משתמש:שים שלום/הבאטמן שצוחק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבאטמן שצוחק
The Batman Who Laughs
הבאטמן שצוחק וכלבי הרובינים שלו בהופעתם ב-The Batman Who Laughs #1 (ינואר 2018)
הבאטמן שצוחק וכלבי הרובינים שלו בהופעתם ב-The Batman Who Laughs #1 (ינואר 2018)
סוג נבל על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Dark Days: The Casting #1 (ספטמבר 2017)
יוצרים סקוט סניידר
גרג קפולו
מידע
שם אמיתי ברוס ויין
שיוך ארץ 22-
כוחות
  • אינטלקט ברמה גאונית, בעל תושייה ויכולות בילוש והבחנה בפרטים גבוהות מאוד
  • אסטרטג, טקטיקן ותכסיסן אשף
  • כוח, זריזות, חוסן, סיבולת ואתלטיות ברמה האנושית הגבוהה ביותר
  • מומחה באמנויות לחימה רבות
  • אשף התחמקות והתגנבות, מיומנות באמצעי לחימה רבים
חברוּת בקבוצה האבירים האפלים של הרב-יקום האפל
לגיון האבדון

הבאטמן שצוחק הוא דמות בדיונית של נבל על המופיע בחוברות הקומיקס ביקום DC קומיקס. הוא גרסה חילופית ומרושעת של באטמן מתוך הרב-יקום. הוא נראה כהכלאה של באטמן (ברוס ויין) ושל אויבו המושבע הג'וקר, והוא חבר בצוות אבירים האפלים. הופעתו הראשונה הייתה בקו הסיפור לילות אפלים: מתכת, לפני שקיבל מאוחר יותר סדרה משלו ושימש גם כאנטגוניסט הראשי בסיפור באטמן/סופרמן (2019) ובשנת הנבל של DC לצד לקס לות'ר. הוא נוצר על ידי סקוט סניידר וגרג קפולו.

היסטוריית פרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבאטמן שצוחק נוצר על ידי סקוט סניידר וגרג קפולו והוצג לראשונה בקומיקס " Dark Days: The Casting". הדמות תוארה כבאטמן אלטרנטיבי חסר כל מניעה להרוג, סניידר הסביר את כוונתו לדמות בריאיון להוליווד ריפורטר. "הוא בעצם הסיוט הגרוע ביותר של באטמן מתעורר לחיים: באטמן, לו היה נגוע ברעל הג'וקר ומאבד את כל האתיקה. מה שהוא רוצה לעשות בגות'אם זה להחיות את סיוטיו הגרועים ביותר של ברוס."[1]

הדמות תקבל אז סדרת ספרי קומיקס עצמאית שצוירה על ידי ג'וק. תקוותו של סניידר הייתה שהוא יהיה פופולרי מספיק כדי להשיג סדרות קומיקס עצמאיות וכי ג'וק "יהיה האדם המושלם לעשות את זה".[1]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבאטמן שצוחק הוא גרסה של באטמן מכדור הארץ 22-. במציאות זו, הג'וקר של כדור הארץ 22- לומד על זהותו של באטמן כברוס ויין והורג את מרבית אויביו, יחד עם המפקח גורדון. לאחר מכן הוא מרעיל אלפים מאזרחי גות'אם סיטי בכימיקלים שיצרו אותו, ובהמשך הרג כמה הורים מול ילדיהם במטרה להפכם לשילוב שלו עצמו עם באטמן. כאשר באטמן מתמודד עם הג'וקר, הדבר מביא למותו של האחרון בעוד באטמן נחשף לנוסחה משודרגת של הכימיקלים ההופכים אותו בהדרגה לשילוב חדש של באטמן והג'וקר, אדם עם חכמתו וכוחו של ברוס ויין והפסיכופתיות והסדיזם של הג'וקר. התהליך מתברר כבלתי הפיך בזמן שבאטמן מגלה מה קורה לו. הבאטמן שצוחק משתלט על כדור הארץ 22-, הורג את מרבית בני בריתו והופך את בנו דמיאן ויין למיני ג'וקר ומגייס את הילדים שנדבקו ברעל הג'וקר כ"רובינים הכלבים" שלו. נראה שהבאטמן שצוחק הוא המנהיג של צוות האבירים האפלים שהוקם על ידי ברבטוס ומגייס את שאר חבריו.[2]

לאחר שהגיע לארץ-פריים (כדור הארץ 0), הבאטמן שצוחק משתלט על גות'אם ומפקח על המתרחש בהר האתגרים. הוא מפיץ קלפי ג'וקר לנבלים של באטמן, נותן להם את היכולת לשנות את המציאות ולהשתלט על חלקים בעיר.[3] מלווים אותו דמיאן האפל ושלושה רובינים כלבים, מתכוונים להשמיד את כל המציאות על ידי קישור מוניטור-העל למוח הכוכבי של האנטי-מוניטור. הבאטמן שצוחק מובס כאשר באטמן של ארץ-פריים נעזר בג'וקר, המציין את כישלונו של באטמן החלופי במקרה זה עקב היותו עדיין גרסה של באטמן.[4]

לאחר שהיה נראה לכאורה שמת בארץ-פריים, הבאטמן שצוחק מתגלה כשהוא נמצא במעצר על ידי לקס לות'ר, שמציע לו חברות בלגיון האבדון.[5] בשלב כלשהו במהלך הקמתו הליגיון, הג'וקר נפגש עם לקס לות'ר ומייעץ לו לא להכניס את הבאטמן שצוחק לצוות. הבאטמן שצוחק מדבר עם לקס לות'ר על העולמות שמעבר לחומת המקור כשהג'וקר מאזין להם.[6]

