ספיידרמן 3 – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
זה לא המשך לעלילה. זו הפקה חדשה לגמרי.
אין תקציר עריכה
שורה 24: שורה 24:
|שם בשפת המקור=Spider-Man 3
|שם בשפת המקור=Spider-Man 3
|שם=ספיידרמן 3}}
|שם=ספיידרמן 3}}
'''ספיידרמן 3''' (ב[[אנגלית]]: '''Spider-Man 3''') הוא [[סרט גיבורי על]] השלישי בסדרת הסרטים שמבוססת על סדרת ה[[קומיקס]] "[[ספיידרמן]]". את הסרט ביים וכתב [[סם ריימי]] והוא יצא לאקרנים בתאריך [[4 במאי]] [[2007]] ב[[ארצות הברית|ארצות הברית ב-IMAX]] והבכורה בישראל נערכה ב-[[3 במאי]]. ב-[[2011]] היה אמור לצאת הסרט הרביעי בסדרה אך יוצרי הסרט לא הצליחו לעמוד בלוח הזמנים ובחברת סוני החליטו להוציא [[סדרת סרטים]] חדשה של ספיידרמן מהתחלה ללא הבמאי הקודם ועם שחקנים ראשיים חדשים על מנת שלא להחזיר את זכויות ההסרטה של הדמות למארוול. הסרט היה לשובר קופות ברחבי העולם כשהוא הכניס 890 מיליון דולר עם תקציב הפקה גדול של 258 מיליון דולר ונחשב לסרט המכניס ביותר בסדרה.
'''ספיידרמן 3''' (ב[[אנגלית]]: '''Spider-Man 3''') הוא [[סרט גיבורי על]] השלישי בסדרת הסרטים שמבוססת על סדרת ה[[קומיקס]] "[[ספיידרמן]]". הסרט מבית [[סוני]] ו[[מארוול קומיקס]]. את הסרט ביים וכתב [[סם ריימי]] והוא יצא לאקרנים בתאריך [[4 במאי]] [[2007]] ב[[ארצות הברית|ארצות הברית ב-IMAX]] והבכורה בישראל נערכה ב-[[3 במאי]]. ב-[[2011]] היה אמור לצאת הסרט הרביעי בסדרה אך יוצרי הסרט לא הצליחו לעמוד בלוח הזמנים ובחברת סוני החליטו להוציא [[סדרת סרטים]] חדשה של ספיידרמן מהתחלה ללא הבמאי הקודם ועם שחקנים ראשיים חדשים על מנת שלא להחזיר את זכויות ההסרטה של הדמות למארוול. הסרט היה לשובר קופות ברחבי העולם כשהוא הכניס 890 מיליון דולר עם תקציב הפקה גדול של 258 מיליון דולר ונחשב לסרט המכניס ביותר בסדרה.


==עלילה ==
==עלילה ==

גרסה מ־04:45, 26 ביוני 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ קישור, אולפן, הפקה, מפיץ ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ספיידרמן 3
Spider-Man 3
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על ספיידרמן (קומיקס)
בימוי סם ריימי
הופק בידי אבי ארד, לורה זיסקין, גרנט קרטיס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט תסריט:
סם ריימי
אייבן ריימי
אלווין סרג'נט
קומיקס:
סטן לי
סטיב דיטקו
עריכה בוב מוראווסקי
שחקנים ראשיים טובי מגוויר
קירסטן דאנסט
ג'יימס פרנקו
תומאס היידן צ'רץ
טופר גרייס
מוזיקה כריסטופר יאנג
צילום ביל פופ
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי קולומביה, מארוול אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, סרטי סוני, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 4 במאי 2007
ישראלישראל 3 במאי 2007
משך הקרנה 139 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה, סרט מדע בדיוני, סרט גיבורי-על, סרט מותחן, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 258,000,000‏$
הכנסות 890,871,626‏$
הכנסות באתר מוג'ו spiderman3
פרסים סרט הפעולה הטוב ביותר
סרט קודם ספיידרמן 2 (2004)
אתר רשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ספיידרמן 3אנגלית: Spider-Man 3) הוא סרט גיבורי על השלישי בסדרת הסרטים שמבוססת על סדרת הקומיקס "ספיידרמן". הסרט מבית סוני ומארוול קומיקס. את הסרט ביים וכתב סם ריימי והוא יצא לאקרנים בתאריך 4 במאי 2007 בארצות הברית ב-IMAX והבכורה בישראל נערכה ב-3 במאי. ב-2011 היה אמור לצאת הסרט הרביעי בסדרה אך יוצרי הסרט לא הצליחו לעמוד בלוח הזמנים ובחברת סוני החליטו להוציא סדרת סרטים חדשה של ספיידרמן מהתחלה ללא הבמאי הקודם ועם שחקנים ראשיים חדשים על מנת שלא להחזיר את זכויות ההסרטה של הדמות למארוול. הסרט היה לשובר קופות ברחבי העולם כשהוא הכניס 890 מיליון דולר עם תקציב הפקה גדול של 258 מיליון דולר ונחשב לסרט המכניס ביותר בסדרה.

