מטרון (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מטרון
Metron
מטרון, כפי שהופיע על עטיפה אלטרנטיבית לחוברת Justice League Vol.2 #40 מיוני 2015. אמנות מאת אלכס גארנר.
מטרון, כפי שהופיע על עטיפה אלטרנטיבית לחוברת Justice League Vol.2 #40 מיוני 2015. אמנות מאת אלכס גארנר.
סוג נבל-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה תור הארד של הקומיקס:
New Gods #1
(מרץ 1971)
לאחר פלאשפוינט:
New Gods: Godhead #1
(דצמבר 2014)
הופעה אחרונה תור הארד של הקומיקס:
Death of the New Gods #7
(מאי 2008)
יוצרים ג'ק קירבי
מידע
סטטוס פעיל
גזע האלים החדשים
מקצוע חוקר ארצות, מחפש אחר ידע
כוחות חיי נצח, תכונות פיזיות על-אנושיות, סופר אינטלקט, ידע אוניברסלי, יכולות אלוהיות לא מוגדרות, שימוש בכיסא מוביוס המאפשר לו לנסוע בזמן, בחלל החיצון ובממדים אחרים.
חבר בקבוצה מועצת השמונה

מטרוןאנגלית: Metron) הוא דמות בדיונית של נבל-על המופיעה בחוברות הקומיקס האלים החדשים בהוצאת DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת New Gods #1 מפברואר-מרץ 1971, והיא נוצרה על ידי הכתב ג'ק קירבי עבור סדרת העולם הרביעי שלו ב-DC קומיקס. [1] דמותו של מטרון התבססה על דמותו של ספוק ממסע בין כוכבים, אותו גילם השחקן לאונרד נימוי. הדמות עוצבה כמי שתחליף צד לעיתים קרובות בין ניו ג'נסיס לאפוקוליפס.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות שהוא בעל כוחות של אל, מטרון מתואר בדרך כלל כצופה פסיבי ביקום DC ולא כמשתתף פעיל ובדרך כלל נמנע כמעט לחלוטין ממאבקים. הוא משוטט ביקום בחיפוש תמידי אחר ידע גדול יותר מעבר לשלו, רכוב על כיסא המוביוס שלו, [2] שיכול לחצות זמן ומרחב באופן מיידי.

במיני-סדרה Legend מ-1989, מטרון מספר לדארקסייד על משוואת האנטי-חיים, וככל הנראה הוא גם מחזיק במפתח למשוואת האנטי-חיים. בקרוסאוברDC / Marvel משנת 1982, The Uncanny X-Men ו-The New Teen Titans, מטרון אומר לדארקסייד שכוח הפניקס הוא חלק ממשוואת האנטי-חיים. במיני-סדרה " מוות האלים החדשים " משנת 2007 אשר מובילה למשבר סופי, "המקור" מסביר את מקור משוואת האנטי-חיים למטרון.

מטרון עזר ליצור קשר עם רוב גיבורי העל של כדור הארץ כדי לאחד אותם במהלך משבר שעת האפס . במהלך חזרתו של נבל על בשם אקסטנט, הוא נלחם לצד חברת הצדק של אמריקה כדי להביס את אקסטנט לאחר שהשיג את השליטה ב-"Worlogog" הכל יכול.

במיני-סדרה ליגת הצדק/האוונג'רס שכתב קורט בוסיק, מטרון מתבונן באירועים בסיפור זה, ונותן לאיירון מן קופסת אם כדי לאזן את הכוח שניתן לליגת הצדק על ידי גראנדמאסטר. תפקידו העיקרי במהלך המיני-סדרה הוא להתבונן ולחקור את מעשיו של קרונה, גם כאשר קרונה דרש את עזרתו מטרון סירב לסטות מאי-מעורבותו.

במיני-סדרה מיסטר מיראקל משנת 2005, מטרון יוצר קשר עם שילו נורמן (מיסטר מיראקל הנוכחי) במהלך פעלול שהשתבש, מה שגרם לו להיות מודע ל"עולם הרביעי". בהופעתו הראשונה בספר, הוא נראה כרגיל, אך מאוחר יותר הוא מתחפש לאדם אפילפטי בכיסא גלגלים .

במהלך אירועי מות האלים החדשים, בהם המוות המסתורי של העולם הרביעי כולו מואץ, מטרון עוקב אחר האירועים ומגלה את הסיבה: המקור, שלמעשה אורב ברקע כבר אלפי שנים בניסיון לרכוש מחדש את כוחותיו המקוריים ולהתאחד עם החצי השני שלו: ישות האנטי-חיים. מטרון לא מחפש לעצור את המקור, אלא לעמוד לצדו כדי לצפות וללמוד כשהעולם הרביעי של האלים החדשים הגיע לסיומו.

