לורה קיני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
X-23
X-23, Laura Kinney
לורה קיני, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Generation: Wolverine & All-New Wolverine #1 מאוגוסט 2017, אמנות מאת לוצ'יו פארילו.
לורה קיני, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Generation: Wolverine & All-New Wolverine #1 מאוגוסט 2017, אמנות מאת לוצ'יו פארילו.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה כ-X-23:
NYX #3
(פברואר 2004)
כוולברין:
All-New Wolverine #1
(ינואר 2016)
יוצרים קרייג קייל
גילום הדמות דפני קין, "לוגאן"
מידע
שם אמיתי לורה קיני
כינויים X-23, קפטן יוניברס, לורה האולט, ליידי וולברין, לורה אקס, טאלון, סמנתה פיסק.
סטטוס פעיל
מקצוע תלמיד, רוצח שכיר, גיבור-על
כוחות חושים, רפלקסים וזריזות על-אנושיים, יכולת ריפוי מואצת ואריכות ימים, צמד טפרים נשלפים עשויים אדמנטיום.
חברה בקבוצה אקס-מן, שותפה של גבריאל קיני
חברה לשעבר בקבוצה אקס-מן (בית-הספר ע"ש ג'ין גריי), אקס-מן (בית-הספר החדש ע"ש אקסבייר), אקס-מן מהעבר, אקדמיית האוונג'רס, אקס פורס, אקס-מן החדשים, יחידת האימונים של האקס-מן, אקסטרים אקס-מן, הוולברינים, המחלקה
אזרחות קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה שרה קיני (יוצרת/אם פונדקאית, מתה)
ג'יימס האולט (חומר גנטי/"אב", מת)
דבורה קיני (דודה)
מגאן קיני (בת דודה)
דאקן ואריסטה (אחים חורגים)
אויבים Kimura עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לורה קיני היא דמות בדיונית של גיבורת-על מוטאנטית המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בסדרת האנימציה "אקס-מן: אבולוציה" מאוגוסט 2003 בפרק העונה השלישית X-23, ונוצרה על ידי הכותב קרייג קייל. מאז הופעתה בקומיקס, הדמות כיכבה בשתי מיני סדרות קומיקס בכתיבתם של קייל וכריסטופר יוסט, סדרת סולו משלה בכתיבתה של מרג'ורי לו וסדרת המשך בשם All-New Wolverine, בכתיבתו של טום טיילור.

לורה קיני היא בתו המשובטת של וולברין, אשר תוכננה להיות מכונת הרג מושלמת. במשך שנים היא הוכיחה את יעילותה כמתנקשת, אם כי סדרת טרגדיות הובילה אותה אל וולברין וקבוצת האקס-מן. היא החלה ללמוד בבית ספר לצעירים מחוננים ע"ש צ'ארלס אקסבייר והצטרפה לשורות קבוצת אקס-פורס. כמו לוולברין, גם ללורה יש יכולת ריפוי מואצת, מהירות מוגברת וחושים ורפלקסים מחודדים. בנוסף, יש בידיה ורגליה צמד טפרים נשלפים מצופי מתכת האדמנטיום הבלתי שבירה. החל משנת 2015, הדמות ירשה את מקומו של אביה, ונטלה את שמו וזהותו כוולברין החדשה.

את דמותה של לורה קיני גילמה בסרט הלייב אקשן "לוגאן" השחקנית דפני קין.

היסטוריה פרסומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הופעתה של X-23 בסדרת האנימציה "אקס-מן: אבולוציה", הופעתה הראשונה של הדמות בקומיקס הייתה במיני-סדרה NYX משנת 2004, אם כי עברה וכוחותיה המיוחדים לא נחקרו לעומקם. במיני-סדרת הסולו הראשונה שלה נכתב סיפור המקור, והיא הפכה לאחת מדמויות המשנה של האקס-מן בחוברת Uncanny X-Men #450.