עלילה

פיטר מתחיל להרגיש בטוח בעצמו, ומתכוון להציע למרי ג'יין נישואין. לילה אחד בפארק, כשפיטר ומרי ג'יין בדייט, מטאור קטן נופל בסמוך אליהם, ומין סימביוטי טפיל נוזל ממנו החוצה ונצמד לאופנוע של פיטר. בינתיים, האסיר הנמלט פלינט מרקו, כאשר הוא בורח מהמשטרה שרודפת אחריו, נופל למאיץ חלקיקים המעניק לו את היכולת לשנות את מצב צבירת גופו כאשר הוא מסוגל להפוך לחול. החבר הטוב ביותר של פיטר, הארי אוסבורן, מתקיפו לראשונה בדמות 'הגובלין הירוק', מכיוון שרוצה הוא לנקום בו על מות אביו, כאשר לבסוף הקרב מסתיים כשהארי נפגע, וכתוצאה מכך איבד את הזיכרון לטווח קצר.

לאחר מכן, במסיבה של העיר לכבוד ספיידרמן על הצלת חייה של גוון סטייסי, מרקו מנסה לשדוד רכב משוריין וגובר על ספיידרמן. המשטרה מדווחת לדודה מאי ולפיטר שלמעשה מרקו הוא זה שהרג את הדוד בן. באותה עת, השתלט על גופו של פארקר הסימביוט החייזרי בעת השינה, והוא מגלה כי לא רק שכוחותיו התחזקו ושחליפתו שינתה את צבעה לשחור, אלא גם אישיותו של פארקר השתנתה, והחליפה הופכת אותו לאלים ואכזרי יותר כפי שהתבטא בקרב הקטלני נגד מרקו בביוב.

מושפע מהחליפה, פיטר משפיל את אדי ברוק, צלם יריב ב"דיילי ביוגל", המוכר תמונות מזויפות של ספיידרמן. השינוי באישיותו גורם למרי ג'יין להתרחק ממנו, בזמן שהקריירה שלה על הבמה מדרדרת, והיא מוצאת ניחומים אצל הארי. להארי חוזר הזיכרון והוא מאיים על מרי ג'יין שהוא יהרוג את פיטר אם היא לא תנתק איתו קשר, וזאת כדי לשבור אותו מבחינה נפשית. הארי מספר לפיטר שמרי ג'יין אוהבת אותו ולא את פיטר. מאוחר יותר, פיטר מגיע לאחוזה של הארי ונאבק איתו בעזרת החליפה השחורה ומנצח אותו, משאיר את הארי חבול.

מתוך רצון לגרום למרי ג'יין לקנא, פיטר מביא את גוון למועדון לילה שבו מרי ג'יין עובדת. הוא נקלע שם לריב עם בעלי המועדון שבמהלכו בהיסח הדעת הוא מפיל את מרי ג'יין. פיטר מבין שהחליפה שינתה אותו לרעה. הוא רץ למגדל הפעמון של כנסיית השילוש הקדוש כדי להיפטר ממנה לאחר שמגלה כי גלי הקול של הפעמון המצלצל הם אלה שגורמים לטפיל להתנתק מגופו. באותו זמן אדי שהה בכנסייה, מתפלל למותו של פיטר על זה שהשפיל אותו. הטפיל נופל על אדי ומשתלט על גופו. שילוב שנאתו לפארקר יחד עם כוחותיו החדשים יוצרים את דמותו של ונום, שמוצא את מרקו ומציע לו לאחד כוחות כדי להרוג את ספיידרמן ,אחר כך אדי חוטף את מארי ג'יין והשניים מחזיקים בה באתר בנייה נטוש.

