באטמן: מתקפה על ארקהם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באטמן: מתקפה על ארקהם
Batman: Assault on Arkham
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על באטמן: ארקהם עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ג'יי אוליבה, איתן ספולדינג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'יימס טאקר
תסריט הית' קורסון
מדבבים קווין קונרוי (Batman)
ג'ניפר הייל (קילר פרוסט)
ג'יאנקרלו אספוזיטו (בלאק ספיידר)
נולאן נורת' (חיית הק.ג.ב., הפינגווין)
מרטין ג'רוויס (אלפרד פניוורת')
גרג אליס (קפטן בומרנג)
ג'ון דימאג'יו (קינג שארק)
טרוי בייקר (The Joker)
סי-סי-אייץ' פאונדר (אמנדה וולר)
הינדן וולק (הארלי קווין)
מתיו גריי גאבלר (איש החידות)
ניל מקדונו (דדשוט)
אנדריאה רומנו
פטר ג'סופ
אריק באוזה
טרוויס וילינגהם
מייק וינגרט עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה רוברט ג'. קראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר הנפשה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 ביולי 2014 (קומיק-קון, סן דייגו)
29 ביולי 2014 (דיגיטלי)
12 באוגוסט 2014 (פיזי)
משך הקרנה 76 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט בלשי, סרט דרמה, סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 4,571,025 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באטמן: מתקפה על ארקהםאנגלית: Batman: Assault on Arkham) הוא סרט אנימציה מסוגת גיבורי-על המבוסס על הקומיקס באטמן ויחידת המתאבדים מבית DC קומיקס. הסרט בוים בידי ג'יי אוליבה ואיתן ספולדינג, בכתיבת הית' קורסון ובהפקת ג'יימס טאקר. הסרט הוקרן לראשונה בכנס קומיק-קון, סן דייגו ב-25 ביולי 2014, הופץ דיגיטלית ב-29 ביולי וב-DVD ב-12 באוגוסט.

הסרט מתרחש ביקום משחקי ארקהם, ולפי מקורות שונים מתרחש אחרי באטמן ארקהם אוריג'ינס או שנתיים לפני באטמן ארקהם אסיילום. הסרט מציג את יחידת המתאבדים, קבוצה המורכבת מפושעים שקיבלו הקלה בעונשם תמורת משימות מסוכנות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באטמן מציל את איש החידות מהתנקשות שאורגנה בידי אמנדה וולר, ומחזיר אותו לארקהם. וולר לוכדת את דדשוט, הארלי קווין, קילר פרוסט, קפטן בומרנג, קינג שארק, בלאק ספיידר וחיית הק.ג.ב. כדי ליצור את קבוצת יחידת המתאבדים. מטרתם היא להביא כרטיס זיכרון הטמון במקלו של איש החידות, המכיל בתוכו את זהויותיהם הסודיות. איש החידות אסף מידע זה כאשר עבד בשירותה של וולר, ומתכנן להפיץ אותו לציבור. וולר שולחת את הקבוצה לפרוץ לכלא ארקהם ולהביא את המקל, באיום שתפוצץ פצצות זעירות שהוטמנו בעורפם. בהאמינו שהפצצה לא תעבוד, חיית הק.ג.ב יוצא מהחדר, אך נהרג כשוולר מפעילה את הפצצה.

הצוות נוסע לגות'אם סיטי, שם מקבלים נשק, ציוד ומקום לינה מהפינגווין. שם, קילר פרוסט מקבלת מוולר משימה אישית להרוג את איש החידות, ואילו דדשוט והארלי מקיימים סטוץ. המתח עולה בקבוצה במיוחד בין דדשוט לקפטן בומרנג, שמפקפק במנהיגותו של דדשוט. כחלק מהתוכנית, הארלי פורצת לחנות בובות, ובאטמן מגיע למקום ודורש ממנה לדעת איפה הג'וקר הסתיר פצצה מלוכלכת בגות'אם. כאשר גילה שהארלי אינה יודעת, באטמן שלח אותה לארקהם. דדשוט בתחפושת מוביל את הארלי לארקהם, שם היא נלעגת בידי הג'וקר ומנסה להורגו. הסחת דעת זו ואחרות אפשרה לקבוצה להסתנן לארקהם במגוון דרכים, להמשיך בתוכנית ולמצוא את המקל יחד עם הפטיש של הארלי ופריטים אחרים. באטמן מופיע ונלחם בכל אחד מחברי הקבוצה, שעוזבים כשמתפתח דו-קרב בינו לבין בלאק ספיידר. ספיידר יוצא, לכאורה מנצח, אך הם מגלים שקילר פרוסט נעלמה והמקל לא מכיל נתונים. בתאו של איש החידות, קילר פרוסט החליטה לא להרוג אותו, אחרי שאמר לה כי הוא יודע איך לנטרל את הפצצות. הג'וקר, כועס על הארלי, מגלה כי מתקפתה יצרה חור בקיר, דרכו הצליח לנטרל את הגנות תאו וברח.

הקבוצה חסה על חייו של איש החידות בתמורה לעזרתו, והוא מנטרל את רוב הפצצות. כאשר גילתה זאת, וולר פוצצה את הפצצות, אך רק שניים מחברי הקבוצה נהרגו: קינג שארק בגלל עורו העבה, ובלאק ספיידר. התגלה כי באטמן הוא זה שניצח בקרב, הביס את ספיידר והתחזה לו. שאר הקבוצה ברחו, והארלי התאחדה עם הג'וקר - שחשף שהפצצה הוטמנה בפטיש של הארלי ושחרר את כל אסירי ארקהם. כאוס מתרחש באי ארקהם, והצוות מתפרק כשקילר פרוסט וקפטן בומרנג נוטשים את דדשוט. הם מנסים כולם לברוח באמצעות מסוק, אך רק דדשוט מצליח (קילר פרוסט נהרגה בשוגג בידי ביין, וקפטן בומרנג הובס בידי דדשוט ונתפס). דדשוט עף בשמי גות'אם, כשלפתע הארלי והג'וקר צצים במסוק. בין דדשוט והג'וקר מתפתח קרב, והארלי מרסקת את המסוק לתוך גורד שחקים. דדשוט ממשיך בקרב נגד הג'וקר, ואילו באטמן מביס את הארלי ומנטרל את הפצצה. למרות שנפצע קשה, דדשוט ריתק את הג'וקר למסוק, שנפל מהבניין והתפוצץ. למרות הרושם שנהרג, המשטרה לא מצאה את גופתו. באפילוג, באטמן מתעמת עם וולר בדבר תוכנית יחידת המתאבדים. אחרי שבאטמן יוצא, דדשוט החופשי שהתאחד עם בתו מכוון רובה צלפים על וולר, והסרט מסתיים לפני שהוא לוחץ על ההדק.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריק באוזה, טרוויס וילינגהאם, פיטר ג'סופ ומיק ויניגרט מדבבים שומרים בכלא ארקהם ואנדריאה רומנו מדבבת אישה שנלכדה בידי ויקטור זאס. בהופעות ללא קול מופיעים ביין, הארווי דנט/דו-פרצוף ופמלה אייזלי/פויזן אייבי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]