וולי וסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קיד פלאש
Wally West
הפלאש וולי וסט, כפי שהופיע על עטיפת החוברת The Flash Vol.5 #41 מאפריל 2018, אמנות מאת הווארד פורטר.
הפלאש וולי וסט, כפי שהופיע על עטיפת החוברת The Flash Vol.5 #41 מאפריל 2018, אמנות מאת הווארד פורטר.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה כקיד פלאש של תור הכסף של הקומיקס:
The Flash #110
(ינואר 1960)
כפלאש לאחר המשבר בעולמות האינסופיים:
Crisis on Infinite Earths #12
(מרץ 1986)
לאחר פלאשפוינט:
Justice League Vol.2 #50
(יולי 2016)
יוצרים ג'ון ברום, קרמיין אינפנטינו
גילום הדמות קיינן לונסדייל (יקום החץ)
מידע
שם אמיתי ואלאס רודולף "וולי" וסט
כינויים מאיץ השני, קיד פלאש, קיד לנטרן
סטטוס פעיל
מקום לידה Blue Valley עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע מכונאי, גיבור-על, נוסע בזמן
כוחות מהירות-על הודות לכוח המהירות הבין-ממדי, יכול לרטוט דרך חפצים ולגרום להתפוצצותם, מסע בזמן.
כקיד לנטרן:
טבעת הכוח של הפקחים הירוקים.
צורה פלאש, Kid Flash עריכת הנתון בוויקינתונים
חבר בקבוצה משפחת פלאש
חבר לשעבר בקבוצה הטיטאנים
ליגת הצדק
הטיטאנים הצעירים
חיל הפקחים הירוקים
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה רודי ומארי וסט (הורים)
אירה וסט (סב)
איריס וסט אלן (אחות)
בארי אלן (דוד מצד האם)
לינדה פארק (אישה)
וואלאס וסט (בן דוד)
ג'יי ואיריס וסט (בנים תאומים)
אויבים זום, ונדל סאבאג', אברה קדברה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וולי וסטאנגלית: Wally West) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס פלאש ביקום DC קומיקס. דמותו הופיעה לראשונה בחוברת The Flash #110 מדצמבר 1959, ונוצרה על ידי צמד הכותבים רוברט קניגר וג'ון ברום והמאייר קרמיין אינפנטינו.

וולי וסט ידוע בזהות קיד פלאש המקורי, והוא אחיינו של הפלאש בארי אלן. הוא תואר כשותפו הנאמן וגם כחבר מייסד של קבוצת הטיטאנים הצעירים. לאחר שבארי אלן מת באירועי המשבר בעולמות האינסופיים של שנת 1986, וסט היה השלישי ליטול את זהותו של הפלאש, ותפס את מקום דודו בקבוצת ליגת הצדק עד לשובו של בארי אלן בקשת הסיפור "פלאש: לידה מחדש" משנים 2009-2010. וולי הוא המהיר ביותר מבין כל הדמויות שנטלו את זהות הפלאש, והוא נותר כחביב המעריצים.

במקור, וולי וסט עטה תלבושת אדומה-צהובה כמו זו של בארי אלן, ובהמשך אף יצר תלבושת חדשה היישר מתוך כוח המהירות המהווה את מקור כוחם של הפלאשים השונים. לאחר חזרתו מחדש, וולי השיג חליפה חדשה בצבעי אדום-כסף המייצרת אנרגיה כחולה-לבנה והקשר הישיר שלו לכוח המהירות היה חזק מתמיד. כמו כן, הוא תואר במקור כבחור לבן בעל שיער אדמוני ועיניים ירוקות. בהרצת "ה-52 החדשים" משנת 2011 לאחר אירועי "פלאשפוינט", חברת DC קומיקס החליטה לשנות את דמותו לבחור אפרו-אמריקני. לאור ביקוש המעריצים להחזרת הדמות המקורית, החברה החליטה להשיב את הדמות לקדמותה בהרצת "הלידה מחדש של DC" בשנת 2016, בעוד הדמות מהרצת "ה-52 החדשים" שוכתבה מחדש כדמותו של בן דודו וואלאס וסט(אנ').

דמותו של וולי וסט מדורגת במקום השמיני ברשימת מאה גיבורי העל הגדולים, לפי אתר IGN.[1]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיד פלאש[עריכת קוד מקור | עריכה]

וולי וסט הוא אחיינו של בארי אלן מנישואין לאייריס וסט אלן. לאחר שביקר במעבדת המשטרה בה עבד בארי בעיר סנטרל סיטי, תאונת מעבדה דומה לזו שקרתה לדודו התרחשה בשנית, ושטפה את וולי בכימיקלים. וסט ניחן כעת בכוחות דומים לאלה של בארי. הוא עוטה העתק לחליפתו של הפלאש והופך לשותפו הצעיר קיד פלאש. עיצוב החליפה השתנה בחוברת The Flash #135 משנת 1963 כדי שהיא תהיה שונה יותר מבחינה ויזואלית - האדום הוחלף בתלבושת המורכבת בעיקר מצהוב, רגליים וכפפות אדומות, וסמל ברק אדום. נוסף על השתתפותו בכותרי הפלאש, וסט גם הופיע כחבר בטיטאנים הצעירים החדשה. מאוחר יותר, הוא הודבק במחלה מסתורית - ככל שישתמש יותר בכוחותיו, כך גופו ימות מהר יותר. הדבר גרם לפרישתו בטרם עת מלחימה בפשע.

