אריסיה ראב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרין לנטרן
Arisia Rrab
אריסיה, כפי שהיא מופיעה בחוברת Green Lantern Vol.4 #13, אמנות מאת אייבן רייז.
אריסיה, כפי שהיא מופיעה בחוברת Green Lantern Vol.4 #13, אמנות מאת אייבן רייז.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Tales of the Green Lantern Corps #1 (מאי 1981)
יוצרים מייק ו. באר, לן ויין, ג'ו סטאטון
מידע
שם אמיתי אריסיה ראב
כינויים סינדי סימפסון
סטטוס פעיל
מקצוע קצין
כוחות טבעת הכוח הירוקה
חברה בקבוצה חיל הפקחים הירוקים

אריסיה ראבאנגלית: Arisia Rrab) היא דמות בדיונית של גיבורת-על חייזרית החברה בחיל הפקחים הירוקים ומופיעה בחוברות הקומיקס גרין לנטרן של חברת DC קומיקס. היא הופיעה לראשונה בחוברת Tales of the Green Lantern Corps #1 ממאי 1981 ונוצרה בידי צמד הכותבים מייק ו. באר ולן ויין והמאייר ג'ו סטאטון.

מקור ההשראה לדמות הוא גזע בני אריסיה, פרי יצירתו של סופר המדע בדיוני אדוארד אלמר סמית' בספרו "העדשאי", אם כי יוצרי הדמות הכחישו כל קשר לכך.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיל הפקחים הירוקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריסיה מגיעה מכוכב הלכת גראקסוס 4. אביה, פנטארה, שירת כגרין לנטרן של סקטור 2815. אריסיה היא החמישית בשושלת משפחתה אשר נוטלת את תפקיד הגרין לנטרן, כאשר אלה שקדמו לה הקריבו את חייהם למען החיל. במקור, אריסיה נבחרה כחברת החיל בגיל צעיר. גילה שוכתב מחדש בחוברת Green Lantern Vol.4 #13, בה התברר שמשום הקרבה הממושכת לשתי השמשות של גראקסוס 4, גיל 16 בכוכב החייזרי שווה לגיל 240 בכדור הארץ.

אריסיה הופיעה לראשונה כחלק מקבוצה גדולה של פקחים ירוקים שנשלחו לעצור את קרונה, שומר יקום לשעבר, ואדון המוות נקרון. היא, קאטמה טוי, סאלאאק, צ'יפ וקילווג הוצבו מחדש בכדור הארץ לאחר המשבר בעולמות האינסופיים. שם היא נטלה את הזהות הסודית סינדי סימפסון ועיצבה מחדש את מדי הקבוצה כדי שיתאימו יותר לאישיותם האינדיבידואלית. היא מתאהבת בהאל ג'ורדן, הגרין לנטרן של סקטור הארץ. לאחר שהיא מוצבת בכדור הארץ יחד עם ג'ורדן, היא משתמשת בטבעת הכוח לבגר את עצמה דיו כדי שהיא וג'ורדן יוכלו להיות ביחד. למרות שבתחילה ג'ורדן השיב בשלילה לחיזוריה, הוא לומד להכירה כבוגרת. מאוחר יותר, אריסיה היא מבין אלה אשר מאבדים את כוחותיהם עקב הפרעה בסוללת הכוח הראשית באואה, מקום מושבם של שומרי היקום והמקור לטעינתן של טבעות הכוח. היא בוחרת להישאר בכדור הארץ יחד עם ג'ורדן ולפתח קריירה בדוגמנות. מערכת היחסים ביניהם נעשית מתוחה כאשר הם מתרגלים לשינויים הנערכים בחיל, עד אשר בסופו של דבר הם נפרדים.

ללא כוחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פרידתה מהאל ג'ורדן, אריסיה מפתחת קשרי ידידות עם קילווג. במהלך ביקור אחד, מכה פתאומית בראשה גורמת לה לסבול מאובדן זיכרון ולשוב למנטליות של ילדה בת 13. היא מחפשת אחר היחיד שלדעתה יוכל לעזור - ג'ורדן. היא חוזרת ל"פאריס תעופה", מקום עבודתו של ג'ורדן כטייס, ומוצאת אותו. לאחר זמן קצר, זיכרונותיה שבים אליה אט אט, אם כי היא עדיין לא מוכנה לקבל את האחריות להיות גרין לנטרן. היא מציעה לשמש ככוח גיבוי לג'ורדן - בדומה לגאי גרדנר ולג'ון סטוארט, אך הצעתה נדחית.

