קייל ריינר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרין לנטרן
Kyle Rayner
קייל ריינר, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Green Lantern 80th Anniversary 100-Page Super Spectacular #1 מאוגוסט 2020, אמנות מאת פיליפ טאן ואלמר סנטוס.
קייל ריינר, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Green Lantern 80th Anniversary 100-Page Super Spectacular #1 מאוגוסט 2020, אמנות מאת פיליפ טאן ואלמר סנטוס.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Green Lantern Vol.3 #48
(ינואר 1994)
יוצרים רון מארץ
דריל באנקס
מידע
שם אמיתי קייל ריינר
כינויים גרין לנטרן, נושא הלפיד, איון, אובליביון, דרקון הירקן
סטטוס פעיל
מקום לידה צפון הוליווד עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע צייר, גיבור-על, קצין
כוחות כפקח ירוק:
בזכות טבעת הכוח, מסוגל לייצר אובייקטים מבוססי אנרגיה ככל העולה על דמיונו, יכולת תעופה.
כאיון:
כוחות כמעט-אלוהיים של שליטה בזמן ובמציאות, יכולת תעופה, תמרון אנרגטי, בנוסף לכוחות הדומים לאלה של חיל הפקחים הירוקים.
חבר בקבוצה חיל הפקחים הירוקים
השומרים החדשים
חבר לשעבר בקבוצה חיל סינסטרו
ליגת הצדק
חיל הפקחים הכחולים
הטיטאנים
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה גבריאל ולסקז ומיורה ריינר (הורים, מתים)
אויבים Major Force, Effigy, Purgatory, Nero, Grayven עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קייל ריינראנגלית: Kyle Rayner) הוא דמות בדיונית של גיבור-על הידוע כגרין לנטרן של העידן המודרני והוא חבר בחיל הפקחים הירוקים, שמופיע בחוברות הקומיקס ביקום DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Green Lantern Vol.3 #48 מינואר 1994 ונוצרה על ידי הכותב רון מארץ והמאייר דריל באנקס כחלק מאירועי "גרין לנטרן: דמדומי הברקת". ריינר החליף את האל ג'ורדן, הפקח הירוק מתור הכסף. במהלך תקופה זו, ריינר היה ידוע גם בתור הישות השמיימית איון.

בעקבות שובו של ג'ורדן לתפקיד הפקח הירוק במיני סדרה "גרין לנטרן: לידה מחדש" משנת 2004 ואירוע הקרוסאובר המשבר האינסופי, ריינר חזר לאישיותו כאיון. לאחר אירועי מלחמת חיל סינסטרו, ריינר חזר לתפקידו כפקח ירוק בנוסף לקידומו כחבר משמר הכבוד של חיל הפקחים הירוקים.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקח הירוק האחרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני שקיבל לרשותו את טבעת הכוח, קייל ריינר היה מעצב גרפי כשרוני אשר עבד קשה למחייתו בלוס אנג'לס. אביו הוא סוכן ה-CIA גבריאל ולסקז, היספני-אמריקני, שעבד תחת זהויות סודיות ואשר עבודתו סיכנה את חיי משפחתו. אי לכך, אביו ניתק את כל הקשרים עימם ואף ביים מקרה של אלימות במשפחה כדי להסביר את מקרה פירודם. לצערו של גבריאל, חסרונו בחיי משפחתו וחוסר תמיכתו הכלכלית הביאה לחייהם הצנועים של אשתו ושל בנו, קייל.

לאחר שדעתו של ג'ורדן נטרפה עליו בעקבות השמדת עירו קוסט סיטי, והוא השמיד את חיל הפקחים הירוקים ואת שומרי היקום תחת השפעתו של פאראלקס, ריינר נמצא בידי אחרון השומרים גאנטת. ניתנה לו טבעת הכוח האחרונה שהעניקה לו את האפשרות ליצור כל סוג של מוצק או אנרגיה בעזרת כוח רצונו בלבד. סיבותיו של גאנטת לבחירתו של ריינר מעולם לא הוסברו, מלבד העובדה שהוא היה במקום הנכון ובזמן הנכון. בתחילה, ריינר התייחס לנשיאת טבעת הכוח בקלות דעת. חברתו, אלכסנדרה דוויט, דרבנה אותו להיות אחראי יותר ועזרה לו להתאמן בתפקידו החדש כגיבור-על, אולם נרצחה בידי הנבל מייג'ור פורס.[1] אירוע זה דחף את ריינר לקחת את תפקידו בצורה רצינית יותר והוא שאף להיות הפקח הירוק הטוב ביותר שקיים. הוא עבר לעיר ניו יורק במטרה לפתוח בחיים חדשים. כילד, ריינר גדל על הרפתקאותיהם של סופרמן ובאטמן, אולם הכיר מעט מהרפתקאותיהם של הפקחים הירוקים מסקטור הארץ. עד מהרה, כל זה השתנה כאשר הוא גילה שבאפשרות טבעת הכוח ליצור את כל אשר חפצה נפשו. בעת קרב, הוא היה משתמש בכוחה של הטבעת כדי ליצור את מה שמוחו האמנותי דמיין: גיבורי על אחרים, דמויות אנימה ומיסטיות, רובוטי מכה וכלי נשק. דבר זה הפך את פעולותיו לבלתי צפויות.