הפלאש[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך המשבר בעולמות האינסופיים, בארי הקריב את חייו כדי להציל את כדור הארץ. וולי, שלא היה מודע לכך, עזר לגיבורי-העל נגד כוחותיו של אנטי-מוניטור. בקרב האחרון נגדו, הוא הוכה באנרגיית אנטי-חומר שגרמה לנסיגת מחלתו. בסיומו של הקונפליקט, וסט נטל את זהותו של הפלאש ואת תלבושתו.

החלטת החברה לערוך שינויים מרחיקי לכת ביקום DC ראו מספר שינויים בדמותו של פלאש החדש. וסט היה פלאש פחות חזק מקודמו, כך למשל, בעוד בארי אלן היה מסוגל לרוץ במהירות האור, וסט רץ במהירות שגבלה במהירות הקול. כמו כן, הדמות הייתה צריכה לאכול כמויות רבות של אוכל כדי לחדש את חילוף החומרים שלה.

בכרך שני שהחל בהרצה בשנת 1987, דמותו של וסט זכתה בלוטו וצברה סכום עתק שהעניק לו אורח חיים נהנתני למדי עד לחוברת The Flash Vol.2 #62. שנות ה-90 של המאה ה-20 ראו שינוי לתלבושתו המקורית של הפלאש, כאשר חגורתו עשויה כעת מצמד ברקים המתחברים לצורת "V", הסרת הכנפיים ממגפיו, שינוי החומר ממנו עשויה החליפה וזוג עדשות לבנות המרכיבות את מעטה הראש. שימוש מודרני בעיצוב החליפה הזו נעשה בסדרת הטלוויזיה "הפלאש".

עימות עם נבל-על אלים בשם איאוברד ת'ון - הפלאש ההפוך הראשון מתור הכסף, כמו גם לעידוד מצידו של מקס מרקורי, גרם לוולי וסט לדחוף את כוחותיו אל מעבר לגבולותיהם ולמחסום הפסיכולוגי שמנע בעדו לעבור אותן. כדי למנוע מעצמו באמת "להחליף" את בארי ולהיות שווה ערך אליו מתוך כבוד אליו, וסט הגביל את מהירות ריצתו. אך הייתה זו התרברבותו של ת'ון שהוא זה שיהפוך לפלאש האמיתי שגרמה לשבירת מחסום זה מכיוון שווסט חשש יותר מכך שת'ון הנבל יחליף את בארי. לאחר מאורע זה, הוא היה שווה ערך לבארי מבחינת מהירות, אולם עדיין לא יכול היה לשלוט ביכולות הרטט של מורהו הרוחני.

הכותב מארק וייד הרחיב על כוחותיו של וסט והציג את כוח המהירות - מקור אנרגיה ששימש כהסבר פסבדו-מדעי לכוחותיו ולכוחותיהם של מאיצים נוספים ביקום DC. רעיון זה שימש כבסיס להגברת יכולותיו של וסט. הדמות יכלה כעת להשאיל מהירות לחפצים ולאחרים וליצור תלבושת היישר מאנרגיית כוח המהירות. כוחות מקוריים כמו רטט דרך חומרים מוצקים חזרו לשימוש.

שנות ה-2000 בכתיבתו של ג'ף ג'ונס ראו את הצגתו של הפלאש ההפוך זום, עשו שימוש נרחב יותר בקבוצת הנבלים ואת נישואיו של וסט לחברתו משכבר ימים לינדה פארק. צניחת מכירות החוברות הביאו למספר שינויים נוספים בסדרת הכותרים. יצירתו של המשבר האינסופי הביאה לעזיבתם של וסט ומשפחתו למציאות חלופית, כאשר בארט אלן היה לרביעי לנטול את זהותו של הפלאש, והוביל סדרת כותרים חדשה בשם The Flash: The Fastest Man Alive. תגובות ראשוניות לדמות זו היו מעורבות, ובארט נהרג לאחר 13 גליונות בלבד. הוחלט כי דמותו של וולי וסט תוחזר, וסיפור הקרוסאובר "סאגת הברק" בין הקבוצות ליגת הצדק וחברת הצדק של אמריקה הביאה לחזרתם של וסט ומשפחתו, אשר התבגרו בכמה שנים. הופעתו הבאה של הפלאש הייתה בחוברת All-Flash #1 משנת 2007, והיא חיפשה נקמה על אלה האחראים למותו של בארט אלן. המשך הרצתו של כרך שני עקב את הסיפור, החל מחוברת מספר 231. בד בבד עם הרפתקאותיו כפלאש, וולי וסט היה צריך לעזור בגידולם של זוג תאומים בעלי כוחות-על, להיאבק בקצב הזדקנות מואץ, אי-יכולתו לשמור על עבודה יציבה וחוסר אמונתם של חברי הליגה בגיוסם של התאומים הצעירים כחברים. הסדרה בוטלה בחוברת 247 (פברואר 2009).