לדברי יוצרה של הדמות, קרייג קייל, X-23 הייתה ניסיון שלו ליצור דמות בסגנון של וולברין שתתחבר לקהל הצעיר, היות שסדרת האנימציה "אקס-מן: אבולוציה" הציגה מחדש את האקס-מן כבני נוער, אך וולברין נותר אחד הבוגרים. אפיונה של הדמות הייתה ניגודית לזו של וולברין, שכן במקום לאדם שגילו מבוגר מכל אחד אחר, וללא כל זיכרון מעברו והחיים אותם חי, הרי ש-X-23 הייתה נערה צעירה הכבולה לרציחות אותן ביצעה, ושכל חייה סבבו אחר הפרויקט שהפך אותה לרוצחת. קייל הוסיף שהדמות היא למעשה "הפינוקיו של מארוול קומיקס - חרב סמוראים מושחזת שמנסה להפוך לילדה קטנה".[1] הוא וכריסטופר יוסט היו הכותבים של שני הפרקים בהם הופיעה בסדרה, X-23 ו-Target X, והם גם סיפקו את התסריט למיני-סדרות הראשונות בכיכובה, "X-23: אובדן התמימות" ו-"X-23: מטרה אקס". השניים המשיכו לשלב את הדמות להרצת החוברות שבכתיבתם, אקס-מן החדשים ואקס פורס כחברת הקבוצות.

הדמות כיכבה בסדרת סולו משלה בשנת 2010, בכתיבתה של מרג'ורי לו, ואשר נמשכה כ-21 גליונות.

X-23 הופיעה בהמשך כדמות קבועה בסדרת החוברות של אקדמיית האוונג'רס, החל מחוברת מספר 23 (פברואר 2012) ועד למספר 39 (ינואר 2013). כמו כן, היא הופיעה בסדרת החוברות "זירת האוונג'רס" בכתיבתו של דניס הופלס ובאיורו של קווין ווקר.

הדמות מצטרפת לקבוצת אקס-מן הצעירים לאחר שחבריה מוצאים אותה בפלורידה במנוסה מהמטהרים, קבוצת קיצוניים שונאי מוטאנטים.[2]

אחרי מאורעות "מלחמות סודיות" של שנת 2015, מתגלה שלורה היא אחת מתוך שני וולברינים חדשים במיתוג מחדש "מארוול החדשה והשונה", יחד עם לוגאן הזקן.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אובדן התמימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרויקט סודי ביותר מקבל הנחיה לשכפל את ניסוי נשק אקס המקורי אשר שילב את מתכת האדמנטיום אל תוך מערכת השלד של וולברין. הפרויקט נוקט בדרך חדשה - ד"ר מרטין סאטר מגייס את עזרתה של הגנטיקאית הנודעת לחקר מוטאנטים ד"ר שרה קיני, ומפתח שיבוט של וולברין. קבוצת החוקרים כוללת את חניכו של סאטר, זנדר רייס, אותו גידל כשאביו מת בפרויקט המקורי של נשק אקס.

היות שהדגימה הגנטית היחידה של וולברין מנשק אקס ניזוקה, קיני לא מצליחה להציל את כרומוזום Y, והיא מציעה לפתח תאום גנטי ממין נקבה. רייס מתנגד לרעיון ובקשתה נדחית. אחרי 22 ניסיונות כושלים להרכיב מחדש את ה-DNA באמצעות תעתיק של כרומוזום X, הדוגמית ה-23 במספר היא יציבה מספיק בשביל לשלבה לתוך עובר. אף על פי שקיני מקבלת אישור להמשיך, רייס נוקם בה על חוסר ציותה בכך שמאלץ אותה לשמש כאם פונדקאית לתוצר הגנטי אשר פיתחה. חברי הפרויקט מנטרים אחר כל פעולותיה במהלך תשעת חודשי ההריון, שבסופם היא מביאה לעולם את התינוקת, "X-23".

לאחר שבע שנים, רייס חושף את X-23 לקרינה רדיואקטיבית במטרה להפעיל את הגן המוטאנטי שבה. הוא שולף את הטפרים שלה, מצפה אותם באדמנטיום, ומשיב אותם חזרה לידיה ורגליה - תהליך ניתוחי שמאולץ על הילדה ללא כל חומר הרדמה. בנוסף, רייס יוצר "ריח מעורר", אשר גורם ל-X-23 לזעם רצחני כשהיא מזהה אותו. בהמשך, מאמנים אותה להיות מתנקשת שכירה, תחת הפקודה להרוג כל אחד תמורת מחיר.

