ונדל סאבאג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ונדל סאבאג'
Vandal Savage
ונדל סאבאג', כפי שהופיע על עטיפת החוברת Action Comics #895 מינואר 2011, אמנות מאת דייוויד פינץ', מאט בנינג ופיטר סטייגרוולד.
ונדל סאבאג', כפי שהופיע על עטיפת החוברת Action Comics #895 מינואר 2011, אמנות מאת דייוויד פינץ', מאט בנינג ופיטר סטייגרוולד.
סוג נבל-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Green Lantern #10
(דצמבר 1944)
יוצרים אלפרד בסטר
מרטין נודל
גילום הדמות קספר קראמפ עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
שם אמיתי ונדר אדג' השני
כינויים קין, חאפרו, יוליוס קיסר, ליקיניוס, אלכסנדר הגדול, ג'ינג'יס חאן, ולאד המשפד, ג'ק המרטש, שחור הזקן, נפוליאון בונפרטה, אדולף היטלר, בורט וילרס, ג'ון סאבאג'
סטטוס פעיל
מקצוע שודד ים, רופא, מנהיג כת דתית, רוצח סדרתי, מנהיג צבאי, שליט, רוצח המונים
כוחות אלמותיות, יכולות פיזיות על-אנושיות.
חבר בקבוצה השדים-אבירים, החברה הסודית של נבלי-העל
חבר לשעבר בקבוצה דת הפשע, הרייך הרביעי, אילומינטי, חברת אי-צדק, טרטרוס, שבט הדמים (מנהיג)
דמויות קשורות
משפחה ונדר אדג' (אב, מת)
יוליוס קיסר (אב מאמץ, מת)
סקנדל וקאסידי סאבאג' (בנות)
אנג'לו בנד וגרנדל (בנים, מת)
רוי הרפר (צאצא)
ליאן הרפר (צאצאית, מתה)
אויבים וולי וסט, ליגת הצדק, חברת הצדק של אמריקה, אלן סקוט, Immortal Man, Resurrection Man, Scandal Savage עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ונדל סאבאג'אנגלית: Vandal Savage) הוא דמות בדיונית של נבל-על המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Green Lantern #10 מדצמבר 1944, והיא נוצרה על ידי הכותב אלפרד בסטר והמאייר מרטין נודל.

ונדל סאבאג' הוא בן אלמוות, אשר זעם על האנושות והדביק אותה בפשע ואלימות מאז ימי ההיסטוריה הקדומה. הוא טקטיקן גאון בעל תושייה רבה, והוכיח את עצמו כנבל-העל העיקש ביותר ביקום DC, אשר לחם במרבית גיבורי-העל במשך ההיסטוריה. הוא נולד כאיש מערות ומנהיג שבט הדמים בשליש האחרון של תקופת האבן הקדומה, ורחץ ברדיואקטיביות של מטאוריט מסתורי שהעניק לו אינטלקט גבוה מאוד וחיי נצח. לפי מחקריו של לקס לות'ר, ונדל סאבאג' הוא הקניבל הראשון שאי פעם תועד.

בהמשכיות שלפני המשבר בעולמות האינסופיים, ונדל סאבאג' היה תושב ארץ-2, אולם לפני אלפי שנים התוודע לקיומה של חברת הצדק של אמריקה ולקיומה של ארץ-1.[1] ונדל סאבאג' הטביע את חותמו הראשון בהיסטוריה כאשר השמיד את הממלכה התת-ימית אטלנטיס בעזרת קבוצה לה קרא "אילומינטי" ועמד בראשה. הוא טען כי מלך על הציוויליזציה האנושית תחת שמות רבים כמו אלכסנדר הגדול, יוליוס קיסר, גינגיס חאן, שחור הזקן, ולאד המשפד וג'ק המרטש. כאשר החליט לעבוד מאחורי הקלעים, הוא פעל במרוצת שנות ההיסטוריה לצד אישים כאיריק האדום, ויליאם הכובש, נפוליאון בונפרטה, אוטו פון ביסמרק, ראס-אל-גול ואדולף היטלר. הוא אף הוביל את הארמדה הספרדית בניסיון לכבוש את אנגליה (מה שמרמז כי היה גם אלונסו פרס דה גוסמאן אי סוטומאיור, הדוכס השביעי ממדינה-סידוניה).

דמותו של ונדל סאבאג' מדורגת במקום ה-36 ברשימת מאה נבלי-העל הגדולים של כל הזמנים, לפי אתר IGN.[2] את דמותו בסדרות יקום החץ מגלם השחקן קספר קרמפ.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.