ליגת הצדק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מעברו לניו יורק, ריינר הצטרף לשורות הטיטאנים הצעירים לתקופה מסוימת, אך בסופו של דבר הצטרף לליגת הצדק.[2] בתחילה, היו לו ולפלאש וולי וסט - שהיה רגיל לעבוד עם האל ג'ורדן מאז ילדותו - מספר התכתשויות. אולם עם הזמן, וסט למד להכירו והפך לחברו הטוב ביותר. למרבה ההפתעה, עוד אחד מתומכיו של ריינר היה באטמן, אליו התנהג בכבוד שאותו לא הפגין לשאר חברי הליגה (כולל לקודמיו ג'ורדן, גרדנר וסטוארט). בנוסף, ריינר היה מעורב במערכת יחסים רומנטית עם ג'ייד ופיתח יחסי חברות עם הפקח הירוק מתור הזהב (אלן סקוט, אביה של ג'ייד), החץ הירוק (קונור הוק), ארסנל (רוי הרפר), הלוחם (גאי גרדנר) וג'ון סטוארט (שבזמנו היה פקח ירוק לשעבר).

במהלך הקריירה שלו כלוחם בפשע, נבליו של ריינר כללו את ד"ר פולאריס וד"ר לייט.

אובליביון[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך אירועי "מעגל האש" מתגלה כי ישות קוסמית בשם אובליביון (בתרגום לעברית: אבדון) עושה את דרכה לכדור הארץ לאחר שהתקיפה את כוכב הלכת ראאן. לתדהמתו של ריינר, אובליביון זהה בדמותו לדמות ספרותית של נבל-על אותו יצר כשנאבק בפחד במהלך התבגרותו ללא אביו. ליגת הצדק מנסה לעצור את היצור, וריינר חוזר לכדור הארץ כדי לקרוא לתגבורת, אך חברי הליגה נלכדים. מבין גיבורי העל שנקראים לתגבורת נמנים פאוור גירל, אטום, פיירסטורם, אדם סטריינג' ומעגל האש, קבוצה של פקחים ירוקים ממציאויות חלופיות ותקופות זמן שונות. בין חברי מעגל האש היו גם אלכסנדרה דוויט - חברתו לשעבר של ריינר מיקום מקביל שקיבלה את טבעת הכוח במקומו של ריינר, האנטר ופורסט ריינר - בני דודים וצאצאיו של ריינר ששיתפו ביניהם טבעת כוח אחת, אלי ריינר-וסט - פלאשית ירוקה וצאצאית עתידית של וולי וסט וקייל ריינר בעלת כוחות הפקח הירוק והפלאש גם יחד, G.L.7177.6, רובוט צייד אדם שתוכנת מחדש ופאל טאבין, אביר ברקת מימי הביניים.

ריינר מצא עצמו בתפקיד מנהיג הקבוצה, ופיצל אותה כדי להתמודד נגד משברים שונים להם גרם אוביליביון וכן למצוא דרך להביסו. במרכזו של עימות, אובליביון מגלה לו כי הוא התגלמות ספקותיו ודחפיו האפלים של ריינר, שלבשו צורה מוחשית דרך כוחה של הטבעת. עוד הוא מגלה, שריינר יצר את מעגל האש בתת-מודע שלו בהתבסס על מעלותיו החיוביות משום שהזדקק לעזרה - אלכסנדרה היא התגלמות יכולתו לאהוב, טאבין היא התגלמות אומץ ליבו, אלי היא התגלמות תקוותו, G.L.7177.6 הוא התגלמות הלוגיקה שלו, והאנטר ופורסט הם התגלמות דמיונו. כאשר גיבורי העל מגלים זאת, הם מחליטים כי חברי הפקחים הירוקים ישובו למחשבתו של ריינר. הדבר מעניק לריינר יותר כוחות מבעבר, והוא מגלה בעצמו חוזק פנימי, כעת כשחזרו אליו האספקטים השונים שבאישיותו. לאחר מכן, ריינר מצליח להביס את אובליביון, ללכוד אותו חזרה במוחו ולשחרר את ליגת הצדק.

