פורטל:ארצות הברית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רענון הפורטל כיצד אוכל לעזור?    

ארצות הבריתארצות הברית החותם הגדול של ארצות הברית

ארצות הברית של אמריקה (בקיצור המקובל: ארצות הברית, ובראשי תיבות: ארה"ב; באנגלית: United States of America, בקיצור: United States ובראשי תיבות: USA) היא פדרציה של 50 מדינות ומחוז פדרלי אחד. 48 מהמדינות יוצרות שטח יבשתי על פני 7,827,000 קמ"ר ביבשת אמריקה.

לשתי מדינות נוספות - אלסקה והוואי - אין גבול יבשתי עם שאר 48 המדינות. אלסקה (Alaska) היא חצי אי ענק (1,518,000 קמ"ר) בצפון-מערב קנדה, על חופי אוקיינוס הקרח הצפוני (במקום בו מפריד מצר ברינג בין אמריקה הצפונית לבין רוסיה שביבשת אסיה). הוואי (Hawaii) היא קבוצת איים השוכנת הרחק במרחבי האוקיינוס השקט (Pacific Ocean), מערבה מן היבשת.

ארצות הברית היא מעצמת על, והיא בעלת חשיבות מכרעת בכלכלה, בביטחון וביחסי החוץ הבינלאומיים.

ריצ'רד ניקסון
ריצ'רד ניקסון

פרשת ווטרגייט הייתה שערורייה פוליטית שהתרחשה בארצות הברית, בין השנים 1972 ל-1974, ואשר הובילה בסופו של דבר להתפטרותו של נשיאה ה-37, ריצ'רד ניקסון.

השערורייה הייתה שרשרת של אירועים שהתחוללו במשך כשנתיים: תחילתה בחודש יוני 1972, כאשר התגלו פעולות שננקטו על ידי אנשי ממשל ניקסון, שפרצו למטה המפלגה הדמוקרטית והתקינו בו ציוד האזנה. שיא הפרשה היה חשיפתה של קלטת בחודש אוגוסט של שנת 1974, ובה ראיות חותכות למעורבותו של הנשיא בשערורייה. הסערה הציבורית והמשפטית שהביאה עמה החשיפה גררה מהלך שנועד להביא להדחתו הצפויה של ניקסון, אך הנשיא הקדים את המהלך והתפטר ארבעה ימים מאוחר יותר, ב-9 באוגוסט.

היפים בפסטיבל וודסטוק, פסטיבל מוזיקה שנערך במשך שלושה ימים, בין ה-15 ל-17 באוגוסט 1969, במדינת ניו יורק שבארצות הברית. הפסטיבל היה אחד מהאירועים הבולטים של תרבות הנגד בארצות הברית.
הארי ס. טרומן
הארי ס. טרומן

לאנשים רבים יש יותר משם פרטי אחד, כאשר הרוב המוחלט קרוי בשמם הראשון בלבד, ולעיתים מוסיפים את האות הראשונה של שמם השני. עם זאת ישנם אלו הקרויים דווקא בשמם השני, כגון ג'. אדגר הובר שהיה שנים רבות ראש ה-FBI. מעניין במיוחד שמו של נשיא ארצות הברית ה-33, הארי ס. טרומן. מכיוון ששני הסבים שלו קיוו ששמו האמצעי יהיה על שמם, החליטו הוריו כפשרה לקרוא לו הארי ס. כאשר שני הסבים (שיפ וסולומון) האמינו שהוא נקרא על שמם.

הזמר בוב דילן והמשורר אלן גינסברג
הזמר בוב דילן והמשורר אלן גינסברג

ג'ורג' וושינגטון - ג'ון אדמס - תומאס ג'פרסון - ג'יימס מדיסון - ג'יימס מונרו - ג'ון קווינסי אדמס - אנדרו ג'קסון - מרטין ואן ביורן - ויליאם הנרי הריסון - ג'ון טיילר - ג'יימס פולק - זאכרי טיילור - מילרד פילמור - פרנקלין פירס - ג'יימס ביוקנן - אברהם לינקולן - אנדרו ג'ונסון - יוליסס סימפסון גרנט - רתרפורד הייז - ג'יימס גרפילד - צ'סטר ארתור - גרובר קליבלנד - בנג'מין הריסון - גרובר קליבלנד - ויליאם מקינלי - תאודור רוזוולט - ויליאם הווארד טאפט - וודרו וילסון - וורן הרדינג - קלווין קולידג' - הרברט הובר - פרנקלין דלאנו רוזוולט - הארי טרומן - דווייט אייזנהאואר - ג'ון פיצג'רלד קנדי - לינדון ג'ונסון - ריצ'רד ניקסון - ג'רלד פורד - ג'ימי קרטר - רונלד רייגן - ג'ורג' הרברט ווקר בוש - ביל קלינטון - ג'ורג' ווקר בוש - ברק אובמה - דונלד טראמפ - ג'ו ביידן

מאכלים ידועים ממטבח ארצות הברית
צ'אודר צדפות
צ'אודר צדפות

צ'אודר צדפותאנגלית: Clam chowder) הוא מרק המכיל ציר וצדפות. פרט לצדפות נהוג להוסיף למרק גם חתיכות תפוח אדמה ובצל המטוגן קלות בשומן. לא מקובל להוסיף למנה ירקות, אם כי רצועות גזר מוספות לעיתים, בעיקר לצורך קבלת צבע. כמו כן לעיתים מוסיפים פטרוזיליה או עלי דפנה לצורכי עיטור המנה והוספת טעם.

צ'אודר דגים בסגנון ניו אינגלנד, היא וריאציה על המרק המקורי, שלה מוסיפים כמות נכבדת של חלב או שמנת.


רוצים לעזור? הנה כמה משימות שבהן אתם יכולים לתרום:

מצאו ערכים לשיפור בנושא ארצות_הברית: לשכתובלעריכהלהשלמהקצרמריםחדשיםדורשי מקורלפישוט

בלי תמונה (יש לגלול את המסך כלפי מטה)