הבאטמן שצוחק מחדש בסופו של דבר את התקפתו על באטמן, מכין שורת גרסאות חלופיות של ברוס ויין כדי להתגרות במקבילו בזמן שהוא מתכונן למתקפה המונית על באטמן. ככוח נוסף, הבאטמן שצוחק יוצר ברית עם האביר האיום, גרסה של באטמן המשתמשת בתותחים ושהפכה את גות'אם ביקומו לדיקטטורה צבאית. ללא דרך אחרת לעצור את האני האחר שלו, באטמן נאלץ 'לקבל' עירוי 'מעוות' מהג'וקר שמתחיל להפוך אותו לווריאציה של הבאטמן שצוחק, הוא נלחם בשינוי תוך הסתמכות על פסיכוזה של ג'יימס גורדון ג'וניור כדי לנסות לחזות את מהלכי אויבו. כאשר הבאטמן שצוחק יוצר גרסה של ברוס ויין שעדיין לא איבד את הוריו, באטמן מצליח להביס את האני האחר שלו על ידי פיתויו לעימות בבית הקברות של משפחת ויין, כאשר אלפרד לאחר מכן משתמש בעירוי מהברוס האחר שמחזיר את באטמן לקדמותו והבאטמן שצוחק נכלא בהיכל הצדק. עם זאת, הנסיובים שלו הצליחו להדביק את שאזאם, החיפושית הכחולה, דונה טרוי, הוקמן, סופרגירל והמפקח גורדון לאחר עימותם עם האביר האיום.

בהמשכיות השומרים, בסיפור שעון יום הדין, הבאטמן שצוחק הוא בין הנבלים שמנותחים על ידי דוקטור מנהטן כשגאי גרדנר משתמש בטבעת הכוח שלו כדי להציג את סוגי הנבלים שעמם התמודדו.[7]

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבאטמן שצוחק מתואר כבעל יכולות כמו הבאטמן, בשילוב עם הניהיליזם המעוות של הג'וקר. זה אחת מהסיבות שבגללן נאלץ באטמן לכרות ברית עם הג'וקר כדי להביס את מקבילו, מכיוון שהוא ציפה שהאני האחר שלו שמר על יכולותיו הטקטיות הקיימות ולכן ברית בין הבאטמן לג'וקר הייתה הדבר היחיד שמקבילו מעולם לא יכול היה לצפות מראש.

כמו תושבי הרב-יקום האפל, גם לבאטמן שצוחק יש חולשה ל-מתכת Nth.

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"הבאטמן שצוחק" תואר בדרך כלל כ"מחריד" על ידי מחברי האתר.[8][9][10] מקורות בספרי הקומיקס מתארים את הבאטמן שצוחק כמכלול החלקים "הטובים ביותר" של באטמן והחלקים "הגרועים ביותר" בג'וקר.[11]

הדמות הושוותה לשופט המוות במראהו.[12] סקוט סניידר, יוצר "הבאטמן שצוחק", ציין כי לשתי הדמויות אסתטיקה דומה.[13][14]

מסחור[עריכת קוד מקור | עריכה]

Funko שווקה בובות פעולה של הדמות.[15] חברות שונות כמו Diamond Select Toys ואולפני Prime 1 יצרו גם הם בובות ופסלוני אספנות בדמותו.[14]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 McMillan, Graeme (3 בדצמבר 2018). "'Batman Who Laughs' Reveals Dark Knight's Worst Fears (Exclusive Preview)". The Hollywood Reporter (באנגלית). Los Angeles, California: Eldridge Industries. נבדק ב-26 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ The Batman Who Laughs #1. DC Comics.
  3. ^ Teen Titans Vol. 6 #12. DC Comics.
  4. ^ Dark Knights: Metal #6. DC Comics.
  5. ^ Justice League Vol. 4 #7. DC Comics.
  6. ^ Justice League Vol. 4 #13. DC Comics.
  7. ^ Doomsday Clock #9. DC Comics.
  8. ^ Polo, Susana (11 בדצמבר 2018). "The Batman Who Laughs is back, and he brought a new Nightmare Batman". Polygon. נבדק ב-26 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Pulliam-Moore, Charles (8 באוקטובר 2017). "The Nightmarish, Joker-esque Batman From Metal Has an Amazing, Horrifying Origin Story". io9. נבדק ב-26 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "There's a New Batman Who Laughs, and He Just Might Be a Good Guy". CBR. 17 בפברואר 2019. נבדק ב-26 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ LaPointe, Sarah (7 בדצמבר 2018). "Dark Knight's Mettle: 15 Things That Make The Batman Who Laughs the Best (and Worst) Batman". Comic Book Resources. Quebec, Ontario, Canada: Valnet, Inc. נבדק ב-26 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Brown, Dan (15 במרץ 2019). "Brown: The Batman Who Laughs seems inspired by Judge Death". The London Free Press (באנגלית). London, Ontario, Canada: Postmedia. נבדק ב-26 במרץ 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  13. ^ Burlingame, Ross (12 ביולי 2018). "Scott Snyder and Jock On Their "Terrifyingly Expansive" Series, 'The Batman Who Laughs'". Comicbook.com (באנגלית). נבדק ב-26 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ 1 2 Konrad, Jeremy (2 באוגוסט 2018). "Batman Who Laughs Gets a Ridiculously Awesome Statue From Prime 1 Studio". Bleeding Cool. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ Fallon, Sean (15 בינואר 2019). "The Batman Who Laughs Previews Exclusive Funko Pop is Almost Here". comicbook.com (באנגלית). נבדק ב-27 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)

קטגוריה:באטמן: דמויות קטגוריה:נבלי-על ב-DC קומיקס