איון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – איון (קומיקס)
קייל ריינר כאיון, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Ion #1 מיוני 2006. אמנות מאת אייבן רייז ומארק קמפוס.

למשך תקופה מסוימת, ריינר קיבל כוחות אלוהיים כאיון, כשספג את הכוחות אותם השאיר האל ג'ורדן בשמש של כדור הארץ במהלך אירועי הלילה האחרון. כוחות אלו גדלו והתמזגו עם האנרגיה ששוחררה עם הבסתו של אובליביון. בעזרת כוחות אלו, ריינר יכול היה לכופף את המרחב, החלל והזמן והתאפשר לו, בין היתר, להיות נוכח במספר מקומות בו זמנית. החיסרון היחיד בקיומו כישות כל-יכולה היה אי-יכולתו לישון וחוסר יכולתו להפריד את עצמו מאחריות עצומה זו. במקום להקריב את אנושיותו, ריינר נטש את יכולותיו הכמעט-אלוהיות והעביר את כוחותיו החדשים לתוך סוללת הכוח הראשית של כוכב הלכת אואה, היכן שנוצרו שומרי היקום מחדש.[3] אולם, לפני שטיהר את כל כוחותיו כאיון, הוא שינה את טבעת הכוח שלו ויצר לעצמו מדי חיל חדשים המשקפים את בגרותו. כעת, כשהוא שוב פקח ירוק, ריינר מוגבל שוב בכוחות דמיונו ורצונו.

לאחר מקרה אלימות על רקע מגדרי של חברו טרי ברג, ריינר הגלה עצמו לתקופת-מה בחלל. לפני כן, הוא מינה את ג'ון סטוארט - שהחלים לאחרונה משיתוק - כמחליפו בליגת הצדק. כאשר חזר, הוא מצא שחברתו ג'ייד החלה במערכת יחסים עם אחר. הוא עוזב את ניו יורק ושב לחפש את מקומו בעולם, ולזמן מועט התגורר עם אמו.

גרין לנטרן: לידה מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גרין לנטרן: לידה מחדש

מייג'ור פורס גורם לריינר להאמין כי אמו נרצחה על ידו, כשלבסוף ריינר נלחם נגדו ועורף את ראשו בקרב ביניהם בחלל.[4] הוא עוזב בשנית לעבר מרחבי החלל כאשר הוא מרגיש שהוא מהווה סכנה לכל מי שקרוב אליו. במהלך אירועי גרין לנטרן: לידה מחדש, ריינר חוזר עם גופתו של ג'ורדן ועם גילוי טבעו האמיתי של פאראלקס - ישות חייזרית טפילה והתגלמותו הגשמית של הפחד, שהשתלטה על ג'ורדן וביצעה פשעים בשמו. בעקבות כך, ניתן לריינר מעמד מיוחד בקרב שומרי היקום, שהחשיבו אותו כ"נושא הלפיד" - הפקח הירוק שהמשיך את ירושתם בתקופה אפלה בתולדות חיל הפקחים הירוקים.[5]

המשבר האינסופי ושובו של איון[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירועי המשבר האינסופי, אלכסנדר לות'ר הבן מארץ-3 מגלה שאם המולטי-יקום היה קיים לולא התרחש המשבר בעולמות האינסופיים, קייל ריינר היה תושב ארץ-8, המקום בו התיישבו גיבורי העל לאחר אירועי המשבר.[6] כשג'ייד מתה במהלך מלחמת ראאן-תאנאגאר, היא מעבירה את כוחותיה לריינר, שהופך לאיון בשנית.[7] במיני-סדרה "איון: שומר היקום", נדמה שאיון אחראי להשמדתם של שני ציי ספינות ולתקיפתם הפראית של שני פקחים ירוקים, אך לריינר אין כל זיכרון אודות המעשים ונודע לו על כך רק כאשר הוא מותקף בידי צייד ראשים. לאחר שהוא חוזה בממדי ההרס, ריינר מאבד שליטה ומוצא עצמו ליד כוכב הלכת מוגו, חבר החיל, שמשתמש בכוח הטבעת כדי לעזור לפקחים ירוקים בשעת צרה להחלים ולהכיר בבעיותיהם באמצעות השימוש בכלים השאובים מתת-המודע שלהם. על מוגו, ריינר מדבר עם דמויות מעברו כאלכסנדרה, דונה וג'ייד, ונלחם במייג'ור פורס. הוא מגלה שהוא יכול לתעל גם את האנרגיה מלב הכוכב וגם את האנרגיה מסוללת הכוח הראשית - אנרגיה חדשה הנקראת "כוח איון".

