ריק ג'ונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף איי בומב)
ריק ג'ונס
ריק ג'ונס כאיי בומב, כפי שהוא מופיע על עטיפת החוברת The Incredible Hulk #600 מספטמבר 2009, אמנות מאת אד מקגינס.
ריק ג'ונס כאיי בומב, כפי שהוא מופיע על עטיפת החוברת The Incredible Hulk #600 מספטמבר 2009, אמנות מאת אד מקגינס.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה The Incredible Hulk #1
(מאי 1962)
הופעה אחרונה Immortal Hulk #35
(יולי 2020)
יוצרים סטן לי
ג'ק קירבי
מידע
שם אמיתי ריצ'רד מילהאוס "ריק" ג'ונס
כינויים ריק, באקי, הענק הירוק, איי בומב, הלוחש, אבומיניישן
סטטוס לא פעיל
כוחות "כוח הגורל" המאפשר לו שינוי מוגבל במרקם המציאות, יכולות למידה משופרות, מיומנות בקרב פנים אל פנים ובהאקינג.
בעבר:
כוחות על-אנושיים, מהירות על-אנושית, סיבולת על-אנושית, יכולת הסוואה.
חבר לשעבר בקבוצה S.H.I.E.L.D., האוונג'רס (חבר כבוד), משפחת הענק, בריגדת הצעירים, הבודדים (ספונסר), בעל ברית של רום, שותף לשעבר של הענק הירוק, סטיב רוג'רס/קפטן אמריקה, סאם וילסון/קפטן אמריקה וקפטן מארוול
דמויות קשורות
משפחה מרלו צ'נדלר-ג'ונס (אישה)
פולי (דודה)

ריק ג'ונסאנגלית: Rick Jones) הוא דמות בדיונית המופיעה בחוברות הקומיקס הענק הירוק ביקום מארוול קומיקס. דמותו הופיעה לראשונה בחוברת The Incredible Hulk #1 ממאי 1962 ונוצרה על ידי הכותב סטן לי והמאייר ג'ק קירבי.

ריצ'רד מילהאוס "ריק" ג'ונס הוא נער אשר התייתם מהוריו בגיל צעיר, ולאחר שגורש מכמה וכמה בתי יתומים בילדותו בשל בעיות התנהגות ומשמעת, נשלח לבית אומנה ממשלתי ובו סבל מתנאים ירודים ומהתעללות פיזית מצד מנהלי המקום. בגיל 16, ריק התעמת עם מנהל המתקן בדבר כספי הממשלה אותם הוא לוקח לעצמו ולא משתמש בהם למטרתם, ובתגובה המנהל שבר על ראשו של ריק גיטרה אותה קיבל מאביו בגיל צעיר, שהייתה המזכרת היחידה של ריק ממנו. ריק הצליח לברוח מהמקום, ובחודשים שלאחר מכן נדד מעיר לעיר ברחבי החוף המערבי, ועבד בעבודות מזדמנות כדי להתפרנס. כאשר הגיע ריק לניו מקסיקו, הוא נתקל בנערים בני גילו, אשר דיברו על ניסוי צבאי העתיד להתרחש ועוסק בפצצות. במטרה להוכיח כי הוא אמיץ, הוא נסע למקום הניסוי בכוונה לצפות בניסוי מתרחש. ד"ר ברוס באנר, האחראי על הניסוי העוסק ב"פצצת גמא" - מעין נשק גרעיני, המכיל בתוכו מינון גבוה של קרינת גמא - מגלה כי ריק פרץ את מחסום האבטחה ויוצא להוציאו מהאזור, במחשבה כי עוזרו עיכב את הספירה לאחור לקראת הפיצוץ. אמנם, עוזרו היה סוכן סובייטי שלא דחה את הפיצוץ בתקווה שבאנר יהרג, דבר שיגרום להקפאת הניסוי. כאשר באנר דחף את ריק לתוך משוכת מגן, הוא נפגע בידי קרני הגמא, ועבר שינוי צורה ליצור ענקי ואפרפר. בשינוי הצורה השני של באנר לענק, עורו נעשה ירוק, וכך נשאר כל פעם שעבר שינוי צורה. בכך, למעשה, ריק ג'ונס הוא האחראי ליצירתו של הענק הירוק.

