מיסטר מיקסזפיטליק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיסטר מיקסזפיטליק
Mister Mxyzptlk
מיסטר מיקסזפיטליק, כפי שהוא הופיע על עטיפת החוברת Young Justice #3 מדצמבר 1998, אמנות מאת טוד נואק, לארי סטוקר ופטריק מרטין.
מיסטר מיקסזפיטליק, כפי שהוא הופיע על עטיפת החוברת Young Justice #3 מדצמבר 1998, אמנות מאת טוד נואק, לארי סטוקר ופטריק מרטין.
סוג נבל-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה בהמשכיות שלפני המשבר:
Superman #30
(ספטמבר 1944)
בהמשכיות שלאחר המשבר:
Superman Vol. 2 #11
(נובמבר 1987)
יוצרים דן ג'ורגנס
גילום הדמות האווי מנדל ("לויס וקלארק" עונה 4)
טרנט פורד ("סמולוויל" עונה 4)
פיטר גדיות ("סופרגירל" עונות 2, 5–6)
מידע
שם אמיתי בלתי ניתן להגייה
כינויים מיקסי
סטטוס פעיל
כוחות לא מוגבל לחוקי הפיזיקה של המימד השלישי, מסוגל לשנות את חוקי המרחב בצורה שנראית כקסם.
חבר בקבוצה שותפות קווינטו
דמויות קשורות
אויבים סופרמן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיסטר מיקסזפיטליק (בקיצור: מיקסי; באנגלית: Mister Mxyzptlk) הוא דמות בדיונית של שדון נבל-על המופיעה בחוברות הקומיקס סופרמן ביקום DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Superman #30 מספטמבר 1944, ונוצרה על ידי הכותב ג'רי סיגל והמאייר ג'ו שוסטר.

מיסטר מיקסזפיטליק הוא שדון מהממד החמישי, שהוצג לראשונה בתור הזהב של הקומיקס ומתואר לרוב כתכסיסן, במובן המיתולוגי של המילה. הוא אינו מוגבל לפי החוקים הפיזיקליים הידועים, ולכן מעשיו נראים כמעשי קסם. בתחילה, תוכניותיו של מיקסי היו לכבוש את העולם ולעשות בו כרצונו, אך בהמשך הוא הסתפק בהתעמרות בסופרמן כל אימת שניתנת לו ההזדמנות. בין היתר, הוא העמיד פנים שפגעה בו משאית והרגה אותו, רק כדי להעלות את מסת גופו כשהאמבולנס הגיע, להתעורר ולהדהים את הפרמדיקים. הוא ציין בפני סופרמן שהוא ליצן חצר בעולם ביתו, מה שמסביר מדוע הוא משתמש בכוחותיו כדי לבצע תכסיסים. חולשותיו היחידות הן שהוא לא סובל את העובדה שהביכו אותו, וכן אם מערימים עליו להגיד את שמו או לאיית אותו במהופך, שולחים אותו חזרה לעולם ביתו בממד החמישי. מעשה זה ישאיר אותו שם למשך 90 ימים. אולם, מגבלה זו של הדמות הוסרה בעקבות המשבר בעולמות האינסופיים של שנת 1986, ולאחריה הוא עוזב רק כאשר הוא מסכים לכך מרצונו ולאחר שתנאיו - אבסורדיים ככל שיהיו - מולאו.

בתור הכסף של הקומיקס, חזותו החיצונית של מיקסי השתנתה. מאדם גוץ וקירח בחליפה סגולה, עניבה ירוקה וכובע מגבעת סגול, הוא השתנה לאדם בעל חליפה עתידנית כתומה בעלת עיטורים סגולים וכן קצוות שיער לבנות מצדי ראשו. סיפורו של מיקסי לא השתנה בהרבה לאחר המשבר, אם כי הורחבו התיאורים על ההשפעות הפסיכולוגיות של תעלוליו על אחרים, כמו האנשת בניין ה"דיילי פלאנט" בעוד האנשים העובדים בו לכודים בפנים. אחד הסיפורים הידועים לגבי דמותו היה "משבר הקריפטונייט האדום", שבו הוא סיפק ללקס לות'ר דוגמית של קריפטונייט אדום שגזלה מסופרמן את כוחותיו כל עוד לות'ר לא יגלה לסופרמן שמיקסי היה מעורב בכך. בסופו של דבר, הכישוף הוסר כאשר לות'ר גילה לקלארק קנט במי מדובר ובכך הפר בלא יודעין את הכלל של מיקסזפיטליק.

דמותו של מיסטר מיקסזפיטליק מדורגת במקום ה-76 ברשימת מאה נבלי-העל הגדולים של כל הזמנים, לפי אתר IGN.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.