ויקטור זאס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ויקטור זאז)
ויקטור זאס
Victor Zsasz
ויקטור זאס, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Batman: Streets of Gotham #4 מנובמבר 2009. אמנות מאת דסטין נגיון.
ויקטור זאס, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Batman: Streets of Gotham #4 מנובמבר 2009. אמנות מאת דסטין נגיון.
סוג נבל-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Batman: Shadow of the Bat #1
(יוני 1992)
יוצרים אלן גרנט, נורם ברייפוגל
גילום הדמות דני ג'ייקובס, אנתוני קאריגן, סטיבן בלום, Tim Booth, כריס מסינה עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
כינויים מיסטר זאס
סטטוס פעיל
מקצוע נבל-על, רוצח סדרתי
כוחות ללא כוחות-על
מיומנות בקרב פנים אל פנים ושימוש בנשק קר
חבר לשעבר בקבוצה החברה הסודית של נבלי-העל
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים גות'אם סיטי עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
אויבים באטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויקטור זאסאנגלית: Victor Zsasz) הוא דמות בדיונית של נבל-על המופיע בחוברות הקומיקס באטמן ביקום DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Batman: Shadow of the Bat #1 מיוני 1992 ונוצרה על ידי הכותב אלן גרנט והמאייר נורם ברייפוגל.

ויקטור זאס הוא רוצח סדרתי חולה נפש, שנוהג לחתוך את עצמו בהתאם לקרבנותיו. זאס הוא בנם של זוג הורים עשירים, שמותם הכניס אותו לדיכאון וגרם לו להפסיד את כספו בהימורים. לילה אחד, לאחר שהפסיד את כל כספו בהימורים בקזינו של הפינגווין, זאס החליט להתאבד באמצעות קפיצה מגשר גות'אם לאחר שהגיע למסקנה כי חייו ריקים ומונעים בידי תשוקות. הוא הותקף לפני התאבדותו בידי חסר בית, שביקש ממנו כסף מוקדם יותר באותו הערב ונענה בשלילה. זאס לקח מחסר הבית את הסכין, והגיע לתובנה כי חיי הכל חסרי משמעות, ואף אדם לא חשוב. זאס דקר את חסר הבית כ"מתנה" על הצלתו, והחליט להקדיש את חייו ל"שחרורם" של אנשים מקיומם חסר המשמעות.

הוא אובחן כחולה נפש, ונשלח למוסד ארקהם אסיילום. הוא נהג לברוח מתאו במהלך הלילה, להמשיך ברציחותיו ולחזור לקראת הבוקר לארקהם. הוא מביא את מנהל הכלא ג'רמיה ארקהם לרמת אי-שפיות במסגרת הטיפולים האישיים במוסד, אך לבסוף נתפס ומובס בידי באטמן ונייטווינג. במהלך השנים, זאס נהיה לאחד מהחברים בגלריית הנבלים של באטמן, ולקח חלק באירועים שונים ביקום DC, לרבות "נפילתו של אביר", "הקרב על הגלימה" ו"רוע נצחי".

את דמותו של ויקטור זאס בסרט הלייב אקשן "באטמן מתחיל" גילם הזמר טים בות'. השחקן אנתוני קאריגן מגלם את דמותו בסדרת הלייב אקשן "גותהאם", ודני ג'ייקובס דיבב את דמותו בסדרת משחקי ארקהם. בסרט "ציפורי הטרף: והארלי קווין המהממת" גילם אותו השחקן כריס מסינה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]