חיות (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:מקורות

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
חיות
Hayoth
חברי הקבוצה בגיליון של יחידת המתאבדים, אמנות מאת ג'וף אישרווד.
חברי הקבוצה בגיליון של יחידת המתאבדים, אמנות מאת ג'וף אישרווד.
סוג קבוצת גיבורי-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה The Suicide Squad vol. 1 #45
(ספטמבר 1990)
יוצרים ג'וף אישרווד, ג'ון אוסטרנדר וקים ייל.
מידע
סטטוס פעילה
בסיס ישראל
חברוּת בקבוצה דיבוק, גולם, יהודית, רמבן.

חיותאנגלית: Hayoth) היא קבוצת גיבורי-על ישראליים בדיונית שמופיעה בחוברות הקומיקס "יחידת המתאבדים" ביקום DC קומיקס. הקבוצה הופיעה לראשונה בחוברת The Suicide Squad vol. 1 #45 מספטמבר 1990, ונוצרה על ידי ג'וף אישרווד, ג'ון אוסטרנדר וקים ייל. שם הקבוצה מתייחס לסוג של מלאכים המוזכרים בפולקלור היהודי, חיות הקודש.

היסטוריה פרסומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ובלכת החיות ילכו האופנים אצלם ובהנשא החיות מעל הארץ ינשאו האופנים. ובלכת החיות בקוזפירא דלעילא הוו אזלי דאי תימא דהאי לעילא לעילא לאו לתתא. אלא כגוונא האי מקמי אנפין והאי לבתר אנפין זיקא מארבע זיקין בד' מדורין ובד' סטרין בזיוון דאתברון בקולמיטין דאנפין נהירין. בגין כך כעין (נאש"ר) כמראה החיות דאינון ארבע זויין דגלין פרישן ארי"ה נש"ר. שו"ר. אד"ם דכליל כלהו ד' מלאכין דשלטין וכלילן כלא.

קוברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיות הם צוות של ארבעה סוכנים חשאיים בעלי כוחות על של המוסד. המגע הראשון שלהם עם המערב היה כאשר אמנדה וולר (ראו יחידת המתאבדים) נשלחה ללכוד את נבל העל קוברה. לוולר נודע על קיומם של חיות מפיו של פעיל מצרי בשם נאזיר, שטען שלמרות שקוברה שוהה בישראל הוא מהווה איום על מצרים.

אמנדה וולר ויחידת המתאבדים מתגנבים בחשאי לירושלים במטרה ללכוד או להרוג את קוברה, אבל חיות מאתרים את היחידה ובהוראת המפקד הכהן לוכדים את וולר ואת וויקסן כדי להראות להם שהם כבר תפסו את קוברה. אמנדה חושבת שקוברה נתן לחיות ללכוד אותו, אך לא מבינה מדוע. יהודית לוקחת את וויקסן לפגוש את טיגריס הארד וראבאן, שם היא פוצעת אותו קשה והוא כמעט נהרג בידי טיגריס הארד.

בינתיים, אטום מגלה כי תוכניתו של קוברה הייתה להשחית את דיבוק, חבר צוות בחיות. קוברה משחית את דיבוק באמצעות סדרה של שיחות פילוסופיות על מהות הטוב והרע, ואז מנסה להשתמש בדיבוק כדי להתחיל מלחמת עולם שלישית. הקוסם הקבלי של חיות, רמבן, מציל את המצב על ידי שיחה ארוכה עם דיבוק על טוב ורע, בחירה ומוסר.

ריי פאלמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההתקלות הבאה התרחשה כאשר חיות לקחו בטעות את מרלו, הנשיא לשעבר של קווארק, למעצר. אי־הבנה זו גרמה לחיות להסתכסך עם כמה מחברי ליגת הצדק (סופרמן, באטמן ואקווהמן) שחיפשו אחרי ריי פאלמר (אטום), יחידת המתאבדים ואונסלאות.

לאחר כמה התכתשויות סופרמן מסיים את הלחימה בעזרת גל הלם שנגרם ממחיאת כפיו. הליגה לוכדת את ריי פאלמר שמספר להם על חיל המיקרו ועל רציחתו של אדם קריי.

דיבוק ועפרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

על מנת שחיות יזכו בחירותם שוב, לאחר שפעלו בצורה לא חוקית על אדמת ארצות הברית, דיבוק הסכים לעזור לאמנדה וולר, אורקאל ודוקטור סיימון להגריב מהמכון למחקר על-אנושיים לבטל את התכנות של מיינדבוגלר. מיינדבוגלר תוכנתה מחדש ונטלה את זהותה של "עפרית". בעזרת דיבוק היא שבה לאישיותה המקורית, לאה וסרמן, ודיבוק מתארס איתה.

חברי צוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]