משתמש:שים שלום/שעון יום הדין (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שים שלום/שעון יום הדין
Doomsday Clock
כריכת הגיליון הראשון המציגה את סופרמן על רקע דוקטור מנהטן אמנות מאת גארי פרנק
כריכת הגיליון הראשון המציגה את סופרמן על רקע דוקטור מנהטן
אמנות מאת גארי פרנק
מידע קומיקס
יוצר ג'ף ג'ונס (כותב)
גארי פרנק (מאייר)
סוגה גיבורי על
תקופת פרסום מקורית 22 בנובמבר 2017 – 18 בדצמבר 2019 (שנתיים)
סינדיקציה DC קומיקס
מספר החוברות 12

שעון יום הדין היא מיני סדרת קומיקס גיבורי על שיצאה לאור על ידי DC קומיקס, היא נכתבה על ידי ג'ף ג'ונס עם ציור מאת גארי פרנק ובראד אנדרסון. הסדרה מסיימת את הסיפור שהחל ב־52 החדשים וב־DC: לידה מחדש, והיא המשך לרומן הגרפי "Watchmen" מאת אלן מור, דייב גיבונס וג'ון היגינס.
אף ששותף המו"ל ב-DC, דן דידיו, אישר כי "שעון יום הדין" הוא המשך ל"Watchmen", ג'ונס סירב במקור לאפיין אותו ככזה, וראה בו סיפור עצמאי.

היסטוריית הפרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

שעון יום הדין הוא חלק מיוזמת הלידה מחדש של DC, וממשיך את הנרטיב שהוקם עם הרומן משנת 2016:DC Universe: Rebirth Special, והמשיך עם אירוע הקרוסאובר לשנת 2017 "הכפתור" וסיפורים קשורים אחרים.[1][2] זהו המשך לרומן Watchmen מ-1986–1987 מאת אלן מור, דייב גיבונס וג'ון היגינס, ומכניס את דמויות הסיפור ליקום DC, לצד כמה דמויות מקוריות שנוצרו עבור הספר.[3] אף על פי שדנדיו, שותף מו"ל של DC, אישר כי מדובר בהמשך לאותה מיני סדרה, ג'ונס סירב במקור לאפיין אותו ככזה, ורואה בו סיפור עצמאי ואמר, "זה משהו אחר. זה אנשי Watchmen שמתנגשים עם יקום DC."

שעון יום הדין נחשף ב־14 במאי 2017, עם תמונת טיזר המציגה את הלוגו של סופרמן במשבצת 12 של השעון המתואר ב-Watchmen, וכותרת הסדרה בגופן הבולד המשמש ל-Watchmen.

הסיפור יכלול דמויות רבות, אך הוא מתמקד במיוחד בסופרמן ובדוקטור מנהטן. ג'ונס הרגיש שיש סיפור מעניין לספר בDC: לידה מחדש, עם דוקטור מנהטן; הוא חשב שיש דיכוטומיה מעניינת בין סופרמן - חייזר שמגלם חמלה לאנושות - לבין דוקטור מנהטן - אדם שהתנתק מהאנושות. רעיון זה הוביל ליותר משישה חודשים של דיונים בקרב צוות הקריאייטיב בשאלה האם לקשר את יקום Watchmen עם יקום DC או לא. הוא הסביר כי שעון יום הדין היה "הפרויקט האישי והאפי ביותר, מכופף המוח לחלוטין" עליו עבד בקריירה.

