ספיידרמן: אסופת החמישה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסופת החמישה
The Gathering of Five
עטיפת החוברת The Sensational Spider-Man #32 מאוקטובר 1998, אמנות מאת טום וינסנט.
עטיפת החוברת The Sensational Spider-Man #32 מאוקטובר 1998, אמנות מאת טום וינסנט.
מידע קומיקס
יוצר טרי קוואנו
סוגה קומיקס
תקופת פרסום מקורית אוקטובר – נובמבר 1998 (כ־1,988 שנים)
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפת המקור אנגלית
מוציא לאור מארוול קומיקס
מספר החוברות 9

אסופת החמישה והפרק האחרוןאנגלית: The Gathering of Five, ‏The Final Chapter) הן שתי קשתות סיפור שפורסמו בחוברות הקומיקס ספיידרמן ביקום מארוול על ידי חברת מארוול קומיקס. הסיפור היה למעשה אירוע קרוסאובר שהקיף את כל חוברות ספיידרמן באותה תקופה ושנמשך ברצף על פני תשע חוברות, כאשר אסופת החמישה שתוכננה לכל אורכו של הסיפור הראשון התרחשה למעשה רק בחוברת הראשונה של "הפרק האחרון". הסיפור פורסם בין אוקטובר לנובמבר 1998, בכתיבתם של טוד דזאגו, ג'ון ביירן והווארד מאקי ובאיורם של ג'ו בנט, רפאל קיינן ולוק רוס.

קשת הסיפור הראשונה, "אסופת החמישה", ציינה את ביטולם של הכותרים The Spectacular Spider-Man ו-The Sensational Spider-Man ומיתגה מחדש את כותרי The Amazing Spider-Man ו-Perter Parker: Spider-Man על ידי מיספור מחודש של החוברות מההתחלה. עלילת הסיפור מתמקדת בניסיון איחודם של חמישה ממצאים עתיקים, המעניקים למחזיק בהם כוח מיוחד - כוח, ידע, אלמותיות, טירוף ומוות. הסיפור עורר מחלוקת בקרב המעריצים, מאחר שהחיה מחדש את דודתו של פיטר פארקר, מיי, שנהרגה באירועי "סאגת המשובטים" לפני כשלוש שנים.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסופת החמישה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נורמן אוסבורן ומהנדס הקיברנטיקה ד"ר גרגורי הרד נפגשים עם המילטון קרומוול ומנסים לשכנע אותו להצטרף ולהביא את הממצא העתיק שברשותו לטקס של אסופת החמישה. קרומוול אינו מעוניין לקחת חלק בטקס ומזהיר את השניים שעליהם לא לערוך אותו. הרד - שעבד כשכיר חרב יחד עם אשתו - חוזר למקום לאחר מכן בזהותו של הנבל אוברייד כדי לגנוב את הממצא שבחזקתו של קרומוול, אך ספיידרמן מנסה לעצור אותו. הרד מצליח להימלט עם החלק ומשכנע את אוסבורן לתת לו למלא את מקומו של קרומוול בטקס בתמורה לכך שירפא את אשתו, שנפגעה באורח אנוש.

אוסבורן משכנע גם את סוחר העתיקות מוריס מקסוול להביא את הממצא העתיק שברשותו ולהצטרף לאסופת החמישה, וזה האחרון מציין בפניו שכל המשתתפים בטקס חייבים להגיע אליו מרצונם החופשי. מאדאם ווב מבקשת מספיידרמן לגנוב עבורה ממצא ארכאולוגי, והוא עושה זאת מבלי לדעת במה מדובר. היא לוקחת את הממצא לאוסבורן ומתנדבת לקחת חלק באסופת החמישה מהסיבה שהיא תמות אם לא תשיג את כוח האלמותיות. לבסוף, אדם מסתורי מביא לאוסבורן את החלק החמישי והאחרון בממצאים העתיקים. בינתיים, ספיידרמן עוצר את אוברייד מגניבת משאית משוריינת. הוא נמלט מחזקת מעצר ומתגלה שגנב את הכסף למקרה שטקס הכוחות משתבש ואשתו תזדקק לסיוע כספי.

הפרק האחרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתברר כי מאטי פרנקלין הייתה זו שהביאה את החלק החסר שנחוץ לטקס. אסופת החמישה מתרחשת וכל משתתף מקבל אחת מהמתנות או הקללות של הטקס.

  • נורמן אוסבורן, המחזיק בממצא הכוח, מקבל את קללת הטירוף.
  • מאדאם ווב, המחזיקה בממצא המוות, מקבלת את מתנת האלמותיות.
  • מאטי פרנקלין, המחזיקה בממצא הידע, מקבלת את מתנת הכוח.
  • גרגורי הרד, המחזיק בממצא האלמותיות, מקבל את קללת המוות.
  • מוריס מקסוול, המחזיק בממצא הטירוף, מקבל את מתנת הידע.

בזמן זה מתגלה מסוכנת של אוסבורן בשם אליסון מונגריין שנשלחה להרוג את פארקר, שדודתו מיי פארקר בריאה ושלמה והיא מוחזקת בידי הגובלין הירוק, ושבתו של פארקר לא נהרגה בסוף אירועי "סאגת המשובטים". הגובלין הירוק מאפשר לספיידרמן לקחת את דודתו ללא כל מאבק, וזה האחרון לוקח אותה לריד ריצ'רדס כדי לבדוק האם היא מתחזה. מתברר שהושתל במוחה מתקן שיהרוג אותה אם הוא לא יוסר בקרוב, וספיידרמן יוצא להילחם בגובלין הירוק כדי להצילה.