ג'ורדן מוצא את איון כאשר הוא משמיד כוכב לכת, אך מגלה שמדובר באלכסנדר נרו, שאומר לו שהקשר בינו לבין ריינר וכוחותיו החדשים התאפשר בזכות התערבותו של צד שלישי. או אז, ג'ורדן וריינר מגלים ששומרי היקום שמו את ריינר במבחן כדי לבדוק כיצד הוא יתמודד עם הכוחות הללו בעקבות הענקת מעמדו המכובד כנושא הלפיד שלהם ויכולתו להקים מחדש את החיל אם יושמד בשנית. הם מסבירים לו כי הוא לא יפטרל ברחבי החלל כמו שאר חברי החיל כי אם ייקרא למתן עזרה רק במקרים מיוחדים שהחיל לא יכול להתמודד עימם לבדו. בנוסף, מתגלה כי אויב בלתי נראה תמרן את נרו לשחרר אנרגיה עצומה, אותה ריינר מפזר למה שנודע כיקום כיס. עוד ריינר מגלה שהוא ניצוד בידי אויבים כאפיג'י, בן אנוש שהושפע לרעה מכוחם של המפקחים (קבוצה של תושבי כוכב מאלטוס שהתפצלו משומרי היקום).[8] לאחר שניקה את שמו מהמעשים בהם הופלל, ריינר לומד לדעת שאמו גוססת ממחלה לא ידועה. הוא חוזר לביתו לאחר ששוגר לממלכה בין-ממדית, ומנסה להחיות מחדש את גופתה המתה בעזרת כוחותיו העצומים. אולם, לבקשתה האחרונה של אמו, הוא נפרד ממנה בעצב ומאפשר לה למות בשלווה.

מלחמת חיל סינסטרו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גרין לנטרן: מלחמת חיל סינסטרו
קייל ריינר כמארחו של פאראלקס, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Green Lantern Vol.4 #22 מאוקטובר 2007. אמנות מאת אייבן רייז, אוקלייר אלברט ומוס באומן.

סינסטרו חוטף את ריינר מאואה באמצעות אחת מטבעות הכוח הצהובות החדשות שלו. בבסיסו של חיל סינסטרו בקווארד, הוא מגלה לריינר כי הוא האחראי למותה של אמו והדביק אותה בווירוס מתוך שאיפה לשבור את רוחו של ריינר ולאפשר לו לשמש כמארחו החדש של פאראלקס. עוד הוא מגלה, שאיון הוא למעשה ישות אנרגיה בדומה לפאראלקס ששואבת את כוחה מכוח רצון וכי ריינר שימש כמארחו ללא ידיעתו. כוחותיו של ריינר מופשטים ממנו, ופאראלקס משתלט עליו. חליפתו החדשה של ריינר כפאראלקס היא שילוב בין מדי חיל סינסטרו, מדיו של ריינר ושריונו של האל ג'ורדן בזמן שפעל כפאראלקס. הוא מצטרף לשורותיהם והופך לאחד מחייליו של אנטי-מוניטור.[9]

פאראלקס, בגופו של ריינר, לוכד את האל ג'ורדן, ג'ון סטוארט וגאי גרדנר ומביאם לקווארד. הוא גורם לריינר לחיות מחדש את הרגע היחיד בו הרגיש פחד - כאשר מת אביו. פאראלקס מרחיב ואומר שמאז שפלש למוחו של ריינר, נמצאת ברשותו יצירתיות אינסופית לשימושו הזדוני.[10] במהלך קרב עם חיל הפקחים הירוקים שהגיע להציל את הפקחים הלכודים, פאראלקס הורג את ג'ק טי צ'אנס ומרסק את טבעת הכוח שלו בטרם היא תחפש מועמד אחר במקומו.[11] הוא מגלה להם כי משאלתו המעוותת של ריינר היא להיות הפקח הירוק האחרון ולפיכך המיוחד מכולם. לפני שהוא מצליח להרוג את גאי גרדנר, הוא נעצר על ידי הפקחים האחרונים ששרדו וישותו של איון. או אז, ישות הפחד מובילה את חיל סינסטרו כהכנה למתקפה על העיר קוסט סיטי. נרמז על ידי שומרי היקום, כי עקב השתלטותו של פאראלקס על ריינר, אין הוא נועד להפוך לאיון.[12]