ג'ונס גם הסביר כי שעון יום הדין הוא סיפור עצמאי ללא חומרים קשורים. עם זאת, זה "ישפיע על כל היקום של DC. זה ישפיע על כל מה שקורה קדימה וכל מה שקרה לפני כן. זה ייגע במהותה התימאית והמילולית של DC."[4] אז עד שיצא הגיליון הסופי, "שאר היקום יתפוס את זה - וההשלכות של האירוע יתפרסמו"

לוח זמן שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגיליון הראשונה של שעון יום הדין יצא ב־22 בנובמבר 2017, עם ריצה מתוכננת של 12 גיליונות. הסדרה אמורה הייתה במקור לצאת באופן חודשי ולהסתיים בדצמבר 2018, עם הפסקות מתוכננות בחודשים מרץ ואוגוסט 2018. עם זאת, בינואר 2018 הוכרז כי הסדרה תעשה הפסקה במרץ ובאפריל 2018, לפני שתשחרר שוב במאי 2018 ותעבור ללוח זמנים דו-חודשי, כאשר הסדרה תסתיים ביולי 2019.[5][6] גיליון מס 8 נדחק מ-28 בנובמבר ל -5 בדצמבר 2018.[7] גיליון מספר 9 נדחק מ-23 בינואר ל -6 במרץ 2019.[8] גיליון מס '10 נדחק מ -27 במרץ ל -29 במאי 2019.[9] גיליון מס '11 נדחק מ-22 במאי ל -4 בספטמבר 2019. הגיליון השנים עשר והאחרון פורסם ב־18 בדצמבר 2019.[10]

מהדורה אסופה בשני חלקים עם חומר בונוס תצא באוקטובר 2019 ומאי 2020.[11]

הנחת יסוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

שעון יום הדין הוא סיום הסיפור שהחל בDC: לידה מחדש, ומסכם רשמית את קווי העלילה שהחלו ברציפות ה52 החדשים . [דרוש מקור] הקומיקס מציג את מושג ה- רב יקום, בו יקום Watchmen קיים בנפרד מיקום DC, ודמויותיו של כל יקום מתייחסים לדמויות היקום האחר כאל בדיות.

ביקום Watchmen, שבע שנים לאחר הטבח בעיר ניו יורק, פורסמו הפרטים בכתב העת של רורשאך, וחשפו את תפקידו של אוזימנדיאס באירוע. כעת הנמלט אוזימנדיאס אוסף כמה אחרים כדי למצוא את דוקטור מנהטן ולהחזיר אותו להציל את העולם.

בתוך כך ביקום DC, במהלך ימינו, "תאוריית העל", תאוריית קונספירציה המאשימה את הממשלה הפדרלית בארצות הברית ביצירת בעלי כוחות-על משלה משלה, יצרה קונפליקט בינלאומי והביאה למרוץ חימוש, עם ממשלות שונות סביב העולם המגייסות גיבורים ויוצרות צוותי-על.

כאשר דמויות משני היקומים פוגשות זו את זו, רובן מנסות למצוא את מנהטן מסיבות רבות ומגוונות, מה שמוביל אותן לגלות תעלומות וגילויים שלא היו מודעים להן.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שעון יום הדין מציג דמויות מ- Watchmen ומהיקום DC, ומציג גם כמה דמויות חדשות, כמו רג'י לונג, בנו של מלקולם לונג, שהופך לרורשאך החדש; מיים ומריונטה, זוג נשואים של פושעים המחפשים את בנם הנעדר, ו- Bubastis II, שיבוט של Bubastis המקורי.

דמויות אחרות הם: הקומיקאי, דוקטור מנהטן, מות'המן, אוזימנדיאס, אלפרד פניוורת', באטמן, אדם השחור, פיירסטורם, ג'וני תונדר, הג'וקר, לקס לות'ר, לויס ליין, פוזר, נערת שבתאי, סופרמן ו-וונדר וומן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיליון #1: "אותו מקום מושמד"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 בנובמבר 1992, שבע שנים לאחר הטבח בעיר ניו יורק, תוכניתו של אדריאן וייט לשלום עולמי נכשלה לאחר פרסום פרטי יומנו של וולטר קובאץ (רורשאך)'. כתוצאה מכך, וייט הופך לנמלט, שכן ארצות הברית עומדת על סף מלחמה עם רוסיה . עם תחילת ההכנות למלחמה גרעינית פורץ רורשאך חדש לכלא כדי לשחרר את מרקוס מעז ואריקה מנסון. רורשאך לוקח אותם לשותפו ויידט, שגוסס ממחלה סופנית. וייט מציע לזוג את מיקום בנם וכ -200 מיליון דולר אם הם יסייעו לו לאתר את עמיתו לשעבר, דוקטור מנהטן. בינתיים, ביקום אחר, קלארק קנט חווה סיוט בערב בו הוריו מתו בתאונת דרכים. אשתו של קלארק, לויס, מעירה אותו, מכיוון שהיא לא זוכרת את הפעם האחרונה שלקלארק היה סיוט.

