המשבר האינסופי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המשבר האינסופי
Infinite Crisis
עטיפת האוגדן "המשבר האינסופי", אמנות מאת פיל חימנז.
עטיפת האוגדן "המשבר האינסופי", אמנות מאת פיל חימנז.
מידע קומיקס
יוצר ג'ף ג'ונס
סוגה קרוס-אובר עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת פרסום מקורית דצמבר 2005 – יוני 2006 (כ־26 שבועות ויום)
סינדיקציה DC קומיקס
מסת"ב ‏ISBN 1-4012-1060-0
(כריכה רכה)
ISBN 1-4012-0959-9
(כריכה קשה)
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוציא לאור DC קומיקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר החוברות 7
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המשבר האינסופיאנגלית: Infinite Crisis) היא מיני סדרת קומיקס בת שבע חוברות בהוצאת חברת DC קומיקס, שפורסמה בדצמבר 2005, נכתבה על ידי ג'ף ג'ונס ואוירה על ידי פיל חימנז, ג'ורג' פרז, אייבן רייז וג'רי אורדוויי.

הסדרה היא למעשה סיפור המשך לאירועי המשבר בעולמות האינסופיים משנת 1985, וחוקרת לעומק דמויות וקונספטים שהוצגו בעבר, בין היתר את קיומו של ה"מולטי-יקום". כמה מהדמויות שהופיעו היו גרסאות מקבילות לגיבורי-על כדוגמת סופרמן וסופרבוי.

האירוע הוא חלק מאנתולוגיית "המשבר", הכוללת את "המשבר בעולמות האינסופיים", "שעת אפס: משבר בזמן", "משבר זהות", "המשבר האחרון", "פלאשפוינט" ו"התכנסות". המיני סדרה זכתה בפרס ה-Comics Buyer's Guide של שנת 2005 לסיפור הקומיקס הפופולרי ביותר.[1]

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתחיל כאשר במשבר בעולמות האינסופיים כמה דמויות מבודדות עצמן משאר הקבוצות - קאל-L הסופרמן מארץ-2 שלפני המשבר, סופרבוי מארץ-פריים, אלכסנדר לות'ר הבן מארץ-3 שלפני המשבר ולויס ליין-קנט מארץ-2 שלפני המשבר. חברת DC החלה להוביל לקראת המשבר בחוברת "הספירה לאחור לקראת המשבר האינסופי" וכן בארבעה כותרים בני שש חוברות כ"א שחיברו בין האירועים ואשר נפתרו במשבר עצמו.

לאחר סיום המשבר, DC קומיקס השתמשו בסיפור "שנה מאוחר יותר" כדי לקדם את עלילת הכותרים שלהם במשך שנה אחת. המיני סדרה "52" פורסמה במאי 2006 ותיעדה אירועים שהתרחשו בין המשבר האינסופי לאירועי "שנה מאוחר יותר".

למשבר זה נוצרה התייחסות כ"המשבר האמצעי" כאשר פורסמה המיני סדרה "המשבר האחרון" בשנת 2008.

מספר דמויות מוצאות את מותן במשבר האינסופי, ביניהן סופרמן מארץ-2 (קאל-L), וונדר וומן מארץ-2, לויס ליין-קנט מארץ-2, סופרבוי (קונר קנט), בושידו, אלכסנדר לות'ר הבן, ג'ייד, שאזאם, הוקוומן, החיפושית הכחולה (טד קורד) ודוקטור פיית. דמויות אשר נעלמו עקבותיהן הן פלאש (וולי וסט), גרין לנטרן (אלן סקוט), סופרגירל (קארה זור-אל), אדם סטריינג', החיפושית הכחולה (חיימה רייס), הוקגירל (קנדרה סונדרס), סייבורג וסטארפייר בין היתר .

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתחיל לאחר ארבע סדרות מקדימות, כשסופרמן, באטמן ו-וונדר וומן נמצאים בסכסוך, מגדל השמירה (בסיסה של ליגת הצדק) הושמד, וגיבורי העולם עומדים בפני איומים שונים. קאל-L ולויס ליין מארץ-2 נמלטים יחד עם אלכסנדר לות'ר הבן מארץ-3 וסופרבוי מארץ-פריים מיקום-הכיס שהושארו בו בסוף המשבר בעולמות האינסופיים. קאל-L מחפש אחר דודניתו פאוור גירל, אף היא שורדת מארץ-2.

