משתמש:שים שלום/באטווינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באטווינג
Batwing
דייוויד זווימבי כבאטווינג, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Batwing #10 מאוגוסט 2012. אמנות מאת מרקוס טו ובריאן ריבר.
דייוויד זווימבי כבאטווינג, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Batwing #10 מאוגוסט 2012. אמנות מאת מרקוס טו ובריאן ריבר.
דייוויד זווימבי כבאטווינג, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Batwing #10 מאוגוסט 2012. אמנות מאת מרקוס טו ובריאן ריבר.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה דייוויד זווימבי:
Batman Incorporated #5
(מאי 2011)
לוק פוקס:
Batwing #19
(יוני 2013)
יוצרים דייוויד זווימבי:
גרנט מוריסון וכריס ברנהם
לוק פוקס:
ג'ימי פלמיוטי, ג'סטין גריי ואדוארדו פנסיקה
גילום הדמות לוק פוקס:
קמרוס ג'ונסון ("באטוומן")
מידע
שם אמיתי דייוויד זווימבי
לוק פוקס
סטטוס פעיל
כוחות ללא כוחות־על
אמן לחימה
בעל חליפת טיסה
בעל ארסנל נשק וגאדג'טים
בלש מיומן
חברוּת בקבוצה משפחת העטלף
ליגת הצדק
באטמן בע"מ

באטווינגאנגלית: Batwing, "כנף העטלף") הוא דמות משנה בדיונית של גיבור-על המופיע בחוברות הקומיקס באטמן ביקום DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Batman Incorporated #5 ממאי 2011, והיא נוצרה על ידי הכותב גרנט מוריסון והמאייר של כריס ברנהם.

באטווינג הוא אלטר אגו אותו חלקו שתי דמויות - דייוויד זווימבי, ולוק פוקס. באטווינג המקורי נאבק בנבלים רבים בקונגו, ומרחיב את היקום של DC לאפריקה, ובכך הוא הבאטמן השחור הראשון (בהמשכיות), ואחד מן הדמיות הבודדות המרכיבות סדרת קומיקס מחוץ לארצות הברית, גם לוק פוקס הוא שחור, ובכך הוא הבאטמן האפרו אמריקאי הראשון. ב"משבר בעולמות האין סופיים" של יקום החץ לוק פוקס מופיע בתור העוזר של ברוס ויין בכדור הארץ מספר 99

היסטוריה פרסומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

באטווינג הופיע לראשונה בחוברת batman #250, ולאחר מכן ב"באטמן באפריקה" בחוברת Batman Incorporated #5, נכתב בידי גרנט מוריסון, ומאויר בידי כריס ברנהם[1], אך לראשונה בידי יאניק פאקט.

באטווינג זוכה מאז לסדרה חודשית מתמשכת כחלק מן הריבוט של יקום DC, המצוירת בידי בן אוליבר וג'ד וויניק שצייר גם את חוברות הקומיקס של פאוור גירל וליגת הצדק: הדור האבוד[2][3][4].

הכותבים ג'סטין גריי וג'ימי פלאמוטי, המשיכו לכתוב את הסדרה החל מחוברת batwing #19, ויצרו באטווינג חדש, לוק פוקס שאינו קשור לקודמו[5], הבאטווניג החדש אינו עוד באטמן באפריקה, אלא יותר דמות בין לאומית בעלת יותר קשרים לגות'אם סיטי[6][7].

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד זווימבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד זווימבי פעל בתור נציג של באטמן בע"מ בעיר טינאשה בקונגו,

כאשר דייוויד היה נער צעיר מתו הוריו מאיידס[8], לאחר מותם נלקחו דייוויד ואחיו יצחק לבית יתומים, ולאחר מכן גויסו לצבא כמו עוד נערים רבים בגילם, צבאו של הגנרל קאיטה היה ידוע בכנויו צבא השחר, ועסק במלחמה שהרסה את המדינה, בשונה משאר הצעירים המגויסים, האחים זווימבי היו בעלי יכולת קבלת וביצוע פקודות זריזה, ובשל מיומנותם ומהירותם הם קודמו לשורות האליטה של הגנרל.

בדרכו של קאיטה לשלטון, הוא פוקד על האחים להתנקש בחיי אחד מאויביו הגדולים, אוקורו[9], הם מסכימים אך מסרבים לדרישתו להצתת הכפר כולו כדי למנוע בריחה, הם אינם אינם מוכנים לרצוח נשים וילדים חפים מפשע, יצחק יורה באוויר ומתריע את אוקורו וצבאו שמתקיפים את צבאו של קאיטה וגורמים לו לסגת, קאיטה שאינו מסוגל לסבול כל סרבנות ובמהלך ויכוחו עם דייוויד הוא מותקף על ידי יצחק, הוא משתמש בסכין כדי לפגוע ביצחק פעמים רבות, בעוד דייוויד נמלט הרחק משם[10], מאוחר יותר באותו לילה דוד מתגנב לחדרו של הגנרל, חוטף אותו ומסגיר אותו לידיו של אוקורו.