בעמוד הראשון של המשבר האחרון מס' 1, מופיעה ישות כסופה ל-אנתרו הילד הראשון ומכריזה, "אני מטרון". בהמשך הגיליון, דוקטור אור ומאסטר המראות נשלחים על ידי ליברה להחזיר מכשיר שדומה לכיסא של מטרון. [3]

מאוחר יותר, גרסה של הדמות מיסטר מיראקל מחזירה את ניקס אוטן, המוניטור שנפל, למעמד האל שלו, ופותרת קובייה הונגרית ב-17 מהלכים: מהלך אחד פחות מהמינימום הנדרש כביכול לאדם כדי לפצח את הקוביות, מה שאומר שזה המשבר האחרון של האנושות . [4]

כיסא המוביוס משומש מאוחר יותר על ידי סופרמן כדי להשיג את אלמנט X הדרוש כדי להפעיל את מכונת הנס לרמה מספקת בשביל לשחזר את המולטיוורס ולבטל את כל הנזקים שגרם דארקסייד; ביקום החדש, מתגלה שכל תושב של אפוקוליפס וניו ג'נסיס, מלבד דארקסייד, צפוי להיוולד מחדש (כולל מטרון). [5]

מטרון מופיע לברוס ויין בחוויית סף מוות בהזיה שחווה, ומעודד את וויין להתנגד להצעתו של דארקסייד לאמץ את האנטי-חיים בכך שהוא מעודד אותו להכיר את האמת הראשונה של באטמן: שהוא מעולם לא היה לבד.

בשנת 2011 אותחל מחדש ה-DC קומיקס בהשקת 52 החדשים (The New 52). מטרון מתייעץ עם האב העליון לגבי השימושים השונים של טבעות הלנטרן, כעשרים חברי כוח המשטרה הבין-כוכבי וחיל הפקחים הירוקים מתעמתים עם האב העליון וכוחותיו הצבאיים. הם מנסים לשחזר את טבעת הכוח השייכת לכוכב הלכת החי מוגו, שזקוק לה כדי להישאר חי ובר קיימה. האב העליון משאיר את העניין לפקודיו, ששוחטים את רוב הפקחים, דבר שהוא מתחרט עליו מאוחר יותר. [6]

מטרון מתעמת עם האנטי-מוניטור על כדור הארץ 3 בניסיון להסיט מלחמה בין האנטי-מוניטור לדארקסייד. משיחה בין מטרון לאנטי-מוניטור עולה שהוא ישב פעם על כיסא מוביוס בעצמו לפני מטרון. מטרון אומר שבזמן שהוא יושב על כיסא מוביוס, האנטי-מוניטור לא מסוגל לפגוע בו, מצד שני, הוא אינו חסין מפני התקפות של אחרים, שכן מטרון נפגע מאחור על ידי גראייל, בתו האמזונית של דארקסייד, שמשאירה אותו למות ביקום של סינדיקט הפשע. [7]

למרות זאת, מטרון חוזר לאחר מכן להתעמת עם ליגת הצדק ולהזהיר אותם שהם צריכים לפנות את כדור הארץ, מכיוון שאי אפשר לנצח נגד האנטי-מוניטור ודארקסייד. עם זאת, דיאנה משתמשת בלאסו האמת כדי לגרום למטרון להודות שהם כן יכולים לנצח, אם הם ייקחו ממנו את הכיסא, מה שגורם לדיאנה להוריד אותו מהכיסא בכוח ולבאטמן לשבת בו, מה שנותן לו גישה לכל הידע המצטבר של מטרון. [8]

לאחר שהאנטי-מוניטור ודארקסייד מובסים בקרב, מטרון מופיע על הירח שם הוא מאמן את איש הינשוף, אשר שולט כעת בכיסא המוביוס לאחר שבאטמן נפרד ממנו, ומזהיר אותו שלא לחפש תשובות רבות. בעוד הינשוף דורש לדעת את סודות היקום, הוא ומטרון מתאדים מיד בהבזק אור כחול שנוצר על ידי דוקטור מנהטן, כשרק כיסא מוביוס נותר שלם ומדמם. במהלך הקרב בין ליגת הצדק לגראייל, באטמן השתמש בכיסא המוביוס של מטרון כדי ללמוד את זהותו האמיתית של הג'וקר. הכיסא אמר לו ש"יש שלושה", ובאטמן מגלה את זה להאל ג'ורדן. [9]

במהלך העלילה של " Dark Nights: Death Metal ", ישות רב יקומית בשם הכרוניקר (The Chronicler) צופה בקרב בין פרפטואה (Perpetua) לבאטמן שצוחק. לאחר מכן הוא מחייה את מטרון שציין שיש להם מניעים דומים בחיים, כמו הרצון להתבונן ולהציל את מולטיוורס. [10]

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו רוב האלים החדשים, למטרון פיזיולוגיה מתקדמת המספקת לו כוח וסיבולת על אנושית והוא חסין בפני כל המחלות, בהיותו למעשה בן אלמוות. מטרון הוא סופר גאון שחקר את היקום וצבר כמות עצומה של ידע מה שאיפשר לו ליצור פלאים טכנולוגיים לדוגמת טכנולוגיית "צינור בום" (Boom Tube) ששימשה את האלים החדשים לטלפורטציה של מרחקים עצומים. [11] מטרון נוסע בכיסא המוביוס המעופף שלו, המאפשר לו לנסוע בזמן, בחלל החיצון ובממדים אחרים. קרן הגרירה שלו חזקות מספיק כדי לשאת כוכב לכת מאחורי הכיסא ויכולות ליצור קיר אנרגיה בלתי חדיר.

