הטיטאנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הטיטאנים
Teen Titans
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
מבוסס על הטיטאנים הצעירים עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אנימציה, פעולה, הומור
יוצרים גלן מוראקמי
כותבים דייוויד סלאק(David Slack)
איימי וולפראם
רוב הוגי
גרג קליין
ריק קופ
תומס פוגסלי
אדם ביצ'ן
ריצ'ארד אליוט
סימון ראסיופה
מדבבים סקוט מנוויל
רוב פאולסן
ג'ון דימאג'יו
Peter Onorati
הנרי רולינס
מייקל רוזנבאום
מלקולם מקדואל
ג'יימס ארנולד טיילור
סטיבן רוט
אנטוני ג'יי
טרייסי וולטר
אשלי ג'ונסון
דיאנה דלאנו
גרג אליס
Cathy Cavadini
טום קני
קסנדר ברקלי
קארי פייטון
רון פרלמן
הינדן וולק
טרה סטרונג
גרג קייפס
ג'ייסון מרסדן
מארק וורדן
ויל ויטון
פרדי רודריגז
קית' דיווד
לורן טום
גלן שדיקס
די בראדלי בייקר
קווין מייקל ריצ'רדסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים בעברית ראו כאן
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5
מספר פרקים 65
תוכנית המשך כוח הטיטאנים! עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה DC Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה האחים וורנר טלוויזיה, HBO Max עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Lolita Ritmanis עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור Cartoon Network
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים
תקופת שידור מקורית 19 ביולי 200316 בינואר 2006
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה(הקישור אינו פעיל)
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הטיטאניםאנגלית: Teen Titans, בתרגום מילולי: "טיטאנים בני נוער") היא סדרת אנימציה המבוססת באופן רופף על קומיקס "הטיטאנים הצעירים" של חברת DC קומיקס. הסדרה אמריקאית ומצוירת בסגנון המשולב עם אנימה יפנית. היא שודרה ברשת Cartoon Network בין התאריכים 19 ביולי 2003 ל-16 בינואר 2006, ושודרה בארץ בגרסה מדובבת מ-2004 בערוץ הילדים.

את שיר הנושא של הסדרה שרות צמד זמרות הג'יי פופ "פאפי" שזכו לאחר מכן לסדרה מצוירת משלהן ברשת קרטון נטוורק הנקראת הי הי פאפי אמי יומי (וגם היא שודרה בישראל בדיבוב לעברית, גם כן בערוץ הילדים).

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים תאריכי שידור בארצות הברית
הפרק הראשון הפרק האחרון
עונה 1 13 19 ביולי 2003 26 בינואר 2004
עונה 2 13 10 במארס 2004 21 באוגוסט 2004
עונה 3 13 28 באוגוסט 2004 22 בינואר 2005
פרק מיוחד: "הפרק האבוד" ("The Lost Episode")[1] 3 בינואר 2005
עונה 4 13 29 בינואר 2005 16 ביולי 2005
עונה 5 13 25 בספטמבר 2005 16 בינואר 2006
סרט טלוויזיה: "הטיטאנים: צרות בטוקיו" 15 בספטמבר 2006
סרט קרוסאובר: "כח הטיטאנים נגד הטיטאנים הצעירים" 24 בספטמבר 2019

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מספרת על הרפתקאותיהם של חמישה גיבורי-על צעירים שקובצו יחד כדי להילחם בכוחות הרשע ולהגן על עירם, וגם מתמקדת ביחסי החברות ביניהם ובבעיות הנעורים הפשוטות.

עונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מורכבת מחמש עונות, שלכל עונה סיפור מסגרת משלה. למרות היותה מבוססת באופן חלקי על הקומיקס, והיא משתמשת לרוב בתסריטים מקוריים שנכתבו לסדרה, עונתה השנייה והרביעית מבוססות על קשתות סיפור מוכרות מהרצת הקומיקס מתחילת שנות ה-80 של המאה ה-20, "הטיטאנים הצעירים החדשים", מאת הכותב מארב וולפמן והמאייר ג'ורג' פרז. בסדרה ישנם גם פרקים העומדים בפני עצמם ושאינם נעים בקשר ההמשכיות, ובשעה שהפרקים המרכזיים מתמקדים בפעולה, הפרקים הבודדים משלבים גם הומור.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רובין: מנהיג הטיטאנים, עוזרו של באטמן. מומחה באמנויות לחימה וגאדג'טים איתם הוא נלחם באויביו. במערכת יחסים מורכבת עם סטארפייר.
  • רייבן: רייבן היא נערה שאביה הוא השד טריגון ממימד אחר. היא נוטה להתבודד משאר החבורה, היא צינית, עוקצנית ולרוב פסימית. רייבן נוהגת להשתמש במנטרה "אזראת' מטריון זינטוס" כדי למקד את כוחותיה, לרוב משתמשת בטלקינזיס לצורך התקפה והגנה והיא גם ניחנת ביכולת תעופה. לרייבן יכולות רבות נוספות כגון טלפורטציה, יכולת לעבור דרך חפצים מוצקים ועוד.
  • סטארפייר: נסיכה מכוכב טאמראן. אופטימית, תמימה וחברותית ביותר. סטארפייר היא בעלת יכולת לשגר מטחי אנרגיה ובעלת יכולת תעופה.
  • ביסט בוי: המצחיקן של החבורה. לשעבר חבר בפטרול האבדון, לביסט בוי היכולת להשתנות לכל בעל חיים שיבחר וזאת מבלי לשנות את צבע עורו הירוק. באחד הפרקים (שבו התארחו חברי "פטרול האבדון"), מתגלה ששמו האמיתי הוא גארפילד.
  • סייבורג: אדם שחציו מכונה. מלבד כוחו המוגבר, לסייבורג אביזרים רבים המוחבאים בתוך החלק המכני של גופו. לרוב נשקו העיקרי הוא תותח על-קולי הבוקע מזרועו. סייבורג הוא גם המכונאי של החבורה. שמו האמיתי נרמז כאשר סייבורג יוצא למשימה חשאית ומשתמש בשם "סטון" (שמה האמיתי של הדמות הוא ויקטור סטון).

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה הופיעו בין היתר גם דמויותיהם של ספידי - שותפו של החץ הירוק (בדיבובו של מייק ארווין), קיד פלאש - שותפו של פלאש (בדיבובו של מייקל רוזנבאום), ואקווהלאד - שותפו של אקווהמן (בדיבובו של ויל ויטון). בין נבלי-העל הופיעו סלייד (בדיבובו של רון פרלמן), בראדר בלוד (בדיבובו של ג'ון דימאג'יו), טריגון (בדיבובו של קווין מייקל ריצ'רדסון), גנרל אימורטוס (בדיבובו של זנדר ברקלי), מאד מוד (בדיבובו של מלקולם מקדואל), בלאקפייר - אחותה של סטארפייר, ואקדמיית הכוורת (H.I.V.E). שמו של הנבל סלייד בקומיקס המקורי הוא דת'סטרוק, אך בסדרה השם צונזר בשל ההיסוס להשתמש במילה Death (מוות) בסדרת ילדים ולכן אימצו היוצרים את שמו הפרטי של דת'סטרוק שבזהותו האמיתית נקרא סלייד וילסון.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאית הדיבוב בעברית הייתה אפי בן ישראל, ומפיקת הדיבוב הייתה ענבר שטגר עזרא.