חוברת Parallax מספטמבר 2007 מביאה את קורותיו של ריינר בעת שהיה כלוא תחת השפעתו של פאראלקס. כשהוא כלוא בתת-מודע של עצמו, ריינר מתבונן במעשיו ובדבריו של פאראלקס כאשר הוא עצמו עומד מהצד ומנוע מלעשות דבר בתוך כלא שיצר לעצמו - ביתה של אמו. החפץ המזוהה היחיד בבית הוא ציור ישן ממקור בלתי ידוע והשייך לאמו. בשעה שהוא צופה בפאראלקס מתקיף את חיל הפקחים הירוקים, זה האחרון מבקר את ריינר, שהופך לאיון ונלחם בו. פאראלקס מתקיף אותו וגורם לו לאבד את ישותו של איון. או אז, ריינר יוצר לעצמו טבעת כוח ומופיע במדיו המקוריים, אך מובס לאחר קרב אצילי נגדו. פאראלקס מקניט את ריינר ומלגלג על חוסר האונים שלו תוך שימוש בפחדיו הגדולים ביותר - אכזבת האנשים הסומכים עליו, במיוחד הנשים שבחייו. רוב הנשים עימן היה קייל בקשר מתו או שנפגעו בעקבות קרבתו אליו, והדבר גורם לו לרגשות אשם, צער ואחריות שבסופו של דבר מאפשרים לפאראלקס להשתלט עליו. ריינר מוצא לבסוף נקודת מוצא לפחדיו וסיבה לתקוותו בדמות ציורה של אמו, דרכו הוא מתהלך בשדה לעבר כוכב ירוק ובהיר.[13]

פקח ירוק בשנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקוסט סיטי, פאראלקס מאיים על חיי משפחתו של האל ג'ורדן, שמתעמת מולו מלא זעם על הניסיון לרצוח את אחיו ועל אחיזתו בריינר. ג'ורדן מצליח להכות בפאראלקס, אך מאבד את טעינת הטבעת בטרם מביס אותו לגמרי. פאראלקס מנצל את חולשתו של ג'ורדן ומשתלט גם עליו.

בינתיים, חבר החיל ג'ון סטוארט מורה לחבר משמר הכבוד גאי גרדנר להשיב את הציור אותו הזכיר ריינר בתחילת אירועי "מלחמת חיל סינסטרו" - ציור המונח בביתה של אמו ובו נראה ילד מתהלך בשדות. גרדנר חוזר ומציג את הציור בפני פאראלקס. או אז, ג'ורדן - נקודת האור הירוקה אותה ראה ריינר כשהוא כלוא בתוך פאראלקס - עוזר לו להילחם בישות הפחד עד אשר שניהם משתחררים מאחיזתו. כשפאראלקס מנסה לתקוף את חברי החיל, שומרי היקום לשעבר גאנטת וסאיד מופיעים כשברשותם ארבע סוללות כוח ולוכדים אותו בתוך כולן. גאנטת אומר שפעולתו האחרונה כשומר יקום היא לתת לריינר את טבעת הכוח שלו. הוא שואל את ריינר אם הוא מוכן לשוב לתפקידו הקודם כפקח ירוק לאחר ששימש כמארחו של איון וריינר מסכים. ארבעת הפקחים הירוקים של סקטור הארץ מדקלמים את שבועת החיל, טוענים את טבעות הכוח[14] ושמים פעמיהם איש איש למשימתו הבאה - ג'ורדן וריינר עושים את דרכם לקוסט סיטי במטרה להצילה מכיליון נוסף בידי סינסטרו, ואילו גרדנר וסטוארט עושים את דרכם לניו יורק כדי להילחם בכוחותיהם המשותפים של אנטי-מוניטור, סופרבוי פריים וסייבורג סופרמן. כשג'ורדן וריינר נאבקים בסינסטרו, ידו נמצאת על העליונה כאשר אחד מציידי האדם סופג את האנרגיות של טבעות הכוח, אולם כאשר חיל הפקחים הירוקים מביס את סייבורג סופרמן, ציידי האדם מושבתים באופן פתאומי וג'ורדן משתמש בגולגולתו של אחד מהציידים כדי לספוג את כוחו של סינסטרו. השניים נלחמים נגד הקורוגרי העריץ ומביסים אותו.[15]

לאחר המלחמה, ריינר הופך לחבר משמר הכבוד של החיל ומצוות לגאי גרדנר. הוא נשלח לייעץ לסודאם יאט, הפקח הירוק מארץ-3, שהופך למארחו החדש של איון, כאשר כוחותיו אינם קשורים לאלה של לב הכוכב.[16] ריינר וגרדנר מחליטים לעבור לאואה, מה שיאפשר להם לבצע את תפקידם בצורה טובה יותר. מאז בחירתו לחבר משמר כבוד, ריינר משמש כפותר הבעיות של החיל, והוא משתתף במשימות כמו הבסתם של חברי חיל סינסטרו מונגול וקריב.

