משתמש:שים שלום/ליגת הצדק: כס אטלנטיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליגת הצדק: כס אטלנטיס
Justice League: Throne of Atlantis
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על כס אטלנטיס מאת ג'ף ג'ונס, איוון רייס
בימוי איתן ספאולדינג
הופק בידי ג'יימס טאקר
תסריט הית קורסון
עריכה כריסטופר ד. לוזינסקי
מדבבים מאט לאנטר
סם ויטוור
רוסריו דוסון
נתן פיליון
מוזיקה פרדריק וידמן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה האחים וורנר אנימציות
חברה מפיצה האחים וורנר
הקרנת בכורה 15 בינואר 2015 (דיגיטלית)
27 בינואר 2015 (פיזית)
משך הקרנה 72 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה גיבורי על
הכנסות 4,315,933 דולר
סרט קודם ליגת הצדק: מלחמה
סרט הבא ליגת הצדק נגד הטיטאנים הצעירים

ליגת הצדק: כס אטלנטיסאנגלית: Justice League: Throne of Atlantis) הוא סרט גיבורי על מונפש אמריקאי משנת 2015 המבוסס על הקומיקסים ליגת הצדק ואקווהמן מבית DC קומיקס.

הסרט מציג את ארתור קורי החצי אטלנטי ומלחמתו בסיוע ליגת הצדק נגד אחיו למחצה על כס ירושת ממלכת אטלנטיס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

תוקפים לא מזוהים תוקפים צוללת של צי ארצות הברית ומחסלים את צוותה, סייבורג בודק אותה ומותקף אף הוא ונמלט, הליגה דנה בעניין ווונדר וומן מזהה את התוקפים כלוחמי אטלנטיס, והליגה מתפצלת על מנת למצוא מידע על הממלכה האבודה ומקומה.

באטלנטיס המלכה אטלנה מתווכחת עם בנה אורם וחברו בלק מנטה בנוגע לצעדים בה יש לנקוט עקב מות המלך באירועי פלישת דארקסייד, אורם דורש מלחמה אך המלכה מעדיפה שיחות שלום, ומורה למרה להביא את בנה השני ארתור מן היבשה. בלאק מנטה משתמש במסווה צוללת אמריקאית על מנת לתקוף את אטלנטיס ולהאשים את תושבי היבשה.

מרה מאתרת את ארתור ומצילה אותו מחייליו של אורם שנשלחו להתנקש בחייו, בעוד תושבי אטלנטיס ואורם דורשים מן המלכה מלחמה, מרה אומרת לארתור שהמלכה סוברת שהוא יכול לחבר בין שני העולמות אך ארתור אינו מסכים וחוזר עם מרה אל היבשה שם הוא מותקף בידי יצורים אטלנטיים אל הליגה מגיעה ומסייעת להם.

באטלנטיס אטלנה המלכה חושפת לאורם שהיא יודעת מי התקיף באמת את הממלכה אך אורם דוקר אותה בהפתעה ומתמנה למלך החדש, ארתור, מרה, וחלק מחברי הליגה מגיעים לאטלנטיס ומופתעים לגלות את המלך החדש שמתוודה על כך שרצח את המלכה, הוא משתמש בקלשון המלכותי על מנם להרדימם ונותנם למפלצת ימית על מנת להרגם, אך ארתור בתור בן מלוכה מצליח להילחם בתרמיל ההרדמה ומשחרר את חברי הליגה ומרה, סופרמן מביס את המפלצת והם עושים את דרכם אל היבשה שמותקפת על ידי אורם וצבא אטלנטיס.

על היבשה אורם מביס את הליגה בעוד ארתור נאבק בבלאק מנטה שמגלה לו שתוכניתו היא להשתמש באורם עד שישמיד את העולם ואז יפטר ממנו, אך ארתור מזמן אליו כריש שיתקוף אותו ונאבק באורם, ארתור מובס אם כי באטמן שהבין כי אורם הרג את המלכה משתמש ביכולתיו של סייבורג על מנת לשדר את הווידוי של אורם לכל חייליו, החיילים נוטשים אותו וארתור מנצל את היסח הדעת על מנם להביס את אורם ולשכנע את החיילים להצטרף אליו.

באפילוג ארתור מוכתר למלך אטלנטיס ומצטרף אל הליגה בשם אקווהמן, בסצנה שאחר שהכתוביות לקס לות'ר מציע לאורם בכלאו הצעה שכדאי לו לשקול.

צוות דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התגובות לסרט היו מעורבות, סקוט מנדלסון ממגזין פורבס שיבח את הבחירה באקווהמן על פני עוד עלילת באטמן אך הדגיש שבהשוואה לפרק המקביל בסדרת ליגת הצדק בו מסופרת עלילת המקור של אקווהמן "The enemy below", העלילה מעט חיוורת[1]. באתר IGN קיבל הסרט 6.5/10. המבקר אד ליו בביקורת עבור האתר ToonZone.net שיבח את איכות האנימציה ואת צוות הדיבוב, אך ביקר את הסרט על היות הנבל חסר מוטיבציה ועלילה ודמויות לא עקביים ואת העובדה שליגת הצדק נראית מיותרת בסרט, המבקרת בריאן לורי במגזין Variety שיבחה יותר את הסרט וקבעה "שאחרי הכל נותר אזור בו DC קומיקס טובה ממארוול קומיקס והוא תחום האנימציה בו היא מובילה את הגל ולא נסחפת מאחוריו"[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:סרטי 2015 קטגוריה:סרטי הנפשה אמריקאיים קטגוריה:סרטי האחים וורנר קטגוריה:סרטי אנימציה של DC קומיקס קטגוריה:ליגת הצדק קטגוריה:סרטי אנימציה של האחים וורנר קטגוריה:סרטי אנימציה שיצאו ישירות בפורמט לצפייה ביתית