אחייניתה של קיני, מגאן, נחטפת על ידי רוצח סדרתי, והיא מבריחה את X-23 אל מחוץ לבסיס כדי להצילה. X-23 מאתרת את החוטף עד לדירתו, הורגת אותו ומשחררת את מגאן. עם שובה של X-23, קיני מפוטרת ומלווים אותה מחוץ למתחם. מעט לאחר מכן, רייס מורה על X-23 להרוג את סאטר ואת בני משפחתו ופוקד עליה לשמור על כך בסוד. X-23 מגלה לשרה שרייס אחראי לרציחות. לפני שקיני עוזבת, רייס חושף חדר המכיל תאי הדגרה לנושאי המחקר X-24 עד X-50.

קיני מנסחת מכתב עבור בתה ונותנת לה משימה אחרונה - להשמיד את תאי ההדגרה ולהרוג את רייס. X-23 מצליחה במשימתה ופוגשת באמה, ושתיהן מחליטות לברוח. אולם, לפני מותו, רייס חושף את X-23 לריח המעורר, והיא משתלחת באמה בזעם רצחני והורגת אותה. על ערש מותה, קיני אומרת לבתה ששמה הוא לורה ושהיא אוהבת אותה. היא נותנת לה מכתב ותמונות של צ'ארלס אקסבייר, וולברין ואחוזת אקס.[3]

מטרה אקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

X-23 עושה את דרכה לסן פרנסיסקו כדי לאתר את מגאן ואת דבי, אחותה של אמה, וחייבת להגן עליהן מפני סוכני המחלקה בראשותה של קימורה, מפעילתה של X-23 בפרויקט. קימורה התנהגה אל X-23 בקשיחות בזמן החזקתה בפרויקט, והענישה אותה גם על משימות אותן ביצעה בהצלחה. בהמשך, היא מבקשת להתעמת עם האדם שאיפשר את יצירתה, כלומר וולברין. היא מאתרת אותו באחוזת אקס ופורץ קרב ביניהם, אותו היא מנצחת באמצעות שימוש בטקטיקה ויכולת תמרון. היא אינה הורגת אותו ואומרת לו את הסיבות לשמן הגיעה. וולברין אומר לה שהוא מכיר את סיפורה מאחר שאמה שלחה אליו מכתב מפורט. השיחה מופסקת באמצעה כשקפטן אמריקה מגיע לעצור את לורה. הוא ומאט מורדוק חוקרים אותה בנוגע לעברה, ולמרות היותו של עברה אלים למדי, מורדוק מאמין לחפותה. קפטן אמריקה רוצה ש-X-23 תכפר על הרציחות הרבות שביצעה. הוא משחרר אותה משום שאינו רוצה שסוכנות S.H.I.E.L.D תשתמש בה כנשק.[4]

NYX[עריכת קוד מקור | עריכה]

X-23 מגיעה לניו יורק סיטי ועובדת למחייתה בזנות. היא ממשיכה לחתוך את עצמה בעזרת טפריה, וברוב הזמן אינה מדברת. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים, היא אינה מצליחה להשתחרר מאחיזתו של הסרסור שלה עליה. היא מתחילה לחזור לעצמה כשהיא פוגשת בשלושה מוטאנטים צעירים - קידן ניקסון, טטיאנה קאבאן ובובי סול.

אקס-מן[עריכת קוד מקור | עריכה]

X-23 לוקחת עבודה כמלצרית במועדון לילה בעיירת המוטאנטים שבעיר ניו יורק.[5] היא מגנה על ג'ייד פאריסי, בתו של בוס המאפיה דון פאריסי מבריונים הלועגים לה על כך שיש לה חבר מוטאנט. X-23 הורגת את הבריונים ולוקחת את ג'ייד למקום מבטחים. עד מהרה, דפוס הפעולה של מקרי המוות מפלילים את וולברין, וחבריו לקבוצת האקס-מן נשלחים לחקור. בראותה אותו, X-23 תוקפת אותו, אך הוא מצליח להרגיעה. היא מובילה אותם לבתו של פאריסי, ונמלטת מהמקום לאחר שעזרה להם נגד שומר הראש המוטאנט של דון פאריסי. מפגש זה התגלה בהמשך כסידור בין וולברין ל-X-23 להפגש עם האקס-מן ולהתחבר עמם מבלי הצורך לגלות להם את עברה.[6]

