איון (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איון
Ion
ישות-העל איון, שחולצה בכוח מגופו של קייל ריינר בידי סינסטרו, בחוברת Green Lantern: Sinestro Corps Special #1. אמנות מאת אית'ן ואן סקייבר.
ישות-העל איון, שחולצה בכוח מגופו של קייל ריינר בידי סינסטרו, בחוברת Green Lantern: Sinestro Corps Special #1. אמנות מאת אית'ן ואן סקייבר.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה כקייל ריינר:
Green Lantern Vol.3 #145
פברואר 2002)
כיצור:
Green Lantern: Sinestro Corps Special #1
(אוגוסט 2007)
יוצרים ג'וד ויניק, דייל איגלשם (ריינר)
ג'ף ג'ונס, אית'ן ואן סקייבר (יצור)
מידע
סטטוס פעיל
מקצוע גיבור-על
כוחות בגרסה ראשונה:
סך כל האנרגיות האצורות ביקום בידי שומרי היקום וסוללת הכוח הראשית, המעניקות לאוגר אותן יכולות כמעט-אלוהיות על זמן, חלל ומרחב.
בגרסה שנייה:
מעניק למארחו יכולת תעופה, תמרון אנרגיה וכוחות נוספים הדומים לאלה של טבעת הכוח הירוקה.
חבר בקבוצה חיל הפקחים הירוקים
שומרי היקום
דמויות קשורות
אויבים פאראלקס עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איוןאנגלית: Ion) הוא דמות בדיונית של ישות-על המופיעה בחוברות הקומיקס גרין לנטרן של חברת DC קומיקס. הישות הופיעה לראשונה כמארחו של קייל ריינר בחוברת Green Lantern Vol.3 #145 ונוצרה לפי עיצוב ראשוני מאת ג'וד ויניק ודייל איגלשם, וכיצור מאת הכותב ג'ף ג'ונס והמאייר אית'ן ואן סקייבר.

הסימביוט מסוגל ליצור קשר הדדי עם מארחו, בדומה לפאראלקס, שהשתלט על האל ג'ורדן במיני סדרה גרין לנטרן: דמדומי הברקת והתגלה מאוחר יותר כישות פחד טפילה באירועי גרין לנטרן: לידה מחדש.

הישות האנרגטית משורטטת בדמותו של לווייתן עצום ממדים.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברגע שבו יצורים חיים פיתחו כוח רצון, איון נולד מתוך הגל הירוק שנקרא "הספקטרום הרגשי". קיומו נשמר בסוד למשך עידנים, והוא שכן בסוללת הכוח הראשית שבכוכב הלכת אואה כדי למנוע מפאראלקס להשתחרר וכדי להעניק לשומרי היקום ולחיל הפקחים הירוקים מעט מכוחו. לאחר שג'ורדן היה תחת השפעתם של פאראלקס וסינסטרו והשמיד את סוללת הכוח הראשית, איון השתחרר יחד עם שני הנבלים. לאחר שנדד ברחבי היקום, איון השתכן בתוך גופו של קייל ריינר כמארחו.

כוחו של איון[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייל ריינר נטל את זהותו של איון לאחר שרשרת אירועים שנגרמו כתוצאה ממות חברתו אלכסנדרה דוויט. תחילה, הוא מדחיק מעצמו כל רגש של זעם, שלובש צורה גשמית בדמותו של הנבל אובליביון - התגלמות סיוטיו של ריינר בתקופת ילדותו. ריינר מביס את היצור בסיפור "גרין לנטרן: מעגל האש", וכוחותיו גדלים. עם הזמן, כוחותיו מתעצמים וריינר מבין כי הוא מתחבר לאנרגיה הירוקה שנותרה בשמש לאחר שג'ורדן מת (באירועי הלילה האחרון). לאחר קרב על שליטה עם הנבל אלכסנדר נרו, ריינר סופג את כל כוחות חיל הפקחים הירוקים ונוטל את זהותו של איון.

ריינר משתמש בכוחותיו הכמעט-אלוהיים של איון כדי ליצור מחדש את שומרי היקום בכוכב הלכת אואה, אותם הוא משאיר תחת חסותו של גאנטת כדי שילמד אותם משמעותה של ענווה, ומטעין מחדש את סוללת הכוח הראשית. ריינר מוותר עד מהרה על כוחותיו החדשים לאחר שהוא מבין כי הוא מאבד קשר עם האנשים עליהם הוא מגן.