לקראת המשבר האחרון ולאחריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירועים המובילים לאירועי המשבר האחרון, ריינר הוא אחד מאותם 'חריגים' המסווגים כמסוכנים ליקום בידי המוניטורים, קולקטיב של 52 ישויות קוסמיות שנולדו לאחר שכדור הארץ פוצל ל-52 כדורי ארץ. הוא מסומן להשמדה. מבין השמות המופיעים ברשימה נמנים גם ג'ייסון טוד, דואלה דנט והוונדר גירל לשעבר דונה טרוי. הוא מצטרף לטרוי, טוד, בוב המוניטור וג'וקסטר בחיפושם אחר ריי פאלמר. לאחר מלחמת חיל סינסטרו, ריינר מופיע בחוברות הקומיקס כשהוא עוטה מדים חדשים, שילוב בין מדי העבר שלו ואלמנטים נוספים מהמדים המקוריים.

לאחר הבסתו של דארקסייד בסוף אירועי המשבר, ריינר מצטרף לדונה ולפאלמר כשומרי הגבול של המולטי-יקום.[17]

הלילה האפל ביותר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הלילה האפל ביותר

בהמשך תפקידיו כחבר משמר הכבוד של חיל הפקחים הירוקים, ריינר עובר לאואה יחד עם גאי גרדנר. הוא מתחיל במערכת יחסים אסורה עם סוראניק נאטו, שכן אחד מחוקי הספר של אואה אוסר על מערכות יחסים בין פקחים ירוקים.[18] הוא היה מעורב במבוא לאירועי "הלילה האפל ביותר", היה בין הראשונים לפגוש באחת מכוכבות הספיר, ונלחם באואה לאחר ששומרת היקום לשעבר סקאר ארגנה בריחה מהכלא של כמה מחברי חיל סינסטרו.[19]

לאחר הבריחה, חיל אלפא לנטרן מקבל פקודה לגזור את דינם של חברי חיל סינסטרו ואסירים אחרים. ריינר וגרדנר מתנגדים לכך, בציינם בפני שומרי היקום והאלפא לנטרנים שמעשים אלו יובילו את החיל לדרך אפלה. אולם, השומרים מתעלמים מאזהרה זו ומציבים את ריינר ואת גרדנר חזרה בכדור הארץ.[20] השניים חוזרים לאואה לאחר שהות קצרה בעולמם, והם נתקלים בשובל עצום של טבעות כוח שחורות, אשר עושה את דרכו לאואה ומחייה מחדש חברי חיל מתים, כולל את חברתו לשעבר של ריינר, ג'ייד.[21][22] ריינר לומד כי חברי החיל המתים הם חיקוי מעוות שלהם ולא האנשים אשר היו, והוא מנסה להשמידם אך ג'ייד מענה אותו בדימויים כוזבים של אנשים אותם איכזב ריינר בעבר.[23] לבסוף, ג'ייד מושמדת בידי סוראניק נאטו.[24]

במהלך התקפתו של חיל הפקחים השחורים על סוללת הכוח הראשית באואה, סוללת הכוח הפנימית של צ'סלון, חבר האלפא לנטרן, נפרצת. ביודעו כי הסוללה עומדת להתפוצץ, קייל מקריב את עצמו בכך שהוא תופס את הסוללה ומשמיד בעזרתה כמה שיותר פקחים שחורים, לא לפני שמתוודה בפני נאטו על אהבתו כלפיה.[25] טבעות כוח שחורות מנסים להחיות מחדש את ריינר כפקח שחור, אך הן מושמדות בידי חברי החיל, מונק משבט אינדיגו ומירי ריאם מכוכבות הספיר, שכוחה הוא התגלמות האהבה. ריאם, שחשה בסכנה לאהבתו של ריינר לסוראניק נאטו, משתמשת בכוחה כדי לחבר בין ליבו לליבה של נאטו, ומשיבה אותו לחיים.[26] במסעו לכדור הארץ, ריינר נלחם בגרסת הפקחים השחורים לאלכסנדרה דוויט, ועוזר להביס את מנהיג הפקחים השחורים נקרון.[27] בהמשך לאירועי "הלילה האפל ביותר", כמה מהפקחים השחורים מוחזרים לחיים, ביניהם גם ג'ייד.[28]

מלחמת הפקחים הירוקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מלחמת הפקחים הירוקים