היא חוזרת כדי לעזור לאקס-מן להציל נפגעי תאונת דרכים, ולאחריה נרשמת לבית הספר לצעירים מחוננים ע"ש אקסבייר וחולקת בחדר עם רייצ'ל סאמרס וקיטי פרייד.[7] היא מתנהגת בהתגוננות כלפי וולברין ומשגיחה עליו ממצלמות האבטחה של האחוזה, ואף מתקיפה את בישופ לאחר שהאחרון מביס את וולברין בקרב אימונים. באחת מתרגילי האימונים שלה, היא מבחינה בפרץ אנרגיה במצלמות האבטחה ומחליטה לחקור. היא מגלה את ספיידרמן וטועה לחשוב שמדובר באויב.[8] בסופו של דבר, השניים חוברים יחדיו ונלחמים להציל מוטאנט צעיר מגרסה חלופית מרושעת של איירון מן בשם איירון מניאק. הגעתם של קפטן אמריקה והאלמנה השחורה משנה את מאזן הכוחות, כשספיידרמן ו-X-23 משמידים את הציוד של איירון מניאק מנחיתים עליו גרסה משלהם לספיישל כדור מסובב.

X-23 עוקבת בחשאיות אחרי וולברין, כשהוא יוצא לחקור פעילות מוזרה בהרי הרוקי הקנדיים. היא נתקלת במארב של ציפורים מפותחות מהארץ הפראית, מצליחה להימלט ולקרוא לאקס-מן. הם נוסעים לארץ הפראית וחוברים לשליטה קא-זאר והמוטאנטים של הארץ הפראית במטרה למנוע את השמדת האנושות באמצעות כוחות מניפולציית מזג האוויר של סטורם.

השמדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר אירועי "בית אם" ו"השמדה", X-23 נותרה אחת מהבודדים אשר שמרו על כוחותיהם. היא חוזרת לאקס-מן לבקשתו של וולברין, ומפתחת רגשות חיבה לג'וליאן קלר, חבר אקס-מן החדשים הידוע בשם הליון. בעקבות הפצצת בית הספר בידי קבוצת שונאי מוטאנטים בראשות הכומר ויליאם סטרייקר, X-23 מתעמתת עם סטרייקר במתחם שלו, הורגת שלושה מחברי המטהרים שלו ומצילה את חבריה.

כאשר סורג' מקבלת תשדיר מצוקה מפורג', X-23 מלווה את חברי האקס-מן החדשים. אף על פי שהקבוצה מצליחה לנטרל את יחידת הזקיפים המיוחדת נמרוד, X-23 נפצעת אנושות ואינה מסוגלת לרפא את עצמה. כדי להצילה, הליון משכנע את אמה פרוסט לשחרר את מגבלות הטלקינזיס שלו ובכך את כוחו ואת מהירותו. בעזרתו הם מגיעים במהירות לאחוזת אקס, ואליקסיר מרפא את X-23.

תסביך משיח[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הסיפור "אקס-מן: תסביך משיח" של שנים 20072008, סייקלופס מקים קבוצה חדשה של אקס פורס הכוללת את לורה, וולברין, וולפסביין, וורפאת', חפציבה וקאליבן. הקבוצה מתעמתת עם ליידי דת'סטרייק, ו-X-23 כמעט והורגת אותה כנקמה על כך שתקפה את הליון. לאחר אירועי "תסביך משיח", סייקלופס מרכיב יחידת מבצעים מיוחדים של האקס-פורס כדי למנוע התרחשותם של איומים בטרם קרו. הוא מגייס את X-23 למורת רוחו של וולברין, שמזהיר את X-23 לבל תצטרף לקבוצה, אחרת חייה ישתנו.

מלחמת המשיח[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירועי "אקס-מן: מלחמת המשיח" של שנת 2009, האקס-מן עוברים לסן פרנסיסקו ומתקבלים כגיבורים אחרי שהתנגדו ליוזמת חמישים המדינות בנוגע לרישום העל-אנושיים. X-23 מתאחדת עם קידן ניקסון, חברת קבוצת NYX בה הייתה חברה לפני שהכירה את האקס-מן.[9] מתגלה כי מדובר בגרסה עתידית שלה, שמסוגלת לשבש טכנולוגיות של מסע בזמן, והיא מאיימת ללכוד את אקס-פורס, קייבל והופ סאמרס בזמן ההווה. X-23 מתלבטת אם להרוג את קיידן בשל ההיכרות הממושכת עמה, ודומינו יורה בה ופוצעת אותה אנושות. בסיפור המשך, X-23 חוזרת בזמן כדי להציל את בום-בום כשדומינו ופראודסטאר מנוטרלים.[10] במהלך המשימה, ידה השמאלית של X-23 מקוטעת, והיא ניצלת בידי חבריה לקבוצה. בסיפור "אקס-מן: נקרושה" משנים 20092010, X-23 מתאחדת שוב עם חבריה לקבוצת NYX.