עם הזמן, זיכרונותיה שבים אליה במלואם, והיא מבקשת את עזרתו של גרדנר בחיפוש אחר קילווג. היא מציעה להצטרף לאואה עם גרדנר וכוח התקיפה של ליגת הצדק (Justice League Task Force), כיוון שהידע שלה אודות אואה יהיה נכס חשוב לקבוצה. גרדנר מסרב לצרפה משום שהמחסור בכוחותיה יהווה למעצור יותר מאשר לעזרה. לאחר שקיבלה סירוב, אריסיה חוזרת אליהם כשהיא חמושה מכף רגל ועד ראש ודורשת להצטרף אליהם. באואה, הם נתקלים בשרידי העצמות של קילווג ומותקפים בידי ג'ורדן, שהשתלטה עליו ישות הפחד הטפילה פאראלקס (באירועי דמדומי הברקת). היא שורדת את המתקפה, ולאחר שהם חוזרים לכדור הארץ, היא מתחילה לעבוד בבר החדש של גרדנר, "ווריורז". בערב הפתיחה של הבר, היא לומדת על מותו לכאורה של ג'ורדן מידיו של קייל ריינר, אם כי ג'ורדן עצמו מופיע מאוחר יותר ומוכיח כי השמועות אודות מותו היו מוגזמות. הוא מחזיר את מדיה לקדמותם ומציע להם לשוב למקום בו הפסיקו. אריסיה אומרת שדברים השתנו ושהוא לא אותו אדם כשהיה, ומבקשת ממנו לעזוב.

בזמן שעבדה ב"ווריורז", אריסיה מתחברת למספר גיבורי-על והם משמשים כשומרי סף הנלחמים בנבלי-על שונים שמתקיפים את הבר. בתקופה זו, אריסיה מדגימה יכולות ריפוי מתקדמות.

נרצחת[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישה מסתורית אשר יש לה קשרים עם ארגון מסתורי לא פחות בשם "קואורום" (Quorum) מנסה להטיל כישוף על גאי גרדנר ולשלוט על מעשיו, אולם הוא נמלט מאחיזתה. מייג'ור פורס חוזר לחיים, מתקיף את הבר באופן פתאומי, וחונק את אריסיה למוות חרף ניסיונות להגן על עצמה. לאחר הבסתה, מייג'ור פורס מתעמר בגרדנר בכך שמראה לו תמונה שלה. לאחר הקרב ביניהם, גרדנר הורג אותו. בהלווייתה, האל ג'ורדן מופיע לצד גרדנר ונושא מילות פרידה לאישה אשר אהב. לפני לכתו, הוא יוצר הולוגרמה בדמותה על קברה.

שיבה לחיים ומעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהאל ג'ורדן שב לתפקידו כגרין לנטרן (באירועי גרין לנטרן: לידה מחדש), הוא מגיע יחד עם גאי גרדנר לכוכב ביוט, עולם ביתם של ציידי האדם. הם מגלים כתריסר פקחים ירוקים שנשארו מאחור (כולל אלה שג'ורדן השאיר למות בדמדומי הברקת) והוחזקו בהקפאה קריוגנית כסוללות על-מנת לתדלק את כוחו של סייבורג סופרמן ושל ציידי האדם הרובוטיים. ג'ורדן מעיר כמה מהפקחים, אך אלה תוקפים אותו, בהאמינם כי הוא עדיין אויבם. הוא מוצא את אריסיה חסרת הכרה ובתוך פקעת ומשחרר אותה. סייבורג סופרמן מגלה כי לאחר שמייג'ור פורס הרג אותה והיא נקברה, כוחות הריפוי הטבעיים של הגזע שלה החזירו אותה לחיים מתחת לאדמה. בעקבות כך, הנשאו (סייבורג סופרמן) שלח את ציידי האדם להביאה לביוט. כעת בהכרה מלאה, אריסיה נלחמת לצד ג'ורדן ועוזרת לו להשמיד את הכוכב. למרות שמערכת היחסים ביניהם אינה כשהייתה, הם חולקים נשיקה.

אריסיה נלחמה נגד חיל סינסטרו על כוכב אואה יחד עם קילווג ושאר חניכי החיל החדשים. שומרי היקום הציבו אותה כמפקחת על סודאם יאט, הגרין לנטרן מכוכב דאקסאם, היות שתפקידו חיוני להישרדות החיל. לאריסיה יש קושי במילוי התפקיד, כיוון שלסודאם יאט יש הרגל להתעלם מפקודות. היא משתתפת לאחר מכן במלחמת חיל סינסטרו, אשר כוללת מספר קרבות בעולם ביתה הקודם, כדור הארץ.

בעקבות אירועי מלחמת חיל סינסטרו, אריסיה ממשיכה לעבוד במשותף לסודאם יאט, שכעת הפך למארחו החדש של איון, על-מנת לשחרר את דאקסאם ממונגול וסיעה שלו מחיל סינסטרו. הם מצליחים רק כאשר סודאם יאט מקריב את חייו בכך שנכנס לשמש והופך אותה לצהובה. עם חזרתה, אריסיה מגלה שכוכבה מוצף בפקחים שחורים, כאשר ביניהם נמנים חברי משפחתה המתים. לאחר משבר הלילה האפל ביותר, אריסיה מתעמתת מול שומרי היקום וזועמת על מותו של סודאם יאט. שומרי היקום מתוודים כי שומרת היקום לשעבר סקאר היא זו שאחראית למותו. אריסיה חושדת כי סודאם יאט עדיין חי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]