השניים משתמשים במרי ג'יין בתור פיתיון כדי להכריח את פיטר להתייצב מולם. אחר כך, פיטר מבקש מהארי לעזור לו, אולם הוא נדחה ועוזב כדי להלחם לבד, אחרי שפיטר עזב את ביתו של הארי הוא מגיע אל אתר הבנייה בו מוחזקת מארי ג'יין, שם פיטר מנסה לחלץ את מארי ג'יין הכלואה בתוך מונית שנתלית על קורי עכביש שחורים שטווה אדי. אחר כך ,אדי מגיע ותוקף באכזריות את פיטר ,אחרי שהוא הותקף בידי אדי ,אדי מוריד את מסכת הסימביוט שלו ופיטר מגלה כי זהו אדי ,פיטר מנסה לשכנע את אדי להוריד את החליפה ממנו אך נכשל, מיד לאחר מכן פיטר נלחם באדי אך אדי מביס אותו, מרקו מתייצב מול פיטר כאיש חול ענקי ואדי מצליח לחנוק את פיטר בעזרת הקורים שלו ,מרקו מכה את פיטר בחוזקה עד שהוא מתייאש ומתעלף. אולם המשרת של הארי מספר לו את האמת על מות אביו שהוא נהרג בידיו שלו עצמו, והארי מגיע בדיוק בזמן כדי להציל את פיטר ולעזור לו להילחם באדי ומרקו ,פיטר והארי מנהלים דו-קרב ארוך מול אדי ומרקו ומצליחים להביסם, אחרי שפיטר הצליח לתת מהלומה חזקה באדי, הארי ופיטר מנסים לגבור על מרקו. אחר כך ,פיטר מצליח לחלץ את מארי ג'יין. אחרי שיחה קצרצרה בין מארי ג'יין לבין פיטר, הארי זועק אל פיטר שיעזור לו בקרב עם מרקו. אחר כך, הארי מרחף בדאון שלו ויורה רקטות על מרקו, מרקו שמרוב האש שבערה בגופו, הוא נהפך לזכוכית ונשבר ובכך פיטר והארי מצליחים להביס אחת ולתמיד את מרקו. אחר כך, פיטר מתייצב סופית מול אדי. אדי תוקף בשנית את פיטר ונאבק בו. פיטר שוב מנסה לשכנע את אדי להוריד את החליפה אך אדי אוהב את החליפה ומסרב להוריד אותה מגופו. במהלך הקרב אדי שלכד את פיטר מנסה לנעוץ להב מהדאון של הארי בפיטר, אך הארי מקריב את עצמו כדי להציל אותו ונפצע אנושות. פארקר משחרר את הטפיל מגופו של אדי על ידי הקשת צינורות מתכת זה בזה וזורק אחת מהפצצות של 'הגובלין הירוק' על הטפיל בדיוק כשאדי ניסה לחזור אליו, מה שגרם להשמדתם ובכך גם אדי וגם הסימביוט מתים.

אחרי הקרב, מרקו מספר לפיטר שלא הייתה לו כוונה להרוג את הדוד בן, וזו הייתה תאונה שנבעה מתוך ניסיון מיואש להציל את חיי ביתו החולה. פיטר סולח למרקו שהופך לחול ועף משם. פיטר והארי סולחים זה לזה רגע לפני שהארי מת מפצעיו לצידם של מרי ג'יין ופיטר. אחרי הלוויתו של הארי, פיטר הבין מה שדוד בן ניסה ללמדו זמן קצר לפני מותו- עם כוח גדול, באה אחריות גדולה. בנוסף, פיטר ומרי ג'יין מתחילים לחדש את מערכת היחסים ביניהם ובכך מסתיים הסרט.

שחקנים ודמויות

הופעות אורח

תקציב וביקורות

בתום צילומי סרט זה, פג החוזה עליו חתמו השחקנים הראשיים, על פיו הם מתחייבים להופיע בשלושת הסרטים. תקציב הסרט עמד על 258 מיליון דולר, ובכך הפך לסרט השני היקר ביותר בהיסטוריה של הוליווד, אחרי שודדי הקאריביים: סוף העולם, שתקציבו עמד על 300 מיליון. בסופשבוע הראשון להקרנתו גרף הסרט סכום של 145 מיליון דולר בארצות הברית ובכך עקף את השיא של הכנסות לסופשבוע של שודדי הקאריביים: תיבה של איש מת. נכון לדצמבר 2007 הכניס הסרט כ-891 מיליון דולר ברחבי העולם.

כמו כן, סרט זה לא הצליח להיות מועמד לאף קטגוריה בטקס האוסקר ה-80, בעוד ששני הסרטים הקודמים בסדרה היו מועמדים במספר קטגוריות ואף זכו בפסלון אוסקר לאפקטים הוויזואליים הטובים ביותר (על "ספיידרמן 2"). דירוגי הסרט ב-IMDb וב- Rotten Tomatoes נמוכים מזה של הסרטים הקודמים. נכון למרץ 2008, הציון ב-IMDb עומד על 6.6 וב-Rotten Tomatoes אחוז הביקורות החיוביות של העיתונאים עומד על 62%.

משחק המחשב

עטיפת המשחק "ספיידרמן 3" למחשב האישי

כמו לשני הסרטים הקודמים של ספיידרמן, גם לסרט זה יצא משחק בהפצתה של חברת Activision מספר ימים לפני הבכורה בארצות הברית. המשחק יצא לקונסולות PS3, Xbox 360, Wii, PSP, Nintendo DS, PS2, GBA.

קישורים חיצוניים