האלמנה השחורה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קולנואני העביר את הדף האלמנה השחורה להאלמנה השחורה (דמות)
ChuispastonBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: ko:블랙 위도우 (마블 코믹스)
שורה 54: שורה 54:
[[hr:Crna udovica (Natalia Romanova)]]
[[hr:Crna udovica (Natalia Romanova)]]
[[it:Vedova Nera (Natasha Romanoff)]]
[[it:Vedova Nera (Natasha Romanoff)]]
[[ko:블랙 위도우 (마블 코믹스)]]
[[nl:Black Widow (Marvel)]]
[[nl:Black Widow (Marvel)]]
[[pt:Viúva Negra (Marvel Comics)]]
[[pt:Viúva Negra (Marvel Comics)]]

גרסה מ־04:39, 27 באפריל 2012

תבנית:סופרגיבור

האלמנה השחורהאנגלית: Black Widow, ברוסית: Чёрная вдова) היא דמות בדיונית המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. דמותה הופיעה לראשונה בחוברת Tales of Suspense #52 מאפריל 1964, ונוצרה בידי הכותב סטן לי והמאייר דון הק.

האלמנה השחורה היא האלטר אגו של נטאשה רומאנובה, סוכנת סובייטית שאומנה כמרגלת, אמנית לחימה וצלפית, ומחומשת בכלי נשק מתקדמים, כולל נשקי אנרגיה על פרקי ידיה הנודעים כ"נשיכת האלמנה". בסופו של דבר, היא עורקת לארצות הברית בשל אהבתה לגיבור-העל הוקאיי, ומאז משמשת כסוכנת כפולה של הק.ג.ב. ו-S.H.I.E.L.D. נטאשה הייתה חברה בקבוצות האוונג'רס השונות לאורך השנים וצוותה לגיבורי-על כדרדוויל, הוקאיי ווולברין בין היתר.

דמותה של האלמנה השחורה מדורגת במקום ה-74 ברשימת מאה גיבורי העל הגדולים, לפי IGN [1]. את דמותה גילמה בסרט הלייב אקשן "איירון מן 2" השחקנית סקרלט ג'והנסון, שתשוב לגלם את הדמות בסרט האוונג'רס.

ביוגרפיה בדיונית

רומאנובה נולדה בסטלינגרד, רוסיה. הוריה ניספו בשריפה כאשר הייתה ילדה קטנה, והיא ניצלה ממוות בטוח בידי איבן פטרוביץ', שגידל אותה כאב חורג. סיפור מקור משוכתב[2] קבע כי היא גדלה מילדות בתוכנית "מבצע אלמנה שחורה" של ברית המועצות, ויחד עם יתומות נוספות אומנה בקרב ובריגול במתקן "החדר האדום". במתקן זה מבצעים בה שדרוגים ביוטכנולוגים ופסיכוביולוגים, מה שמסביר את מראה הצעיר, שנשמר לאורך השנים. בזמן שהותה שם, היא אומנה בידי חייל החורף, שהפך למאהבה[3]. כל אלמנה שחורה נשלחת ללא כל זיכרון אמיתי בכדי להבטיח את נאמנותה, ורומאנובה מגלה עובדה זו בהמשך.

היא נישאת לטייס הניסוי אלכסיי שוסטקוב. כאשר הממשלה הסובייטית מחליטה להפוך את שוסטקוב לסוכן מטעמה, "השומר האדום", נאמר לו כי אין עליו ליצור קשר נוסף עם אשתו. לנטאשה נאמר כי הוא מת, והיא ממשיכה באימוניה כסוכנת סמויה.

האוונג'רס

בבגרותה, רומאנובה הופכת לאישה מפתה המנסה לפתות את התעשיין טוני סטארק. במשימתה הראשונה לארצות הברית, היא ושותפה בוריס טורגנוב נשלחים להתנקש בחייו של פרופסור אנטון ואנקו. הצמד נאבק באיירון מן, וטורגנוב גונב את חליפת השריון דינאמו הארגמן. ואנקו מקריב את חייו בכדי להציל את איירון מן ויורה בלייזר נסיוני שהורג את טורגנוב[4]. בהמשך, רומאנובה פוגשת בקשת הפושע הוקאיי, מסיתה אותו נגד איירון מן[5] ואף נלחמת לצידו[6].

רומאנובה מנסה לערוק מברית המועצות, אך היא נפצעת בידי סוכן ק.ג.ב[7]. הק.ג.ב. שוטף את מוחה והיא נלחמת בקבוצת האוונג'רס[8], אותה קבוצה אשר אליה היא מצטרפת כאשר היא מצליחה לערוק.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ Top 100 Comic Book Heroes: #74 Black Widow, IGN
  2. ^ Black Widow #1-6, נובמבר 2004-אפריל 2005
  3. ^ Captain America #27, אוגוסט 2007
  4. ^ Tales of Suspense #52-53
  5. ^ Tales of Suspense #57
  6. ^ Tales of Suspense #60
  7. ^ The Avengers #16
  8. ^ The Avengers #29-30
ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.