משתמש:שים שלום/באטמן: האיש הצוחק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באטמן: האיש שצוחק
Batman: The Man Who Laughs
כריכת החוברת
כריכת החוברת
מידע קומיקס
יוצר אד ברובייקר
דאג מנקה
תקופת פרסום מקורית 2005–הווה (כ־19 שנים)
סינדיקציה DC קומיקס
שפת המקור אנגלית
מספר החוברות 1

באטמן: האיש שצוחק הוא ספר קומיקס בן גיליון אחד מאת אד ברובייקר ודאג מנקה, שיצא בפברואר 2005, והיה המשך לבאטמן: שנה ראשונה.[1]

עלילת הרומן עוסקת במפגש הראשון של באטמן עם הג'וקר בהמשכיות שלאחר שעת האפס. העלילה מבוססת על המבוא המקורי של הג'וקר בבאטמן מספר 1 (1940).

שם הסיפור הוא אזכור לרומן של ויקטור הוגו, האיש הצוחק, שדמותו הראשית הייתה אחת מההשראות המקוריות לג'וקר.[2]

הסיפור הודפס מחדש, בכריכה קשה וגם בכריכה רכה, עם קומיקס בלשים מספר 784–786 - עלילת סיפור בשם "עשוי מעץ" (צימוד של באטמן עם הפקח הירוק, אלן סקוט) שנכתב אף הוא על ידי ברובייקר באיורו של פטריק זירצ'ר.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטן ג'יימס גורדון וקצינים אחרים חוקרים בניין מלא גוויות מושחתות. באטמן נכנס ומשוחח עם גורדון. לאחר מכן, ברוס ויין נראה באירוע חברתי משוחח עם עמיתו המיליונר הנרי קלרידג'. בטלוויזיה בחדר הסמוך, נשמעת עיתונאית המודיעה כי נפתח מחדש בית המחסה ארקהם אסיילום. היא פתאום מתחילה לצחוק ובמהרה מתה שכעל פניה פרצוף הדומה לגוויות שנמצאו. הג'וקר (שטרם ניתן לו השם שהתקשורת העניקה לו) ניגש למצלמה ומודיע שהוא יהרוג את קלרידג' בחצות.

ברוס עוזב את המסיבה וכשבאטמן נפגש עם גורדון בארקהם. על קיר תא, כתב הג'וקר "אחד לאחד, הם ישמעו את שיחתי. ואז העיירה המרושעת הזו, תעקוב אחר נפילתי. " גורדון מציב אז שוטרים בביתו של קלרידג' כדי להגן עליו. קלרידג' מתחיל לצחוק כשפניו מלבינות. באטמן פורץ דרך חלון, אך מאחר שקלרידג' מת. בינתיים, ברחובות גות'אם, הג'וקר נכנס למרכז הרפואי ויליאמס. לאחר שהרג את המאבטחים, הוא מחמש את האסירים ומשחרר אותם ברחובות. באטמן מגיע ועוצר כמה אסירים, וחושף את קיומו בפני הציבור.

בזמן שברוס מבצע מחקר במערת העטלף, הג'וקר מופיע שוב בטלוויזיה ומאיים שנית, הפעם על ג'יי וו. וילד. באטמן מסיק כי קלרידג' נהרג מרעל ששוחרר על פי זמן שנקבע מראש, ואומר לגורדון לבצע בדיקת דם ל-וילד. גורדון עושה זאת, אך לא מוצא מאומה. גורדון נמצא באחוזתו של וילד עם קצינים נוספים כשמסוק משטרתי מתרסק מחוץ לאחוזה. לאחר מכן מופיע הג'וקר ומשחרר בבניין פצצות עשן (לכל הקצינים ובאטמן יש מסכות גז). באטמן לוכד את הג'וקר, אך הוא בורח וויילד נהרג.

ברוס מתחפש אז לעיתונאי והולך למפעל הכימיקלים אייס, הוא מראיין כמה עובדים, לאחד מהם כתמים על פניו הדומים לעור הג'וקר. הוא שואלו לפשר העניין, העובד משיב שהדבר נובע מהפסולת הכימית במפעל שנשפכה על פניו, וממשיך ומזכיר עובד אחר, שתקע את כל ידו בבור הפסולת, וזרועו כולה נצבעה בירוק.