מתברר שהגובלין הירוק קיבל את קללת הטירוף בטקס של אסופת החמישה, והוא החל להאמין שהרג את ספיידרמן. בטירופו, הוא מגלה לספיידרמן שזו שמתה באירועי "סאגת המשובטים" הייתה שחקנית ששכר ולא דודתו מיי, וכי אם יסירו את המתקן במוחה של מיי האמיתית הנמצאת כרגע עם ריצ'רדס, הדבר יפעיל פצצות גובלין ברחבי העולם. הפצצה האחרונה מושתלת במערכת העיתון "הדיילי ביוגל", אך ספיידרמן מציל את הבניין מהתמוטטות. הוא בקושי מגיע בזמן לבית החולים כדי ליידע את ריצ'רדס לגבי המתקן, ומגלה שריצ'רדס וקבוצת מנתחים הצליחו לתקן את המתקן שבמוחה, מבלי לגרום לפיצוץ הפצצות או להרוג את מיי.

לבסוף, פארקר מודיע למרי ג'יין ווטסון שהוא פורש מתפקידו כספיידרמן ושורף את התלבושת שלו.

השפעות המשכיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארץ-616 (יקום מארוול)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר אלמנטים של "הפרק האחרון" הופיעו מחדש במהלך הכרך השני של חוברות The Amazing Spider-Man. בעקבות פרישתו של פארקר מחיי ההרפתקנות כספיידרמן, אחייניתו של ג'יי ג'ונה ג'יימסון מאטי פרנקלין ממשיכה את דרכו - וזאת בעקבות רכישת מתנת הכוח באוספת החמישה. אולם בשל חוסר ניסיונה, היא מותקפת באכזריות בידי רוכש קללת המוות גרגורי הרד. פארקר מציל את פרנקלין, תוך שהוא מגן על זהותו האמיתית, ומשיב לעצמו את זהות ספיידרמן כדי לעזור לאייסמן להפיל את הרד תחת זהותו הסודית של הנבל שאדראק. פרנקלין תהפוך לאחר מכן לספיידרוומן לזמן קצר, והיא מקבלת סדרה משל עצמה, אך הדמות התבררה כלא פופולרית ולכן הסדרה בוטלה.

הגובלין הירוק צץ מחדש בטרילוגיה של סיפורים משנת 2000 בכתיבתם של רוג'ר סטרן, הווארד מאקי ופול ג'נקינס. בסיפור זה, אוסבורן החזיר לעצמו את שפיותו ושטף את מוחו של פארקר מתוך כוונה לעצב אותו כממשיך דרך ראוי יותר במקומו של בנו הארי.

ארץ-982 (MC2)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ספיידרמן: סאגת המשובטים#ארץ-982 (MC2)

"הפרק האחרון" מספק את אחד האלמנטים הנחוצים ביותר בקו הזמן של הספיידר-גירל מארץ-982. תחת כתיבתו של דה-פלקו, סדרת ספיידר-גירל השתמשה בשיאו של הסיפור והחזירה את מיי הצעירה לרשות הוריה מאשר את גרסתה המבוגרת. בנוסף, סיום חלופי לסיפור הורג את אוסבורן ופוצע אנושות את פארקר, שמאבד את אחת מרגליו ומסיים את הקריירה שלו כספיידרמן. עקב מעשיו של פארקר, האסופה אינה נשלמת בזמן זה ומאטי נמלטת עם מרכיבי הריטואל ומצליחה להשיג כוח לעצמה ולמאדאם ווב כמו בהמשכיות ארץ-616. דה-פלקו מיקם את אירועי האסופה כשנתיים לאחר שמיידיי הוחזרה להוריה.

החוברת The Amazing Spider-Girl #25 מאוקטובר 2008 מכילה רצועת סיפור החושפת כיצד קיין נלחם נגד אחוות הגובלין, הסתנן לאחוזתו של אוסבורן והציל את מיידיי הפעוטה מידי אביה של פיורי מלכת הגובלינים. אולם, נורמן שיבט בהצלחה את מיידיי ויצר תאומה ששכבה בתרדמת למשך עשרים שנה, כאשר מכתב שנשמר איתה חשף שהיא מיידיי האמיתית ופיורי מחזיקה בקוד שיעיר אותה. בהמשך, מיידיי האמיתית משחררת אותה והשתיים מחלצות את פארקר מידיו של אוסבורן בעזרת קרב מנטלי.

ביבליוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסופת החמישה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • The Sensational Spider-Man Vol.1 #32
  • The Amazing Spider-Man Vol.1 #440
  • Peter Parker: Spider-Man #96
  • The Spectacular Spider-Man Vol.1 #262
  • The Sensational Spider-Man Vol.1 #33

הפרק האחרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • The Amazing Spider-Man Vol.1 #441
  • Peter Parker: Spider-Man #97
  • The Spectacular Spider-Man Vol.1 #263
  • Peter Parker: Spider-Man #98

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]