לאחר מותו של הגנרל דייוויד פונה לבית יתומים, ולחר מכן מתגייס למשטרה ונהיה שוטר בטינשה, שם למרות השחיתות המרובה הוא נותר נאמן ומסור לחוק, במקום אחר בארצות הברית, ברוס ויין יוזם תוכנית הנקראת באטמן בע"מ, מטרתה היא לשים נציגים דמויי באטמן ברחבי העולם. לאחר מכן באטמן מבקר בטינשה, שם הוא מגייס את דייוויד כחבר צוות בדרכו לעצור את ארגון המחבלים הבינלאומי, ליוויתן[11][12].

זמן קצר לאחר שמוצא את הזיוף של ד"ר דדאלוס, באטמן נכנס לעימות נוסף עם ארגון הלוויתן ויוצא ליעד לא ידוע באפריקה, על מנת למצוא חבר חדש לבאטמן בע"מ, באטמן מכוון את דייוויד למשימתו הראשונה עבור באטמן בע"מ, הוא מצייד אותו בחליפת לוחמה מתקדמת והוא יוצר מגע עם סוכן שטוף ראש של הלוויתן, הוא אינו מצליח להימנע מזיהויו ובמהלך בריחתו הוא מפגין ידע רב של אמנויות לחימה, ואף את יכולות החליפה שלו הכוללת הנעת סילון[13].

באטווינג נאבק בנבל חדש בשם טבח, במהלכו טבח מוביל עליו, וניתן לראשות פלאשבק של באטוינג עוצר את בלאד טייגר (סוחר סמים), בעזרת באטמן באטווינג מנצח לבסוף.

לאחר פיגוע שהתרחש במשכן האו"ם, בוסטר גולד המתאבל על אובדנם של כמה מחברי ליגת הצדק, נאבק בנבל ונפצע אך נעזר על ידי גיבור שאותו חשב לבאטמן, אך למעשה היה זה באטווינג, טבח מתגלה כאחיו הבכור של דייוויד שמוחו נשטף על ידי X, לאחר התקפה על בסיס הבית שלו, מחליט דייוויד להגן על מדינתו בדרכים קטלניות יותר. הוא היה חבר לזמן קצר בליגת הצדק עד שהסדרה באה לסיומה בחוברת Justice League International Annual #1.

באטווינג הצטרף לאחר מכן לקבוצת גיבורים הקוראים לעצמם מועדון הגיבורים המתים שלוחה של באטמן בע"מ, במועדון חברים גם המחפש, הברדס, גואצ'ו, וינגמן והילו.

לוק פוקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר האירועים ב־batwing #19 דייוויד פרש מתפקיד הבאטווינג, לושיוס פוקס יוצר חליפה חדשה אותה מעניק באטמן ללוק פוקס, בנו של לושיוס[14]. לוק משחק תפקיד משמעותי באירועי "באטמן הנצחי" - הוא מסייע לג'ים קוריגאן לחקור את האירועים האחרונים בארקהם, שם בתו של הג'וקר משתמשת ברוחותיהם של האסירים כדי להחיות את מה שהיא מאמינה שהוא הג'וקר בתוך גופו של מקסי זאוס.
בbatgirl #45 לוק החל מערכת יחסים רומנטית עם ברברה גורדון ואף נלחמו יחד בפשע באלטר אגו שלהם, באטווינג ובאטגירל[15][16].

באתחול החדש של יקום DC, בעקבות הקרבתו לכאורה של רד רובין, לוק מגויס לצוות שהקימו באטמן ובאטוומן[17].

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באטווינג מציג ידע רב באמנויות לחימה, הוא מקבל מבאטמן מגון רחב של גאדג'טים, כלי נשק ושלל אמצעי לחימה על מנת להילחם בפשע ושחיתות, הוא גם מיומן בכל אחד מן כלי הנשק שבידו, מה שהופך אותו לאחר מן האיומים הגדולים ביקום של באטמן, החליפה שלו משוריינת היטב ובעל יכולת התחדשות ותעופה באמצעות כנפיים, העובדה שהוא עובד כקצין משטרה משמעותה שקיבל הכשרה משטרתית בסיסית, ונהנה אף מעזרתו של הבלש הגאון ברוס ויין לאורך הדרך.

במדיה אחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לוק פוקס הופיע בסדרת הטלוויזיה באטוומן, מגולם על ידי קמרוס ג'והנסון[18].

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לוק פוקס הופיע בתור באטווינג בסרט באטמן: דם רע, מדובב בידי גאיוס צ'ארלס[19], לאחר שכמעט איבד את אביו, הוא משתמש בטכנולוגיה שפיתח כדי להפוך לבאטווינג.

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לוק פוקס הופיע ביקום האונליין של DC.
  • לוק הצעיר הופיע בתמונה במעבדתו של אביו, במהלך המשחק Batman: The Telltale Series.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:באטמן: דמויות קטגוריה:גיבורי-על ב-DC קומיקס