רשימה חלקית:

שם הדמות מדבב/ת באנגלית מדבב/ת בעברית
רובין סקוט מנוויל יובל סגל
רייבן טרה סטרונג הילי ישראל
סטארפייר הינדן וולץ' אורלי תגר
ביסט בוי גרג סייפס דורון בן-עמי
סייבורג קארי פייטון צביקה פורמן
סלייד רון פרלמן עמי מנדלמן
טרה אשלי ג'ונסון רונה בקרמן
בלאד ג'ון דימאג'יו
טריגון קווין מייקל ריצ'רדסון (Kevin Michael Richardson)

בנוסף אפי בן ישראל, לירון לב וזיו מאיר דיבבו דמויות שונות בסדרה.

יקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה לא חולקת יקום עם שום סדרה אחרת או סרט חיצוני.

זהויות סודיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדומה לחלק מן סדרות האנימציה לילדים העוסקות בגיבורי-על, גם בסדרה זו הדמויות נשארות בזהויות גיבורי-העל בכל עת והסדרה רומזת על קיומן של זהויות סודיות אך אין היא חוקרת אותן. זאת נעשה כדי לתת לגיבורים דימוי אייקוני כדי שיהיה לצופים נוח להזדהות עם הדמויות. עם זאת, בסדרה פזורים פרטים הרומזים לזהותם של הטיטאנים:

זהותו של רובין היא שאלה שנשאלה רבות על ידי מעריצי הקומיקס שרוצים לדעת מי מבין נושאי השם רובין נמצא מאחורי המסכה בסדרה. על אף שבסדרה לא נאמר במפורש איזה רובין נמצא מאחורי המסכה, רבים הגיעו למסקנה שמדובר ברובין הראשון דיק גרייסון. רמזים נוספים לזהותו האמיתי כוללים תמונה מתוך קרקס שנראתה כשרייבן סקרה את מוחו של רובין, אזכור לדרך שבה איבד דיק את הוריו, שמו האמיתי של לארי - כפילו של רובין ממימד אחר (נוסיירג קיד, דיק גרייסון מאוית במהופך), ובנוסף כאשר סטארפייר מגיעה לעתיד היא פוגשת שם את רובין ששינה את שמו לנייטווינג כפי שקרה לרובין המקורי בקומיקס. בנוסף לשמירת זהותו של רובין, חל ניתוק מוחלט בין רובין לבין אביו הרוחני באטמן. זאת בשל רצון יוצרי הסדרה ליצור לרובין דימוי עצמאי כדמות מנהיג חזק. יוצרי הסדרה ידעו שאם באטמן יופיע בסדרה רובין יהיה כפוף אליו וישתלב לתפקיד העוזר ולא יתפקד כדמות עצמאית כפי שרצו להציגו. למרות זאת בסדרה נמצאים רמזים וכמעט אזכורים המיוחסים אל באטמן.

ישנן רמיזות לדמויות נוספות מן הטיטאנים: לזהותו האמיתית של סייבורג ישנה רמיזה בסדרה כאשר סייבורג נדרש להסתנן אל אקדמיית הכוורת כתלמיד סמוי והוא בוחר לעצמו את השם סטון. זאת כרמיזה לזהותו האמיתית בקומיקס ששמו שם הוא ויקטור סטון. שמה של סטארפייר בשפת הכוכב שלה הוא קוֹרִיאָנְדַאר (koriand'r). את השם ניתן לשמוע בפרק "אירוסין" שבו ביקרה סטארפייר בטאמראן, כוכב הבית שלה. בפרק "צא!" אמרה סטארפייר שפירוש שמה הוא: כוכב-אש ולכן תרגמה את שמה לסטארפייר (Starfire, כוכב אש באנגלית).

מסורת שמירת הזהויות נשברה בעונה החמישית כאשר קבוצת פטרול האבדון פנתה אל ביסט בוי בשמו האמיתי גארפילד. למרות זאת, החבורה עדיין המשיכה לקרוא לו ביסט בוי. היחידה שתופעת הזהויות הסודיות לא חלה עליה היא רייבן כי לה מעולם לא הייתה זהות סודית.

