החרק האורב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החרק האורב
Ambush Bug
החרק האורב, כפי שהופיע על עטיפת חוברת Ambush Bug: Year None #1 מספטמבר 2008. אמנות מאת ג'. ה. ויליאמס השלישי.
החרק האורב, כפי שהופיע על עטיפת חוברת Ambush Bug: Year None #1 מספטמבר 2008. אמנות מאת ג'. ה. ויליאמס השלישי.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה DC Comics Presents #52
(דצמבר 1982)
יוצרים פול קופרברג וקית' גיפן
מידע
שם אמיתי אירווין שוואב
סטטוס פעיל
מקצוע גיבור-על
כוחות טלפורטציה, כוח, סיבולת ועמידות על-אנושיים, טפרים חדים כתער, זמישות, תעופה, מיומנות בקרב פנים אל פנים
חבר בקבוצה ערוץ 52
חבר לשעבר בקבוצה ליגת הצדק, פטרול האבדון, יחידת המתאבדים, ליגת הצדק של האנרכיה, יחידת או-או
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החרק האורבאנגלית: Ambush Bug) הוא דמות בדיונית של גיבור-על המופיע בחוברות הקומיקס ביקום DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת DC Comics Presents #52 מדצמבר 1982 והיא נוצרה בידי הכותב פול קופרברג והמאייר קית' גיפן.

החרק האורב הוא האלטר-אגו של אירווין שוואב, אדם שקיבל חליפה ירוקה בצורת חרק המאפשרת טלפורטציה. החליפה נשלחה מכוכב הלכת שוואב בהשמדתו כחלק ממלתחת בגדים שלמה, וזו יורטה בידי עכביש רדיואקטיבי חללי ענקי. לאחר ההתרסקות בכדור הארץ, רק שני פריטים שרדו - חליפת החרק האורב וגרב מרושע וחי בעל מסכת מתכת כפארודיה על דוקטור דום מחברת מארוול קומיקס המתחרה. בהופעותיו הראשונות בחוברות DC Comics Presents הוא הופיע כנבל ומטרד, ולאחר מפגשים עם סופרמן החליט לשנות את דרכיו ולהפוך לגיבור. במקור הוא ביצע טלפורטציה באמצעות חרקים השוכנים באנטנות שבמסכתו, אך לאחר שהאנטנות התפוצצו ותלבושתו נעשתה שחורה זמנית (כפארודיה על שינוי תלבושתו של ספיידרמן ממארוול קומיקס באירועי "מלחמות סודיות") יכל לבצע טלפורטציה לבדו.

בשנת 1985 נכתבה לדמות למיני-סדרה בת 4 חוברות, בה הוא "מאמץ" בובה שמצא ונלחם בנבל בשם סקברד מקומיקס אחר של DC. סקברד הובס ועזב כאשר הבין שהוא בקומיקס הלא נכון. לדמות נכתבה מיני-סדרה נוספת בה נלחם בגרב המרושע, ובסופה "עזב" את יקום DC. הוא הופיע בשנת 2001 בקבוצת "ליגת הצדק של האנרכיה" המורכבת מהארלי קווין, טריקסטר ואיש הפלסטיק בין היתר, נעשה חבר בליגת הצדק של פיירסטורם לאחר "המשבר האינסופי" אשר פורקה במהירות, וג'ימי אולסן השתמש בכוחותיו במהלך הספירה לאחור למשבר האחרון. בשנת 2008 נכתבה לדמות מיני-סדרה נוספת בעלת 7 חוברות. החוברת השישית לא פורסמה, אך המספור המשיך ודילג על החוברת השישית. הדמות נעשתה לחברה בקבוצת פטרול האבדון עד לאתחול המחודש של יקום DC.

החרק האורב מופיע לאחר האתחול המחודש כחבר ב"ערוץ 52" המסקר אירועים ביקום DC. הדמות היא פארודית וסאטירית השוברת את הקיר הרביעי, המוצגת כקוראת קומיקס מושבעת. החרק האורב הופיע בסדרת האנימציה "באטמן: האמיצים והנועזים", במשחק ה-MMORPG "יקום די.סי. אונליין" ובמשחק הווידאו "Lego Batman 3: Beyond Gotham".

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]