הביאה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיפור "אקס-מן: הביאה השנייה", X-23 לוקחת חלק בהרפתקאות של קבוצת אלפא אותה הרכיב סייקלופס. היא וחבריה לקבוצה מלווים את קייבל ואת סייפר לזמן העתיד במטרה להדוף פלישה של זקיפי נמרוד. סייפר מצליח לעקוף את התכנות שלהם, אך לורה מנסה לחזור לזמן ההווה דרך שער זמן, שמונע העברתם של חומרים אורגניים, וסופגת פגיעות אנושות. כתוצאה מכך, קייבל מחליט להקריב את חייו ומאפשר לווירוס הטכנו-אורגני שבגופו לפתוח את השער ולהחזיר את הקבוצה לזמנה.

לאחר מאורעות הסיפור, וולברין משחרר את X-23 מחובותיה בקבוצה, ומסביר לה שאחרי חיים שלמים בהם מילאה אחר פקודות, עליה לקבל החלטות בשביל עצמה וללכת בדרך שלה. היא מאתרת מדען של פרויקט נשק אקס בשם דטלף מצגר ומתכוונת ללכוד אותו בטרם יוכל לערוך ניסויים באמצעות דגימה מדמו של וולברין. במקום זאת, מצגר נחטף בידי חיילים, ו-X-23 שמה לב שדאקן עוקב אחריה.[11]

הרפתקאות סולו (X-23 כרך שלישי)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורה קיני, כפי שהופיעה בדמותו של וולברין על עטיפת החוברת All-New Wolverine #19 מאפריל 2017, אמנות מאת אדם קוברט ופרנק מרטין.

בקשת הסיפור הראשונה של סדרת הסולו של X-23, "החלום ההורג", מתגלה לחברי האקס-מן החדשים שלורה הייתה חברה ביחידת המבצעים המיוחדים של אקס פורס, ונוצר קרע ביניהם בשל הפחד ממנה (למעט הליון ודאסט שמצדדים בה). בנוסף, וולברין מגלה לה כי ברצונו לאמץ אותה כבתו החוקית. הסיפור השני, "שיריה של ילדה יתומה", מביא את תחילת מסעה של לורה לדרך של גילוי עצמי, ומעמת אותה עם מיס סיניסטר, המגלה לה על קיומו של פרויקט נוסף ליצירתם של חמישה ילדים מהונדסים גנטית כמוה. בסיפור "התנגשות", לורה עושה את דרכה למדריפור ביחד עם גמביט במרדף אחר אדם המתכוון להחיות מחדש את פרויקט נשק אקס אשר יצר את וולברין. הם מקבלים עזרה בלתי צפויה מדאקן. בהמשך היא מתחברת לג'ובילי בשל ניסיון החיים המשותף שלהם - כמו לורה, גם ג'ובילי מרגישה שמאז הפכה לערפדה בעקבות עירוי דם, האנשים אותם החשיבה לחברים חוששים ממנה כעת. בסיפור "תאוריית הכאוס", לורה משתתפת בהרפתקה משותפת ביחד עם ספיידרמן, מיסטר פנטסטיק, האישה הבלתי-נראית והדבר לפיענוחו של סימן מסתורי ולהתפרצותה הפתאומית של רעידת אדמה.

אקדמיית האוונג'רס וזירת האוונג'רס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר קשת הסיפור "הפחד עצמו" של שנת 2011, לורה קיני מופיעה כאחת התלמידים באקדמיית האוונג'רס החדשה, והיא משחקת תפקיד בסיפור ההמשך "אוונג'רס נגד אקס-מן". בהמשך, היא נחטפת יחד עם חבריה לקבוצה בידי ארקייד, שמאלץ אותם לשחק במשחק הישרדות למשך שלושים יום בעולם קטלני.

אקס-מן החדשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

X-23 נמצאת בידי קיטי פרייד וחבורת אקס-מן מהעבר כשהיא סובלת מאמנזיה ונרדפת בידי קבוצת המטהרים שונאי המוטאנטים. היא מחלימה לאיטה בבית הספר החדש של סייקלופס, השוכן כעת במתחם נשק אקס הנטוש, ובראותה היכן היא, היא מנסה להימלט בתחילה אך מצטרפת לחבריה בהרפתקאותיהם השונות. במהלך זמן זה היא פוגשת בג'יימס האדסון, בנו של וולברין מיקום אולטימייט מארוול.

