערכי שחמט בפרט), וכמרצה ותומך בסדנאות של עורכים. מודה לך על כל אלה. אל נא תיפול רוחך! נעם דובב - שיחה 19:56, 14 בנובמבר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 47[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #47
עודכן ב־26 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● בוויקיפדיה העברית יתקיימו בקרוב בחירות לתפקיד בודק. מועמדים העומדים בתנאי הסף רשאים להגיש את מועמדותם עד ליום שני, 21 בנובמבר 2022, בשעה 09:00. הגשת המועמדות מתבצעת בדף ויקיפדיה:בודק/בחירת בודקים - 27. נכון לעת פרסום גיליון זה, משתמש אחד הגיש מועמדות - עלי
● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Deror avi כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של איתי פ. כמפעיל מערכת. בסופו הוחלט לאשרר את כהונתו כמפעיל לקדנציה נוספת. נאחל לאיתי הצלחה רבה בשלוש השנים הבאות! ●
Matanya ו-Yoavd עזבו את תפקידם כמפעילי מערכת. נאחל להם הצלחה בהמשך דרכם! ●
● תחרות תמונת השנה >> בויקישיתוף החלה! התחרות תתנהל בשני סבבים, כאשר בסבב הראשון (שיסתיים ב-28 בנובמבר) כל משתמש רשאי להצביע לכמה תמונות שירצה (מבין התמונות המועמדות), ובסבב השני להצביע ל-3 תמונות (מבין התמונות שישתתפו בסבב זה). רשאים להצביע מי שביצעו לפחות 75 עריכות (שלא בוטלו על ידי משתמשים אחרים) עד 1 בינואר 2022. לפרטים נוספים: דף התחרות >>, חוקי התחרות >>
● במזנון עלתה הצעה ליצור אחידות בשימוש במילים "אמריקאי" ו"אמריקני" בשמות ערכים
● במזנון מתקיים דיון לגבי ערכים של צירי זמן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא עיראק
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך השדה המגנטי של כדור הארץ מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:33, 19 בנובמבר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 48[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #48
עודכן ב־27 בנובמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את אנדרסן למפעיל מערכת ●
● הבחירות לתפקיד בודק החלו, והן מתקיימות בדף ויקיפדיה:בודק/בחירת בודקים - 27. ההצבעה תינעל ביום שני, 28 בנובמבר 2022, בשעה 08:59. מועמד אחד הציג את מועמדותו - עלי
● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Deror avi כמפעיל מערכת, ובסופו הוחלט שלא לאשרר את כהונתו כמפעיל ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי מחלוקות שנשארות זמן רב בקטגוריית המחלוקת ללא פתיחת הצבעה
● במזנון מתקיים דיון לגבי המועד הרלוונטי של זכות ההצבעה
● בכיכר העיר מתקיים דיון לגבי הרכב הממשלה העתידה לקום
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא איראן
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך המשמר הפרטוריאני לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:24, 27 בנובמבר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 52[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #52
עודכן ב־26 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● ההרשמה למפגש חורף 2023, שיתקיים במרכז שביט ברמת גן ביום שישי 13 בינואר 2022, נפתחה. להרשמה >>>
מיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים ●
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם יש להציג רשימת שותפים מלאה בהפקת אלבום בערכי אלבומים
● במזנון מתקיים דיון לגבי חשיבות אנציקלופדית של גדודי חיל ההנדסה הקרבית
● בכיכר העיר נעשתה השוואה בין הערך קולופוניום בוויקיפדיה העברית לעומת הערך באנציקלופדיה העברית. הדיון המשיך ונעשתה בו השוואה באופן כללי בין האנציקלופדיות ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון בשאלה האם יש פחות עריכות בויקיפדיות השונות מבעבר
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא גלות
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך הפרעת אישיות גבולית והסרת הערך תקנות שו"ם מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 23:24, 24 בדצמבר 2022 (IST)