גיליון #2: "מקומות שלא ידענו מעולם"[עריכת קוד מקור | עריכה]

מריונטה מצטרפת למיים, רורשאך ווידט על סיפון סירת הינשוף. ממש כשמתחילה מלחמה גרעינית בין המדינות, וייט מפעיל מכונה המעבירה את הינשוף למיקום האחרון של חלקיקי האלקטרונים של מנהטן. לאחר שהתרסקו בשטח יריד נטוש ואזקו את מריונטה ומיים, וייט ורורשאך חוקרים את גות'אם סיטי, ומציינים את ההבדלים בין היקומים. לאחר עריכת מחקר בספריה מקומית, וייט מגלה שכדור הארץ הזה עובר משבר פוליטי משלו בגלל "תורת הסופרמנים", שהעמידה את ארצות הברית בסכנה עם רוסיה ומרקוביה. בנוסף, דעת הקהל פונה נגד באטמן בזמן שתעשיות ויין מאוימים בהשתלטות של חברת לקסקורפ. בעודם מחפשים בעלי ברית בחיפושם אחר מנהטן, רורשאך מתעמת עם באטמן במערת העטלף בעוד שוייט מתעמת עם לקס לות'ר. לאחר מכן, וייט ולות'ר מותקפים על ידי אדוארד בלייק שקם לתחייה, בעוד שמיים ומריונטה נמלטים בסירת הינשוף.

גיליון #3: "לא ניצחון ולא תבוסה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפלאשבק, נחשף כי מנהטן התערב ברציחת הקומיקאי בידי וייט והעביר את האחרון למטרופוליס. בהווה, וייט נאבק עם הקומיקאי, ונפצע קשה בבריחתו. בינתיים, רורשאך מנסה לשכנע את באטמן לסייע באיתור מנהטן על ידי חשיפתו ליומן של קובאץ'. באטמן אומר לרורשאך להרגיש בבית בזמן שהוא קורא. בבית האבות, ג'וני ת'נדר הקשיש בוהה בחלון במהלך סופת רעמים בזמן שממתין למשפחתו שתוציא אותו לארוחת ערב, אך הם אף פעם לא מגיעים. במקום אחר, מריונטה והחקיין חוקרים את גות'אם ופולשים לבר בשטח של הג'וקר, והורגים כמה מאנשיו. לאחר ששתו כוסית כדי למצוא את בנם, הם מחליטים לחפש אחר הג'וקר. לרורשאך יש סיוט של המפלצת של וייט שתוקפת את ניו יורק. כשהוא מתעורר, באטמן אומר לו שהוא עוקב אחר אנומליה זמנית לבית המחסה ארקהם . עם זאת, רורשאך מגלה כי באטמן הוליך אותו שולל וכולאו שם, בעוד באטמן אומר לו שהוא שייך לשם.

עיתונים ישנים מדווחים על רצח קרבר קולמן, שחקן קולנוע אפל שגילם את הדמות "נתנאל דוש".