הג'וקר מופיע בטלוויזיה ומאיים בשלישית. הפעם הוא מתכנן להרוג את השופט תומאס לייק ואת ברוס ויין. השוטרים נמצאים בבתיהם: עם זאת, גורדון נמצא ליד לייק. ברוס מתחיל לצחוק ומלבין, אך משרתו, אלפרד פניוורת', מזריק לו זריקה להאטת קצב לבו שמאטה את התפשטות הרעל. בינתיים, כנופיית חמושים הלבושים כליצנים מגיעים לשטחי לייק ומתחילה בקרב יריות. ברוס, בעודו תחת הרעל, הוזה את הלילה בו הוריו נרצחו. הוא מתעורר, ומתאושש לחלוטין באמבולנס. חבורת ליצנים חמושים נוספת יורה באמבולנס. ברוס מתלבש בתלבושת הבאטמן שלו, יוצא מהאמבולנס ומביס את הליצנים.

באטמן לוקח אופנוע משטרתי ויוצר קשר עם גורדון באמצעות הרדיו. הוא אומר לגורדון שברוס ויין חי ושהוא הבין את תוכנית הג'וקר. הוא אומר לגורדון שיסגור את אספקת המים לעיר. גורדון מנסה ליצור קשר עם מפעילי המאגר, אך נכשל. באטמן נוסע לשם בעצמו כדי למנוע מהג'וקר להרעיל את אספקת המים. הוא מביס את בריוני הג'וקר. ונפגש בו, אך הוא מצליח להרעיל את אספקת המים בעיר, אולם באטמן, לאחר שהקיף בעבר את הויאדוקט בחומרי נפץ, מפוצץ אותו ומונע את כניסת המים הרעילים לעיר. באטמן נלחם במהירות עם הג'וקר, ומנצח אותו על ידי פריקת הפטיש שלו, וחושב בקצרה הא להפילו למים המורעלים כדי לנקום בו על מי שהרג. עם זאת, הוא לא מסוגל לעשות זאת וכולא את הג'וקר בארקהם, הוא נפגש עם גורדון במטה המשטרה, ג'ים חושף לו את אות-העטלף החדש.

המשכיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעוד שנראה כי הסיפור מתרחש מיד אחרי אירועי שנה ראשונה, ההתחלה קשורה לסיום של באטמן והנזיר המטורף, בו חושף גורדון את מחסן הגוויות.

עלילת קשת מות המשפחה מתייחסת לסיפור במהלך חלקו של באטמן בקשת. [ נפח   &   נושא   צורך ]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התגובה הביקורתית לאיש הצוחק הייתה חיובית ברובה. הילרי גולדשטיין מ-IGN קומיקס אמרה כי האיש שצוחק "מחסיר צעד חלק ודיאלוג מיומן כ"הבדיחה ההורגת"של מור, [אבל] זהו בן לוויה ראוי לסיפור הג'וקר הקלאסי." גולדשטיין הוסיפה, "היצירה של ברובייקר על הג'וקר מרגישה אותנטי להפליא."[3] בהמשך דרגה גולדשטיין את האיש שצוחק כמספר 23 ברשימת 25 הרומנים הגרפיים הטובים ביותר של באטמן.[4]

דון מקפרסון מ"The Fourth Rail" הרגיש כי האיש שצוחק "שודד מן הג'וקר חלק מהמסתורין שלו", אך אמר שברובייקר ומנקה "לוכדים את האופי המצמרר של אי שפיותו ותאוות הדם של הג'וקר, שלא לדבר על עוצמת הבאטמן." מקפרסון שיבח במיוחד "עד כמה [ברובייקר] מביא את ג'ים גורדון לחיים."[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Batman: The Man Who Laughs at DCComics.com
  2. ^ The Man Who Laughs: The Movie That Inspired Batman’s Joker (Sort of) Turns 86
  3. ^ Goldstein, Hilary (25 במאי 2005). "Batman: The Man Who Laughs (review)". IGN. Los Angeles, California: j2 Global. אורכב מ-המקור ב-2008-09-21. נבדק ב-19 ביולי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Goldstein, Hilary (13 ביוני 2005). "The 25 Greatest Batman Graphic Novels". IGN. Los Angeles, California: j2 Global. נבדק ב-19 ביולי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ MacPherson, Don (20 בנובמבר 2006). "Critiques on Infinite Earths". The Fourth Rail. אורכב מ-המקור ב-5 בפברואר 2012. {{cite web}}: (עזרה)


[[קטגוריה:באטמן: סיפורים]]