גרסאות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקו העלילה של JLA Rock of Ages, מופיע מטרון מטורף ומרושע מעתיד חלופי, משתלט על כדור הארץ ואולי על היקום כולו. הוא מובס כאשר באטמן טוען שהפער היחיד בידע שלו הוא הבורות שלו לגבי מה זה אומר להיות אנושי, מה שמניע אותו להשתמש בכוחותיו כדי לוותר על הכוחות כמו אל שלו, מה שמאפשר לבאטמן להביס אותו באגרוף בודד.

במיני סדרה Seven Soldiers של גרנט מוריסון, מטרון מופיע כמשותק וחסר בית בכיסא גלגלים, לאחר שהודח מ"העולם הרביעי" כתוצאה מניצחון דארקסייד במלחמה בין אפוקוליפס לניו ג'נסיס. הוא נראה משחק שחמט עם הרוכב השחור, ולפעמים את כיסא הגלגלים שלו דוחף אוריון. בעוד שהסיפור הזה מתרחש בהמשכיות קבועה, הקטע שבו מטרון והאלים החדשים האחרים מופיעים במצב זה מתגלה כאחד מסדרה של עולמות אפשריים שחווה שילה נורמן, ולא ההווה האמיתי. [12]

מטרון גורם להסטת החללית של סופרמן מכדור הארץ לאפוקוליפס בקומיקס Elseworld Superman: The Dark Side .

אזכורים במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מטרון הופיע בסופרמן: סדרת האנימציה ללא דיבור. בפרק "אפוקוליפס. . . עכשיו!", הוא מוצג ברקע כאשר אוריון מביא את כל החיילים של ניו ג'נסיס כדי להדוף את דארקסייד מכדור הארץ.[13]
  • מטרון מופיע בליגת הצדק: ללא גבלות, בדיבובו של דניאל דיי קים .[14][15] בשני הפרקים האחרונים "חי!" ו"המשחית", הוא מנסה להזהיר את לקס לות'ר לא להחיות את ברייניאק, בטענה שמה שלקס יעשה ישפיע על היקום. כאשר לות'ור מתעלם ממטרון ומתקדם, דארקסייד בסופו של דבר קם לתחייה עם טכנולוגיה משופרת של ברייניאק. מטרון מאוחר יותר מספק ללקס את האמצעים להביס את דארקסייד על ידי לקיחת לות'ור לחומת המקור כדי להשיג את משוואת האנטי-חיים.
  • מטרון מופיע בעונה השלישית של ליגת הצדק - הדור הבא בפרק "שיחות שקטות", בדיבובו של פיל למאר. ברק שחור, וסופרבוי מחפשים את מטרון בשביל להשתמש בכיסא המוביוס שלו כדי להציל את ויקטור סטון מפני קופסת אב. מטרון רק מלווה אותם רק כדי לראות את ויקטור מת, וכתוצאה מכך סופרבוי מסיר אותו בכוח מהכיסא וברק שחור מבטל את יכולתו כדי שוויקטור יוכל להיות מחובר לכיסא.

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Cowsill, Alan; Irvine, Alex; Korte, Steve; Manning, Matt; Wiacek, Win; Wilson, Sven (2016). The DC Comics Encyclopedia: The Definitive Guide to the Characters of the DC Universe. DK Publishing. p. 201. ISBN 978-1-4654-5357-0.
  2. ^ Sacks, Jason; Dallas, Keith (2014). American Comic Book Chronicles: The 1970s. TwoMorrows Publishing. p. 39. ISBN 978-1605490564.
  3. ^ Final Crisis #1 (July 2008). DC Comics.
  4. ^ Final Crisis #6. DC Comics.
  5. ^ Final Crisis #7. DC Comics.
  6. ^ Green Lantern #35 (October 2014). DC Comics.
  7. ^ Justice League vol. 2 #40 (April 2015). DC Comics.
  8. ^ Justice League vol. 2 #42 (July 2015). DC Comics.
  9. ^ Justice League vol. 2 #50 (May 2016). DC Comics.
  10. ^ Dark Nights: Death Metal: Rise of a New God #1 (2020). DC Comics.
  11. ^ The DC Comics Encyclopedia. Dorling Kindersley Limited. 2004. p. 202. ISBN 0-7566-0592-X.
  12. ^ Seven Soldiers: Mister Miracle #4. DC Comics.
  13. ^ Rich Fogel & Bruce Timm (writers); Dan Riba (director) (1998-02-14). "Apokolips...Now! (Part 2)". Superman: The Animated Series. Season 2. Episode 26. The WB.
  14. ^ Matt Wayne (writer); Dan Riba (director) (2006-05-06). "Alive!". Justice League Unlimited. Season 3. Episode 12. Cartoon Network.
  15. ^ Dwayne McDuffie (writer); Joaquim Dos Santos (director) (2006-05-13). "Destroyer". Justice League Unlimited. Season 3. Episode 13. Cartoon Network.