ג'ובילי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ובילי
Jubilee
ג'ובילי, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Generation X #87 מפברואר 2018, אמנות מאת טרי ורייצ'ל דודסון.
ג'ובילי, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Generation X #87 מפברואר 2018, אמנות מאת טרי ורייצ'ל דודסון.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Uncanny X-Men #244
(מאי 1989)
יוצרים כריס קלרמונט
מארק סילבסטרי
גילום הדמות לאנה קונדור ("אקס-מן: אפוקליפסה")
מידע
שם אמיתי ג'וביליישן לי
כינויים ג'ובס, וונדרה
סטטוס פעיל
מקום לידה בוורלי הילס עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע גיבור-על, אמן רחוב, שחקן, תלמיד, גנב
כוחות פירוטכניקה, פיצוץ רכיבים אלקטרוניים
בעבר כערפדה: כוח, מהירות וסיבולת על-אנושיים, אלמותיות.
חברה בקבוצה אקסקליבר
חברה לשעבר בקבוצה אקס-מן
חיל אקס
הלוחמים החדשים
Generation X
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה הופ לי (דודה מצד האב)
שוגו לי (בן מאומץ)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'וביליאנגלית: Jubilee) היא דמות בדיונית של גיבורת-על מוטאנטית המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ו-Generation X ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Uncanny X-Men #244 ממאי 1989 ונוצרה על ידי הכותב כריס קלרמונט והמאייר מארק סילבסטרי.

ג'וביליישן "ג'ובילי" היא בתם של מהגרים אמידים מסין, אשר נולדה בבוורלי הילס, קליפורניה וחיה חיי מותרות. היא למדה במכללה אקסקלוסיבית בבוורלי הילס והיה לה פוטנציאל להשתתף במשחקים האולימפיים. היא גילתה לראשונה את כוחותיה המוטאנטים לייצר זיקוקים מפלזמה נפיצה כאשר ברחה מאבטחת הקניון. מרוב לחץ היא ירתה זיקוקים שהבהילו את השומרים ואפשרו לה להימלט.[1] חייה השתנו מבלי הכר כאשר הוריה נהרגו בתאונת דרכים מסתורית, והיא נותרה ללא עזרה.[2] היא נשלחה לבית יתומים, אך היא ברחה משם והתחבאה בקניון, שם נאלצה לגנוב אוכל כדי להתקיים. אבטחת הקניון הייתה מתוסכלת מהצעירה המרדנית ולכן שכרה ציידים מוטאנטים שילכדו אותה. למזלה, היא ניצלה בידי חברי האקס-מן דאזלר, פסיילוק, רוג וסטורם שהיו במקרה בקניון באותה עת. בהיותה סקרנית מטבעה, ג'ובילי עקבה אחרי הנשים שהצילו אותה ועד מהרה חברה אליהן ואל קבוצת האקס-מן.[3] היא הייתה הדמות הצעירה ביותר בתחילת שנות ה-90 ולעיתים שימשה כשותפתו של וולברין. לבסוף, היא הצטרפה לקבוצת Generation X הצעירה. ב-2004 החליטה מארוול לתת לג'ובילי סדרה משל עצמה, אך עקב אי הצלחתה היא הופסקה אחרי שש חוברות.

ג'ובילי נמנית בין המוטאנטים אשר איבדו את כוחותיהם לאחר אירועי "בית אם". מאז, היא הופיעה מחדש כשהיא משתמשת בכוחות יצירי טכנולוגיה בסדרת הלוחמים החדשים, ולאחר מכן נהפכה לערפדה בקשת הסיפור "קללת המוטאנטים" של שנים 2010-2011. לאחר המיתוג מחדש "מארוול עכשיו!" של שנים 2015-2012, מונט מתקיפה את בית הספר לצעירים מחוננים, גונבת מג'ובילי את המדליון ששומר עליה מפני אור השמש, ומשליכה אותה מהחלון. קוונטין קווייר מקריב רסיס של כוח הפניקס אותו החזיק כדי להציל אותה ממוות, והרסיס מרפא אותה מווירוס הערפדים ומשיב לה את כוחותיה המוטאנטים.[4]

דמותה של ג'ובילי מופיעה בסדרת האנימציה משנות ה-90, בה היא דובבה בשפת המקור על ידי אליסון קורט, ובעברית על ידי יעל קרוון ומאוחר יותר על ידי הגר פורת. העיבודים הקולנועיים לדמותה כוללים הופעת קמע בשלושת סרטי "אקס-מן" הראשונים, בגילומן של קטרינה פלורנס וקיאה וונג וכן סרט הלייב אקשן "אקס-מן: אפוקליפס" בגילומה של השחקנית לאנה קונדור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ובילי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Generation X #24
  2. ^ Generation X Annual 1999
  3. ^ Uncanny X-Men #244
  4. ^ Generation X Vol.2 #86


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.