גיליון #4: "ללכת על המים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעודו כלוא בארקהם, רורשאך נזכר בעברו כרגי לונג, בנו של מלקולם לונג. זמן קצר לאחר הטבח בניו יורק, הוא פוגש את ביירון לואיס בבית מחסה, המלמד את רג'י כמה מהלכי לחימה. זמן קצר לאחר שנחשפו פשעיו של וייט, רג'י ברח מהמחסה ורודף אחר וייט לאנטארקטיקה כדי לנקום. עם זאת, רג'י מחליט לחמול על וייט המתחרט. בהווה אימרה ארדין משחררת את רג'י והם נמלטים מארקהם .

לפני שהתאבד, כתב ביירון מכתבים לאחותו שנפטרה בטבח בניו יורק שנגרם על ידי אוזימנדיאס.

גיליון #5: "אין אלוהים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

לויס וקלארק מסכימים שמישהו עומד מאחורי תאוריית הסופרמנים, המובילה למירוץ חימוש באנשי-על בו משתתפים מדינות כמו: הממלכה המאוחדת, צרפת, מרקוביה, רוסיה, ישראל, הודו וסין, להשיג את גיבוריהם שלהם, וייט נמלט מבית החולים וחוזר לספינת הינשוף, שם הוא מתעמת עם באטמן, בזמן שהם בורחים ממשטרת גות'אם, השניים מתווכחים כיצד מתייחסים גיבוריהם לעולמות שלהם, וייט מאמין כי מנהטן בא ליקום DC בגלל מוסר "הגיבור הזול" הפשטני של גיבוריו, ובאטמן נופל מהספינה של אספסוף מתפרע, לויס מתעמת עם לקס המכחיש את מעורבותו בתאוריה, אך הטוען כי גיבור-על חבר לשעבר בליגת הצדק יצר אנשי-על עבור הממשלה, כשהקומיקאי בעקבותיהם, החקיין ומריונטה מאתרים את הג'וקר, שמחזיק בבאטמן המוכה. ג'וני נוסע לפיטסבורג כדי לאתר את המנורה הירוקה של אלן סקוט במפעל פלדה הרוס. הוא ניצל מהבריונים על ידי נערת שבתאי ורורשאך, המחפשים אחר מנהטן.

בינתיים, אדם השחור מציע מקלט לכל איש-על שנדחה על ידי ממשלתו.

גיליון #6: "צחוק אמת"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וקר מוביל את מריונטה ומיים לפגישה חשאית של קהילת הנבלים שבראשה עומד איש החידות. הנבלים דנים ב"תאוריית הסופרמנים" המתמשכת כאשר מתחים גוברים על הזמנתו של אדם שחור לקהנדק. טייפון ומונבו מואשמים כי הם משתפי פעולה ממשלתיים. לפתע מופיע הקומיקאי ותוקף את הנבלים ויורה בטייפון. מיים ומריונטה עוזבים עם הג'וקר. למחרת בבוקר, הקומיקאי מתעמת איתם לפני שהוא משועשע ומובס על ידי הג'וקר. מרוץ החימוש העל-אנושי נמשך כאשר איראן, יפן ואוסטרליה מייצרות צוותי-על משלהם.

במחלקה לענייני אנשי-על נחשפות השמועות סביב טייפון ומונבו כנכונות והמנהל מורה לאחזר את גופתו של טייפון למחקר.

גיליון #7: "נקודה עיוורת"[עריכת קוד מקור | עריכה]