כאשר שומר היקום לשעבר קרונה מתקיף את אואה, הוא מחדיר את פאראלקס חזרה לסוללת הכוח הראשית, ומאפשר שליטה בפקחים הירוקים דרך פחד. עקב ניסיונו הקודם עם ישות הפחד, ריינר הוא בין היחידים המסוגל להתנגד להשפעתה, אך נאלץ לוותר על טבעת הכוח שלו כדי לא לאבד שליטה. הוא וג'ון סטוארט יורדים למחתרת[29] ופוגשים בגאי גרדנר ובהאל ג'ורדן, המחזיק בטבעות הכוח של מנהיגי חילות הצבעים. ריינר מקשיב לעצתו של גאנטת בנוגע לתקוותיו, ובוחר בטבעת הכוח הכחולה של סיינט ווקר, בעוד ג'ורדן בוחר בצהובה של סינסטרו, גרדנר בוחר באדומה של אטרוסיטוס, וסטוארט בוחר באינדיגו של אינדיגו-1.[30] אולם, לטבעת הכוח הכחולה יש אפקט של הטענת טבעות הכוח של הפקחים הירוקים התוקפים, מה שמחבל בניסיון ההגנה שלהם.[31] בשעה שג'ורדן וגרדנר מגיעים לאואה כדי להסיר את פאראלקס מסוללת הכוח הראשית, ריינר וסטוארט מנסים לשחרר את כוכב הלכת מוגו משליטתו של קרונה. על הדרך, ריינר מגלה כי בכוחה של טבעת הכוח הכחולה להראות לפקחים ירוקים את תקוותיהם ובכך לשחרר אותם משליטתו של קרונה. אולם, כוחה אינו משפיע על מוגו, שבליבתו נותרו שרידי אנרגיה של הפקחים השחורים. ריינר מביט באימה כאשר סטוארט סופג את אנרגיית הפקחים השחורים, יחד עם אנרגיית הפקחים הירוקים, ובעזרתם משמיד את מוגו.[32] השניים נפגשים בשנית עם גרדנר וג'ורדן, ובעזרת הכוחות המשולבים של הספקטרום הרגשי מנפצים את סוללת הכוח הראשית ומשחררים את פאראלקס. ארבעת הפקחים הירוקים עונדים מחדש את טבעות הכוח הירוקות שלהם ומתכוננים לעימות סופי עם קרונה.[33] בקרב האחרון, ג'ורדן לוקח את ריינר לספר השחור וגורם לו לצייר ציור של סינסטרו, קרול פריס ושאר הפקחים הכלואים, מה שמשחרר אותם מכלאם.[34]

לאחר המלחמה, קייל וסוראניק מתמודדים עם מערכת היחסים שלהם. השניים, יחד עם טומאר-טו, מועברים לכוכב חייזרי שנפל קורבן לזעמה של כוכב הספיר מירי-ריאם. הפקחים מכניעים אותה, אך היא אומרת שלא הרגה אף אחד ורק הרסה רכוש מתוך מטרה לאחד בין קייל לסוראניק ולפתור את בעיותיהם המשותפות. היא מזכירה להם כי היא השתמשה בקריסטל שלה כדי לגלות להם את אהבתם האמיתית. אולם, קייל מתוודה שראה את ג'ייד כאהבתו האמיתית, ולא סוראניק. הוא מצטדק בכך שג'ייד מתה ועליו להמשיך הלאה, אך הדבר מכעיס את סוראניק, שנפרדת ממנו ואוסרת עליו להיכנס למגזר שלה.[35]

ה-52 החדשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מלחמת הפקחים הירוקים, ריינר ממשיך למלא את תפקידו בכדור הארץ ומשתמש במבני האנרגיה המוכרים שלו כדי להציל עובדי בנייה שנלכדו בתאונה. במקום אחר ביקום, טבעות הכוח של מנהיגי החילות (האדומה, האינדיגו, הסגולה והצהובה) יוצאות מכלל פעולה ועושות את דרכן במפתיע לסקטור הארץ. אחרי שריינר מציל את עובדי הבנייה, ארבע הטבעות מגיעות אליו וכל אחת קובעת כי הוא המשתמש שלה. ריינר מבולבל מעצם הופעתן, והוא נאלץ להתעמת מול סגניהם של מנהיגי החילות, שאיתרו את טבעות הכוח ומופיעים כדי להשיב אותן.[36]

