אדון האוקיינוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אדון האוקיינוס
Ocean Master
אדון האוקיינוס, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Ocean Master: Year of the Villain #1 מפברואר 2020, אמנות מאת פרנצ'סקו מטינה.
אדון האוקיינוס, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Ocean Master: Year of the Villain #1 מפברואר 2020, אמנות מאת פרנצ'סקו מטינה.
סוג נבל-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה תור הכסף של הקומיקס:
Aquaman #29
(אוקטובר 1966)
לאחר פלאשפוינט:
Aquaman Vol.7 #0
(נובמבר 2012)
יוצרים בוב הייני, ניק קרדי
גילום הדמות פטריק וילסון, "אקוומן"
מידע
שם אמיתי אורם מריוס
כינויים המלך אורם
סטטוס פעיל
גזע אטלנטי
מין זכר
מקצוע שודד ים, רוצח
נטייה רע
כוחות פיזיולוגיה אטלנטית המקנה לו כוחות, מהירות וסיבולת על-אנושיים, יכולת לשרוד בסביבה תת-ימית, שליטת טלפתית על חיי הים.
חבר בקבוצה משפחת המלוכה האטלנטית
חבר לשעבר בקבוצה כנופיית אי-צדק, ליגת אי-צדק, החברה הסודית של נבלי-העל (תור הכסף)
אזרחות אטלנטיס עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה אורווקס מריוס (אב, מת), אטלנה (אם), ארתור קורי (אח למחצה), טולה (אחות למחצה), אנדרינה קורי (אחיינית), אטלן, אורין, אריון, אוביין (אבות קדמונים, מתים), קלקולהא, מג'יסטרה (אימהות קדמוניות)
אויבים אקווהמן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדון האוקיינוסאנגלית: Ocean Master) הוא דמות בדיונית של נבל-על, המופיעה בחוברות הקומיקס אקוומן של חברת DC קומיקס. דמותו הופיעה לראשונה בתור הכסף של הקומיקס בחוברת Aquaman #29 מאוקטובר 1966, ונוצרה על ידי הכותב בוב הייני והמאייר ניק קרדי. אדון האוקיינוס הוא אויבו המושבע של אקוומן, אחיו למחצה, וכן יריבם של קבוצת ליגת הצדק - קבוצה שאחיו היה החבר המייסד שלה.

אדון האוקיינוס הוא האלטר אגו של אורם מריוס, אחיו למחצה של ארתור קורי, גיבור-העל שידוע בכינויו אקוומן. בהמשכיות שלפני המשבר בעולמות האינסופיים, אורם היה בנו האנושי של טום קורי (אביו של ארתור) ושל אישה בשם מרי או'סוליבן. הוא גדל בצילו של אחיו הגיבור ונטר לו טינה שלא היו לו כוחות על-אנושיים כמוהו. בשלב מסוים הוא התדרדר לחיי פשע וסבל מאמנזיה שגרמה לו לשכוח את עברו. מספר שנים לאחר מכן, הוא צץ מחדש תחת הכינוי "אדון האוקיינוס" כפיראט בעל אמצעים טכנולוגיים שתקף ספינות והמשיך ליצור אסונות טבע כדי להחזיק את ממשלות העולם תחת כופר. אקוומן ואקוולאד נלכדו על ידו אך הצליחו להימלט, לא לפני שאקוומן הבין ששוביו הוא אחיו למחצה. בהופעותיו המאוחרות יותר, אדון האוקיינוס האמין שאקוומן מפחד ממנו והחליט להפיל אותו מכס המלוכה והחליפו כמלך אטלנטיס. אולם, הוא לא היה יכול לשרוד מתחת לפני הים ולכן יצר לעצמו חליפה מיוחדת וקסדה שתאפשר לו לנשום מתחת למים.

דמותו של אדון האוקיינוס זכתה למספר עיבודים למדיות אחרות. הוא הופיע בסדרות האנימציה "ליגת הצדק", "ליגת הצדק - הדור הבא" ו"באטמן: האמיצים והנועזים" וסרטי האנימציה "ליגת הצדק: פרדוקס פלאשפוינט" ו"ליגת הצדק: כס אטלנטיס". הדמות הופיעה בהופעת הבכורה הקולנועית שלה בסרט היקום הקולנועי של DC "אקוומן" בגילומו של השחקן פטריק וילסון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.