וייט משתמש בלינקס המחמד שלו Bubastis II (שכפול של Bubastis המקורי שמכיל רסיס מכוחו של מנהטן) ובמנורת הפקח כדי להעביר את עצמו, רורשאך השני, נערת שבתאי וג'וני ת'אנדר לבית ההנאות של הג'וקר ולזמן את מנהטן. מנהטן מגלה שמריונטה שוב בהריון וכי וייט זייף את חרטתו ומחלת הסרטן כדי לזכות בעזרתו של רג'י. ואז מגלה וייט כי וולטר קובאץ 'שינה את השקפת עולמו של מלקולם לונג, מה שהוביל לפרידה מאשתו, מנהטן חושף שהוא הגיע ליקום DC כדי לחפש מקום בעולם, אך לא ראה דבר כשהציץ לעתיד. רג'י תוקף את וייט ומוריד את מסכת רורשאך. וייט חוזר לספינת הינשוף, באומרו שיש לו תוכנית להציל את העולם. מיים ומריונטה עוזבים עם הקומיקאי ומנורת הפקח. ברחבי העולם צוותי אנשי-על מבצעים משימות מטעם ממשלותיהם. סופרמן הוא הגיבור היחיד שמורשה לנסוע בינלאומית. אדם השחור תוקף את ישראל ומעלה את רמת המתחים העולמיים. מנהטן חוזר למאדים וצופה בחיזיון בו סופרמן תוקף אותו חודש אחד בעתיד כתוצאה מסוף הכל.

הקבצים של וייט מראים כיצד נוצר Bubastis השני.

גיליון #8: "הצילו את האנושות"[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שפרץ למשרד הסגלגל בבית הלבן, אוזימנדיאס עוזב עם כמה תיקים. עימות בין פיירסטורם לפוז'אר ברוסיה הופך לאירוע בינלאומי כאשר פיירסטורם הופך בטעות קהל של אזרחים לזכוכית. ב-Daily Planet, לויס מוצאת כונן הבזק שמציג צילומים של אגודת הצדק של אמריקה, צוות שמעולם לא שמעה עליה. לאחר שמצא את פיירסטורם בתחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל בצ'רנוביל, אוקראינה, סופרמן עוזר לו להחזיר ילד צעיר לשגרה ופונה למוסקבה, שם מכריז ולדימיר פוטין מלחמה על ארצות הברית. כאשר חיילים רוסים פותחים באש על פיירסטורם, רבים מקורבנות הזכוכית מתנפצים. גיבורי העם ממשיכים להילחם בסופרמן ובפיירסטורם כאשר מתגלה עליית אנרגיה פתאומית. באטמן מגלה שהאנרגיות דומות לזו של מנהטן ומבין שהוא האשם האמיתי שמאחורי האנשים שהפכו לזכוכית. פיצוץ אדיר מכלה את סופרמן ופיירסטורם, מרסק את הבאטווינג ומכניע את הטכנולוגיות בעולם. וייט מוצג כשהוא צופה באירועים במוסקבה ממקום לא ידוע עם מדים צבאיים רוסיים ורובה AK-74 מונח מאחוריו.

לאחר מכן מספר עיתונים מראים חוסר אמון בסופרמן בגלל האירוע.

גיליון #9: "משבר"[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוקרים טבעת לגיון שהייתה בעבר שייכת לפרו לאד, מול דוקטור מנהטן עומדים מרבית גיבורי העל של כדור הארץ, אשר עקבו אחר התפרצות האנרגיה מהפיצוץ במוסקבה למאדים. גיא גרדנר מוביל את כולם בתקיפת מנהטן לאחר שהצייד ממאדים חושף את החזון של מנהטן לגבי המפגש העתידי שלו עם סופרמן. מנהטן מעביר את פיירסטורם שבע שנים לעבר, שם נודע לרוני שמרטין שטיין גרם במכוון לניסוי הפיירסטורם בכדי ללמוד עוד על אנשי-על. במהלך הקטטה, דוקטור מנהטן שובר את טבעת הכוח של גיא גרדנר ומנתח את התקפות הקסם בהן משתמשת ליגת הצדק האפל. למרות שקפטן אטום התפרק לתוך מנהטן, הוא מתאושש ומביס את כל הגיבורים ברגע. בהיכל הצדק לויס משגיחה על סופרמן המתאושש בזמן שמפגינים מתאספים בחוץ בעקבות האירועים במוסקבה. לקס לות'ר מתעמת עם לויס ומגלה שהוא שלח לה את כונן ההבזק כהוכחה לכך שמישהו מערער את כל הבריאה, ומזכיר את ההיסטוריה של וולי ווסט כדוגמה. וונדר וומן יוצאת מהמחבוא כדי לפנות לאומות המאוחדות, בתקווה לנטרל את מרוץ החימוש העל-אנושי. עם זאת, הפסגה מופרעת על ידי אדם השחור, קריפר, ו ג'יגאנטה, אשר מנצלים את העדרם של גיבורים האחרים לתקוף את האו"ם.

