קילר פרוסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קילר פרוסט
Killer Frost
קילר פרוסט השנייה, כפי שהופיעה בחוברת Firestorm Vol.3 #8 מפברואר 2005, אמנות מאת ג'מאל איגל.
קילר פרוסט השנייה, כפי שהופיעה בחוברת Firestorm Vol.3 #8 מפברואר 2005, אמנות מאת ג'מאל איגל.
סוג נבל-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה פרוסט:
Firestorm #3
(יוני 1978)
לינקולן:
Firestorm Vol.2 #21
(מרץ 1984)
סנואו:
Fury of Firestorm: The Nuclear Man #19
(יוני 2013)
יוצרים ג'רי קונוויי, אל מילגרום (פרוסט, לינקולן, סנואו)
גילום הדמות דניאל פאנאבייקר ("הפלאש")
מידע
שם אמיתי קריסטל פרוסט
לואיז לינקולן
קייטלין סנואו
כינויים עלמת הקרח (פרוסט)
סטטוס פעיל
מקצוע מדען, פושע
כוחות מניפולציה על קור וקרח
חברה בקבוצה ליגת אי-צדק (לינקולן)
החברה הסודית של נבלי-העל (סנואו)
חברה לשעבר בקבוצה פרוסט:
החברה הסודית של נבלי-העל, חיל הפקחים השחורים
לינקולן:
החברה הסודית של נבלי-העל, יחידת המתאבדים, לגיון האבדון
דמויות קשורות
אויבים פיירסטורם עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קילר פרוסטאנגלית: Killer Frost) היא דמות בדיונית של נבלת-על המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום DC של DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Firestorm #3 מיוני 1978 ונוצרה על ידי הכותב ג'רי קונוויי והמאייר אל מילגרום. הדמות משמשת כיריבתו של גיבור-העל פיירסטורם.

קילר פרוסט הוא האלטר אגו אותו חלקו שלוש דמויות - קריסטל פרוסט, לואיז לינקולן וקייטלין סנואו. דמות נוספת בשם לורן פרונטיר הוצגה לאחר אירועי פלאשפוינט וכללה את אותם מאפיינים של קילר פרוסט. קריסטל פרוסט הייתה תלמידתו של פרופסור מרטין שטיין, שהתאהבה בו אך בשל העובדה שהוא לא שעה לחיזוריה היא נעלה את עצמה בטעות בתא הקפאה תרמי בזמן שעבדה באזור הארקטי. היא שרדה וגילתה שהיא יכולה לספוג אנרגיית חום מאחרים ולהקרין קור וקרח. היא נטלה את הזהות "קילר פרוסט" ויצאה למסע צלב רצחני נגד גברים ונלחמה נגד פיירסטורם במקרים רבים. פרוסט נהרגה לבסוף כאשר ספגה מפיירסטורם יותר מדי אנרגיה. במהלך הלילה האפל ביותר של שנים 20092010, דמותה הוחייתה מחדש כחברת חיל הפקחים השחורים.

לואיז לינקולן הייתה חברה ללימודים של פרוסט, שלאחר מותה שיחזרה את התאונה שהעניקה לפרוסט את כוחותיה מתוך הוקרה לחברות ביניהן. עד מהרה היא הפכה לחסרת רחמים כמותה ופתחה בנקמת דם נגד פיירסטורם, אותו האשימה במות חברתה.

לאחר אירועי פלאשפוינט בו יקום DC אותחל מחדש, ההיסטוריה הפרסומית של פיירסטורם שוכתבה מחדש ובה רוני ריימונד וג'ייסון ראש הם שני תלמידי תיכון שמקבלים את כוחותיהם בו זמנית. תא טרוריסטי תוקף את בית ספרם וטרוריסטית בשם לורן פרונטיר רודפת אחרי השניים בתקווה להרוג אותם ולקחת מהם את מטריצת פיירסטורם. בדיוק כשהיא מתכוונת ללחוץ על ההדק, ג'ייסון חושף את המטריצה והופך אותו ואת רוני לפיירסטורם, אך גם פוצע אנושות את לורן. כשחבריה לתא הטרור מנסים לחלץ אותה מהחורבות, הם נחרדים לגלות שצבע העור שלה הפך לכחול וככל הנראה הוא קר באופן בלתי אנושי - מה שמדמה את מראהּ החיצוני לשתיים הקודמות שנטלו את זהות קילר פרוסט.

במהלך חודש הנבלים "רוע נצחי" בספטמבר 2013 הוצגה דמות נוספת שנטלה את זהות קילר פרוסט: ד"ר קייטלין סנואו, מדענית מעבדות סטאר אשר הוצבה באזור הארקטי ועבדה על מנוע תרמו-דינאמי שיוצרו התאבד. סוכני H.I.V.E הסתננו למקום וניסו להרוג אותה כשהיא שהתה בתוך המנוע. קייטלין קרעה בטעות את מערכת ההקפאה של המנוע וגופה התמזג עם קרח.

את דמותה של קייטלין סנואו מגלמת השחקנית דניאל פאנאבייקר בסדרת הטלוויזיה "הפלאש". בגרסה זו, קייטלין היא מדענית העובדת במעבדות סטאר יחד עם סיסקו ראמון וחברה בצוות פלאש המסייע לבארי אלן בלחימה בפשע בסנטרל סיטי. במהלך עונתה השנייה של הסדרה, בארי אלן, סיסקו ראמון והאריסון ולס מארץ-2 נוסעים לארץ-2, שם הם נתקלים בכפילתה של קייטלין שהפכה לנבלית העל קילר פרוסט. בעונה השלישית, בציר הזמן שלאחר פלאשפוינט, כוחות הקפאה מתעוררים בהדרגה אצל קייטלין סנואו, והיא מתוודעת לאישיות נוספת שחבויה בה - קילר פרוסט.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]