משתמש:שים שלום/יחידת המתאבדים: כרטיס לעזאזל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שים שלום/יחידת המתאבדים: כרטיס לעזאזל
Suicide Squad: Hell to Pay
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על קומיקס יחידת המתאבדים מאת DC קומיקס
הופק בידי סם ליו
תסריט אלן ברנט
מדבבים כריסטיאן סלייטר
בילי בראון
ליאם מקנטר
גדעון אמרי
חברת הפקה האחים וורנר אנימציות
חברה מפיצה האחים וורנר
הקרנת בכורה 27 במרץ 2018 (דיגיטלית)
10 באפריל 2018 (פיזית)

יחידת המתאבדים: כרטיס לעזאזלאנגלית: Suicide Squad: Hell to Pay) הוא סרט גיבורי על מונפש אמריקאי משנת 2018 המבוסס על הקומיקס יחידת המתאבדים מבית DC קומיקס. הסרט עוקב אחר מאורעות היחידה, ויצא ב-27 במרץ 2018 להורדה דיגיטלית וב-10 באפריל 2018 ל-DVD.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר תבוסת מאסטר האוקיינוס בידי ליגת הצדק במאורעות כס אטלנטיס, אמנדה וולר שולחת את כוח משימה X המורכב מדדשוט הרוזן ורטיגו פאנץ' וג'ולי להשיג כונן נשלף בעל מידע מודיעיני מידי הפושע טוביאס וויל, הם מצליחים אך ורטיגו וג'ולי (שהתאהבו בכלא) רוצים למכור את הכונן בעצמם ולשטות בוולר, הורגים את פאנץ' אך דדשוט משדר זאת לוולר שהורגת את שניהם,

בעיר גות'אם, סקנדל ונוקאאוט חוטפים את פרופסור פיג עבור "חולה הנזקק לעזרתו" בעוד וולר מגלה שהיא חולה במחלה סופנית, היא מכינה את צוות היחידה מחדש כשהפעם כלולים בו בנוסף ללוטון/דדשוט גם הארלי קווין, קפטן בומרנג, קופרהד, קילר פרוסט, וברונזה טייגר, ומצמידה להם פצצות. משימתם היא למצוא אדם בשם סטיל מקסים ולהשיג ממנו כרטיס מיסטי שעליו כתוב "יציאה חופשית מן הגיהנום".

כוח המשימה מאתר אותו, אך נאלץ לנהל קרב עם פרופסור זום, בנשי ובלוקבוסטר, שרוצים אותו אף הם, הם מצליחים לקחת אותו ולהימלט, וכאשר הם חוקרים את מקסים הוא מספר שהוא דוקטור פיית לשעבר, והכרטיס מאפשר פעם אחת מעבר לגן עדן, אך סקנדל ונוקאאוט גנבו אותו מן המגדל שלו ולכן גם פוטר מתפקידו כפיית'.

הצוות מוצא את הדירה של סקנדל ונוקאאוט ומשיג את הכרטיס, אך ואנדל סאבאג' אביה של סקנדל מופיע עם צבא, במהלך הקרב הוא יורה בנוקאאוט למול עיני בתו, ומשיג את הכרטיס תמורת חיי הצוות ועוזב, זום מדביק למטוסו איתורן GPS, בלילה שלאחרי דדשוט מבקר את בתו זואי אך מותקף על ידי טייגר שכועס על כך שעזב את המשימה, למחרת הם עוצרים בתחנת דלק וזום חוטף את פרוסט ומסיר לה את הפצצה והיא מצטרפת אליו, הוא טומן אותה בתור מלכודת ומפתה את היחידה להגיע אליו, כשהיא מגיעה הוא מפוצץ אותה וטייגר נפצע קשה.

סקנדל סאבאג' שולחת לדדשוט את מיקום אביה בתור נקמה על כך שירה בחברתה, והיחידה מתגנבת לבסיסו, היא מגלה שפרופסור פיג הכניס את הכרטיס לחזהו של ואנדל - כלומר אם יוציאו אותו הוא יהיה חסר שימוש - זום מגיע אף הוא ומסביר שכיוון שנורה על ידי באטמן בקו זמן אחר חייו נהרסו, והוא משתמש בכח המהירות כדי לעכב זמנית את מותו ולכן הוא רוצה את הכרטיס, הוא מוציא אותו בעזרת פרוסט שבוגדת בו והורגת את בנשי ובלוקבוסטר ומקפיאה אותו, קופרהד מתנפל עליה וולר הורגת את שניהם באמצעות הפצצה, דדשוט נבגד על ידי קפטן בומרנג שמעלף אותו ובורח אך נעצר על ידי טייגר, זום מפשיר ותוקף את טייגר עד שגוסס, אך טייגר מנצל הסחת דעת ובשארית כוחותיו משליך פגיון על ידו ודדשוט יורה בזום, דדשוט נותן לטייגר הגוסס את הכרטיס והוא משתמש בו, וולר מגיעה ודדשוט נותן לה את הכרטיס מבלי לספר לה דבר, בסצנה האחרונה לוטון מבקר את בתו כאדם חופשי.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוכרז ב-21 ביולי 2017 בכנס קומיקון סן דייגו[1], זהו הסרט האחרון שאלן ברנט עבד עליו קודם פרישתו.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר Rotten Tomatoes קיבל הסרט 88% בהתבסס על 8 מבקרים, דירוגו הממוצע היה 7.2/10[2]. באתר IGN קיבל הסרט 7.5/10, המבקר הוסיף: "אמנם לא כל פרט בסרט עבד אך מגיע לו שבחים על חוש ההומור ועל הנכונות להרוג דמויות מפתח"[3], באתר WeGotThisCovered.com קיבל הסרט 9/10, "אחד מסרטי האנימציה הטובים, הכתיבה והטון יפים וכן גם החקירה המיסטית"[4], כריס צ'אנג ביקר את הסרט על הגרפיקה, "אך עדיין זהו הסרט הטוב ביותר על היחידה שמראה כיצד מתנהלת קבוצת פושעים בצורה אכזרית, ולא בצורה ידידותית כבסרט הלייב אקשן"[5]. סך כל מכירות הסרט הגיעו ל-2,396,370 דולרים[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:סרטי 2018 קטגוריה:סרטי הנפשה אמריקאיים קטגוריה:סרטי אנימציה של DC קומיקס קטגוריה:סרטי האחים וורנר קטגוריה:סרטי אנימציה של האחים וורנר קטגוריה:סרטי אנימציה שיצאו ישירות בפורמט לצפייה ביתית