שטיין כתב קובץ על פיירסטורם והזכיר כי הוא הקים את המחלקה לענייני אנשי-על כדי לעזור לאנשי-על אחרים כמו בנו שנפטר מכיוון שלא יכול היה לשלוט על גן-העל שלו.

גיליון #10: "פעולה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוקטור מנהטן זוכר שהגיע ליקום DC כדי להתחיל מחדש ולפגוש את השחקן השואף קארבר קולמן, שלימים יירצח על ידי אמו שרלוט לאחר ניסיון סחיטה כושל במהלך חייו האישיים. הוא לומד היקום DC הוא למעשה "מטא-יקום"(אנ') שנמצא בשינוי מתמיד, ובתורו, הרב-יקום מגיב לשינויים ביקום DC. כוחות חיצוניים גורמים לכך שהגעתו של סופרמן לכדור הארץ מתקדמת בזמן, מה שגורם למנהטן להבין שסופרמן הוא מרכז המטא-יקום. כאשר מנהטן התערב במהלך אירוע פלאשפוינט ויצר את עידן ה-52 החדשים, הוא הוזהר על ידי וולי ווסט על ההשלכות. חזרה בהווה מנהטן חומל על הגיבורים המובסים, אך מוודא שהם לא יפריעו למה שיקרה אחר כך. הוא מעביר את עצמו ממאדים לכדור הארץ, וגורם לסופרמן להתעורר מתרדמתו.

בין הראיות למותו של קרבר קולמן, היה מכתב מאמו שנשרף אחר כך על ידי עוזרתו כדי להגן על סודותיו ולהציל את קריירת המשחק שלו. היה גם תסריט המתאר את סצנת הסיום של סרטו האחרון של קולמן, תחת הכותרת The Adjournment עליו עבד גם ג'וני תאנדר הצעיר.

גיליון #11: "טעות לכל החיים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

לות'ר מספר ללויס שהוא עקב אחר כמה חריגות הקשורות לציר הזמן הנוכחי. לאחר שקרא את היומן של קובאץ', אלפרד מנסה לשכנע את רג'י לעזור לו, אך האחרון מסרב ועוזב. מיים ומריונטה עדיין מחזיקים כבן ערובה בקומיקאי, אדם השחור עובר לבית הלבן לאחר שהאמזונות לוקחות את וונדר וומן חזרה לתמיסקירה. אוזימנדיאס חושף בפני אימרה וג'וני שבנם של מיים ומריונטה אומץ על ידי לורי ג'וספזיק, שילדה בת לדניאל דרייברג. הוא גם מגלה כי הדליף לרוסים את פרטי המעורבות של שטיין עם תאוריית הסופרמנים, וכי Bubastis השני גרם לפיצוץ סביב פיירסטורם וסופרמן כדי להאשים את דוקטור מנהטן ולגרום לו להתעמת עם הגיבורים האחרים במאדים. אימרה נמחקת מציר הזמן; בבית הלבן מתעמת סופרמן עם אדם שחור. באמצע אירועים אלה סופרמן סוף סוף פוגש את מנהטן באופן אישי.

בין תיקי לקסקורפ ישנם "עותקים" של התמונה של מנהטן עם חברתו לשעבר ג'ייני סלייטר, לצד תמונה של המפגש הראשון בין בארי אלן וג'יי גאריק. לות'ר אומר ללויס שהוא רוצה למצוא את מנהטן, מתוך אמונה שיש לו מידע על היקום שמתפתח; לכן לות'ר רוצה לשבור את האיבה האינסופית שלו עם סופרמן.