שובו של איון[עריכת קוד מקור | עריכה]

זמן מה לאחר שנטל מחדש את זהות הגרין לנטרן, ריינר הופך לאיון בשנית כאשר ג'ייד מעבירה אליו את כוחותיה לפני מותה במהלך מלחמת ראאן-תאנאגאר במשבר האינסופי. הדבר מוביל למיני סדרה בת 12 חלקים, שבה ריינר מסכים לשאת בנטל "נושא הלפיד" עבור שומרי היקום וחיל הפקחים הירוקים. בעשותו זאת, הוא נתקל בכמה מנבלי העל המאתגרים ביותר שידע החיל, וכן במחלתה הפתאומית של אימו. האירועים שבמיני סדרה זו מתגלים כמזימה נגדו, שמובילה בהמשך לתפקידו במלחמת חיל סינסטרו ובאירועים שמובילים למשבר האחרון.

מלחמת חיל סינסטרו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גרין לנטרן: מלחמת חיל סינסטרו

המהדורה המוגבלת הפותחת את אירועי מלחמת חיל סינסטרו, Green Lantern: Sinestro Corps War Special, מגלה כי איון הוא סימביוט כמו פאראלקס שחולץ בכוח מתוך ריינר ונכלא בכוכב הלכת קווארד שביקום האנטי-חומר. עם חילוצו מאחיזתו של איון, ריינר מאולץ על ידי סינסטרו להתאחד עם פאראלקס. בסופו של דבר, ישותו של איון משתחררת בידי חיל הפקחים הירוקים, לאחר שהיוותה מקור לניסויים בידיו של אנטי-מוניטור.

בחוברת Green Lantern Corps #17, שומרי היקום מחליטים כי ריינר מתאים יותר לשרת את החיל כגרין לנטרן, ובוחרים בתושב דאקסאם סודאם יאט להפוך למארחו החדש של איון. סופרבוי פריים תוקף אותו כאשר הוא מגלה את דבר יצירתו של האיון החדש. השניים שווים בכוחם, והקרב עובר לתחנת כוח גרעינית, היכן שכוחותיו הפיזיולוגיים של סודאם יאט מוחלשים בעקבות הימצאותה של עופרת בכור הגרעיני. בניסיונו להימלט, כוחותיו של סודאם יאט מתרוקנים מהרעלת עופרת לאחר שהוא משופד על מוט עופרת בידי סופרבוי-פריים, שמכה בו ללא רחמים כמעט עד מוות.

בחוברת Tales of the Sinestro Corps Presents: Ion, השומרים מבקשים מריינר לסייע לסודאם יאט להסתגל לתפקידו החדש. מתגלה, כי סודאם יאט צריך לענוד טבעת כוח למרות כוחותיו כאיון, על מנת למנוע מהעופרת שבגופו להורגו. הם מותקפים בידי נרו, שהשתחרר מכלאו בתחילת המתקפה על אואה אך לא השתתף עד כה במלחמה. סודאם יאט מביס את נרו, וממשיך לשאת בכוחותיו של איון עד אשר הוא מצית מחדש את אורו של כוכב הלכת דאקסאם.

הלילה האפל ביותר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת סיום אירועי הלילה האפל ביותר, סינסטרו מתאחד עם ישות החיים הלבנה, ועד לתחילתו של הקיום התבונתי ולמקורו של הספקטרום הרגשי. איון מתגלה כישות הראשונה ביותר שציוותה על עצמה את כוח הרצון.

היום הבהיר ביותר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – היום הבהיר ביותר

במהלך הסיפור שממשיך את אירועי "הלילה האפל ביותר", מתגלה כי סודאם יאט עדיין חי ושומר על השמש הצהובה של דאקסאם. דמות העוטה ברדס (קרונה, שומר היקום לשעבר) עושה את דרכה לתוך השמש הדאקסאמית, מעירה אותו מחוסר ההכרה בו הוא שרוי ומסירה מעליו את אחיזתו של איון. בשעה שסודאם יאט נשלח חזרה לדאקסאם והשמש הופכת חזרה לאדומה, הדמות המסתורית חוזרת לכוכב ריוט כשאיון כבול בשלשלאות למונולית הנושא את סמל חיל הפקחים הירוקים, באותה מידה בה נתפס פאראלקס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]