כשריינר נלחם בארבעת הפקחים, טבעת כוח כחולה מופיעה וקובעת כי ריינר הוא משתמשה. מעט לאחר מכן מופיע סיינט ווקר לאחר שאיתר את מסלולה של הטבעת לריינר, ועוזר לריינר להגיע לאואה כדי להבין את פשר ההתרחשות. בדרכם, טבעת כוח כתומה מגיעה אל ריינר, וסיינט ווקר אומר שמכיוון ורק משתמש אחד קיים שעונד את טבעת הכוח הכתומה, פירוש הדבר כי אותו משתמש מת. באואה, ריינר מנסה לדבר עם גאנטת, אך הוא מגלה ששומרי היקום הסירו ממנו את כל הרגשות שהיו קיימים בו והוא מתנהג כמותם. כאשר השומרים מנסים ללכוד את ריינר ולגלות בכוח מדוע הפקח הירוק הפך למגנט של טבעות הכוח השונות, שש הטבעות כופות את עצמן עליו והוא הופך לישות הראשונה שעונדת את כל שבע טבעות הכוח של החילות השונים.[37] למרות הצלחה ראשונית, גופו של ריינר אינו יכול לעמוד בעומס אחזקתן. חמש טבעות מתוכן מושמדות, מה שמותיר את טבעת הכוח הכתומה והירוקה על אצבעותיו. גאנטת מנסה להסיר את טבעת הכוח הירוקה ממנו ולשחרר אותו מתפקידו, אך הטבעת מגיבה באלימות לנוכח הניסיון להסירה. טבעת הכוח הכתומה מתבררת כמבנה אנרגטי של הפקח הכתום גלומולוס, שמבקש עזרה מריינר. שאר הפקחים השונים מופיעים כדי לעזור לו או להתקיפו. כששומרי היקום מתקיפים בכוח את הפקחים פרט לגלומולוס, הסוכן הכתום לארפליז עצמו מגיע ומתקיף את השומרים, כשהוא מלווה בשומרת היקום לשעבר סאיד.[38] כשריינר שומע את סאיד אומרת שקיימת דרך להשיב את גאנטת לקדמותו, הוא מצטרף לשאר הפקחים ונמלט מהשומרים, ובכך למעשה מתפטר מתפקידו כשטבעת הכוח עדיין נמצאת ברשותו. הוא מדבר עם לארפליז, שאומר לו כי הסיבה שבעטיה טבעות הכוח נמשכו לריינר היא משום שספינת חלל מסתורית הגיעה ליקום ולארפליז שלח את גלומולוס לחקור זאת. הקבוצה החדשה מחליטה לחקור את האיום החדש.[39] כשהם מותקפים בידי המלאך העוצמתי אינוויקטוס, שקובע כי כל אלה המחזיקים בטבעות כוח הם רעים מיסודם, ריינר שולח מסר לשאר הפקחים על ידי שכנוע הטבעת להתחבר לרגשות התקווה, הפחד והחמלה שבו ובכך להגביר את תדר הגל.[40]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Green Lantern vol.3 #54
  2. ^ JLA #1, ‏1996
  3. ^ Green Lantern vol.3 #150, July 2002
  4. ^ Green Lantern vol.3 #181
  5. ^ Green Lantern Corps vol.2 #1, ‏2005
  6. ^ Infinite Crisis #5, ‏2006
  7. ^ Rann/Thanagar War: Infinite Crisis Special
  8. ^ Ion: Guardian of the Universe #8
  9. ^ Green Lantern: Sinestro Corps one-shot
  10. ^ Green Lantern vol.4 #21, July 2007
  11. ^ Green Lantern vol.4 #22, August 2007
  12. ^ Green Lantern vol.4 #23, September 2007
  13. ^ Tales of the Sinestro Corps Presents: Parallax, September 2007
  14. ^ Green Lantern vol.4 #24, October 2007
  15. ^ Green Lantern vol.4 #25, December 2007
  16. ^ Tales of the Sinestro Corps Presents: Ion, December 2007
  17. ^ Countdown to Final Crisis #1
  18. ^ Green Lantern Corps vol.2 #27, October 2008
  19. ^ Green Lantern Corps vol.2 #36-37, May-June 2009
  20. ^ Green Lantern Corps vol. 2 #38, July 2009
  21. ^ Blackest Night #1, July 2009
  22. ^ Green Lantern Corps vol.2 #39, August 2009
  23. ^ Green Lantern Corps vol.2 #40, September 2009
  24. ^ Green Lantern Corps vol.2 #41, October 2009
  25. ^ Green Lantern Corps vol.2 #42, October 2009
  26. ^ Green Lantern Corps vol.2 #43, December 2009
  27. ^ Green Lantern Corps vol.2 #45-46, February-March 2010
  28. ^ Blackest Night #8, March 2010
  29. ^ Green Lantern Corps vol.2 #58, March 2011
  30. ^ Green Lantern vol.4 #65, April 2011
  31. ^ Green Lantern Corps vol.2 #59, April 2011
  32. ^ Green Lantern Corps vol.2 #60, May 2011
  33. ^ Green Lantern: Emerald Warriors #10, May 2011
  34. ^ Green Lantern vol.4 #67, July 2011
  35. ^ Green Lantern Corps vol.2 #62, July 2011
  36. ^ Green Lantern: New Guardians #1, September 2011
  37. ^ Green Lantern: New Guardians #2, October 2011
  38. ^ Green Lantern: New Guardians #3, November 2011
  39. ^ Green Lantern: New Guardians #4, December 2011
  40. ^ Green Lantern: New Guardians #6, February 2012