צרות בטוקיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הטיטאנים: צרות בטוקיו

הטיטאנים - צרות בטוקיו הוא סרט אנימציה המבוסס על הסדרה, ששודר ב-15 בספטמבר 2006 בתום שידורה של סדרת האנימציה ויצא בפורמט DVD ב-6 בפברואר 2007. עירם של הטיטאנים הצעירים מותקפת בידי מתנקש נינג'ה, והחבורה נוסעת בעקבותיו לטוקיו, יפן. הסרט עצמו נעשה בין העונה הרביעית לחמישית אך שודר והופץ לאחר סיום הסדרה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשאויב דו צבעי מתקיף את העיר וגורם נזק למגדל הטיטאנים, רובין מחליט שהחבורה תטוס אל טוקיו, יפן כדי לגלות מי הוא אדונו של אותו אויב שניסה להרוס את ביתם. אך רובין אינו מודע לכך, שמה שהוא רואה כמשימה כנגד אויב פוטנציאלי רואים שאר החבורה (ובעיקר ביסט בוי) כהזדמנות לחופשה.

כאשר החבורה מגיעה לטוקיו נאמר להם שאותו נבל אותו הם מחפשים הוא בעצם אגדה אורבנית ואינו קיים במציאות. החבורה גם רואה שקבוצת גיבורי-על מקומית מצליחה למגר את הפשע שבתחומיה בהצלחה רבה. רובין המעורער שמרגיש שמישהו מנסה לשחק איתו מציע לחזור אל מגדל הטיטאנים, אך שאר החבורה מצליחה לשכנע אותו לנצל את העובדה שהם נמצאים ביפן כדי לארגן לעצמם חופשה קצרה. וכך יוצא הצוות להסתובב בטוקיו כדי ליהנות מחופשה מהלחימה בפשע הבלתי פוסקת, אך ללא ידיעתם ישנו מישהו הצופה בהם בחשאי.

כוח הטיטאנים נגד הטיטאנים הצעירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – כוח הטיטאנים נגד הטיטאנים הצעירים

כוח הטיטאנים נגד הטיטאנים הצעירים סרט אנימציה קרוסאובר נוסף המבוסס על הסדרה הזאת ועל הסדרה "כוח הטיטאנים". הסרט יצא על גבי DVD בספטמבר 2019 ועל גבי Blu-ray באוקטובר של אותה שנה. הסרט מפגיש בין שתי הגרסאות של הקבוצה, שהוא ממשיך את העלילה של שתי הסדרות שההתחלה שלו הייתה כבר בסצנה שאחרי הקרדיטים בסרט "כוח הטיטאנים! חיים בסרט" שבה נראתה הגרסה של הטיטאנים של היקום הזה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל ביקום של כוח טיטאנים, כששמה במהלך שוד של הנבל ג'נטלמן גוסט, הוא מצליח לשחרר את השד הפנימי של רייבן ונהרג על ידה. טריגון של היקום הזה, שמשתף פעולה עם טריגון מהיקום של הטיטאנים, מבקש מבתו להצטרף אליו. לאחר שהיא סירבה הוא משתמש בשרביט מיוחד בשם "שרביט ורלגוג" על מנת לגרום לטיטנים (של היקום הזה) להילחם בכוח טיטאנים, ולאחר מכן שני הטריגונים חוטפים את שתי הגרסאות של רייבן, על מנת להשיב לחיים לחלוטין את טריגון של היקום הזה (לאחר שרייבן חיסלה אותו בסוף העונה השנייה). שתי הגרסאות של הטיטנים לומדים לשתף פעולה זה עם זה על מנת לחסל את שתי גרסאות הטריגון ולהציל את שתי גרסאות הרייבן שנמצאות ביקום הזה, ועל הדרך גם עם שאר הגרסאות שלהם מיקומים נוספים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרק ספיישל שהיה זמין באתר Postopia.com ובדי.וי.די

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הטיטאנים בוויקישיתוף