בעקבות השתנותו של באנר, ריק הרגיש אשמה בדבר מעורבותו בדבר והחליט להפוך לשותפו של הענק, בכך שיסתיר את זהותו הסודית ויגן עליו. במשך הזמן, ריק פיתח שליטה בענק, העובדת כאשר הוא ער. כאשר הענק דחה את שליטתו של ריק מעליו, ריק ייסד עם חבריו את "בריגדת הצעירים", שתפקידה לסייע לענק בדרכים שונות וליידע גיבורים בדבר פעילויותיהם של נבלי-על. בעקיפין, וריק והבריגדה הם האחראים להקמת קבוצת "האוונג'רס" - כאשר נבל-העל לוקי השתלט על הענק, ריק וחבריו שלחו מסר מצוקה לקבוצת ארבעת המופלאים, ולוקי יירט את המסר כדי שהוא יגיע לאחיו, תור, במטרה ששני הגיבורים יהרגו זה את זה. אות המצוקה הגיע גם לגיבורים איירון מן, איש הנמלה והצרעה, וחמשת הגיבורים מייסדים יחדיו את קבוצת "האוונג'רס" ומביסים את לוקי. הוא החל לסייע לאוונג'רס בפעילויותיהם, וכאשר הקבוצה הפשירה את קפטן אמריקה, הקפטן טעה לחשוב כי ריק הוא שותפו מימי מלחמת העולם השנייה, באקי בארנס. ברבות השנים, ריק נעשה לשותפו של קפטן אמריקה באמצעות תחפושתו של באקי, ובהמשך נפרד מקפטן אמריקה ונעשה לשותפו של קפטן מאר-וול. בהמשך ריק חזר לסייע לענק והתחתן עם השחיינית מרלו צ'נדלר.

שנים לאחר מכן, כאשר הענק חזר מגלותו בכוכב הלכת סאקאר, ריק ניסה להרגיעו ולספר לו על מותו של קפטן אמריקה. כאשר ריק פנה לעזרה מדוקטור סטריינג', הוא הותקף ונפצע בידי בני בריתו של הענק. הוא נלקח מהמקום בידי הענק האדום לאתר הפיצוץ שיצר את הענק הירוק, שם הוא עבר ניסויים בידי חברי קבוצת "אינטליג'נסיה" המנהיג ומודוק, ועבר טרנספורמציה ליצור הדומה במראהו לאבומיניישן בשם איי בומב (A-Bomb, "פצצה אטומית"). הוא והענק הירוק חברו לגיבורים נאמור, הדבר, הלפיד האנושי, הענקית הירוקה, מון נייט ולקבוצת האוונג'רס העוצמתיים נגד הענק האדום, ובסיום הקרב חוזר לצורתו האנושית ונחטף בידי דוק סמסון. הוא ברח, וסייע לענקים המופלאים במקרים שונים. בשנת 2014, כאשר הענק פיתח את אישיות "דוק גרין", הוא הזריק לאיי בומב תרופה למצבו והחזיר אותו למצבו האנושי לצמיתות.

לאחר הירפאו, מוחו של ריק סבל משינויים צדדיים והוא זכה ליכולת למידה משופרת אשר בעקבותיה החליט להפוך להאקטיביסט המכונה "הלוחש". כאשר הדליף לרשת האינטרנט מידע על פרויקט סודי של סוכנות הביון S.H.I.E.L.D., הוא מצא מחסה מידיהם של S.H.I.E.L.D. בבסיסו של קפטן אמריקה החדש ונעשה לשותפו. לאחר שנלכד בידי סוכנת S.H.I.E.L.D. ג'מה סימונס, הצליח לברוח בסיועם של קבוצת מכניקת רעיונות האוונג'רס עד שנלכד נלכד באי האוונג'רס בידי קפטן אמריקה. ג'ונס זייף אמנזיה כדי שלא ייכלא, ונעשה לטכנאי בסוכנות S.H.I.E.L.D..

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]