משתמש:שים שלום/כנופיית הפוקר המלכותית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. עריכה
כנופיית הפוקר המלכותית
Royal Flush Gang
הכנופיה הראשונה, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Forever Evil: Rogues Rebellion #5 מאפריל 2014. אמנות מאת דקלן שלווי וג'ורדי בלייר.
הכנופיה הראשונה, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Forever Evil: Rogues Rebellion #5 מאפריל 2014. אמנות מאת דקלן שלווי וג'ורדי בלייר.
הכנופיה הראשונה, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Forever Evil: Rogues Rebellion #5 מאפריל 2014. אמנות מאת דקלן שלווי וג'ורדי בלייר.
סוג קבוצת נבלי-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Justice League of America #43
(מרץ 1966)
יוצרים גרנד פוקס ומייק סקובסקי
מידע
סטטוס לא פעיל

כנופיית הפוקר המלכותיתאנגלית: Royal Flush Gang) היא קבוצת נבלי-על בדיונית המופיעה הקומיקס ביקום DC קומיקס. הקבוצה הופיעה לראשונה בחוברת Justice League of America #43 ממרץ 1966, והיא נוצרה על ידי הכותב גרנד פוקס והמאייר מייק סקובסקי.

חברי הקבוצה מכנים עצמם בשמות קוד של קלפי משחק, וכך גם מעוצבות חליפותיהם. לקבוצה הופיעו ארבעה גלגולים.

ההופעה החיה הראשונה של הכנופיה הייתה בסדרת החץ, ולאחר מכן גם בעונה הראשונה בסדרת הפלאש.

היסטוריה פרסומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כנופיית הפוקר הופיעה לראשונה בליגת הצדק # 43 במרץ 1966, ונוצרו על ידי גרדנר פוקס ומייק סקובסקי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכנופיה היא קבוצה של נבלים המבוססים על קלפי משחק. שמות הקוד שלהם מבוססים על קלפי פוקר: מלך, מלכה, ג'ק, עשר ואס.

הכנופיה ראשונה: מועדונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכנופיה המקורית הייתה כנופיית הילדות של פרופסור עמוס פורצ'ן. כאשר פורצ'ן עצמו הוא הנבל אס, הם נלחמו בליגת הצדק בשתי הזדמנויות. אחרי שפורצ'ן נטש את הכנופיה, אס חדש הפך למנהיגם והם ניסו לגנוב ארבעה ציורים המכילים רמזים לאוצר נסתר, אך סוכלו על ידי מניפולציות הג'וקר.[1] רובם עזבו אז את הקריירה הפלילית שלהם, למרות שג'ק הצטרף ל"החברה הסודית של נבלי העל". הכנופיה של פורצ'ן לבשה תלבושות על פי חליפות המועדונים, אבל כאשר הם נלחמו בג'וקר, האס השני שכנע אותם לשנות אותם לחליפות אחרות. בדפים מסווגים של ליגת הצדק, נחשף כי הכנופיה המקורית התאחדה עם ממשיכיהם כדי להילחם בליגת הצדק, בקרב זה נהרגו המלך, המלכה ועשרת המקוריים.

הכנופיה השנייה: אתים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכנופיה השנייה הוקמה על ידי הנבל הקטור האמונד מקומיקס גרין לנטרן, בליגה הצדק של אמריקה # 203. המונד הוביל את הקבוצה כ"קלף מנצח".. גרסה זו לבשה תלבושות על פי החליפות של האתים. הכנופיה התפצלה והמשיכה בקריירה פלילית נפרדת לפני הקמתה מחדש, ללא המונד. הם נשכרו פעמיים על ידי מקסוול לורד כחלק מהמניפולציות שלו על ליגת הצדק הבינלאומית. מאוחר יותר, הכנופיה אורגנה מחדש על ידי יורשו של הנבל המהמר מקומיקס גרין לנטרן של תור הזהב שהתחזה לג'וקר.

המלך (ג'ו קארני)
נקרא גם "מלך הנוודים", קארני גם סבל ממחלת ריאות. כסוכנו של המונד, הוא לבש תלבושת ששיפרה טכנולוגית את הכריזמה הטבעית שלו עד לרמת שליטה מוחית. בעקבות פגיעה מפצצת מטאגן בפלישה, הוא הפך לבן אלמוות. למרות שהמלך הוא החבר הבכיר ביותר של הכנופיה, בפוקר אס מדורגת ככרטיס הטוב ביותר.
המלכה (מונה טיילור)
טיילור הייתה במקור שחקנית בברודוויי שהקריירה שלה נהרסה עקב האלכוהוליזם המתמשך שלה. בתור סוכנת של המונד, היא החזיקה בשרביט שמטיל אשליות מציאותיות. אחרי שהמהמר ארגן מחדש את הקבוצה, היא התחילה להשתמש ברובה כף יד, שיורה סכינים חדים.
ג'ק (שם לא ידוע)
במקור היה עוגב, הוא נמלט לאחר שהרג בשוגג לקוח אגב ניסיון גנבה של תכשיטיו. כסוכנו של המונד הוא החזיק חרב טעונה באנרגיה. המהמר החליף את עינו השמאלית עם נשק לייזר מופעל באופן קיברנטי, מה שהופך אותו מילולית ל"ג'ק חד העין". הסרת עינו להשתלת הלייזר השפיעה בתחילה על שפיותו.
עשר (ונדה ויילנד)
ויילנד הייתה טייסת מבחן שפוטרה על סירוב למעסיקה לנהל איתו יחסים מינים. כסוכנת של המונד, היא לבשה חליפה עם משגרי אנרגיה בכפפותיה. היא בעלת רפלקסים משופרים, ומשתמשת בקלפי משחק מתפוצצים.
אס
אס הראשון ( "דרק רסטון" ) היה אנדרואיד חזק בצורת אפרו-אמריקאי. אס השני ( ארני קליי ) גויס על ידי המלך הושתל בו שלד חזק בידי המהמר. בהופעות האחרונות של הכנופיה במהלך המשבר האחרון, הם השתמשו באנדרואיד אס שוב.

