טופ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טופ
טופ, כפי שהוא מופיע על עטיפת החוברת Flash Vol.2 #216 מינואר 2005. אמנות מאת הווארד פורטר.
טופ, כפי שהוא מופיע על עטיפת החוברת Flash Vol.2 #216 מינואר 2005. אמנות מאת הווארד פורטר.
סוג נבל-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Flash #122
(אוגוסט 1961)
יוצרים ג'ון ברום, קרמיין אינפנטינו
מידע
שם אמיתי רוסקו נייל דילון
כינויים הנרי אלן, תומאס אוניל, נייל דילון
סטטוס פעיל
כוחות מהירות על-אנושית אשר העניקה לו אינטליגנציה מוגברת, בנוסף ליכולת להסתובב במהירות, ליצור מערבולות, ולגרום לורטיגו. טלקינזיס, שימוש בסביבונים בעלי כוחות
חבר בקבוצה עובד בשירות פרופסור זום
חבר לשעבר בקבוצה הנבלים, חיל הפקחים השחורים

טופאנגלית: Top, סביבון) הוא דמות בדיונית של נבל-על המופיעה בחוברות הקומיקס פלאש ביקום DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Flash #122 מאוגוסט 1961 ונוצרה על ידי הכותב ג'ון ברום והמאייר קרמיין אינפנטינו.

טופ הוא האלטר אגו של רוסקו נייל דילון, פושע חסר חשיבות שהחליט להשתמש באובססיה שלו לסביבונים למטרותיו. כילד, דילון מצא סביבון ישן בעליית גג, ונעשה אובססיבי לסביבונים ולסיבוב. כמבוגר, דילון נעשה לפושע לא-יוצלח, ולאחר שנכלא פעמיים ושוחרר החליט לנצל את האובססיה שלו לטובתו. הוא למד את העקרונות המדעיים שלפיהם פועלים סביבונים, ולמד להסתובב במהירות על-אנושית באמצעותה הוא יכול להסיט קליעים וליצור מערבולות. היכולת החדשה שפיתח העצימה את האינטליגנציה שלו, והוא בנה סביבונים הגורמים לפעולות כמו פיצוץ, חשמול, שיתוק ועוד. הוא נעשה לנבל מחופש וכינה את עצמו "טופ". הוא נתקל בגיבור-העל בארי אלן/פלאש, הביס אותו במפגשם הראשון אך הובס לאחר שהפלאש רדף אחריו עד לאפריקה. יכולותיו של דילון והצלחותיו בקרבות שונים נגד הפלאש גרמו לו להפוך לחבר מייסד ומכובד בקבוצת "הנבלים" יחד הם הנבלים קפטן קור, קפטן בומרנג, טריקסטר ומאסטר המראות. הוא לימד את אחותו של קפטן קור, ליסה סנארט, להסתובב במהירות על-אנושית וסייע לה להפוך לנבלת-על. לאחר שדילון מת בעקבות השפעות רטיטותיו של הפלאש, ליסה החליפה את מקומו בנבלים תחת הכינוי "גלשן זהוב".

צורתו האסטראלית של דילון השתלטה לזמן מה על אביו של הפלאש, הנרי אלן, לפני שאולצה לעזוב. לבסוף, רוחו של דילון השתלטה על גוף מורדם, ונשארה בו באופן קבוע. לאחר שיצא למסע נקמה בפלאש, וחפר את קברה של איריס וסט אלן, הפלאש הביס אותו וביקש מזטאנה לשנות את מוחו של דילון ולהפוך אותו לגיבור. לאחר הטלת הכישוף, דילון איבד את שפיותו כתוצאה מרגשות אשם על פשעי עברו, נוסף לעימות בין טבעו לבין הכישוף של זטאנה. הוא השתמש באינטליגנציה שלו כדי "לתקן" ולהחזיר למוטב נבלים מגלריית הנבלים של הפלאש, ביניהם גל חום, ההחלילן וטריקסטר. הוא השתלט על גופו של הסנאטור תומאס אוניל, אשר העמד לתפקיד סגן נשיא ארצות הברית, והורה לחלילן להתנקש בחיי המועמד היריב לפני שמזימתו סוכלה בידי הפלאש החדש, וולי וסט. הכישוף שהוטל על מוחו של טופ מוסר באירועי "משבר זהות", והוא מבטל את החזרתם למוטב של נבלים שונים ומחליף אותם בנבלים אחרים אשר הוא שוטף את מוחם. הדבר יוצר שלוש קבוצות שונות שונות של נבלים, כולן נלחמות אחת בשנייה: הנבלים שטופי-המוח של טופ, הנבלים של קפטן קור והנבלים המשוקמים של טריקסטר. קפטן קור מקפיא את טופ ומנפץ את גופו לרסיסים, ובכך הורג אותו. טופ נראה באירועי "הלילה האפל ביותר" כחבר בחיל הפקחים השחורים שהוחיו מחדש, לפני שהם מושמדים בידי הכוח הלבן.

לאחר שכתוב יקום DC בעקבות אירועי "פלאשפוינט", רוסקו דילון מופיע כנבל העובד עבור פרופסור זום, אשר טוען כי דילון משתמש בכוח המהירות. דמות המבוססת על דמותו של טופ, רוסקו היינס/טורבינה, הופיעה כחברה בקבוצת הנבלים. היינס היה טייס טסקיגי במלחמת העולם השנייה, שנלכד בכוח המהירות במשך 70 שנים ואיבד את שפיותו מבדידות. הוא החל להשתמש בכוח שקיבל מכוח המהירות, שליטה ברוח, כדי לנסות לברוח אך משך חפצים ואנשים מכדור הארץ לכוח המהירות, ביניהם איריס וסט. כאשר הפלאש נדד ברחבי כוח המהירות בחיפושים אחריה, היינס עקב אחריו עד שהגיע לכדור הארץ. הוא סייע לקבוצת הנבלים בהגנה על סנטרל סיטי מידיו של גורילה גרוד ולאחר מכן הצטרף אליהם.

גרסה נשית של הטופ, בשם רוזה דילון, הופיעה בעונתה השלישית של סדרת הלייב אקשן "הפלאש" בגילומה של השחקנית אשלי ריקרדס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]