קאל-L מאמין שארץ-2 צריך להחליף את כדור הארץ, היות שהוא מושלם יותר. הוא מנסה להשיג את תמיכתו של באטמן, אך זה מסרב. קאל-L מגלה שסופרבוי-פריים אחראי להשמדת מגדל השמירה. אלכסנדר לות'ר הבן מגלה לפאוור גירל שהוא וסופרבוי-פריים תמרנו אירועים כדי לעזור ליצירת נקודת מפנה בין הממדים. אלכס משיב את ארץ-2 על כנו בעזרת שרידים של אנטי-מוניטור ולכידת מספר גיבורי-על שהסתגלו ליקומים הקודמים, ומעביר לשם את גיבורי ארץ-2.

סופרבוי-פריים מתקיף את קונר קנט, הסופרבוי של ארץ-1, ובעקבות זאת מספר קבוצות-על מתערבות. סופרבוי-פריים הורג כמה מהם לפני שהפלאשים וקיד פלאש דוחפים אותו לתוך כוח המהירות (אנרגיה חוץ-ממדית אשר ממנה שואבים מאיצי השני כפלאש את כוחותיהם). ג'יי גאריק, מאיץ השני היחיד שנותר מאחור, מציין כי "כוח המהירות" אינו עוד.

במאמצו ליצור עולם מושלם, אלכסנדר לות'ר הבן משיב כמה עולמות מקבילים על כנם ומאחד אותם מחדש. לויס ליין מארץ-2 מתה, וקאל-L וקאל-אל הצעיר מארץ-1 מתעמתים. בארט אלן - הלובש את חליפתו של בארי אלן ואשר קצב התבגרותו הואץ - מגיח מ"כוח המהירות" ומזהיר מפני סופרבוי-פריים, שחוזר לאחר שמאיצי השני לא יכלו לעצרו והוא מונע על ידי שריון סולארי.

באטמן מוביל מתקפה על עין האח, קיבורג שהשתלט על גוף אנושי ומונע על ידי וירוס ננוטכנולוגי תוצרת ברייניאק. קונר, נייטווינג ו-וונדר גירל משחררים שבויים, ולאחר קרב בין קונר (הסופרבוי מארץ-1) לבין סופרבוי-פריים, קונר מת.

כאשר עדר של נבלי-על מתקיף את העיר מטרופוליס, גיבורים של ההווה ובדימוס מחליטים לעצרם. סופרבוי-פריים אחראי למספר גדול של אבדות משני הצדדים. הוא עושה את דרכו לכוכב הלכת אואה והורג 32 מחברי חיל הפקחים הירוקים. קאל-L וקאל-אל מוצאים אותו וגוררים אותו לעבר שרידי קריפטון, שהם למעשה ענן קריפטונייט ענק. מעברם דרך השמש האדומה של קריפטון מסירה את כוחותיהם של שלושת הקריפטונים, ולאחר קרב ביניהם, קאל-אל מביס את סופרבוי-פריים וקאל-L מת מפצעיו.

בחזרה בכדור הארץ, באטמן שוקל לירות באלכסנדר לות'ר הבן על מעשיו, לאחר שסופרבוי ונייטווינג סובלים מפצעים אנושיים. אולם, וונדר וומן מניעה אותו מכך ולות'ר נמלט.

סופרמן, באטמן ווונדר וומן נפגשים בגות'אם סיטי. וונדר וומן מחליטה לגלות דברים אודות עצמה. באטמן מחליט לעשות דבר דומה ולצאת למסע חיפוש עצמי יחד עם דיק גרייסון וטים דרייק. סופרמן מחליט לפרוש עד אשר יחזרו אליו כוחותיו. אלכסנדר לות'ר הבן מתחבא בגות'אם עד שמוצאים אותו לקס לות'ר והג'וקר, שהורג אותו.

חיל הפקחים הירוקים כולא את סופרבוי-פריים בתוך אוכל שמש אדומה. הסיפור מסתיים כאשר סופרבוי-פריים חורט S גדולה במו ידיו על חזהו ומכריז כי הוא היה ונמלט כבר ממקומות גרועים יותר מזה.

ביבליוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Action Comics #836
  • Adventures of Superman #643, 645, 648, 649
  • Countdown to Infinite Crisis #1
  • Day of Vengeance #1-6, Day of Vengeance Special #1
  • Infinite Crisis #1-7
  • Infinite Crisis Secret Files & Origins #1
  • Infinite Crisis Special: Day of Vengeance #1
  • JSA Classified #4
  • OMAC Project #1-6, OMAC Project Special #1
  • Rann-Thanagar War #1-6, Rann-Thanagar War Special #1
  • Superman Vol.2 #219-220, 225-226
  • Teen Titans Annual Vol.3 #1
  • Teen Titans Vol.3 #33
  • Villains United #1-6, Villains United Special #1
  • Wonder Woman Vol.2 #221

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]