וולברין החדשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות אירועי "מלחמות סודיות" של שנת 2015, לורה קיני לוקחת על עצמה את נטל וולברין בסדרת סולו חדשה בכיכובה.

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

X-23 היא שיבוט ממין נקבה שנוצרה מהחומר הגנטי של וולברין. כתוצאה מכך, כוחותיה המוטאנטים זהים לאלה שלו. כמו לוולברין, גם ל-X-23 יש יכולת מוטאנטית עיקרית והיא ריפוי מואץ שמאפשר לה לרפא תאי רקמה פגועים במהירות וביעילות רבה יותר מאשר וולברין. פציעות כגון פצעי ירי, חתכים וניקובי מחטים מחלימים כהרף עין תוך עניין של שניות. כמו כן, יש באפשרותה לחבר מחדש צלעות שבורות. כך למשל, היא חיברה מחדש את זרועה בתוך שניות לאחר ששברה אותה כדי להימלט מכבלים שהונחו עליה בידי קימורה. ההשפעות של יכולת הריפוי המואצת שלה כוללות גם את מערכת החיסון של גופה, והופכות אותו לחסין מפני מחלות וזיהומים. כמו כן, היא חסינה בפני סמים ורעלנים, אם כי היא יכולה להיות מושפעת אם ניתנים לה סמים בכמות מספיקה. לנוכח טבע הריפוי העצמי של תאיה, היא למעשה אלמותית מבחינה ביולוגית, כמו אביה.

יכולת הריפוי המוטאנטית של X-23 מחדדת את חושיה ומגבירה את מהירותה והרפלקסים שלה. יש לה יכולת איזון, קואורדינציה ורף סיבולת על-אנושיים. כמו לוולברין, גם ל-X-23 יש צמד טפרים הנשלפים מרקמה שבפרקי ידיה, שמשאירים פצעים קטנים המחלימים מיכולת הריפוי שלה. אולם שלא כמו וולברין המחזיק בשלושה טפרים בכל יד, ל-X-23 יש שניים המשמשים אותה להתקפה, וכן טופר נשלף יחיד בכל רגל המשמש כמגננה. טפרים אלה הם למעשה עשויים מעצם, והם נשלפו בכוח בידי זנדר רייס, הושחזו, צופו במתכת האדמנטיום והוחזרו אל תוך גופה. שלא כמו וולברין, X-23 ברחה לפני שהתבצע הניתוח לציפוי מערכת השלד שלה באדמנטיום. היות שטפריה מצופים באדמנטיום, הם למעשה בלתי שבירים ומסוגלים לחתוך דרך כל חומר. יוצאים מן הכלל הם חומר האדמנטיום עצמו, עור גופה של קימורה וחומר הוויברניום.

מאחר ש-X-23 נולדה וגדלה בשבי, היא אומנה כדי לשמש כנשק חי. היא מיומנת ביותר בשימוש בכלי נשק ארוכי טווח וחומרי נפץ, לוחמת פנים אל פנים מעוררת יראה, ומחזיקה בטכניקות שונות של אמנויות לחימה. כמו כן, היא נחשפה לטיפול שבו נעשה שימוש ב"ריח מעורר" מיוחד במינו כדי לשלוח אותה למצב של זעם רצחני, בו היא הורגת את מי שנמצא בסביבתה. X-23 מחוננת מאוד, ועד כה הדגימה שימוש שוטף בשפה הצרפתית ויפנית. זנדר רייס תיאר את האינטלקט שלה כאחד ששובר את גבולות הנורמה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לורה קיני בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Craig Kyle Reveals The Future of Marvel's Animated Films, Anthony C. Ferrante September 3rd 2007
  2. ^ All-New X-Men #19, January 2014
  3. ^ X-23: Innocence Lost #1-6, March-July 2005
  4. ^ X-23: Target X #1-6, February-July 2007
  5. ^ Uncanny X-Men #450-451
  6. ^ New X-Men Vol.2 #20
  7. ^ X-Men Vol.2 #165
  8. ^ Marvel Team-Up Vol.3 #5-6
  9. ^ Cable Vol.2 #15
  10. ^ X-Force Vol.3 #16
  11. ^ Wolverine: The Road to Hell #1