באירועי המשבר האחרון, וולי וסט אוחד בשנית עם בארי אלן, שחזר לחיים. תלבושתו עוצבה מחדש בידי המאייר אית'ן ואן סקייבר, שהבדיל אותה מזו של אלן. צבעה האדום של החליפה היה כהה יותר, והיא שמרה על העיצובים המקוריים של חגורה בצורת V, עדשות לבנות ומגפיים ללא כנפיים. סמל הברק עוצב מחדש כדי לדמות את הסמל מליגת הצדק: סדרת האנימציה.

במציאות שלאחר אירועי פלאשפוינט, וולי וסט מופיע כאחיינה של איריס וסט, והוא מקבל גישה לכוח המהירות לאחר מותה של גרסה שלו מן העתיד. וולי וסט שלפני אירועי "פלאשפוינט" הופיע בחוברות "לידה מחדש". לאחר אירועי פלאשפוינט הוא נכלא בכוח המהירות, ויצא לאחר שחש בנוכחותה של ישות האחראית ליצירתו של יקום DC חדש ולהסרתו של עשור מההיסטוריה. הוא הרכיב קבוצה חדשה של הטיטאנים במטרה לזהות את הישות ולהחזיר את היקום לקדמותו.

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

וולי וסט מסוגל לרוץ במהירות-על וכן לשלוט בקצב בו גופו רוטט. הוא מקבל את מהירותו ישירות מכוח המהירות - מקור אנרגיה בין-ממדי בלתי מוסבר, ממנו שואבים המאיצים השונים את כוחותיהם (בהבדל מג'יי גאריק, שהיה על-אנושי מטבעו ויכול היה לרוץ במהירויות גבוהות גם ללא עזרת כוח המהירות). שיתוף המהירות בין המאיצים השונים מאפשר את השאלת ושאילת הכוחות וכן ספיגת אנרגיה קינטית. וסט גם היה מסוגל ליצור לעצמו תלבושת מכוח המהירות, בשעה שמאיצים אחרים השתמשו בחליפות משלהם. לאחר שלמד לווסת את מהירותו בעקבות מחסום פסיכולוגי, וסט הוא המהיר ביותר מבין כל הפלאשים, ומהירותו הגבוהה מאפשרת לו לנסוע בזמן.

כמו הפלאשים האחרים, גם וולי וסט מוקף בהילה שחסינה בפני חיכוך והיווצרות חום הנגרמים ממהירויות-העל שלו. עקב קשרו לכוח המהירות, המחדש אותו ללא הרף, וסט מסוגל לרוץ לתקופות זמן ממושכות וללא צורך במנוחה, כשלמעשה הוא ניזון מכוח המהירות ולא מהאנרגיה שגופו מייצר. למרות זאת, עקב חילוף החומרים המואץ שלו, עליו לאכול כמויות אדירות של מזון כדי לספק את כמות האנרגיה הנחוצה לרוץ במהירויות שהוא רץ.

באמצעות יכולותיו, וולי מסוגל לרוץ על מים, ליצור מערבולות אוויר עוצמתיות בעזרת ידיו או גופו, ולרטוט במהירויות מסחררות שהופכות אותו לבלתי נראה. עקב קשרו לכוח המהירות, חפצים דרכם הוא עובר יכולים להתפוצץ לאחר מגע עימם כאשר הם הופכים לבלתי יציבים. יכולת זו אפקטיבית בעת קרב.

במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

וולי וסט הוא הברק שמופיע בסדרת האנימציה "ליגת הצדק" מבית האחים וורנר בה הוא מהווה את אחד משבעת המייסדים של קבוצת גיבורי-העל של DC קומיקס הכוללת את סופרמן (קלארק קנט), באטמן (ברוס ויין), וונדרוומן (הנסיכה דיאנה), הצייד ממאדים (ז'ון ז'ונס), הפקח הירוק (ג'ון סטיוארט) והוקגירל (שיארה הול). וולי וסט הוא החבר הפחות רציני של הצוות והבדחן של הקבוצה המרבה להעיר הערות שנונות ומצחיקות ומשמש כאתנחתא קומית. בהמשך הסדרה הוא מתבגר ונהייה רציני יותר, אך עדיין נשאר בדחן. בקרב האחרון נגד לקס לות'ר וברייניאק ממלא וסט תפקיד מרכזי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]