גיליון #12: "יאוש האדם"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעוד כמה פלגים נלחמים סביב וושינגטון די. סי., באטמן ואלפרד משכנעים את רג'י להפוך לרורשאך פעם נוספת. לאחר שיחה עם סופרמן, מנהטן מחזיר את תחושת התקווה שלו ומבטל את מעשיו הקודמים על ידי השמדתו ויצירתו מחדש של יקום DC - שחזור ציר הזמן הקודם (כולל אגודת הצדק של אמריקה, הוריו של סופרמן ולגיון גיבורי העל) והרב-יקום בתהליך - ושינוי עתידו של קרבר קולמן לטובה. השלום משוחזר, שמו של סופרמן מנוקה ושטיין נעצר בגלל מעשיו הקשורים בתאוריית הסופרמנים. לות'ר משתמש במכשיר כדי להחזיר את הקומיקאי לרגע מותו. מנהטן חוזרת ליקום Watchmen עם רורשאך ואוזימנדיאס. מיים ומריונטה נשארים עם בתם שטרם נולדה, בתקווה להתאחד עם בנם בעתיד.

שוב ביקום Watchmen, דוקטור מנהטן מציל את כדור הארץ על ידי כך שמעלים את כל הנשק הגרעיני. אוזימנדיאס כלוא על פשעיו בזמן שאנשים ברחבי העולם מוחים על השימוש בנשק גרעיני. רג'י עושה שלום עם קובאץ' בזמן שהוא פועל כרורשאך. מנהטן מגדל את בנם של מיים ומריונטה כביכול היה שלו, ומכנה אותו קלארק. מנהטן נעלם בסופו של דבר, מעביר את כוחותיו לקלארק וכוח חייו לכוכב הלכת. קלארק נשלח לביתם של לורי ודניאל, כדי להיות מאומץ על ידם.

לאחר מותו בשלום, הונצח קרבר קולמן בשדרת הכוכבים של הוליווד.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שעון יום הדין קיבל שבחים ממבקרים. בצובר הביקורות Comic Book Roundup, הוא מחזיק בדירוג ממוצע של 8.5 מתוך 10 ממבקרים מקצועיים, בהתבסס על 433 ביקורות (נכון לדצמבר 2019).[12]

גיליונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות על גיליונות בודדים של שעון יום הדין
נושא תאריך פרסום דירוג ביקורות
#1 22 בנובמבר 2017 8.6 / 10 56[13]
#2 27 בדצמבר 2017 40[14]
#3 24 בינואר 2018 8.5 / 10 35[15]
#4 28 במרץ 2018 8.5 / 10 38[16]
#5 30 במאי 2018 8.5 / 10 40[17]
#6 25 ביולי 2018 8.1 / 10 36[18]
#7 29 בספטמבר 2018 8.6 / 10 37[19]
#8 5 בדצמבר 2018 8.7 / 10 34[20]
#9 6 במרץ 2019 8.6 / 10 31[21]
#10 29 במאי 2019 9.1 / 10 29[22]
#11 4 בספטמבר 2019 7.7 / 10 32[23]
#12 18 בדצמבר 2019 8.0 / 10 27[24]

אוגדנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שעון יום הדין: חלק 1 (אוסף שעון יום הדין מספר 1–6; 224 עמודים; 2 באוקטובר 2019)[11]
  • שעון יום הדין: חלק 2 (אוסף שעון יום הדין של יום הדין מספר 7–12; מתוכנן למאי 2020)

המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פרסום הגיליון האחרון, הצהיר ג'ף ג'ונס כי הוא וגארי פרנק שוקלים אפשרות של קומיקס המשך לשעון יום הדין.[25]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Schedeen, Jesse (May 14, 2017). "Geoff Johns Continues DC Rebirth Saga in 'Doomsday Clock. IGN. Retrieved August 3, 2017.
  2. ^ Vasallo, Michael (October 5, 2017). "DC Comics Confirms 'Doomsday Clock' Is A Sequel To Watchmen". Heroic Hollywood. Retrieved November 28, 2017.
  3. ^ Mithaiwala, Mansoor (October 5, 2017). "DC Confirms Doomsday Clock is a Watchmen Sequel". Screen Rant. Retrieved October 8, 2017.
  4. ^ Sagers, Aaron (May 14, 2017). "Exclusive: DC Comics' Geoff Johns reveals teaser, details on Watchmen/Rebirth title Doomsday Clock". SyfyWire. Retrieved August 3, 2017.
  5. ^ Polo, Susana (July 20, 2017). "Doomsday Clock is a countdown to the future of the DC Universe". Polygon. Retrieved August 3, 2017.
  6. ^ Arrant, Chris (January 22, 2018). "DOOMSDAY CLOCK Switching To Bi-Monthly Schedule". Newsarama. Retrieved January 23, 2018.
  7. ^ Johnston, Rich (February 14, 2019). "LATE: Doomsday Clock #9 Slips Into March 2019". Bleeding Cool. Retrieved February 14, 2019.
  8. ^ Johnston, Rich (March 13, 2018). "LATE: Doomsday Clock #10 Slips to April 17th". Newsarama. Retrieved March 13, 2019.
  9. ^ Arrant, Chris (July 19, 2019). "DOOMSDAY CLOCK #11 Pushed Back to September". Newsarama. Retrieved July 17, 2019.
  10. ^ Babos, John (September 13, 2019). "DC Comics Universe & December 2019 Solicitations Spoilers: Doomsday Clock #12 Finale Arrives & Shakes Up DC To Its Core!". Inside Pulse. Retrieved September 14, 2019.
  11. ^ 1 2 "DOOMSDAY CLOCK Collections Announced for OCTOBER 2019 and MAY 2020". Newsarama. April 26, 2019. Retrieved April 26, 2019.
  12. ^ "Doomsday Clock Comic Series Reviews". Comic Book Roundup. Retrieved June 14, 2018.
  13. ^ "Doomsday Clock #1 Reviews". Comic Book Roundup. Retrieved July 29, 2018.
  14. ^ "Doomsday Clock #2 Reviews". Comic Book Roundup. Archived from the original on July 30, 2018. Retrieved July 29, 2018.
  15. ^ "Doomsday Clock #3 Reviews". Comic Book Roundup. Retrieved July 29, 2018.
  16. ^ "Doomsday Clock #4 Reviews". Comic Book Roundup. Retrieved July 29, 2018.
  17. ^ "Doomsday Clock #5 Reviews". Comic Book Roundup. Retrieved July 29, 2018.
  18. ^ "Doomsday Clock #6 Reviews". Comic Book Roundup. Retrieved July 29, 2018.
  19. ^ "Doomsday Clock #7 Reviews". Comic Book Roundup. Retrieved September 29, 2018.
  20. ^ "Doomsday Clock #8 Reviews". Comic Book Roundup. Retrieved December 9, 2018.
  21. ^ "Doomsday Clock #9 Reviews". Comic Book Roundup. Retrieved March 9, 2019.
  22. ^ "Doomsday Clock #10 Reviews". Comic Book Roundup. Retrieved May 29, 2019.
  23. ^ "Doomsday Clock #11 Reviews". Comic Book Roundup. Retrieved September 4, 2019.
  24. ^ "Doomsday Clock #12 Reviews". Comic Book Roundup. Retrieved December 18, 2019.
  25. ^ Stone, Sam (19 בדצמבר 2019). "Doomsday Clock: Geoff Johns Reflects On the Crossover's Themes - and Impact". Comic Book Resources. נבדק ב-21 בדצמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)