למלך, המלכה ועשר יש גם אקדחי אנרגיה. הכנופיה משתמשת בקלפי משחק מעופפים כדי לנוע. .

52 החדשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-52 החדשים (אתחול מחדש של יקום DC בשנת 2011), הכנופיה מופיעה בעלילת הרשע לנצח. הם מופיעים כחברי האגודה הסודית של נבלים העל בזמן שסינדיקט הפשע מגיע מהעולם שלהם.[2] בעוד גל חום מקריב את עצמו כדי שהאחרים יוכלו להימלט מהמסכה שחורה, פני חימר, ומיסטר פריז, הנותרים מתמודדים עם הכנופיה המזמינה אותם להיכנע אם הם אינם רוצים למות.[3]

DC לידה מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיפור לידה מחדש ביקום DC, לכנופית הפוקר יש עיצוב משלהם המבוסס על סדרת באטמן הדור הבא, שכולל את הריחוף על כרטיס משחק מעופף. הם בין הנבלים הרבים שמטרתם להרוג את באטמן כדי לעצור את דו פרצוף מלחשוף מידע בחקירתו. הם תוקפים את חיית ה-KGB כדי להוציא ממנו את המיקום של באטמן ודיוק תומאס. חיית ה-KGB זורק פצצה על החלק התחתון של כרטיס המשחק שלהם, כדי להותיר לו לבדו לעצור את באטמן.[4]

במדיה אחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכנופיה הופיעה בלא מעט סדרות של DC במהלך השנים, הם הופיעו בסדרת צוות המעצמות: שומרי הגלקסיות (ההמשך לחברי-על), ובבאטמן הדור הבא, ואף בליגת הצדק בפרק "wild card" שבו הם עוזרי לג'וקר להיאבק בליגה על ידי מלכוד לאס וגאס, ובליגת הצדק ללא הגבלה בפרק הסיום של העונה הרביעית בו הם מובסים על ידי הליגה, לאחר מכן הסדרת באטמן: האמיצים והנועזים, ואף בלייב אקשן ביקום בחץ, בסדרות החץ והפלאש.

סרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכנופיה מופיעה בליגת הצדק: אבדון כאשר את המלך מדובב ג'ים מסקימן, את המלכה גריי דליזלה, את ג'ק רובין אטקין דאונס, עשר על ידי ג'ולייט לנדאו ואס הרובוטי שדובב על ידי ברוס טים. זוהי הכנופיה השנייה "האתים" . יש להם יכולות דומות או מעט שונות מהמקור. המלך משתמש בשרביט מחשמל מטרות בטווח קרוב; הוא משתמש בזה נגד הצייד ממאדים למרות שזה לא גורם נזק רציני. השליטה המוחית שלו אינה נראית בשום מקום. הרובה והשרביט של המלכה אינם נראים, היא פשוט זורקת קלפים בדיוק ובמהירות (כמו גמביט )מספיק חזקים כדי לחתוך את החוטים של הגראפל של באטמן. עין הלייזר של ג'ק, האנדרואיד של אייס ומטחי האנרגיה של עשר לא השתנו, למרות שכרטיסי הנפץ של עשר אינם. גם הקלפים המרחפים שלהם לא התחלפו. אף אחד מהחברים לא מוזכר שמו. הם מנסים לשדוד בנק באמצעות טכנולוגית מעבר קירות אך נעצרים על ידי הגעתו של באטמן המותרע על ידי סייבורג. הם מצליחים להתגבר עליו, אבל שאר הליגה מגיעה והם מובסים במהרה: המלכה מובסת בידי וונדר וומן, עשר על ידי גרין לנטרן, ג'ק נתפס על ידי באטמן ופלאש, אס נהרס על ידי סופרמן, והמלך הובס על ידי סייבורג.

שונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כנופית הפוקר המלכותית הופיעה בגיליון # 02 של ספר הקומיקס המוסף של ליגת הצדק ללא הגבלה.
  • כנופית הפוקר המלכותית מופיעה בגיליון 6 של באטמן: האמיצים והנועזים.
  • אס מהכנופיה מופיע בגיליון 23 של סדרת הקומיקס חץ.
  • כנופית הפוקר המלכותית הופיעה בגיליון 5 של הג׳וקר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Joker #5
  2. ^ Forever Evil #1
  3. ^ Forever Evil: Rogues Rebellion #4
  4. ^ All-Star Batman #3